Pubers🤢
maandag 30 maart 2020 om 13:26
Hoi!
Kan iemand mij even wat steun geven?
Net voor de zoveelste keer een giga bonje gehad, nou ja hij met mij ik reageer niet eens meer, met mijn 14 jarige zoon.
Hij vind ontzettend dat hij na het schoolwerk gewoon naar buiten kan om een beetje te chillen met zijn tweelingbroer en nog een vriend erbij. Of hij wil bij elkaar binnen zitten..nou ja dingen doen die nu in deze situatie naar mijn inziens gewoon niet handig zijn.
Het lijkt inderdaad zo dat zijn vrienden en vriendinnen dit wel allemaal mogen.
Hij heeft gelijk dat ik ook wispelturig ben met wat wel en wat er niet mag dat komt ook omdat ik zelf ook twijfel of ik niet teveel van ze eis.
Ze mogen van mij buiten wandelen met de hond of gewoon met zijn broer en eventueel 1 vriend erbij wandelen of even chillen ergens buiten.
En ze mogen dan 1 x per week afspreken waarbij ik heb voorgesteld om hier overdekt in de tuin op de gepaste afstand van elkaar met de houtkachel aan bij elkaar zitten.
Nou ja hij vind dit alles bezopen en laat foto's zien van klasgenoten die gewoon volledige vrijheid hebben om te gaan en staan waar ze willen.
Dus.. ik lijk echt de enige ouder te zijn met deze volgens hem zelf verzonnen regels.
Hoe doen jullie dit met pubers..
Onder de 12 mogen ze wel met elkaar spelen of naar buiten ik weet...
Maar specifiek boven de 12 want ik kan toch niet de enige ouder zijn met steeds dit gezeur thuis?
❤
Kan iemand mij even wat steun geven?
Net voor de zoveelste keer een giga bonje gehad, nou ja hij met mij ik reageer niet eens meer, met mijn 14 jarige zoon.
Hij vind ontzettend dat hij na het schoolwerk gewoon naar buiten kan om een beetje te chillen met zijn tweelingbroer en nog een vriend erbij. Of hij wil bij elkaar binnen zitten..nou ja dingen doen die nu in deze situatie naar mijn inziens gewoon niet handig zijn.
Het lijkt inderdaad zo dat zijn vrienden en vriendinnen dit wel allemaal mogen.
Hij heeft gelijk dat ik ook wispelturig ben met wat wel en wat er niet mag dat komt ook omdat ik zelf ook twijfel of ik niet teveel van ze eis.
Ze mogen van mij buiten wandelen met de hond of gewoon met zijn broer en eventueel 1 vriend erbij wandelen of even chillen ergens buiten.
En ze mogen dan 1 x per week afspreken waarbij ik heb voorgesteld om hier overdekt in de tuin op de gepaste afstand van elkaar met de houtkachel aan bij elkaar zitten.
Nou ja hij vind dit alles bezopen en laat foto's zien van klasgenoten die gewoon volledige vrijheid hebben om te gaan en staan waar ze willen.
Dus.. ik lijk echt de enige ouder te zijn met deze volgens hem zelf verzonnen regels.
Hoe doen jullie dit met pubers..
Onder de 12 mogen ze wel met elkaar spelen of naar buiten ik weet...
Maar specifiek boven de 12 want ik kan toch niet de enige ouder zijn met steeds dit gezeur thuis?
❤
maandag 30 maart 2020 om 13:30
Gewoon niet. Er staat een boete op, gaat hij die zelf betalen?
Deze periode is voor iedereen zwaar dus ook voor hem.
Waarom zou hij zich niet aan de richtlijnen hoeven houden?
En hoe reageert hij als 1 van de vrienden van de foto op de IC komt te liggen? Voelt hij zich dan nog achtergesteld?
En ja, Ik heb een zoon van 13 dus weet waar ik het over heb.
Deze periode is voor iedereen zwaar dus ook voor hem.
Waarom zou hij zich niet aan de richtlijnen hoeven houden?
En hoe reageert hij als 1 van de vrienden van de foto op de IC komt te liggen? Voelt hij zich dan nog achtergesteld?
En ja, Ik heb een zoon van 13 dus weet waar ik het over heb.
maandag 30 maart 2020 om 13:30
Ik wilde mijn pubers regel opleggen, maar die hadden ze zelf al gedestilleerd obv het nieuws wat ook zij gewoon horen
Oudste is einzelganger, die vermaakt zich prima zelf. Jongste is juiste eentje van de groepen, hele zomer aan het water, ijsjes halen, naar de Mac etc.
Maar ook jongste snapt het, ze spreekt af met 2 dezelfde vriendinnen (ook altijd dezelfde), of met 1 van die 2. En doet dat bij 1 van hen of bij ons thuis. Als ze met 2 bij 1 afspreken gaan ze voor de zekerheid er niet eens samen op de fiets heen
Gewoon om gezeik Niet van mij) te voorkomen
Oudste is einzelganger, die vermaakt zich prima zelf. Jongste is juiste eentje van de groepen, hele zomer aan het water, ijsjes halen, naar de Mac etc.
Maar ook jongste snapt het, ze spreekt af met 2 dezelfde vriendinnen (ook altijd dezelfde), of met 1 van die 2. En doet dat bij 1 van hen of bij ons thuis. Als ze met 2 bij 1 afspreken gaan ze voor de zekerheid er niet eens samen op de fiets heen
maandag 30 maart 2020 om 13:33
maandag 30 maart 2020 om 13:34
Hier kinderen waaronder een puber van 12, dus die valt ook onder de volwassenen in deze regels. Hij vind het jammer, maar doet er niet moeilijk over. Snapt waarom het niet kan. En al was dat niet zo....dan pech, het is even niet anders.
Kind van 10 gaat ook niet buiten afspreken met vriendjes, heeft verkoudheidsklachten, dus dat wil ik zelf niet.
Kind van 10 gaat ook niet buiten afspreken met vriendjes, heeft verkoudheidsklachten, dus dat wil ik zelf niet.
maandag 30 maart 2020 om 13:35
klopt en TO's zonen mogen zelfs bij elkaar op schoot kruipen buitenviva-amber schreef: ↑30-03-2020 13:33Volgens mijn mag je wel met zijn 3-en omgaan wanneer je 1,5 meter afstand houdt.

maandag 30 maart 2020 om 13:37
maandag 30 maart 2020 om 13:37
Hier doen ze wel wat het RIVM ze oplegt, maar dochter van 18 zegt dat ze vriendinnen wel samen ziet feesten en samenkomen met een groep. Dat wordt dan allemaal ook nog eens gepost op sociaal media.
Ze zei van het weekend, maar je zult zien dat zij het dan net niet krijgen en ik wel.
En wilde eigenlijk toch ook wel graag afspreken met vriendinnen.
Nu studeert ze voor verpleegkundige ( dus je zou zeggen, gebruik je verstand, je zit er middenin), behoort ze tot de risicogroep en heb ik het verhaal laten lezen van de groep jonge Belgen die een Coronaparty gaven en waarvan er nu meerderen op de IC liggen.
Dus voorlopig houdt ze zich wel weer tam, maar als dit maanden gaat duren gaat het nog lastig worden vrees ik.
Ik vind het ook heel bijzonder dat die andere ouders het allemaal maar toestaan. Als mijn kinderen het in hun hoofd halen om dit toch te gaan doen, gaat de deur gewoon op slot. Ongeacht hoeveel bonje ik dan met ze heb.
Ik vind jou al behoorlijk coulant met een keer in de week mogen afspreken, hier is het dus gewoon NIET.
Jammer maar helaas. De regels zijn duidelijk.
Ze zei van het weekend, maar je zult zien dat zij het dan net niet krijgen en ik wel.
En wilde eigenlijk toch ook wel graag afspreken met vriendinnen.
Nu studeert ze voor verpleegkundige ( dus je zou zeggen, gebruik je verstand, je zit er middenin), behoort ze tot de risicogroep en heb ik het verhaal laten lezen van de groep jonge Belgen die een Coronaparty gaven en waarvan er nu meerderen op de IC liggen.
Dus voorlopig houdt ze zich wel weer tam, maar als dit maanden gaat duren gaat het nog lastig worden vrees ik.
Ik vind het ook heel bijzonder dat die andere ouders het allemaal maar toestaan. Als mijn kinderen het in hun hoofd halen om dit toch te gaan doen, gaat de deur gewoon op slot. Ongeacht hoeveel bonje ik dan met ze heb.
Ik vind jou al behoorlijk coulant met een keer in de week mogen afspreken, hier is het dus gewoon NIET.
Jammer maar helaas. De regels zijn duidelijk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

maandag 30 maart 2020 om 13:43
maandag 30 maart 2020 om 13:44
Blijkbaar niet ... Volgens de regels mag je gewoon met een vriend(in) afspreken om bijvoorbeeld een kopje koffie te drinken, als je maar 1,5 meter uit elkaar blijft.
Mijn puber ziet af en toe 1 vriendin en dan houden ze keurig afstand.
Haar verkering ziet ze ook.
In een groep rondhangen gebeurt hier toch al nooit dus daar zijn ook geen discussies over.
In een groep rondhangen gebeurt hier toch al nooit dus daar zijn ook geen discussies over.
maandag 30 maart 2020 om 13:51
Ik vraag me dan af of die 1,5 meter afstand ook voor verkering geldt. Ik zou dat aan de ene kant heel logisch vinden, maar tegelijkrtijd voor een puber waarschijnlijk ook een onmogelijke opgave....girasole3 schreef: ↑30-03-2020 13:44Blijkbaar niet ... Volgens de regels mag je gewoon met een vriend(in) afspreken om bijvoorbeeld een kopje koffie te drinken, als je maar 1,5 meter uit elkaar blijft.
maandag 30 maart 2020 om 13:52
lilalinda schreef: ↑30-03-2020 13:30Ik wilde mijn pubers regel opleggen, maar die hadden ze zelf al gedestilleerd obv het nieuws wat ook zij gewoon horen
Dus jouw pubers hebben de regel, blijf thuis, zelf geïnterpreteerd als: blijf niet thuis, maar spreek met zn drieën af en ga niet tegelijk ernaartoe anders valt het op, en nu vind jij dat je geen regels meer hoeft op te leggen?
maandag 30 maart 2020 om 13:53
Oké maar het dus gewoon met zijn drieën buiten chillen mag wel volgens de richtlijnen maar naar mijn idee is dit niet geheel de bedoeling of zit ik ernaast?
Ze zijn allebei heel erg van het weggaan met vrienden en afspreken dus het nu thuis zijn is best wel een straf voor ze ik begrijp het ook best allemaal dat ze hier onwijs chagrijnig van worden.
Wat dat aangaat zou Rutte met een persconferentie die pubers eens moeten aanpakken
Ik ben nu ook gewoon bijna in staat om die makkelijke ouders te bellen dat ik constant strijd heb en waarom hun er zo gemakzuchtig over zijn.
Concreet wat mijn zonen willen is naar buiten met zijn drieën..Dit iedere dag eigenlijk, en dan chillen, wandelen, hangen.
Ik vind dit niet goed en wil het tot 1 x per week beperken liefst hier in de tuin zodat ik een beetje toezicht heb. Omdat 1 zoon astma heeft ben ik extra bezorgd.
Twijfel zo erg aan mezelf.. stom zeg..
Ze zijn allebei heel erg van het weggaan met vrienden en afspreken dus het nu thuis zijn is best wel een straf voor ze ik begrijp het ook best allemaal dat ze hier onwijs chagrijnig van worden.
Wat dat aangaat zou Rutte met een persconferentie die pubers eens moeten aanpakken
Ik ben nu ook gewoon bijna in staat om die makkelijke ouders te bellen dat ik constant strijd heb en waarom hun er zo gemakzuchtig over zijn.
Concreet wat mijn zonen willen is naar buiten met zijn drieën..Dit iedere dag eigenlijk, en dan chillen, wandelen, hangen.
Ik vind dit niet goed en wil het tot 1 x per week beperken liefst hier in de tuin zodat ik een beetje toezicht heb. Omdat 1 zoon astma heeft ben ik extra bezorgd.
maandag 30 maart 2020 om 13:56
ja, want ze houden zich aan de regels
want bij iemand thuis afspreken mag gewoon
zelfs met 4 personen (zal haar even appen zo, dat er nog eentje bij mag)
maandag 30 maart 2020 om 13:57
maak van "chillen" wandelen, houdt 1,5 m afstand en tja, dan mag hetmafalda schreef: ↑30-03-2020 13:53Oké maar het dus gewoon met zijn drieën buiten chillen mag wel volgens de richtlijnen maar naar mijn idee is dit niet geheel de bedoeling of zit ik ernaast?
maandag 30 maart 2020 om 13:59
die van mij chillen ook niet buiten hoor
en wandelen is helemaal voor oude mensen, dus dat zeker niet
maandag 30 maart 2020 om 14:06
Het feit dat je ergens op bezoek mag gaan om diegene te helpen met zorg of whatever, betekent niet dat het de bedoeling is dat je met zn allen bij elkaar thuis gaat chillen. Maar er staat (nog) geen straf op inderdaad. Nou ja, op wat dode opa's en oma's hier en daar na natuurlijk, maar wat is nou belangrijker?
maandag 30 maart 2020 om 14:08
je kunt Roomser willen zijn dan de Paus, of zo Rooms als het RIVMjulius schreef: ↑30-03-2020 14:06Het feit dat je ergens op bezoek mag gaan om diegene te helpen met zorg of whatever, betekent niet dat het de bedoeling is dat je met zn allen bij elkaar thuis gaat chillen. Maar er staat (nog) geen straf op inderdaad. Nou ja, op wat dode opa's en oma's hier en daar na natuurlijk, maar wat is nou belangrijker?
Ik houd dat laatste aan
maandag 30 maart 2020 om 14:08
Stop dan zelf met dat wispelturige. Want dat is in mijn ogen je grootste probleem.
Ze kunnen face timen, chatten dankzij de moderne technieken. Het is nou eenmaal crisis en geen vakantie.
maandag 30 maart 2020 om 14:12
Zal ik regel 1 van het RIVM even quoten dan:
Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk wanneer u niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen. Een frisse neus halen kan, maar doe dit niet in een groep.