Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 1 juni 2020 om 00:27
Als grijze muis hoef je dat soort kwaliteiten niet te hebben, enkel als je zelf een sterke mening hebt. Als je niet kunt incasseren moet je ook niet uitdelen.
maandag 1 juni 2020 om 00:27
Dat zou heel goed kunnen.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 00:26Ik denk dat mensen nu om andere redenen een forum bezoeken (eendagsvliegen die één topic openen) dan de oudgedienden die het als op zichzelf staande hobby zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 juni 2020 om 00:28
We klaagden zo rond 2010 ook al over kletsgroepjes. Toen had je al die irritante maandgroepen en al die stomme bar huppelepup, kasteel zusemmezo, club ditendat topics op overige.blijfgewoonbianca schreef: ↑01-06-2020 00:18Jij was hier als eerste. Jij was “ de norm “ , zeg maar.
In het begin schreef iedereen overal mee ( of zo leek het tenminste ) , werden er minder topics geopend door mensen die daarna nooit meer kwamen of zelf ook niet actief op andere topics meeschreven.
Ik denk dat 98 % van de babypijler nergens anders mee doet.
Dat heb ik me toch altijd zo ongelooflijk suf gevonden. Als je het dan over mutsig regeert hebt...
Am Yisrael Chai!

maandag 1 juni 2020 om 00:29
Nope, geen rellen en vetes. Ik denk dat jij al zo lang op het forum zat en een ingezetene was dat het je is ontgaan. Ik ben lid sinds 2010, dus toen was er allang sprake van de gevestigde orde, waar jij dus blijkbaar ook bij hoorde en ik heb echt de kous op m'n kop gekregen hoor in de eerste tijd als ik mee wilde doen aan leuke topics. Tot ik zelf leuke topics begon te openen waar veel forummers op afkwamen, toen was het ineens goed.Zarah schreef: ↑01-06-2020 00:25Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik begrijp je nog steeds niet helemaal.
De termen die je hierboven gebruikt herken ik in elk geval niet als zijnde een vereiste om hier te kunnen schrijven.
Misschien ligt het ook aan de manier van forummen. Ik heb meestal weinig zin om me te mengen in rellen en vetes. Dan loop je misschien minder snel tegen bovenstaande aan.
maandag 1 juni 2020 om 00:30
Haha, ja ; je hebt gelijk.fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 00:28We klaagden zo rond 2010 ook al over kletsgroepjes. Toen had je al die irritante maandgroepen en al die stomme bar huppelepup, kasteel zusemmezo, club ditendat topics op overige.
Dat heb ik me toch altijd zo ongelooflijk suf gevonden. Als je het dan over mutsig regeert hebt...
Maar die deden wel verder overal en nergens mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

maandag 1 juni 2020 om 00:30
Het was allemaal niet eens een kwestie van incasseren, want ik keek meestal in die topics waarbij je huilend van het lachen onder de tafel lag.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 00:27Als grijze muis hoef je dat soort kwaliteiten niet te hebben, enkel als je zelf een sterke mening hebt. Als je niet kunt incasseren moet je ook niet uitdelen.
maandag 1 juni 2020 om 00:31
Neuh, ik doelde niet zo zeer op eendagsvliegen, maar juist op al die mensen die zo ongelooflijk vaak aanwezig zijn en met regelmaat genoemd worden als sfeerverziekers. De stafbrigade, zeg maar.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 00:26Ik denk dat mensen nu om andere redenen een forum bezoeken (eendagsvliegen die één topic openen) dan de oudgedienden die het als op zichzelf staande hobby zien.
Ik denk dat een veel groter deel daarvan dan we (of misschien ben ik dat wel alleen) ons realiseren hier zo vaak is omdát ze iets mankeren. En dat hun irritante forumgedrag dus niet zozeer bedoeld is om de sfeer te verzieken maar dat die mensen oprecht niet snappen wat iedereens probleem is.
Ik denk dat het hier stikt van de gekkies.
Am Yisrael Chai!

maandag 1 juni 2020 om 00:36
Forummen is wel de perfecte hobby voor een autist idd!fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 00:31Neuh, ik doelde niet zo zeer op eendagsvliegen, maar juist op al die mensen die zo ongelooflijk vaak aanwezig zijn en met regelmaat genoemd worden als sfeerverziekers. De stafbrigade, zeg maar.
Ik denk dat een veel groter deel daarvan dan we (of misschien ben ik dat wel alleen) ons realiseren hier zo vaak is omdát ze iets mankeren. En dat hun irritante forumgedrag dus niet zozeer bedoeld is om de sfeer te verzieken maar dat die mensen oprecht niet snappen wat iedereens probleem is.

maandag 1 juni 2020 om 00:43
maandag 1 juni 2020 om 00:43
Ik wil ook niemand shamen ofzo, maar voor mij was het echt een eye opener om me te realiseren dat je hier in hele vervelende discussies verzeild kunt raken met mensen die gewoon echt niet snappen wat je zegt bijvoorbeeld.
Zo'n zelfde eye opener had ik ooit toen ik er bij toeval achterkwam dat de mod of junior mod waar ik enorm tegen zat te fulmineren een meiske van nog geen 20 bleek te zijn. Toen voelde ik me echt een domme doos dat ik me zo zat te ergeren en zo boos was op een meisje dat nog niet eens geboren was toen ik hier al forumde.
Wellicht hebben anderen ook wat aan dat inzicht.
Am Yisrael Chai!

maandag 1 juni 2020 om 00:45
Ik heb wel met enige regelmaat de indruk dat het simply not compute, hoe eenvoudig je het ook uitlegt.fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 00:43Ik wil ook niemand shamen ofzo, maar voor mij was het echt een eye opener om me te realiseren dat je hier in hele vervelende discussies verzeild kunt raken met mensen die gewoon echt niet snappen wat je zegt bijvoorbeeld.
Zo'n zelfde eye opener had ik ooit toen ik er bij toeval achterkwam dat de mod of junior mod waar ik enorm tegen zat te fulmineren een meiske van nog geen 20 bleek te zijn. Toen voelde ik me echt een domme doos dat ik me zo zat te ergeren en zo boos was op een meisje dat nog niet eens geboren was toen ik hier al forumde.
Wellicht hebben anderen ook wat aan dat inzicht.
maandag 1 juni 2020 om 00:51
Ja, klopt, dat zijn ook forummers. En ik zou het echt aanmoedigen als daar anders op gemodereerd wordt (met name racisme/discriminatie/verheerlijking van geweld etc.). Maar dat is niet de groep die nu relevant was voor waar ik op reageerde. De 'gekkies' zijn mensen met een storende inhoudelijke mening (voor mij dan he?) en soms irritant forumgedrag.
De discussie waar ik op reageerde ging over het feit dat nieuwe forummers zich hier 'een weg naar binnen moeten banen'. Dat herken ik echt niet. Van toen niet en nu niet.
maandag 1 juni 2020 om 00:57
Ja, dat denk ik ook.fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 00:31Neuh, ik doelde niet zo zeer op eendagsvliegen, maar juist op al die mensen die zo ongelooflijk vaak aanwezig zijn en met regelmaat genoemd worden als sfeerverziekers. De stafbrigade, zeg maar.
Iedereen heeft IRL een bepaalde 'bubbel', of je nou wilt of niet. En hier komen al die 'bubbels' opeens samen én mis je ook nog eens de non verbale communicatie. En dan kunnen er zomaar opeens enorme verschillen tussen mensen zitten waar je je niet bewust van bent. Op gebieden als intelligentie, verbale mogelijkheden, begrijpend lezen, zelfreflectie. Maar ook op gebieden als 'wat is een acceptabele uiting en wat niet. Om maar een voorbeeld te noemen: in sommige 'bubbels' is het een feit dat Zwarte Piet bij Sinterklaas hoort en in andere 'bubbels' is regenboogpiet of helemaal geen Piet de norm. Combineer voorgaande met de anonimiteit van internet en het gaat onherroepelijk mis natuurlijk.
maandag 1 juni 2020 om 01:02
Hmm. Dat vind ik dan weer een beetje een flauw antwoord. Zeg je nu dat ik het niet zie omdat ik één van hen was?Cateautje schreef: ↑01-06-2020 00:29Nope, geen rellen en vetes. Ik denk dat jij al zo lang op het forum zat en een ingezetene was dat het je is ontgaan. Ik ben lid sinds 2010, dus toen was er allang sprake van de gevestigde orde, waar jij dus blijkbaar ook bij hoorde en ik heb echt de kous op m'n kop gekregen hoor in de eerste tijd als ik mee wilde doen aan leuke topics. Tot ik zelf leuke topics begon te openen waar veel forummers op afkwamen, toen was het ineens goed.
Ik reken mezelf echt totaal niet tot de gevestigde orde hier. En al zou dat wel zo zijn. Ik ben volledig anoniem gestart met deze nick, dus niemand wist dat ik hier al eerder was onder een andere nick, en ook met deze nick herken ik het niet.

maandag 1 juni 2020 om 01:06
Nee, zo persoonlijk bedoel ik het niet.Zarah schreef: ↑01-06-2020 01:02Hmm. Dat vind ik dan weer een beetje een flauw antwoord. Zeg je nu dat ik het niet zie omdat ik één van hen was?
Ik reken mezelf echt totaal niet tot de gevestigde orde hier. En al zou dat wel zo zijn. Ik ben volledig anoniem gestart met deze nick, dus niemand wist dat ik hier al eerder was onder een andere nick, en ook met deze nick herken ik het niet.
Ik heb er nu ook geen echt goede kijk op als een nieuweling een topic opent of mee wil doen in een topic en hoe daarmee wordt omgegaan en ik neem aan dat jij die kijk destijds ook niet had omdat je lekker aan het forummen was.
maandag 1 juni 2020 om 01:08
Ja, daar zitten zeker verschillen tussen. De doelen van forummers (wat kom ik brengen/halen en op welke manier) zijn onderling enorm verschillend. En dat zal ook wrijving opleveren denk ik. Want het gedrag en de inhoud van een forummer met een ander doel dan jij (als in jij in het algemeen, niet specifiek RB natuurlijk) roept wellicht irritatie op.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 00:26Ik denk dat mensen nu om andere redenen een forum bezoeken (eendagsvliegen die één topic openen) dan de oudgedienden die het als op zichzelf staande hobby zien.
En Sanoma heeft volgens mij geen enkel idee (meer) wat de doelgroep wat hen betreft is (die weten alleen dat het geld oplevert). Dat helpt ook niet mee daarbij. Want dan heeft iedereen dus 'gelijk'. Of niemand.
maandag 1 juni 2020 om 01:12
Nu draai je het om.
Ik heb geen idee van percentages hoor, maar lang niet iedereen moest zich een weg naar binnen banen.
Ik heb dat nooit hoeven doen en ik denk heel veel forummers niet.
Maar nieuwe forummers die op de één of andere manier niet pasten hier (door nonproblemen als mijn sokken matchen niet met de stropdas van mijn schoonvader, de caissière kijkt niet lief naar me zou dat aan mijn kapsel liggen, een overmaat aan spelfouten of enorme overgevoeligheid bij gebrek aan adoratie en bijval) werden wel aangepakt hoor. Die kregen een onaardige portie harde vivarealiteit. En ik schreef al dat dat vast ook wel eens te hard en echt oneerlijk geweest is. Maar het had wél een effect. En het omgekeerde: we zijn altijd lief, aardig, nooit op de man en het eens of niet in dat topic heeft óók een effect.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 1 juni 2020 om 01:20
Ah, ja, als jij dat bedoelt met 'je een weg naar binnen moeten banen' dan ben ik het met je eens. Dat soort TO's krijgen (niet alleen kregen toch, dat gebeurt nog steeds) inderdaad wel eens een onaardige portie harde viva-realiteit over zich heen (zoals jij het zo mooi noemt). En dat kan zeker wel eens minder hard en lomp.feow schreef: ↑01-06-2020 01:12Nu draai je het om.
Ik heb geen idee van percentages hoor, maar lang niet iedereen moest zich een weg naar binnen banen.
Ik heb dat nooit hoeven doen en ik denk heel veel forummers niet.
Maar nieuwe forummers die op de één of andere manier niet pasten hier (door nonproblemen als mijn sokken matchen niet met de stropdas van mijn schoonvader, de caissière kijkt niet lief naar me zou dat aan mijn kapsel liggen, een overmaat aan spelfouten of enorme overgevoeligheid bij gebrek aan adoratie en bijval) werden wel aangepakt hoor. Die kregen een onaardige portie harde vivarealiteit. En ik schreef al dat dat vast ook wel eens te hard en echt oneerlijk geweest is. Maar het had wél een effect. En het omgekeerde: we zijn altijd lief, aardig, nooit op de man en het eens of niet in dat topic heeft óók een effect.
Maar ik had niet het idee dat dit is wat Cateautje bedoelde?