Opslag vol ivm systeem

26-04-2020 18:17 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee ik heb problemen met mn opslag. Ik kan maar 3 apps hebben op mijn mobiel en 0 foto’s zeg maar. 3 apps echt het maximum. Als ik in instelling check wat er dan zoveel ruimte inneemt, zie ik dat ‘systeem’ alles inneemt. Alleen ik weet nie. wat er onder systeem valt. Kan iemand mii dit vertellen? Er valt niks meer te verwijderen.
JuriaanB schreef:
27-04-2020 00:37
Ik heb geen Apple, maar waarschijnlijk is het een setting dat je nu alles opslaat op je systeempartitie. Dan blijft je opslagpartittie ongebruikt. Zoek naar een setting waarmee je bepaalt dat apps en foto's etc op de opslagpartitie komen te staan. Android heeft zo'n setting, ik neem aan dat Apple die ook heeft.

Kijk ook hier eens:
https://www.iphoned.nl/tips/iphone-geheugen-vol/
https://www.iculture.nl/gids/iphone-ops ... vrijmaken/
https://leapp.nl/blogs/news/mijn-iphone-geheugen-is-vol
en google zelf
Dank! Ik ga straks even kijken in die links! Weet u misschien ook hoe ik bij die systeempartitie komen kan? Of ik daar dingen verwijderen kan?
SombraOnline schreef:
27-04-2020 00:42
Bij Apple kan je kiezen tussen de telefoon zelf en iCloud. Meer opties zijn er niet. ;-D
Ik weet wel dat mijn telefoon automatisch al mn foto’s op icloud zet al heb ik nergens de app icloud. Valt dit onder systeem? Is er misschien een mogelijkheid om het op iets anders over te zetten wat veel minder opslag in beslag neemt?
Elieke schreef:
27-04-2020 10:46
Same. Is daar iets aan te doen? Vroeger kon ik veel meer apps en foto’s?
Ik denk niet dat je daar iets aan kan doen. Kritisch kijken naar welke apps en foto's je wilt bewaren of niet. Je kan bijvoorbeeld je foto's op je computer zetten.
Elieke schreef:
26-04-2020 23:57
Waar kan je dat checken? Ik heb nu een update openstaan voor IOS 13.4.1. Ik kan deze niet doen. Zelfs toen ik al mn apps verwijderd had, zat mn opslag nog vol....

Heb je die update al geprobeerd te installeren? Als dat niet lukt (door te weinig ruimte) wil de opslag ook weleens vollopen. Probeer eens te updaten via iTunes.
nerdopviva schreef:
27-04-2020 10:54
Heb je die update al geprobeerd te installeren? Als dat niet lukt (door te weinig ruimte) wil de opslag ook weleens vollopen. Probeer eens te updaten via iTunes.
Dank! Ik heb ook geen intunes😅 ik ga mn best doen te downloaden. Wist niet dat je kon updaten via itunes.
Letsgetlosttonight schreef:
27-04-2020 10:52
Ik denk niet dat je daar iets aan kan doen. Kritisch kijken naar welke apps en foto's je wilt bewaren of niet. Je kan bijvoorbeeld je foto's op je computer zetten.
Dank. Al gedaan van begins af aan. Geen foto’s meer in de app ‘foto’s.
Dan zou ik gewoon een keertje een factory reset doen. Wel goed opletten of je foto's inderdaad écht op iCloud staan.

Je kan trouwens tegenwoordig de standaard apps zoals Notes, Books, Weather en dergelijken uitschakelen. Dat al eens geprobeerd? Geen idee of dat op jouw iOS versie al kan.
¡Apagando las luces!
Elieke schreef:
27-04-2020 10:49
Dank! Ik ga straks even kijken in die links! Weet u misschien ook hoe ik bij die systeempartitie komen kan? Of ik daar dingen verwijderen kan?
Die heb je niet op een iPhone.

Ik denk dat updaten via iTunes je beste kans is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven