Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vakantie eind mei - 10 april betaling

29-03-2020 15:11 20 berichten
Hi allen,

Ik heb al even gezocht naar soortgelijke situaties, maar die kon ik niet helemaal vinden. Eind mei staat een reis gepland naar Afrika, uiteraard verwacht ik niet dat dit doorgaat.
Dit is via TUI geboekt, zij hebben nu alle reizen tm april geannuleerd. De reizen in mei dus (nog) niet. 10 april moeten wij de volledige reissom hebben overgemaakt.

Nu is mijn vraag: sta ik in mijn recht wanneer we dit niet doen? Ik heb liever dat ik niet betaal, anders krijg ik straks misschien een voucher oid. Ik hou mijn vakantiegeld dan liever even in m’n zak.

Wat raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
Morgen even bellen.
Chocolade, altijd goed!
Dan heb je niet goed gezocht.

Je moet gewoon betalen. Kijk eens op de site van de consumentenbond, radar, kassa, consuwijzen etc. Bakken vol met informatie te vinden.
Wel of niet betalen doet over het algemeen niets af aan een eventuele betalingsverplichting.
gizzmo-returns schreef:
29-03-2020 15:13
Dan heb je niet goed gezocht.

Je moet gewoon betalen. Kijk eens op de site van de consumentenbond, radar, kassa, consuwijzen etc. Bakken vol met informatie te vinden.
Gaat u nog op reis? En kunt u aantonen dat de situatie op uw reisbestemming zo erg is, dat uw vakantie niet kan doorgaan? Bijvoorbeeld omdat het door corona onveilig is. Of omdat alles dicht is wat u tijdens de pakketreis zou bezoeken? Dan mag u zelf de pakketreis kosteloos annuleren. Het moet gaan om 'onvermijdbare en buitengewone omstandigheden' die grote gevolgen hebben voor uw pakketreis of voor het vervoer erheen.

Maar ik kan toch niet aantonen dat de situatie eind mei nog zo erg is?
purake schreef:
29-03-2020 15:15
Gaat u nog op reis? En kunt u aantonen dat de situatie op uw reisbestemming zo erg is, dat uw vakantie niet kan doorgaan? Bijvoorbeeld omdat het door corona onveilig is. Of omdat alles dicht is wat u tijdens de pakketreis zou bezoeken? Dan mag u zelf de pakketreis kosteloos annuleren. Het moet gaan om 'onvermijdbare en buitengewone omstandigheden' die grote gevolgen hebben voor uw pakketreis of voor het vervoer erheen.

klopt, dus moet je gewoon betalen voor nu.
purake schreef:
29-03-2020 15:15

nee, dus moet je betalen. Maar zoek gewoon even verder.
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... weet-raad/

Vooruit dan, in deze link staat dat je juridisch verplicht bent om je betalingsverplichting na te komen. Het risico ligt bij jou als je het niet doet.
Nee je staat niet in je recht. Bel ze even op heb je gelijk antwoord
Ga je naar Zuid Afrika? Hebben ze daar niet twee maanden lockdown?
gizzmo-returns schreef:
29-03-2020 15:23
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... weet-raad/

Vooruit dan, in deze link staat dat je juridisch verplicht bent om je betalingsverplichting na te komen. Het risico ligt bij jou als je het niet doet.
Dank je. :)
Ik ga de reisorganisatie dan maar even bellen vd week.
Zarah schreef:
29-03-2020 15:42
Ga je naar Zuid Afrika? Hebben ze daar niet twee maanden lockdown?
Nee, niet naar Zuid-Afrika,
maar dankje voor je reactie!
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... oronavirus
Ik las ergens dat reisorganisaties nu ook coulant zijn met de betalingstermijnen. Bel ze even of het goed is dat je de betaling uitstelt tot het duidelijk is dat de maatregelen wel of niet verlengd worden.
Beter een half motto....
Je bent een verplichting aangegaan. Die moet je nakomen. En gezien de situatie zijn ze nu eerst bezig met de april vertrekken en dan pas de mei, juni etc.

Ik zit ook in de wacht :). Vertrek 4/5 ;) en 100% zeker dat ik niet ga. Grens Canada is dicht tot en met 30 juni :)
Kan je de reis nog afzeggen?

Hier zit iedereen mee.
Ik betaal ook voor museum, sauna en fysio terwijl ik er nu geen gebruik van kan maken.
Ook de toegang tot medische z .org is beperkt terwijl ik geen korting krijg op de premie.
kerst schreef:
29-03-2020 16:34

Hier zit iedereen mee.
Ik betaal ook voor museum, sauna en fysio terwijl ik er nu geen gebruik van kan maken.
Ook de toegang tot medische z .org is beperkt terwijl ik geen korting krijg op de premie.
:facepalm: O_o
kerst schreef:

Hier zit iedereen mee.
Natuurlijk, iedereen kan altijd een vakantie afzeggen. Tegen de gebruikelijke annuleringsvoorwaarden, dat dan weer wel ....
kerst schreef:

Hier zit iedereen mee.
een reis naar Afrika is qua kosten natuurlijk niet te vergelijken met een museum of sauna bezoek
citronella schreef:
30-03-2020 09:21
een reis naar Afrika is qua kosten natuurlijk niet te vergelijken met een museum of sauna bezoek
Nee.
Zou dan de voucher nemen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven