Pakket dpd verkeerd bezorgd

28-05-2020 00:51 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello, Heb een pakket besteld met achteraf betalen optie, nu heb ik per ongeluk verkeerd Huisnr (91) (i.p.v. 19)ingevuld, en zie ik t opject bij de buren van de vbetreffende mensen staan en zij gebruiken t object (dus pakket geopend). Deze mensen staan niet echt bekend als de sociaalste mensen in de buurt. Ik zal proberen t terug te krijgen maar mocht t zo zijn dat zij ontkennen t te hebben, wie is er dan verantwoordelijk voor t betalen v t aangevraagd pakket?
JIJ.
Je kan kijken of je bij je verzekering terecht kan, maar ik geef je weinig kans.
Nou als je dapper genoeg bent om daar door de ramen te gluren om te zien dat ze je pakket hebben opengemaakt dan ben je ook vast dapper genoeg om aan te bellen.
Trouwens, ook de verkeerde postcode blijkbaar?
Het lijkt mij degene die het (verkeerde) huisnummer heeft ingevuld. Dus TO, dat ben jij.
Jij.
Dat bedrijf in ieder geval niet.
Jij maakt die fout dus jij moet betalen. Dat die buren van je aso's zijn die spullen van een ander toe-eigenen kan dat bedrijf niks aan doen. Dus ga het terug vragen en misschien kan de wijkagent helpen als dat niet lukt. Het is wel diefstal.
De titel klopt niet, het pakket is correct bezorgd. Beetje vreemd dat je het transportbedrijf zo in een kwaad daglicht zet.

En waarom benoemen dat je voor betaling achteraf hebt gekozen, je denkt "nu betaal ik gewoon niet"? Het bedrijf waar je besteld hebt heeft gedaan wat ze moeten doen, het pakket verzonden naar het door jou opgegeven adres.
Jij, omdat je je adresgegevens niet correct heb ingevuld. Heel kut maar helaas.

En al zeg je dat het niet bezorgd is dan krijgen de buren nog een keer het zelfde pakket. De fout ligt bij jou.

Dus ik zou gewoon naar de buren gaan en vragen om je pakket. Elk normaal mens zou het pakket aan je geven dan of het nu geopend is of niet.
Dus het pakket is goed bezorgd, maar jij hebt het verkeerde huisnummer door gegeven? Jouw schuld, dus jij moet betalen.
Ga aan de deur en vraag om je pakket.
Jouw naam staat toch op de doos?

Snap sowieso niet dat je buren een pakket aannemen met hun huisnummer maar met een onbekende naam.

Als ik hun was zou ik wel huiverig zijn namelijk.
Hoe weet je dat ze jouw object hebben geopend en niet toevallig dezelfde hebben?
Due, het is een object in de trant van (levens)groot staande airco in de vorm van Jezus met wijdstaande armen in panterprint
:rofl:
Je doet je nick wel eer aan
Ik vind het een raar verhaal. Dus het pakket was geadresseerd aan mensen op nr 91 (met een andere naam) en nu staat het bij nr 89 of 93 in de woonkamer?
pamelacourson schreef:
28-05-2020 08:22
Ik vind het een raar verhaal. Dus het pakket was geadresseerd aan mensen op nr 91 (met een andere naam) en nu staat het bij nr 89 of 93 in de woonkamer?
lezen is niet jouw sterkste kant
depster schreef:
28-05-2020 08:34
Hoezo niet? Er staat letterlijk “de buren van de betreffende mensen.” Dat is dan toch raar?
depster schreef:
28-05-2020 08:34
Mijne blijkbaar ook niet, ik lees hetzelfde en vraag me ook af of ze nou bij drie huizen naar binnen heeft zitten loeren
Je leest het goed hoor Pamela, snap ook niet waarom depster hier alleen maar even botte reactie komt geven.

Kan je aan nr. 89 of 93 vragen of ze een kaartje hebben ontvangen waarin staat dat het bij de buren is afgeleverd en of ze dat kaartje eventueel nog hebben.
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 08:38
Mijne blijkbaar ook niet, ik lees hetzelfde en vraag me ook af of ze nou bij drie huizen naar binnen heeft zitten loeren
Je hoeft niet te gaan loeren als hij volop voor het raam staat. Zo'n Jezus valt echt wel op hoor.
Niq schreef:
28-05-2020 08:41
Je hoeft niet te gaan loeren als hij volop voor het raam staat. Zo'n Jezus valt echt wel op hoor.
Nou dat haal ik er dus niet uit dat er een grote Jezus in het pakket zat.
Als die mensen weigeren je pakket terug te geven kan je altijd nog aangifte doen van diefstal. Ondanks dat het huisnummer niet klopte is het pakket wel aan jou geadresseerd en zeker niet aan de buren van het verkeerde huisnummer.
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 08:45
Nou dat haal ik er dus niet uit dat er een grote Jezus in het pakket zat.
TO noemde dat als voorbeeld. Het zal niet letterlijk een Jezus airco zijn (al zie ik hem nu wel levendig voor me :mrgreen: ), maar wel een groot, opvallend ding. Dus niet dat TO helemaal voor het raam naar binnen moet gaan staan loeren, waarschijnlijk is het gewoon te zien als je erlangs loopt.
Dutchgirly schreef:
Als die mensen weigeren je pakket terug te geven kan je altijd nog aangifte doen van diefstal. Ondanks dat het huisnummer niet klopte is het pakket wel aan jou geadresseerd en zeker niet aan de buren van het verkeerde huisnummer.
Maar daar doen ze toch niks mee?
Dutchgirly schreef:
Kan je doen, maar het is geen diefstal. Ze hebben niets weggenomen. Het is ook niet “je pakket”. TO heeft een pakket bij iemand anders laten bezorgen, daarmee is het eerder een gift. En die ander heeft dan eventueel een aanspraak op de buren, TO niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven