Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Single en social distance

20-03-2020 23:11 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaan jullie als single/alleenwonend om met social distance?

Ik maak dagelijks een lunchwandelingetje met 1 single-vriend. We begroeten elkaar met een zwaai en houden afstand. Ik vind dat ik als single 1 of 2 contacten mag hebben.

Maar nu heb ik een dilemma:

De vaste vriendengroep (stellen en singles) gaan wandelen in het bos/park.

Deden ze vorige week zondag al voor het eerst. Ik was de eerste die me aanmeldde maar ben niet meegegaan toen het een groep van 6 bleek. Vond het geen social distance.

Nu hoorde ik van een vriend dat ze echt afstand hadden bewaard. 2 aan 2 met ruime afstand. Sommige duo's honderd meter voor de groep uit.

Aanstaande zondag willen ze weer. Eerst nog met daarna een borrel op de stoep bij het huis van een stel. Die borrel is gecanceld maar de wandeling gaat wel door. 7 tot 9 mensen. Ik ben de enige met bezwaren.

Toen die borrel er nog was, was ik sterk en principieel. Vind het samenscholing! Bizar!

Maar ik merk dat ik langzaam begin te wijken. De vrienden die dagelijks de oproepen tot 'stay home' vanuit Italië in de groept-app posten, zien hier geen kwaad in. ' We houden afstand' . Er zit een huisarts bij. En een uitvaartondernemer.

Ik lees hier dat overal in het land de markt open is. Mensen gaan dagelijks naar de supermarkt.

Ik ben single. Het is nu erg stil in huis. Ik ga max 2 keer per week naar de supermarkt. That's it. Verder only the lonely.

Ik merk dat ik dreig te capituleren.
Tsjah, ik vind het onverstandig. Maar als jij denkt er goed aan te doen moet je het doen.
Een groepschatborrel via Discord, met allemaal thuis aan je eigen wijntje is geen alternatief?

Ik vind het vooral van de huisarts heel dom. Ik werk in een vitaal beroep en buiten mijn werk ontmoet ik niemand, ik ga niet eens naar de supermarkt, geen enkele winkel. Ik heb mijn medewerkers ook op het hart gedrukt geen andere mensen te ontmoeten. Gelukkig houden zij zelfs de kinderen thuis of onder toezicht buiten, en nemen ze het allemaal serieus.
Het gevaar van een huisarts die zoiets onderneemt is ook nog wat jij nu ook lijkt te zeggen: als zelfs een huisarts vindt dat het kan...

Gewoon niet doen. Lekker wandelen met die ene persoon, en de rest op een andere manier 'zien', niet fysiek.

Ik vrees echt voor de Coronacrisis in de randstad.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 21-03-2020 07:35
1.20% gewijzigd
Ik vind het ook supermoeilijk.
Was de afgelopen dagen verkouden, dus heb al mn sociale afspraken afgezegd. Maar nu voel ik me weer prima. En nu?
Als huisarts zie je risicopatienten, waarom zou je dan het risico nemen om zelf de besmetting door te geven aan je vrienden? Als zorgmedewerkers ben jij het risico voor je omgeving. Je wilt toch niet degene zijn die geliefden en vrienden besmet?
Zeemeermin84 schreef:
20-03-2020 23:18
Was de afgelopen dagen verkouden, dus heb al mn sociale afspraken afgezegd. Maar nu voel ik me weer prima. En nu?

En nu niks. Er wordt afgeraden om te werken als je verkouden bent. En alle sociale activiteiten worden afgeraden, onafhankelijk van of je verkouden bent of niet. Nu je niet meer verkouden bent kun je dus gaan werken. Maar verder verandert er niets ten opzichte van de afgelopen dagen.
Ja, dat snap ik.
Zeg alleen dat ik dat moeilijk vind en TO dus begrijp.
Zeemeermin84 schreef:
20-03-2020 23:18

Als je 48 uur klachtenvrij bent kun je idd weer naar buiten.

Maar wat zijn 'sociale afspraken' in deze periode?
Kun je als single die verder niemand of 1 persoon ziet bij een ander thuis afspreken?
Mogen alleen gezinnen er met elkaar op uit en hun kinderen samen laten ravotten?
Elke dag naar de supermarkt kan wel?

Ik vind het moeilijk.
Ik ook.
Heb sinds zaterdagmiddag NIEMAND meer gezien.
Wel gesproken via de telefoon, soms met beeld. En geappt.
Konijnmetbril schreef:
20-03-2020 23:11

Maar ik merk dat ik langzaam begin te wijken. De vrienden die dagelijks de oproepen tot 'stay home' vanuit Italië in de groept-app posten, zien hier geen kwaad in. ' We houden afstand' . Er zit een huisarts bij. En een uitvaartondernemer.
Nou top, de ene kan vaststellen dat je ziek bent en de ander kan gelijk je uitvaart regelen... :facepalm: :roll:

Ik zit nu ook alleen thuis, heb geen huisgenoot, spreek met niemand af en verveel me dood thuis. Maar gezien de situatie hoor je mij echt niet miepen, het is wat het is, veiligheid is veel belangrijker dan dat ik me een paar weekjes verveel.
Waarom is het zo moeilijk om die richtlijnen te volgen? Stel je niet zo aan, je bent niet zielig.
Degene die ziek zijn, of iemand kennen die ziek is of misschien zelfs overleden is, DIE hebben het zwaar. Jij niet.
panda1987 wijzigde dit bericht op 20-03-2020 23:29
8.37% gewijzigd
Konijnmetbril schreef:
20-03-2020 23:24

Kun je als single die verder niemand of 1 persoon ziet bij een ander thuis afspreken?
Mogen alleen gezinnen er met elkaar op uit en hun kinderen samen laten ravotten?

Ik vind het moeilijk.

Je kunt beter samen wandelen dan samen in 1 huis zitten.
Kinderen uit verschillende gezinnen kunnen ook beter niet met elkaar ravotten.
Elke dag naar de supermarkt is vergroting van het risico.

Ik snap heus dat het heel erg stil is, in je eentje thuis, dat je op een gegeven moment snakt naar contact met anderen. Maar het is echt verstandiger als je het houdt bij die ene persoon waarmee je wandelt, en heel af en toe een boodschap halen. En de rest allemaal digitaal spreken.
Ik vind het ook moeilijk. Woon ook alleen maar kan nog wel naar mijn werk dus zie iig collega's. 1 op 1 afspreken heb ik nog wel gedaan, met een paar mensen zonder klachten.

Ik zou in jouw geval niet gaan. Vind 7 een te grote groep, dan hadden ze bij wijze van ook de kroegen niet hoeven te sluiten.
Panda1987 schreef:
20-03-2020 23:28
Nou top, de ene kan vaststellen dat je ziek bent en de ander kan gelijk je uitvaart regelen... :facepalm: :roll:

Ik zit nu ook alleen thuis, heb geen huisgenoot, spreek met niemand af en verveel me dood thuis. Maar gezien de situatie hoor je mij echt niet miepen, het is wat het is, veiligheid is veel belangrijker dan dat ik me een paar weekjes verveel.
Waarom is het zo moeilijk om die richtlijnen te volgen? Stel je niet zo aan

Maar is het buiten de richtlijnen om met anderhalve meter afstand te gaan wandelen in het park als niemand verkouden is?

Dat is dus de vraag?
Ok nou hier dan ook maar

Afbeelding
enn wijzigde dit bericht op 20-03-2020 23:32
19.18% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Konijnmetbril schreef:
20-03-2020 23:30
Maar is het buiten de richtlijnen om met anderhalve meter afstand te gaan wandelen in het park als niemand verkouden is?

Dat is dus de vraag?
Waarom wil je het randje van de richtlijnen opzoeken als overduidelijk is dat je beter thuis kunt blijven?! Het maakt niet uit wat nu net wel of net niet binnen de richtlijnen valt, het is gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Konijnmetbril schreef:
20-03-2020 23:30

Dat is dus de vraag?
Nee, volgens mij mag dat zelfs in België nog en daar zijn ze veel strenger dan hier. Ik woon in Brabant, vlakbij Breda, en als ik s avonds een rondje ga wandelen met mn zoon, kom ik heel veel wandelende duo's tegen.
Tja... Ik ben ook single, maar ik zoek dit niet op. Supermarkt ben ik vandaag geweest en heb ik ook gewoon afstand gehouden, dus daar vind ik het niet mee te vergelijken. Gezinnen onderling zien als het goed is (tenzij gezinsleden in vitale beroepen) ook geen andere mensen. Als mensen zich hier niet aan willen houden dan gaat een volledige opsluiting nog volgen. Het is gewoon onverantwoord en als je geen onderliggende medische problemen hebt of bij de oudere populatie van ons land hoort dan kan je over een half jaar vast weer iedereen zien. Ja, een half jaar alleen zitten is niet prettig maar dan waardeer je het daarna in ieder geval des te meer.
Konijnmetbril schreef:
20-03-2020 23:24

