Coronavirus COVID-19 (deel 13)

zondag 29 maart 2020 om 12:30
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.
Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 30.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 9.762 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland
Checklist bij vermoeden COVID-19

Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)
Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9/ deel 10 / deel 11 / deel 12
Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 30.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 9.762 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland
Checklist bij vermoeden COVID-19

Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)
Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9/ deel 10 / deel 11 / deel 12

dinsdag 31 maart 2020 om 18:26
Ja, dat was onderdeel van de grap.
Maar nu de harde werkelijkheid!
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'

dinsdag 31 maart 2020 om 18:27

dinsdag 31 maart 2020 om 18:28
Als je nou echt een “goeie” 1 april grap wilt horen, moet je even het Corona complottheorieën draadje lezen

Daar staat een goeie. Vanaf morgen 10 dagen geen Viva.
Alleen zijn er dus volksstammen die er dus van uit gaan dat het geen grap is.

dinsdag 31 maart 2020 om 18:30
Ik waag me er maar niet aan.
Viva is in de afgelopen 20 jaar nooit dagenlang onbereikbaar geweest, dus ach

dinsdag 31 maart 2020 om 18:32
Ik krijg geen telefoontjes.
Alleen maar tonnen nonsens-mailtjes.
(Alleen mijn baas heeft mijn nummer en die geeft hem alleen in noodgevallen door.
Nog geen extreem noodgeval gehoord.)
En de helft van mijn werk blijft gewoon op kantoor zich opstapelen.
Waardoor ik straks als ik ooit terug ben daar wel pakken telefoontjes ga krijgen over "waar blijft dit" en "waarom is dat nog niet in orde".
Ik heb in januari - februari overuren as hell gedraaid voor project A.
Dat begint nu eindelijk bij te trekken omdat het voor een groot stuk per mail werkt.
Nu kan ik in mei - juni - als we eindelijk terug buiten mogen - overuren as hell beginnen te draaien om project B terug op de rails te krijgen.
Fijn vooruitzicht ... Not.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 18:33
7.07% gewijzigd
dinsdag 31 maart 2020 om 18:33
Als dieQAnon-figuren gelijk hebben met hun 'voorspelling' en vanaf morgen de macht grijpen zitten we wereldwijd 10 dagen zonder sociale media, wordt de 'elite' ondertussen in het gevang gegooid en zijn we daarna allemaal vrij van gedachtenbeïnvloeding door die perverselingen.
#zinin.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 31-03-2020 18:33
2.75% gewijzigd
nounou

dinsdag 31 maart 2020 om 18:33
Nou volgens die lui is niemand meer bereikbaar. Alle media en social media gaan op zwart tot en met 10 april.
Dus eh, geen updates meer hier.
Ik heb je gewaarschuwd hè

(voor de duidelijkheid - je weet nooit - ik geloof hier dus NIET in).