Ik heb geen klik met mijn vrienden

maandag 1 juni 2020 om 20:26

Hoi,
Beetje vreemd misschien, maar na het verbreken van mijn vorige relatie en het beginnen van een nieuw leven in een nieuwe stad is het me niet gelukt om ECHTE vrienden te vinden.
Ik heb genoeg mensen om me heen en zou ze ook vrienden kunnen noemen maar zo voelt het voor mij niet......ik heb echt geen klik en kan mijn verhaal niet bij ze kwijt.
Mijn man ,Ik ben ondertussen getrouwd met mijn grote liefde,heeft dit gevoel bij onze vrienden wel.
Ik mis gewoon echt een soulmate ik kan het gewoon niet goed uitleggen.....ik voel me soms ook echt een verader met deze gedachten omdat mijn vrienden onze relatie wel als echt en diepgaand zien.
Wat moet ik nu.....
                    Beetje vreemd misschien, maar na het verbreken van mijn vorige relatie en het beginnen van een nieuw leven in een nieuwe stad is het me niet gelukt om ECHTE vrienden te vinden.
Ik heb genoeg mensen om me heen en zou ze ook vrienden kunnen noemen maar zo voelt het voor mij niet......ik heb echt geen klik en kan mijn verhaal niet bij ze kwijt.
Mijn man ,Ik ben ondertussen getrouwd met mijn grote liefde,heeft dit gevoel bij onze vrienden wel.
Ik mis gewoon echt een soulmate ik kan het gewoon niet goed uitleggen.....ik voel me soms ook echt een verader met deze gedachten omdat mijn vrienden onze relatie wel als echt en diepgaand zien.
Wat moet ik nu.....

maandag 1 juni 2020 om 20:59

Ja dat snap ik ook niet zo.pinklemonade schreef: ↑01-06-2020 20:54Hoelang ben je al bevriend met deze mensen? Ik vind het erg apart ook dat je vrienden bent met mensen waar je geen klik mee voelt. Waarom ben je dan uberhaupt vrienden met hun geworden?

maandag 1 juni 2020 om 21:01

Nou ja, ik snap 't wel, toen ik getrouwd was kwamen er vanzelf vrienden van hem mee, waarmee ik geen échte klik had en hij wel. 
Enige wat je kunt doen is nieuwe vrienden maken.
Dat kan dus écht nog wel na je 25e, ook al zijn er her en der allerlei malle artikelen te vinden dat dat onmogelijk is.
Ga sporten, yoga-en, een cursus, kijk op je werk, overal zijn mensen. Die kunnen potentieel allemaal jouw vrienden worden. Het vraagt wel wat lef soms (het is best eng om te vragen of iemand zin heeft in koffie met jou), en ook incasseringsvermogen (iemand kan HEEL GEEN zin hebben in koffie met jou).
Bottom line: het leven is te kort om geen echte vrienden te hebben, dus hop.
                    Enige wat je kunt doen is nieuwe vrienden maken.
Dat kan dus écht nog wel na je 25e, ook al zijn er her en der allerlei malle artikelen te vinden dat dat onmogelijk is.
Ga sporten, yoga-en, een cursus, kijk op je werk, overal zijn mensen. Die kunnen potentieel allemaal jouw vrienden worden. Het vraagt wel wat lef soms (het is best eng om te vragen of iemand zin heeft in koffie met jou), en ook incasseringsvermogen (iemand kan HEEL GEEN zin hebben in koffie met jou).
Bottom line: het leven is te kort om geen echte vrienden te hebben, dus hop.

maandag 1 juni 2020 om 21:07

Je kunt natuurlijk altijd openstaan voor nieuwe vriendschappen. Wel moet ik zeggen dat de intensiteit van mijn vriendschappen wel veranderd is naarmate ik ouder ben geworden. Zo kon ik vroeger urenlang bellen met mijn vriendin, nu zien we elkaar 1 x in de maand. Maakt het voor ons niet minder waardevol.

maandag 1 juni 2020 om 21:23

maandag 1 juni 2020 om 22:05

Waarom kun je je verhaal niet kwijt? Heb je het geprobeerd? Je moet ook jezelf open durven stellen; die klik is er niet zomaar. Zij zien jullie relatie als echt en diepgaand, schrijf je, dus ze hebben oprechte interesse in jou. Dat is heel waardevol; onderschat dat niet. 
Bijvoorbeeld: ik ben lesbisch en heb een tijd open relaties gehad (of vrije liefde, noemden we dat toen). In eerste instantie dacht ik dat ik het daar allemaal met mijn burgerlijke, hetero vriendinnen niet over kon hebben en hield ik dat deel van mijn leven strikt gescheiden van de meer alledaagse aspecten. Maar het bleek dat mijn "burgerlijke" vriendinnen eigenlijk heel goed in staat waren om hier open gesprekken over te voeren, me te troosten als het niet meezat, en met me mee te juichen als het goed ging.
                    Bijvoorbeeld: ik ben lesbisch en heb een tijd open relaties gehad (of vrije liefde, noemden we dat toen). In eerste instantie dacht ik dat ik het daar allemaal met mijn burgerlijke, hetero vriendinnen niet over kon hebben en hield ik dat deel van mijn leven strikt gescheiden van de meer alledaagse aspecten. Maar het bleek dat mijn "burgerlijke" vriendinnen eigenlijk heel goed in staat waren om hier open gesprekken over te voeren, me te troosten als het niet meezat, en met me mee te juichen als het goed ging.

dinsdag 2 juni 2020 om 02:43

Ik begrijp het wel, naast 2 goede vriendinnen heb ik ook vriendschappen die oppervlakkiger zijn. Die mensen zijn in mijn leven gekomen, best leuk om z e te zien maar ik voel minder bij hen, we leven minder mee met elkaars leven. Voor  een borrel of gezellig avondje prima, maar ik zou hen niet alles vertellen en het onvoorwaardelijke gevoel is er ook minder. 
In mijn geval niet erg omdat ik 2 vriendinnen heb die ik al 20 jaar kan, maar ik snap wel dat je het mist.
Misschien zit er 1 persoon bij je huidige vriendenkring waar je dat wel meer mee zou kunnen opbouwen.
                    In mijn geval niet erg omdat ik 2 vriendinnen heb die ik al 20 jaar kan, maar ik snap wel dat je het mist.
Misschien zit er 1 persoon bij je huidige vriendenkring waar je dat wel meer mee zou kunnen opbouwen.

dinsdag 2 juni 2020 om 05:00

Echt goed van je dat je naar een heel nieuwe stad bent verhuisd en daar een nieuw leven hebt opgebouwd!
Dat is een hele grote stap en vergt veel effort. Ook tof dat je je liefde hebt gevonden!
Blijf zoeken naar een maatje. Dat gaat je echt wel lukken. En als je iemand vindt, ga je daar wat vaker mee om en dat kan heel natuurlijk verlopen dat je je andere ‘vrienden’ gewoon wat minder ziet.
Het kan ook zijn dat als je iemand vindt waarmee je een klik hebt dat het wat makkelijker wordt om die andere vrienden af en toe te zien.
                    Dat is een hele grote stap en vergt veel effort. Ook tof dat je je liefde hebt gevonden!
Blijf zoeken naar een maatje. Dat gaat je echt wel lukken. En als je iemand vindt, ga je daar wat vaker mee om en dat kan heel natuurlijk verlopen dat je je andere ‘vrienden’ gewoon wat minder ziet.
Het kan ook zijn dat als je iemand vindt waarmee je een klik hebt dat het wat makkelijker wordt om die andere vrienden af en toe te zien.

woensdag 3 juni 2020 om 08:19

woensdag 3 juni 2020 om 10:09

Ik noem die mensen kennissen, leuk voor de ontspanning maar niet de mensen met wie ik persoonlijk leed mee deel, daar heb ik dan weer mijn vrienden voor. Vrienden ontmoeten in een nieuwe woonplaats duurt altijd een paar jaar dus geef je zelf die tijd. Logisch toch dat jij niet perse dezelfde mensen leuk vindt als je partner. Zou er niet zo mee zitten.