Vakantie eind mei - 10 april betaling

zondag 29 maart 2020 om 15:11
Hi allen,
Ik heb al even gezocht naar soortgelijke situaties, maar die kon ik niet helemaal vinden. Eind mei staat een reis gepland naar Afrika, uiteraard verwacht ik niet dat dit doorgaat.
Dit is via TUI geboekt, zij hebben nu alle reizen tm april geannuleerd. De reizen in mei dus (nog) niet. 10 april moeten wij de volledige reissom hebben overgemaakt.
Nu is mijn vraag: sta ik in mijn recht wanneer we dit niet doen? Ik heb liever dat ik niet betaal, anders krijg ik straks misschien een voucher oid. Ik hou mijn vakantiegeld dan liever even in m’n zak.
Wat raden jullie aan?
Ik heb al even gezocht naar soortgelijke situaties, maar die kon ik niet helemaal vinden. Eind mei staat een reis gepland naar Afrika, uiteraard verwacht ik niet dat dit doorgaat.
Dit is via TUI geboekt, zij hebben nu alle reizen tm april geannuleerd. De reizen in mei dus (nog) niet. 10 april moeten wij de volledige reissom hebben overgemaakt.
Nu is mijn vraag: sta ik in mijn recht wanneer we dit niet doen? Ik heb liever dat ik niet betaal, anders krijg ik straks misschien een voucher oid. Ik hou mijn vakantiegeld dan liever even in m’n zak.
Wat raden jullie aan?

zondag 29 maart 2020 om 15:15
Gaat u nog op reis? En kunt u aantonen dat de situatie op uw reisbestemming zo erg is, dat uw vakantie niet kan doorgaan? Bijvoorbeeld omdat het door corona onveilig is. Of omdat alles dicht is wat u tijdens de pakketreis zou bezoeken? Dan mag u zelf de pakketreis kosteloos annuleren. Het moet gaan om 'onvermijdbare en buitengewone omstandigheden' die grote gevolgen hebben voor uw pakketreis of voor het vervoer erheen.gizzmo-returns schreef: ↑29-03-2020 15:13Dan heb je niet goed gezocht.
Je moet gewoon betalen. Kijk eens op de site van de consumentenbond, radar, kassa, consuwijzen etc. Bakken vol met informatie te vinden.
Maar ik kan toch niet aantonen dat de situatie eind mei nog zo erg is?
zondag 29 maart 2020 om 15:17
klopt, dus moet je gewoon betalen voor nu.purake schreef: ↑29-03-2020 15:15Gaat u nog op reis? En kunt u aantonen dat de situatie op uw reisbestemming zo erg is, dat uw vakantie niet kan doorgaan? Bijvoorbeeld omdat het door corona onveilig is. Of omdat alles dicht is wat u tijdens de pakketreis zou bezoeken? Dan mag u zelf de pakketreis kosteloos annuleren. Het moet gaan om 'onvermijdbare en buitengewone omstandigheden' die grote gevolgen hebben voor uw pakketreis of voor het vervoer erheen.

zondag 29 maart 2020 om 15:18
nee, dus moet je betalen. Maar zoek gewoon even verder.purake schreef: ↑29-03-2020 15:15Gaat u nog op reis? En kunt u aantonen dat de situatie op uw reisbestemming zo erg is, dat uw vakantie niet kan doorgaan? Bijvoorbeeld omdat het door corona onveilig is. Of omdat alles dicht is wat u tijdens de pakketreis zou bezoeken? Dan mag u zelf de pakketreis kosteloos annuleren. Het moet gaan om 'onvermijdbare en buitengewone omstandigheden' die grote gevolgen hebben voor uw pakketreis of voor het vervoer erheen.

zondag 29 maart 2020 om 15:23
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... weet-raad/
Vooruit dan, in deze link staat dat je juridisch verplicht bent om je betalingsverplichting na te komen. Het risico ligt bij jou als je het niet doet.
Vooruit dan, in deze link staat dat je juridisch verplicht bent om je betalingsverplichting na te komen. Het risico ligt bij jou als je het niet doet.

zondag 29 maart 2020 om 15:49
Dank je.gizzmo-returns schreef: ↑29-03-2020 15:23https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... weet-raad/

Ik ga de reisorganisatie dan maar even bellen vd week.

zondag 29 maart 2020 om 16:01
zondag 29 maart 2020 om 16:03

maandag 30 maart 2020 om 08:55
Natuurlijk, iedereen kan altijd een vakantie afzeggen. Tegen de gebruikelijke annuleringsvoorwaarden, dat dan weer wel ....

maandag 30 maart 2020 om 09:21
een reis naar Afrika is qua kosten natuurlijk niet te vergelijken met een museum of sauna bezoek
maandag 30 maart 2020 om 10:07
Nee.citronella schreef: ↑30-03-2020 09:21een reis naar Afrika is qua kosten natuurlijk niet te vergelijken met een museum of sauna bezoek
Zou dan de voucher nemen denk ik.