Ik vind het moeilijk.
Ik ook! Ik zit ook een beetje in tweestrijd. Veel mensen in mijn omgeving, zowel vrienden als familie, spreken nog steeds af, alleen dan niet in grote groepen, maar ze gaan wel 1 op 1 op bezoek bij elkaar, reizen met OV van stad naar stad enz. Je ziet overal Nederlanders stronteigenwijs zijn en dat stoort me wel nu. Ik zit alleen en wandel een beetje, maar als ik naar de supermarkt ga, zit ik ineens ook weer in een groep mensen. Moet ik dan wel zo rigide met mijn sociale contacten zijn? Dat is ook gelijk weer het dubbele eraan.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Waarom niet gewoon per tweetal gaan wandelen dan?
Dan ga je volgende week weer met een ander.

Ik snap het 'samen' komen van een groep in deze niet zo.

Zelf woon ik ook alleen en ik ga ook maar twee keer per week op een rustig tijdstip naar de supermarkt om voor een dag of drie eten te kopen.
Dinsdag even in de zon in de voortuin gezeten; buurvrouw zat voor haar eigen huis en zo hebben we even bijgepraat. En voor de rest loop ik soms even (alleen) een blokje om of fiets een rondje.

Voor de rest kun je elkaar toch bellen en/of skypen?
Een rustig tijdstip in de supermarkt. Wanneer is dat?
Ik had rennende kinderen en een schouderophalende vader vandaag.
Ik hoorde van iemand dat het net voor sluitingstijd rustig is in de supermarkt (randstad) maar dan is er ook minder verkrijgbaar.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Gebruna schreef:
20-03-2020 23:40

Ik snap het 'samen' komen van een groep in deze niet zo.

Ja, dat is ook mijn bezwaar. Als er geen corona was dan hadden we elkaar vorig weekend en dit weekend niet eens gezien. Maar nu zitten we in een groeps-app en zegt er een: wie gaat er mee wandelen en voelt iedereen die behoefte.

Ik heb er heel veel moeite mee (daarom open ik dit topic ook, normen en waarden worden pas lastig als je in onvoorziene omstandigheden op de proef gesteld wordt) en ik begrijp niet dat de rest (van mijn beste vrienden) dit geen enkel probleem vindt.
Ik vergelijk me niet met anderen en houd me aan wat mij is uitgelegd. Juist in deze tijd is de zojuist benoemende en de door onszelf geroemde ‘Nederlandse eigenwijsheid’ gewoon dom. En geloof me ik ben stronteigenwijs als het erop aankomt en in deze dus ook. Niet doen, niet onder peerpressure van een door behoefte ontstaan in een app en met de gezamenlijke waarde; ‘wij doen het wel’.
Ga gewoon met 1 persoon wandelen en niet met zeven.

PS: De Belgen zijn de Nederlandse eigenwijsheid nu dus ook zat. Ik snap
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ige-reizen

’Vooral de honderden Nederlanders die de afgelopen dagen in de grensstreek met België kwamen tanken, maar ook in groten getale naar de kust en de Ardennen afzakten, hebben het kabinet doen besluiten de Belgische coronamaatregelen streng te gaan handhaven’.
enn wijzigde dit bericht op 20-03-2020 23:51
34.46% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
20-03-2020 23:46
Ik vergelijk me niet met anderen en houd me aan wat mij is uitgelegd. Juist in deze tijd is de zojuist benoemende en de door onszelf geroemde ‘Nederlandse eigenwijsheid’ gewoon dom. En geloof me ik ben stronteigenwijs als het erop aankomt en in deze dus ook. Niet doen, niet onder peerpressure van een door behoefte ontstane gezamenlijke waarde; ‘wij doen het wel’
Ga gewoon met een persoon en niet met zeven.

De Belgen zijn de Nederlandse eigenwijsheid nu dus ook zat.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ige-reizen
Ach, vorig weekend waren de Nederlanders de Belgen zat die Zeeuws Vlaanderen overspoelden.Dat was dan zeker Belgische eigenwijsheid
Niet doen. Hoe wij ons de komende weken gedragen zal echt van enorme invloed zijn op de druk op de zorg. Ik snap dat je niet een jaar lang alleen kan zitten. Echt, de muren komen ook op mij af en dan woon ik nog samen. Maar een paar weekjes moet toch echt te doen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven