alweer een topic over verliefdheid op een getrouwde man

zaterdag 9 november 2019 om 11:04

Hoi allen,
ik lees al even mee op viva maar heb nu een nieuw profiel gemaakt omdat ik me heel erg schaam voor wat ik nu ga zeggen:
Ik ben verliefd op een getrouwde man.
Even de situatie uitgelegd, ik ben single. Ik ben niet op zoek naar een relatie en geniet gewoon van de vrije tijd en de vrijheid.
Ik heb een sport die ik redelijk intensief beoefen. Door deze sport ben ik vorig jaar op een plaats terechtgekomen waar een goede trainer komt, daar kan hij meerdere mensen begeleiden die telkens een uur training krijgehn. De trainer komt van de andere kant van het land, maar 1x om de paar weken komt hij tot onze streken naar plaats X.
De allereerste keer dat ik op plaats X was, zag ik hem. Ik kende hem van vroeger als kind, toen ik 13 was, was hij mijn eerste crush. Ik was toen veel te timide om iets te zeggen of doen en hij wisselde snel van school waardoor ik hem dus niet meer zag.
Nu zag ik hem terug op plaats X, hij zegt onmiddellijk tegen me: heb ik niet bij jou in de klas gezeten? waarop een superleuk gesprek volgt. Ik leerde die dag ook direct zijn prachtige vrouw kennen en zijn mooie kindje.
Ik voelde direct dat ik van mijn sokken was geblazen, dat gebeurt me 1x om de 7 jaar. En nu jammergenoeg met hem. Na een paar keer komen trainen ben ik op plaats X gestopt omdat ik veel te veel uitkeek om hem te zien, teveel bezig was met mijn uiterlijk om toch maar zo leuk mogelijk te zijn, teveel bezig was met wat ik zou zeggen. Ergens denk ik dat ik toch wel een hoog "verliefde tiener" gehalte had.
Omdat hij getrouwd is en ik dat echt niet ok vind om daar tussen te komen ben ik gestopt op plaats X, ik weet dat tijd die gevoelens wel oplost. Zo gezegd zo gedaan. Ik begon hem langzaam te vergeten.
En sinds gisteren werkt hij op een terrein buiten net naast mijn werk, dat wil zeggen dat ik hem elke dag kan zien. Gisteren liep ik argeloos naar mijn auto toen ik plots mijn naam hoorde en hem zag zwaaien vanuit zijn tijdelijke werkplek. Ik zwaaide terug met waarschijnlijk een mega grijns op mijn gezicht.
Gisteren avond zat ik weer de hele avond aan hem te denken en dit moet echt stoppen maar ik heb geen controle over die gedachten en gevoelens.
Viva-people: zeg me wat een vreselijke bitch ik ben om die gevoelens te hebben en geef me tips hoe ik hem/dit zo snel mogelijk kan vergeten.
ps ik ben bijna 40, echt veel te volwassen om me zoals een tiener te gedragen. HELP
                    ik lees al even mee op viva maar heb nu een nieuw profiel gemaakt omdat ik me heel erg schaam voor wat ik nu ga zeggen:
Ik ben verliefd op een getrouwde man.
Even de situatie uitgelegd, ik ben single. Ik ben niet op zoek naar een relatie en geniet gewoon van de vrije tijd en de vrijheid.
Ik heb een sport die ik redelijk intensief beoefen. Door deze sport ben ik vorig jaar op een plaats terechtgekomen waar een goede trainer komt, daar kan hij meerdere mensen begeleiden die telkens een uur training krijgehn. De trainer komt van de andere kant van het land, maar 1x om de paar weken komt hij tot onze streken naar plaats X.
De allereerste keer dat ik op plaats X was, zag ik hem. Ik kende hem van vroeger als kind, toen ik 13 was, was hij mijn eerste crush. Ik was toen veel te timide om iets te zeggen of doen en hij wisselde snel van school waardoor ik hem dus niet meer zag.
Nu zag ik hem terug op plaats X, hij zegt onmiddellijk tegen me: heb ik niet bij jou in de klas gezeten? waarop een superleuk gesprek volgt. Ik leerde die dag ook direct zijn prachtige vrouw kennen en zijn mooie kindje.
Ik voelde direct dat ik van mijn sokken was geblazen, dat gebeurt me 1x om de 7 jaar. En nu jammergenoeg met hem. Na een paar keer komen trainen ben ik op plaats X gestopt omdat ik veel te veel uitkeek om hem te zien, teveel bezig was met mijn uiterlijk om toch maar zo leuk mogelijk te zijn, teveel bezig was met wat ik zou zeggen. Ergens denk ik dat ik toch wel een hoog "verliefde tiener" gehalte had.
Omdat hij getrouwd is en ik dat echt niet ok vind om daar tussen te komen ben ik gestopt op plaats X, ik weet dat tijd die gevoelens wel oplost. Zo gezegd zo gedaan. Ik begon hem langzaam te vergeten.
En sinds gisteren werkt hij op een terrein buiten net naast mijn werk, dat wil zeggen dat ik hem elke dag kan zien. Gisteren liep ik argeloos naar mijn auto toen ik plots mijn naam hoorde en hem zag zwaaien vanuit zijn tijdelijke werkplek. Ik zwaaide terug met waarschijnlijk een mega grijns op mijn gezicht.
Gisteren avond zat ik weer de hele avond aan hem te denken en dit moet echt stoppen maar ik heb geen controle over die gedachten en gevoelens.
Viva-people: zeg me wat een vreselijke bitch ik ben om die gevoelens te hebben en geef me tips hoe ik hem/dit zo snel mogelijk kan vergeten.
ps ik ben bijna 40, echt veel te volwassen om me zoals een tiener te gedragen. HELP

woensdag 27 mei 2020 om 21:19

Doe niet zo flauw. Ze is verliefd schrijft ze toch.
                                    They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

donderdag 28 mei 2020 om 09:50

ja klopt, ik had hem een bericht gestuurd met felicitaties, dan kreeg ik gewoon een "dank je" terug.Ellerlilalinne schreef: ↑27-05-2020 21:14Je had daar toch al op gereageerd, of heeft hij je daarna nog een bericht gestuurd?
Vind het wel fijn dat je echt niet van plan bent om iets met hem - als getrouwde man - te beginnen.
Raar dat iedereen denkt dat ik van plan ben iets te beginnen met hem, dat is helemaal niet waar en heb ik nergens gezegd.
Integendeel !!
Ik ben wel nog steeds verliefd, daarom dat ik hier raad kom vragen.
Maar met al die heilige huisjes die al hun emoties en gevoelens 100% onder controle hebben heb ik daar al spijt van gekregen.
Gans viva bestaat uit heiligen of aliens die op een andere planeet wonen. Ik ben menselijk en woon op aarde

donderdag 28 mei 2020 om 09:57

Ik denk dat het echt niet gek is om verliefd op zo iemand te worden. Ik ben ook wel eens verliefd geworden terwijl ik gewoon een relatie heb. Proberen er niet teveel aan te denken en het uit te schakelen is het enige wat je dan kan doen volgens mij.Vicky_B schreef: ↑28-05-2020 09:50ja klopt, ik had hem een bericht gestuurd met felicitaties, dan kreeg ik gewoon een "dank je" terug.
Raar dat iedereen denkt dat ik van plan ben iets te beginnen met hem, dat is helemaal niet waar en heb ik nergens gezegd.
Integendeel !!
Maar met al die heilige huisjes die al hun emoties en gevoelens 100% onder controle hebben heb ik daar al spijt van gekregen.
Gans viva bestaat uit heiligen of aliens die op een andere planeet wonen. Ik ben menselijk en woon op aarde![]()

donderdag 28 mei 2020 om 10:54

Zo jammer weer dit. Je krijgt niet de reacties die je wil en dan zijn anderen altijd gek en snappen ze je niet. Zo doorsnee. Net zo doorsnee als je denkwijze dat je echt een connectie met een man hebt omdat je kunt praten over een hobby. Terwijl hetzelfde gesprek met je vriend over een ander onderwerp als niet diepgaand wordt gezien.
Hoezo ben je heilig of niet-menselijk als je niet kwijlend naar een getrouwde man kijkt? Wat een rarigheid zeg. Ben je altijd zo verongelijkt?

donderdag 28 mei 2020 om 11:17

To is verliefd geworden op een man. Een man. En ja, deze man is getrouwd. Nergens lees ik terug dat ze actief van plan hier wat mee te doen. Vind het juist knap om te lezen dat ze afstand heeft genomen al die tijd. Wat moet dat lastig zijn geweest en moet nog steeds lastig zijn om na al die tijd nog verliefd te zijn.
Ik weet ook helaas als geen ander dat wat je aandacht geeft groeit. En spreek je gevoel naar hem alsjeblieft niet uit. Ook al ben je niks van plan, je bent dan zo die grens over en dan wordt alles nog ingewikkelder. Het allerbeste is geen contact meer zoeken met hem, hou jezelf voor dat het je niks goeds gaat brengen. Echt niet. En het gaat dan echt beter worden.
                    Ik weet ook helaas als geen ander dat wat je aandacht geeft groeit. En spreek je gevoel naar hem alsjeblieft niet uit. Ook al ben je niks van plan, je bent dan zo die grens over en dan wordt alles nog ingewikkelder. Het allerbeste is geen contact meer zoeken met hem, hou jezelf voor dat het je niks goeds gaat brengen. Echt niet. En het gaat dan echt beter worden.

donderdag 28 mei 2020 om 11:53

Dit en daarbij zet je zelf het volgende in je OP: ‘zeg me wat een vreselijke bitch ik ben om die gevoelens te hebben’.nessemeisje schreef: ↑28-05-2020 10:54Zo jammer weer dit. Je krijgt niet de reacties die je wil en dan zijn anderen altijd gek en snappen ze je niet. Zo doorsnee. Net zo doorsnee als je denkwijze dat je echt een connectie met een man hebt omdat je kunt praten over een hobby. Terwijl hetzelfde gesprek met je vriend over een ander onderwerp als niet diepgaand wordt gezien.
Hoezo ben je heilig of niet-menselijk als je niet kwijlend naar een getrouwde man kijkt? Wat een rarigheid zeg. Ben je altijd zo verongelijkt?
Wat is het nou?

donderdag 28 mei 2020 om 12:00

Volgens mij zegt iedereen hier juist dat verliefd worden een emotie is die je niet onder controle hebt. Maar wat je er vervolgens mee doet, daar heb je wel controle over. Niet dat het makkelijk is. Maar dat het niet onmogelijk is. Of denk je dat niemand hier ooit een onbereikbare liefde heeft gehad?Vicky_B schreef: ↑28-05-2020 09:50ja klopt, ik had hem een bericht gestuurd met felicitaties, dan kreeg ik gewoon een "dank je" terug.
Integendeel !!
Gans viva bestaat uit heiligen of aliens die op een andere planeet wonen. Ik ben menselijk en woon op aarde![]()

donderdag 28 mei 2020 om 20:47

Vicky_B schreef: ↑28-05-2020 09:50ja klopt, ik had hem een bericht gestuurd met felicitaties, dan kreeg ik gewoon een "dank je" terug.
Integendeel !!
Je bent niet eerlijk tegen jezelf.
Juist omdat je een mens bent, moet je geen aandacht geven aan deze man. Volgens mij was dat de strekking van een aantal reacties. Je fantaseert toch over hem, hemelt hem op in dit topic. Dat helpt niet als je niet voor iemand wil vallen. Maar ik begrijp wel dat je het van je af wil schrijven, dat is wat verliefdheid met je doet, alleen helpt het niet. Hem blocken op je telefoon, email, etc. lijkt me in dit geval echt het beste. Je gaat anders voor de bijl of martelt jezelf. Als een man waar je niks mee wil je mailt of appt, dan kan je hem toch ook gewoon blocken, want je wil niks met hem. Deze man block je niet want dat vind je te dramatisch je wil wel wat met hem. Je bent dus niet eerlijk tegen jezelf (verliefdheid). Dat zie je zelf misschien niet maar een ander wel.

donderdag 28 mei 2020 om 20:57

Je hebt nu een vriend waar je niet echt voor kan gaan omdat de diepgang ontbreekt, toch ben je nog met hem. Je bent verliefd op een man die getrouwd is waardoor je ook niet echt voor hem kan gaan, toch voed je je verliefdheid. Iets klopt er dan toch niet met wat je doet?

zaterdag 30 mei 2020 om 01:24

Misschien moet je niet zo in conflict gaan met je jezelf. Ipv tegen jezelf zeggen dat je niet meer verliefd mag zijn en hem moet vergeten. Kun je ook accepteren dat je gewoon verliefd bent, dat daar niks mis mee is en het vanzelf wel overgaat. Door niet aan hem te willen denken, ga je juist des te meer aan hem denken. 
Ipv vinden dat je hem los moet laten, kun je er ook van genieten. Er is een knappe man in je leven die je tijdens het sporten een mooi uitzicht geeft, waar je leuk mee kan praten, die jou waardeert en waar je lekker over kan fantaseren, zonder dat je daar iets mee hoeft te doen.
                    Ipv vinden dat je hem los moet laten, kun je er ook van genieten. Er is een knappe man in je leven die je tijdens het sporten een mooi uitzicht geeft, waar je leuk mee kan praten, die jou waardeert en waar je lekker over kan fantaseren, zonder dat je daar iets mee hoeft te doen.

zaterdag 30 mei 2020 om 06:37

OliebolmetKrenten schreef: ↑30-05-2020 01:24Misschien moet je niet zo in conflict gaan met je jezelf. Ipv tegen jezelf zeggen dat je niet meer verliefd mag zijn en hem moet vergeten. Kun je ook accepteren dat je gewoon verliefd bent, dat daar niks mis mee is en het vanzelf wel overgaat. Door niet aan hem te willen denken, ga je juist des te meer aan hem denken.
Hele goede post dit.

zaterdag 30 mei 2020 om 07:21

Precies en komt het wel tot een affaire is TO vermoedelijk de grote verliezer.
Hij heeft een "leuke tijd" en gaat niet bij zijn vrouw weg en TO kan na die "leuke tijd" alsnog met een gebroken hart op zoek naar een wel serieuze relatie.
                                    Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

zaterdag 30 mei 2020 om 07:57

Dit ja!Ellerlilalinne schreef: ↑28-05-2020 20:57Je hebt nu een vriend waar je niet echt voor kan gaan omdat de diepgang ontbreekt, toch ben je nog met hem. Je bent verliefd op een man die getrouwd is waardoor je ook niet echt voor hem kan gaan, toch voed je je verliefdheid. Iets klopt er dan toch niet met wat je doet?

zaterdag 30 mei 2020 om 13:20

vrijenblij20220 schreef: ↑30-05-2020 08:40Ik vind het niet eerlijk tegenover jouw vriend dat je verliefd bent op een ander. Hij verdient beter want je belazerd hem. Hij denkt waarschijnlijk dat jij ook verliefd bent op hem.
Hoezo belazerd ze hem?? Ze doet toch niks?
Wat overdreven en onnodig om iets zo op te blazen!!
Dit vind ik nu echt van een mug een olifant maken.

zaterdag 30 mei 2020 om 13:53

Sorry, maar als mijn man zich in gedachten meer bezig houdt met een andere vrouw en er zelf een topic over opent , waarin wel duidelijk wordt dat ik het niet helemaal ben voor hem , zou ik me toch aardig belazerd voelen . Jij niet ? Uhuh .Pindakaasjes schreef: ↑30-05-2020 13:20Hoezo belazerd ze hem?? Ze doet toch niks?

zaterdag 30 mei 2020 om 14:21

Het is maar goed dat we niet in elkaars hoofden kunnen kijken.
Laat die vlinders gewoon fladderen en uitsterven en maak er niet zulk een drama van!

zaterdag 30 mei 2020 om 14:39

Ja zo bedoel ik het ook en toch zeker in het begin van een relatie is het toch normaal dat je dan smoorverliefd bent op elkaar. Nee To denkt aan een andere vent die ze niet kan krijgen.

zaterdag 30 mei 2020 om 17:27

In zekere zin is het natuurlijk wel belazerenPindakaasjes schreef: ↑30-05-2020 13:20Hoezo belazerd ze hem?? Ze doet toch niks?