Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Om gek van te worden

31-03-2020 09:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat we net z’n allen thuis zitten is al erg genoeg, maar hier is het een waar oorlogsgebied aan het worden. Een puber die niet luistert en niet aan haar school werk gaat, mijn partner die tegen de muren op vliegt omdat ze geen werk heeft en ik, volgens haar, alleen maar aan het werk ben. ( ik kook, was, zuig etc, al doe ik dat allemaal “fout”)

Ze blijft maar doorgaan met ruzie maken over werkelijk alles. Ze wil niet plannen. Als ik een online vergadering heb om 11:00 dan wil ze daar geen rekening mee houden, want dat doet ze normaal ook niet. Ruzie maken met puberdochter als ik online zit, of andersom, met mij als dochter eindelijk in een online klasje zit.

Als ik een tijd aan wil houden om even met de hond te wandelen zodat ik eerst mijn werk af heb dan “komt dat niet uit” ,

Ik probeer van alles, maar ze blijft ruzie maken. Ik kan nergens heen en zij ook niet. Kortom, alles wat ik probeer leidt tot ruzie
Ik wordt er helemaal gek van.

Iemand tips?
Dit kan toch niet nu ineens ontstaan zijn? Ik bedoel, de omstandigheden zijn flink veranderd, maar ik kan me niet voorstellen dat jullie communicatie en verdeling heel fijn verliep voor de quarantaine?

Tip: ga communiceren met elkaar. Echt communiceren. Vooral naar elkaar luisteren, echt luisteren dus. Niet in verwijten verzanden. Vraag haar waar ze behoefte aan heeft, hoe ze zich voelt en probeer er samen uit te komen.
Inderdaad met elkaar communiceren op een moment dat er geen ruzie is. En met het gezin met zijn allen om tafel om afspraken te maken.

En kun je misschien fysiek wat meer ruimte creëren? Bijvoorbeeld een caravan in de tuin zetten, als dat mogelijk is, en daar gaan werken?
Uitzitten.
Het gaat nog wel even duren, dus vind een manier om te communiceren.
Misschien een time-out voor jezelf proberen te krijgen, een stukje hardlopen, even tegen een zandzak aanboksen? Heb je die mogelijkheid? Even de frustratie eruit zodat jij in ieder geval weer rustig kan blijven als je wordt aangevallen.

En communiceren, ja, als dat mogelijk is.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
S-Groot schreef:
31-03-2020 09:32
Dit kan toch niet nu ineens ontstaan zijn? Ik bedoel, de omstandigheden zijn flink veranderd, maar ik kan me niet voorstellen dat jullie communicatie en verdeling heel fijn verliep voor de quarantaine?

Tip: ga communiceren met elkaar. Echt communiceren. Vooral naar elkaar luisteren, echt luisteren dus. Niet in verwijten verzanden. Vraag haar waar ze behoefte aan heeft, hoe ze zich voelt en probeer er samen uit te komen.
Nou dit eigenlijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit helemaal uit het niets komt.

Ik zou puber een avond vroeg naar boven sturen en tegen je partner zeggen 'luister, volgens mij ben jij nu niet gelukkig met de situatie. Ik ben het in ieder geval niet en ik wil nu met je praten over hoe dit komt en wat we er gaan doen. Wat wil jij graag? Hoe zie jij voor je dat we dit gaan aanpakken?"
Dan gaat partner het huishouden lekker zelf doen. Ik zou ermee stoppen als ik jou was.
Honey, you should see me in a crown
Zij wil geen rekening met jouw werk houden want dat doet ze normaal ook niet. Dan ga jij dus ook geen huishouden doen want dat doe je normaal ook niet en je doet het toch niet goed. Beetje raar ook dat ze weigert te plannen, ik lees hier niks anders dan gezinnen die een gezamenlijke planning maken vanwege deze bijzondere omstandigheden.
Haal een pizza voor puber en kook lekker voor jou en vrouw.flesje wijn. Bloemen op tafel
Goed gesprek, vraag naar haar frustraties en na de frustraties kun je afspraken gaan maken
Kastanjez schreef:
31-03-2020 09:45
Nou dit eigenlijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit helemaal uit het niets komt.

Ik zou puber een avond vroeg naar boven sturen en tegen je partner zeggen 'luister, volgens mij ben jij nu niet gelukkig met de situatie. Ik ben het in ieder geval niet en ik wil nu met je praten over hoe dit komt en wat we er gaan doen. Wat wil jij graag? Hoe zie jij voor je dat we dit gaan aanpakken?"
Ik sluit mij hierbij aan. Lukt het praten niet, schrijf dan eerst punten op zodat je die aan elkaar kan voorlezen. Punten met een oplossing of hoe je denkt dat die eruit kan zien.
Probeer eens een avondje romantiek in huis te halen. Stel je die avond kwetsbaar op en ga een goed gesprek hierover met haar aan. Verwoord het eventueel in een brief. Dat komt meer binnen dan er in haar boosheid gedurende de dag er over te beginnen.
Wat valt er te plannen qua hond uitlaten? Dat kun je toch prima alleen doen?

En als je om 11 uur een online vergadering hebt dan zet je de laptop aan en gaat rustig in de slaapkamer zitten. Of staat ze dan ineens achter je met de stofzuiger?

Sorry, ik snap het probleem niet, of wil jij alles samen doen?
Lemon_Pledge schreef:
31-03-2020 10:00

En als je om 11 uur een online vergadering hebt dan zet je de laptop aan en gaat rustig in de slaapkamer zitten. Of staat ze dan ineens achter je met de stofzuiger?

Dan gaat vrouw ruzie maken met puber = herrie
Ze kunnen zich toch wel gedragen zeg, hoe moeilijk is het om rekening met elkaar te houden. Ze mogen blij zijn dat je nog werk hebt.
Voor ruzie maken met jou zijn er twee nodig. Als jij niks terugzegt is de lol er snel af.
Onderlinge ruzie als jij zit te vergaderen: dreig de eerstvolgende keer dat dat gebeurt de camera op de "crime scene" te richten en al je collega's mee te laten genieten.
Dan is het denk ik ook snel klaar.

Vrolijke noot, net op The Guardian: The Malaysian government has urged women to dress up at home and avoid nagging their husbands in coronavirus lockdown advice.

Misschien moet Rutte ook even zo'n boodschap uitdoen
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

1) ga praten met je partner
2) ga praten met partner en kind
3) creëer je eigen werkplek ergens in huis/tuin/schuur waar je ongestoord kan werken en maak hier afspraken over
4) maak duidelijke afspraken
5) ga naar buiten om te wandelen, fietsen, hard te lopen, mediteren, etc

In een stress situatie zie je vaak duidelijk hoe mensen, en families in elkaar zitten. De problemen komen niet door de corona-crisis, ze worden alleen versterkt.

Hoe zou je deze problemen op je werk oplossen? Daar ga je toch ook in gesprek als volwassen mensen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Laat het huishouden aan haar over zodat ze iets om handen heeft.

Boek voor haar een vakantiehuisje zodat jullie enkele dagen rust hebben.
Moirmel schreef:
31-03-2020 10:28
Laat het huishouden aan haar over zodat ze iets om handen heeft.

Boek voor haar een vakantiehuisje zodat jullie enkele dagen rust hebben.

Dat zal lastig worden, aangezien de meeste vakantieparken dicht zijn. en in bepaalde gebieden toeristen geweerd worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
merano schreef:
31-03-2020 10:19
Voor ruzie maken met jou zijn er twee nodig. Als jij niks terugzegt is de lol er snel af.
Onderlinge ruzie als jij zit te vergaderen: dreig de eerstvolgende keer dat dat gebeurt de camera op de "crime scene" te richten en al je collega's mee te laten genieten.
Dan is het denk ik ook snel klaar.

Lekker constructief

Vrolijke noot, net op The Guardian: The Malaysian government has urged women to dress up at home and avoid nagging their husbands in coronavirus lockdown advice.

Als Rutte zoiets ontzettend jaren 50 achtigs gaat zeggen, mag hij van mij aftreden. Vrouwen; mooi zijn en niet zeuren, terwijl je man de centjes verdient
merano schreef:
31-03-2020 10:19

:HA:
Wat moet je met een vriendin die behalve ruzie maken en dwars liggen niks uitvreet de gehele dag?
Naast dat je werkt draai jij dus ook nog op voor zowat het hele huishouden en daarnaast heb je dus ook nog te dealen met puberaal gedrag van je partner.
Tijd om de balans op te maken hoor.

Trap het mens de keuken in.
En doe een slot op de deur van de kamer waar jij werkt.
Moreina schreef:
31-03-2020 11:53
Wat moet je met een vriendin die behalve ruzie maken en dwars liggen niks uitvreet de gehele dag?
Naast dat je werkt draai jij dus ook nog op voor zowat het hele huishouden en daarnaast heb je dus ook nog te dealen met puberaal gedrag van je partner.
Tijd om de balans op te maken hoor.

Trap het mens de keuken in.
En doe een slot op de deur van de kamer waar jij werkt.
En een goeie beurt wil ook nog wel eens helpen. ;-D
Lemon_Pledge schreef:
31-03-2020 10:00

Als ik duidelijk zichtbaar in een vergadering zit en iemand gaat stofzuigen, ruzie maken, de TV aanzetten, dan doet iemand het expres, óf het kan hem/haar niks schelen.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven