Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona: mooi weer, kinderen, appartement zonder balkon/tuin

04-04-2020 10:23 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen!

Hier (Antwerpen) zitten we al 3 weken binnen. Thuisscholing voor 2 kinderen , af en toe boodschappen doen en weer naar huis.
Met het mooie weer in zicht, baal ik nu als een stekker dat we geen balkon of tuin hebben om even in ons eigen thuis wat zonlicht of frisse neus kunnen halen.
Ik lees her en der dat mensen plannen maken om dit weekend en de weken erna lekker de kinderen in hun tuin zullen laten spelen, tafeltje, stoelen erbij, drankjes en hapjes etc. Heel gezellig.
Maar wij zitten letterlijk opgesloten binnen. Tenzij we dus elke x ons met zijn allen naar buiten moeten verplaatsen om buiten rond te lopen in de stad.
Snak zo erg naar een tuintje of desnoods een balkon nu, vooral nu met de zomer in aantocht..
Hoe doen anderen het, die nu met kinderen ergens 'drie hoog' wonen zonder eigen buitenruimte?
Er wordt ons hier steeds opgeroepen om ook met dit mooie weer zoveel mogelijk in ons 'kot' te blijven en vooral geen parken enzo te bezoeken met dit mooie weer. Ook buiten zitten op een bankje in de zon wordt trouwens beboet!
Ik zou zo graag in het zonnetje willen zitten met de kinderen, gewoon mijn eigen buitenruimte :-(.

Iemand tips om de komende weken, met het mooie weer in het vooruitgang, door te komen zonder eigen buitenruimte en met een verbod op picknicken, relaxen op een bankje in de zon of park?

(ik heb uitzicht op huizen van andere mensen die mooie grote tuinen hebben, met trampolines, tafels en stoelen, kleine glijbanen, ballen etc. Vroeger kon ik daar beter mee omgaan omdat de kinderen veel buiten konden spelen, bij andere kinderen speelden, veel buiten activiteiten, naschoolse activiteiten, sporten etc. Hier in België is momenteel op bezoek gaan bij anderen ook verboden en er mogen geen kinderen bij elkaar spelen)
hanaa wijzigde dit bericht op 04-04-2020 10:30
13.87% gewijzigd
lisa_ schreef:
04-04-2020 21:36
Hanaa, kun je niet een vakantiehuisje/caravan huren voor een paar weken?
Dat mag in Belgie al helemaal niet!
Zelfs heb je een tweede huis aan de kust mag je daar niet gaan wonen nu. Je buren geven je aan en de politie komt aan de deur.
smulrol schreef:
04-04-2020 21:50
Zelfs heb je een tweede huis aan de kust mag je daar niet gaan wonen nu. Je buren geven je aan en de politie komt aan de deur.
Dat wist ik niet, dat is wel heel streng..!
lisa_ schreef:
04-04-2020 21:52
Zag het op tv gister, best bizar
Mag ik tijdens deze coronacrisis verblijven in mijn tweedeverblijf in Knokke-Heist?
Neen, dit is niet toegestaan. Door de uitvoering van sociale afstandsmaatregelen om sociale vermenging (leeftijd, mensen die elkaar meestal niet vaak bezoeken) te voorkomen, en anderzijds om te voorkomen dat regio’s waar de gezondheidsvoorzieningen niet voldoende zijn om de instroom van mensen van buiten de regio op te vangen, overbelast raken.

Vermits er te veel uitzonderingen gevraagd worden van tweedeverblijvers die beweren reeds van voor de maatregelen aan de kust aanwezig zijn, is beslist hier geen rekening mee te kunnen houden en wordt iedereen terug gestuurd.
Hanaa schreef:
04-04-2020 13:38
Tja dit blijft een lastig iets, zeker met het mooie weer dat nu voorspeld wordt. Mensen zullen nu optimaal genieten van hun eigen tuin.
Bovendien kennen de meeste woningen in mijn stad, heel weinig 'langs achterom'. Ik ben nog nooit in een huis van vrienden/buren geweest waar je langs achter de tuin in kan. Klinkt heel raar, maar is echt zo. De meeste straten hier zijn zo dicht op elkaar gebouwd dat er geen ruimte is om langs achter naar de tuin te gaan.
In de huizen die ik ken moeten de bewoners door het eigen huis (meestal via de keuken) naar de tuin lopen. Fietsen staan vaak in de gang omdat ze niet langs achter buiten kunnen.
Heel anders dan in kleine dorpjes of in Nederland.
Als we in Nederland zijn vinden mijn kinderen het grappig dat je via de poortjes achter de huizen naar buiten kunt.
@Sinjoor herkenbaar?
Dwz dat mensen moeten accepteren dat ik en kroost door hun huizen, langs hun heen, moet passeren. Net nu er wordt opgeroepen zo min mogelijk contact te hebben met anderen.
Toch bedankt voor het meedenken!
Ja zulke tuinen ken ik wel inderdaad. Een tante van me heeft ook geen poort in haar tuin om er achter langs in of uit te kunnen. Maar bij haar loop je door de garage en dan door het halletje naast de keuken naar de tuin. Op zich als iemand van je familie of vrienden weet dat je komt zou je dan niet langs hun hoeven als ze in de woonkamer of boven zitten. Hoeven ze alleen de garage deur van het slot af te houden.
Kinderen een uurtje uit de tuin houden is ook niet zo’n probleem want de meeste kinderen zijn blij als ze even mogen gamen dus dan willen ze wel even binnen blijven denk ik.
Ik weet alleen niet hoe het is in België met politie, staan die overal en krijg je gelijk een boete als je een ander huis in gaat als je eigen?
En mag je ook niet gewoon wandelen of fietsen buiten? Anders kan je gaan wandelen en kinderen op rolschaatsen/skeelers laten gaan zodat ze ook even buitenlucht hebben en hun energie kwijt kunnen. Neem aan dat mensen in België ook honden hebben die naar buiten moeten.
smulrol schreef:
04-04-2020 21:50
Zelfs de buren niet persé.

Ze sturen - echt op 't nieuws gezien vorig weekend - gewoon drones met warmte-camera's over campings aan de kust.
Waar het "warm" is gaan ze aankloppen.
Marnamai schreef:
04-04-2020 22:42

Ze sturen - echt op 't nieuws gezien vorig weekend - gewoon drones met warmte-camera's over campings aan de kust.
:bonk:
Ben wel benieuwd of het uiteindelijk gaat schelen qua slachtoffers tov onze methode (die hopelijk zo blijft)
smulrol schreef:
04-04-2020 22:47
:bonk:
Ben wel benieuwd of het uiteindelijk gaat schelen qua slachtoffers tov onze methode (die hopelijk zo blijft)
Blijkt voorzichtig vruchten af te werpen. Voor het eerst zelfs iets meer mensen het ziekenhuis verlaten dan binnen gekomen. Zitten duidelijk aan een plateau.
Hanaa schreef:
04-04-2020 19:55
Hij woont in de kanten van Temse enzo. Op zich zou ik richting Zwijndrecht of Burcht kunnen gaan en daar langs het water wandelen met de kinderen.
Ov zie ik niet zo zitten ivm geen idee hoe druk. Misschien dat als mijn vriend ons op wil ophalen en we met 4-en een stevige wandeling langs het water kunnen doen.
St Anneke heb ik het idee dat heel Linkeroever daar gaat wandelen (al die blokken sociale huurflats zonder een tuin)
Je vriend kan jullie toch ophalen en dat je tijdelijk bij hem intrekt?
Marnamai schreef:
04-04-2020 20:15
Da's eerder als je met de wagen op zwier gaat en 20 kilometer verder in een natuurdomein gaat wandelen.

Als je je fiets hebt achtergelaten bewijs dan als agent maar dat je niet het hele eind gewandeld hebt als je ergens halverwege je wandeling controle krijgt.
Een kennis uit Lommel stapte in de auto om 1 km verder op de hond (3 poten) los te laten in het grote bos. Zij kreeg een boete van 250 euro omdat ze die hond maar rondom haar huis uit had moeten laten.

Mijn familie woont ook in België en ik vind de regels van verplaatsing niet duidelijk.
minnimouse schreef:
05-04-2020 12:46
Een kennis uit Lommel stapte in de auto om 1 km verder op de hond (3 poten) los te laten in het grote bos. Zij kreeg een boete van 250 euro omdat ze die hond maar rondom haar huis uit had moeten laten.

Mijn familie woont ook in België en ik vind de regels van verplaatsing niet duidelijk.
Tja, die ene kilometer kan je makkelijk lopen natuurlijk. Zolang je mobiel genoeg bent om in een bos te wandelen kan je ook naar het bos toe wandelen.
minnimouse schreef:
Een kennis uit Lommel stapte in de auto om 1 km verder op de hond (3 poten) los te laten in het grote bos.
Zij kreeg een boete van 250 euro omdat ze die hond maar rondom haar huis uit had moeten laten.

En dat van die poten moet erbij worden vermeldt omdat jij het stom vindt dat het boetebedrag met drie poten net zo hoog is als voor een hond met vier poten?
Voor de mobiliteit van de hond maakt het weinig uit, maar de politie dacht dat dichter bij huis minder belastend zou zijn voor het beestje?

Gelukkig kun je elke bekeuring aanvechten als je het er niet mee eens bent!
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
minnimouse schreef:

Wat vind je niet duidelijk? Je mag van huis uit gaan wandelen /lopen/fietsen in een lus, je mag onderweg niet picknicken, op een bank gaan zitten... je moet in beweging blijven en je mag geen vervoermiddel gebruiken om ergens te gaan wandelen.
lisa_ schreef:
04-04-2020 21:52
Nee toch niet, de ziekenhuizen aan de kust zijn niet berekend op duizenden tweedeverblijvers die besmet kunnen raken met corona en ik neem aan dat ze niet naar de kust gaan om in hun appartement te gaan zitten.
attraverso wijzigde dit bericht op 05-04-2020 14:10
0.31% gewijzigd
Marnamai schreef:

België is dus een totalitaire politiestaat geworden.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Marnamai schreef:

Even bij vermelden dat ontzettend veel mensen naar de kust wilden trekken en dat dat een overrompeling zou worden. Dus een beetje afschrikken heeft gewerkt.
Life is short. Eat dessert first.
minnimouse schreef:

Wat vind je niet duidelijk aan 'GEEN verplaatsingen met de auto, alleen naar de dokter, boodschappen doen, apotheker of om mensen te helpen'?

Dus NIET met je auto naar het bos rijden. Klaar. Jezus, mensen zijn toch eigenwijs.
oudebaas schreef:
05-04-2020 13:47
Nee joh, mensen zijn gewoon eigenwijs en jammer genoeg hebben ze zulke dingen nodig om in te zien dat ze even moeten luisteren en niet lekker kunnen doen wat ze willen.
ragatanga schreef:
05-04-2020 12:59
En dat van die poten moet erbij worden vermeldt omdat jij het stom vindt dat het boetebedrag met drie poten net zo hoog is als voor een hond met vier poten?
Voor de mobiliteit van de hond maakt het weinig uit, maar de politie dacht dat dichter bij huis minder belastend zou zijn voor het beestje?

Gelukkig kun je elke bekeuring aanvechten als je het er niet mee eens bent!
Doe eens rustig zeg!
Man, man, man ik heb helemaal niet benoemd of ik het wel of niet eens was met die boete. Ik zeg alleen dat ik de regels niet duidelijk vind omdat ik overal wat anders lees over het naar buiten mogen.
doornroosje9 schreef:
05-04-2020 13:55
Wat vind je niet duidelijk aan 'GEEN verplaatsingen met de auto, alleen naar de dokter, boodschappen doen, apotheker of om mensen te helpen'?

Dus NIET met je auto naar het bos rijden. Klaar. Jezus, mensen zijn toch eigenwijs.
Ga je lekker?
Je hoeft niet zo aanvallend te reageren. Ik ben niet degene die daar rond rijdt of loopt.
Hier in het topic wordt anders ook geadviseerd dat TO maar met de auto naar haar vriend moet die 35km verderop woont.
Blijkbaar mag je niet zeggen dat je iets duidelijk vindt, want dan zijn er direct mensen die beginnen te steigeren. Ik zeg toch helemaal niet dat ik het er niet mee eens ben?
minnimouse schreef:
05-04-2020 14:00
Ga je lekker?
Je hoeft niet zo aanvallend te reageren. Ik ben niet degene die daar rond rijdt of loopt.
Hier in het topic wordt anders ook geadviseerd dat TO maar met de auto naar haar vriend moet die 35km verderop woont.
Blijkbaar mag je niet zeggen dat je iets duidelijk vindt, want dan zijn er direct mensen die beginnen te steigeren. Ik zeg toch helemaal niet dat ik het er niet mee eens ben?
Die laatste zin was idd niet voor jou! Voor die persoon die toch met de auto naar het bos ging. Dat vind ik ongelooflijk eigenwijs en idioot. In België mag dat niet, dat is overduidelijk.
oudebaas schreef:
05-04-2020 13:47

Zo klinkt het wel. Echt bizar.

Ik ben blij dat de Nederlandse overheid wat meer vertrouwen heeft in de bevolking. Uiteindelijk wil niemand ziek worden, hebben we allemaal hersens én bestaat er ook nog een middenweg waarbij het middel niet (veel) erger is dan de kwaal.

Hoewel er hier op het forum wel een aantal zure dictatortjes zitten die liefst ook Belgische toestanden willen. Je zou toch iemand vertrouwen!
doornroosje9 schreef:
05-04-2020 13:57
Nee joh, mensen zijn gewoon eigenwijs en jammer genoeg hebben ze zulke dingen nodig om in te zien dat ze even moeten luisteren en niet lekker kunnen doen wat ze willen.
Ja, dat is meestal het verhaal dat wordt verteld als er een politiestaat wordt opgetuigd. Het begint altijd met een uitzonderlijke situatie en het gaat altijd om de bescherming tegen gevaren.
Puritanism:
(HL Mencken)
doornroosje9 schreef:
05-04-2020 13:57

Onzin. De praktijk wijst uit dat het ook kan zoals in Nederland. Bovendien is het geen Ebola hè. Het is niet noodzakelijk om álles waterdicht af te sluiten, alleen om de IC lucht te geven en mensen geleidelijker in het zorgstelsel te laten komen.
Dubbeljus schreef:
05-04-2020 14:07
Zo klinkt het wel. Echt bizar.

Ik ben blij dat de Nederlandse overheid wat meer vertrouwen heeft in de bevolking. Uiteindelijk wil niemand ziek worden, hebben we allemaal hersens én bestaat er ook nog een middenweg waarbij het middel niet (veel) erger is dan de kwaal.

Hoewel er hier op het forum wel een aantal zure dictatortjes zitten die liefst ook Belgische toestanden willen. Je zou toch iemand vertrouwen!
Oh zeker. Ook een politiestaat steunt op een flink deel van de bevolking. In een gezonde democratie wordt het Gesundes Volksempfinden in toom gehouden door de instituties van de rechtsstaat.

Veel mensen beseffen niet dat het middel vaak erger is dan de kwaal.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
05-04-2020 14:07
Ja, dat is meestal het verhaal dat wordt verteld als er een politiestaat wordt opgetuigd. Het begint altijd met een uitzonderlijke situatie en het gaat altijd om de bescherming tegen gevaren.
Je hebt gehoord van de lockdown party's en dat daar nu een aantal mensen per dag door sterven? Een viroloog zei een paar dagen geleden dat het tot 30 mensen per dag waren momenteel. Die daardoor nu stierven.

Ik geloof absoluut dat dat nodig is hier nu. Er zijn mensen die zich geen bal aantrekken/aantrokken van het afstand houden en zoals het er nu uitziet, gaan de ziekenhuizen het aankunnen en dat willen we graag zo houden.

Gelukkig lijkt het nu beter te gaan en snappen mensen dat ze zoveel mogelijk moeten thuisblijven. En ik vind het zeer terecht dat mensen die dit aan hun laars lappen een boete krijgen. Er lopen verdorie nog altijd Belgen in Nederland rond terwijl er al weken gevraagd wordt om dat even niet te doen.

Edit: Dit geldt dus niet voor buiten wandelen en fietsen hè!!! Puur en alleen onnodige verplaatsingen.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 15:15
5.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven