Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ideeën voor uitstapjes

01-04-2020 22:16 716 berichten
De mogelijkheden om een uitstapje te doen zijn beperkt. Maar wie heeft er leuke tips? Zijn er plekken die leuk zijn om te bezichtigen waar het niet te druk is of die je vanuit je auto kan bekijken? Ik ben heel benieuwd of er iemand tips heeft. Wij gaan nog wel veel naar het bos. Maar dan doordeweeks als het wat rustiger is. Voor de rest weinig inspiratie momenteel...
strings-attached schreef:
03-04-2020 21:24
Hoe kóm je daar nou bij. Hij bedoelt niks hij zegt heel duidelijk.Blijf in je eigen buurt.
Hoe duidelijker kan het zijn. Je hoeft echt niet na te denken over wat hij misschien bedoelt zou kunnen hebben. Gewoon letterlijk opvolgen wat hij zegt.
Je vergist je alweer.
haarklover schreef:
03-04-2020 21:25
Dat is inderdaad eerlijk.

Ik heb een tuin, maar als ik 5 minuten loop, kan ik in parkje gaan liggen waar noooit iemand dichter dan 5 meter bij mij komt.
Daarvan profiteer dan wel.
En waarom zou je niet!
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
03-04-2020 21:16
Ach, ach, ach je begijpt het inderdaad echt niet.
Zou het ook, heel misschien hoor, zo kunnen zijn, dat jij het niet begrijpt?
Of niet wil begrijpen....
Een ander niet willen begrijpen, expres beetje aan het rellen, zeg maar?
justagirly wijzigde dit bericht op 03-04-2020 21:33
13.96% gewijzigd
Lacuba schreef:
03-04-2020 21:28
Je vergist je alweer.
Hij heeft het letterlijk wel zo gezegd. Heb je het gesprek van vanavond al teruggekeken?
03-04-2020 21:25
Tja en zo te lezen hoor jij hele andere dingen, of denkt te horen, dan dat er daadwerkelijk gezegd wordt en is.

Gelukkig hebben we youtube en kan je terug luisteren. Zet 'm ff op repeat, misschien helpt dat.
Nou klink je alsof je dronken bent. Klopt dat?
Lacuba schreef:
03-04-2020 21:27
Niet nodig uiteraard. Ik zal de drukte nooit opzoeken. Zou deze er toch zijn dan ben ik weg natuurlijk. Maar tot nu toe hier, Randstad, gelukkig nog geen sprake van geweest.
Je woont nog in de Randstad ook. Dan weet je toch ook dat het op een mooie lentedag overal buiten druk is? Of hoop je dat de rest thuisblijft, zodat jij op pad kunt?
Lacuba schreef:
03-04-2020 21:31
Nou klink je alsof je dronken bent. Klopt dat?
Wat flauw. Zo klinkt ze helemaal niet.
justagirly schreef:
03-04-2020 21:29
Zou het ook, heel misschien hoor, zo kunnen zijn, dat jij het niet begrijpt?
Of niet wil begrijpen....
Zou kunnen, maar nee ik denk het niet.
justagirly schreef:
03-04-2020 21:32
Wat flauw. Zo klinkt ze helemaal niet.
Ok, dan lijkt het maar zo. Kan!
Fizz schreef:
03-04-2020 21:31
Je woont nog in de Randstad ook. Dan weet je toch ook dat het op een mooie lentedag overal buiten druk is? Of hoop je dat de rest thuisblijft, zodat jij op pad kunt?
Alle keren dat ik op pad was was het rustig genoeg. Geen besmetting mogelijk. Ook in de Randstad rust en ruimte genoeg gelukkig. Je moet de drukte (als deze er al is in deze tijd) natuurlijk niet opzoeken.
Lacuba schreef:
03-04-2020 21:34
Alle keren dat ik op pad was was het rustig genoeg. Geen besmetting mogelijk. Ook in de Randstad rust en ruimte genoeg gelukkig. Je moet de drukte (als deze er al is in deze tijd) natuurlijk niet opzoeken.
Ik vind je eerlijk gezegd stronteigenwijs.
Goh, nog aan het zeiken hier?

Ik ben nog steeds op zoek naar de uitspraak dat je een boete krijgt als je te ver van je huis bent afgedwaald.

Ik ga bijna denken dat het een verzinsel is.
Fizz schreef:
03-04-2020 21:39
Ik vind je eerlijk gezegd stronteigenwijs.
Dat geeft niet. Ik vind niet zoveel van jou. Als je je maar goed aan de voorschriften houdt. Dat is het enige wat me interesseert.
Lacuba schreef:
03-04-2020 21:43
Dat geeft niet. Ik vind niet zoveel van jou. Als je je maar goed aan de voorschriften houdt. Dat is het enige wat me interesseert.
Ik doe dat wel, jij niet.
03-04-2020 21:17
Ik hoop dat je de boete kunt opbrengen en dat dat het je waard is.
Welke boete? Die voor met je gezin op wellicht 1000m (als het niet meer is) van de dichtsbijzijnde levende ziel te blijven :biggrin:

Chill out en neem een koekje of zo joh
Fizz schreef:
03-04-2020 21:43
Ik doe dat wel, jij niet.
:rofl:
-Darkside- schreef:
03-04-2020 21:41

Ik ben nog steeds op zoek naar de uitspraak dat je een boete krijgt als je te ver van je huis bent afgedwaald.

Die bestaat volgens mij inderdaad niet.
Samenscholen kan beboet worden.
En burgemeesters kunnen parken en stranden sluiten.
Ik heb lang niet alle reacties gelezen maar waar gaat dit over, het is niet dat we nooit meer naar buiten mogen, dat we voor de rest van ons leven in eigen huis moeten verblijven.
Als dit tot zeg, 1 Juli zou zijn dan hebben we het totaal over 3,5 maanden. Wat is dat op een mensenleven?
We zijn verwend, gewend dat we alles en altijd doen wanneer we willen, zo min mogelijk rekening houden met een ander, alles draait om 'ikke'
Blijf eens in je eigen buurt, pas je eens even aan, hou een keer rekening met de ander. Kijk naar de natuur in je eigen buurt of tuin. Ga vogels of vlinders tellen, doe eens iets 'out of youre one box'

De cijfers liegen niet, de hele wereld is ziek, het is geen kattenpis.
haarklover schreef:
03-04-2020 21:22
ja, sinds 1932
De Zuiderzee. Doe dan iig goed bijdehand.
Lacuba schreef:
03-04-2020 21:34
Best lastig als al die mensen komen naar waar jij woont, om lekker een dagje te luchten uit de buurt van hun huis. Lullig ook wel.
Nemain• schreef:
03-04-2020 21:54
Best lastig als al die mensen komen naar waar jij woont, om lekker een dagje te luchten uit de buurt van hun huis. Lullig ook wel.
Heft elkaar op dan. Ze zijn welkom. Rustig genoeg hier. Anderhalve meter afstand gewaarborgd.
nerdopviva schreef:
03-04-2020 16:12
Aardig. Is dat echt nodig?

Het is grappig, dat woordje "reizen". Ik kan me nog een discussie herinneren over op vakantie gaan en reizen. Toen was naar een camping in Frankrijk absoluut geen reizen. "Pff, hoe hoogdravend kun je zijn" waren de reacties. Nu is een rondje in de auto opeens reizen.

Tja het is blijkbaar nodig want je gaat maar door met je domme opmerkingen. In die context had Rutte het natuurlijk al helemaal niet over 'reizen' als in 'het tegenovergestelde van op vakantie gaan'.

Echt. :facepalm:
-Darkside- schreef:
03-04-2020 21:41

De boete is 2 Euro per kilometer met een boetevrije voet van 5 kilometer.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Als je in een auto zit, ook al sta je in de file, ben je goed afgeschermd van de buitenwereld. Het is alsof je in een huis zit, mits je geen cabrio rijdt. Niks mis dus met een stuk in de auto rijden naar een rustige plek. Beter dan in een drukke buurt lopen naar een plantsoen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
03-04-2020 22:26
Als je in een auto zit, ook al sta je in de file, ben je goed afgeschermd van de buitenwereld. Het is alsof je in een huis zit, mits je geen cabrio rijdt. Niks mis dus met een stuk in de auto rijden naar een rustige plek. Beter dan in een drukke buurt lopen naar een plantsoen.
Ja natuurlijk! Maar ja Rutte heeft niet specifiek gezegd dat het mag hè.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven