Was ik maar niet gegaan...

03-06-2020 22:36 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik opende niet zo heel erg lang geleden een topic waarin ik vertelde dat ik niks snapte met modern daten. Dat eindigde met een date.
Leuk verhaal. Mooi einde.
Maar helaas toch niet.

Inmiddels is er een maand voorbij, we hebben elkaar regelmatig gezien, er is een fijne, superleuke en vertrouwde klik en ik ben min of meer wel verliefd geworden.
Ik verwachtte niets, ben zeker niet op zoek naar een relatie. De intentie is gewoon plezier geweest. De liefde is geheel wederzijds, we kunnen dit ook naar elkaar uitspreken, we kunnen overal over praten.
Wat is dan die maar?
Er is dus van zijn kant nog een niet helemaal afgesloten hoofdstuk. En daar zijn dus kinderen in het spel. De relatie is wel beëindigt, maar er is geen ouderschapsplan of regeling. In de ogen van de ex-partner die nog wat hoop had, ben ik nu de boosdoener en ja, er is een kans dat die kinderen dus in de strijd worden gegooid.

Ik weet wat een roze bril is. Ik weet dat ik nooit nummer 1 zal zijn, en dat wil ik ook niet. Het belang van kinderen gaat altijd voorop, ik heb zelf kinderen en begrijp dat als geen ander.

Ik heb voorgesteld om er voorlopig een punt achter te zetten totdat zij zaken met elkaar op orde hebben en ik heb aangegeven geen enkele rol hierin te willen spelen.
Hij vindt dat niks en is bang om mij kwijt te raken. En dat wil hij niet.

Bottomline, was ik maar nooit gegaan. Ik weet dat je geen controle hebt over hoe het leven loopt. Ik heb de gok genomen, maar niet met de intenties om in een ingewikkeld verhaal verzeild te raken. Ik heb niks verkeerd gedaan, heb zelfs duidelijk gevraagd of hij wel vrijgezel was, etc.

Ik weet het even niet. En het gaat maar om een maand. Ik moet wel bekennen dat ik ook als ik de roze bril afzet, mij wel besef dat dit een ontzettend lief, eerlijk en leuk persoon is. Ik heb niks van het verhaal uit hem hoeven trekken, hij houdt niks verborgen en hij respecteert en begrijpt mijn twijfels en keuzes, maar zou heel graag een kans krijgen om te kijken wat er voor ons in zit in de toekomst.

Hoe lang moet je zoiets tijd geven?
Er is heel veel in mij dat gilt; rennen, nu het nog kan en het niet moeilijk is.
Maar de mooie kanten van deze man die ik in vrij korte tijd helemaal vanzelf zonder moeite of gedoe heb gezien maken dat ik twijfel.
Ik heb mijn leven op orde, heb een prima verstandhouding en goede regeling voor mijn kinderen en daar ben ik blij mee en gun ik iedereen.

Ik gun mijzelf ook een redelijk zorgeloos leven zonder de chaos die dit met zich gaat meebrengen.

Wat zouden jullie doen?
Niet mee doorgaan. Er is teveel gedoe, dus er zit van alles scheef.
wij slapen nooit.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:38
Ik heb het gevoel dat hij daar bang voor is, ja.
Praat er eens over met hem. Niet alleen afgaan op je gevoel dat hij bang is voor iets want dat komt misschien helemaal niet overeen met de waarheid.
valentinamaria schreef:
03-06-2020 23:59
Niet mee doorgaan. Er is teveel gedoe, dus er zit van alles scheef.
Juist. En vooral in het belang van de kinderen niet blijven aanmodderen. Ook dat hij op slechte voet staat met zijn ex is echt een huge red flag. Hier steekt meer achter.
Van sommigen moet je niet alles geloven wat ze zeggen. Eerst is het allemaal leuk, maar dan plots blijkt de boel niet geregeld en sprake van 'vervelende' ex die nog 'hoop had', dwars ligt qua kids en jou nu als boosdoener lijkt te bestempelen.

Waarschijnlijk komt dit alles uit de koker van je date?

Vraag je af of hij wel zo'n ontzettend lief, eerlijk en leuk persoon is. Die kunnen overigens héél goed met je 'praten' in dit soort situaties. Hij moet toch ergens aandacht krijgen.

Lees je eigen OP nog eens door en vertrouw op je onderbuikgevoel. Dat is je antwoord.

RFR.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik begrijp niet zo goed wat na een maand corona periode nu minder is of anders. Je bent toch nog in de dating fase dus in praktijk weinig last van zijn situatie.
Zijn ex heb je niks mee te maken, zijn kinderen ook niet.
In deze fase heb je toch nog gewoon dates eens per week en stuur je appjes met hartjes, misschien zoenen of sex en that's it.
Hij moet tijd voor jou kunnen regelen, ik neem aan dat je elkaar nog lang niet ziet met kinderen erbij. Kortom ik zie niet hoe jij in deze fase last kan hebben van zijn situatie, behalve als hij er veel over praat.
Daar zou ik dan geen zin in hebben.
Ze waren niet getrouwd? En nu uit elkaar en hij zorgt 4 dagen in de week voor de kinderen, zonder dat ze afspraken op papier hadden gezet? Is hij nu werk gaan maken daarvan op jouw verzoek?

Ik zie niet dat deze man een slechte vader zou zijn, integendeel zelfs denk ik.
Wel ontzettend naïef om te denken dat het niet nodig is om een ouderschapsplan op te stellen. Juist om dit soort manipulatie achteraf te voorkomen en hij komt er nu dus pas achter dat dat juist ook in het belang van de kinderen geweest zou zijn.

Ik zou afstand nemen in jouw geval. Ik vraag me af of hij dan doorzet om daadwerkelijk dingen op papier te zetten of toch toch terugvalt op de oude situatie die blijkbaar vooral in het belang is van zijn ex. Als hij de druk voelt namens jou zal hij wellicht wel doorzetten, maar blijkbaar heeft hij nu al gezegd dat hij dingen wil veranderen omdat hij een vriendin heeft. Kortom: hij zet jou in en dat moet je niet willen.
Jammer als het verder zo goed klikt, maar dit klinkt niet veelbelovend.
anoniem_388036 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 09:46
0.15% gewijzigd
Ik denk dat je zelf al heel goed aanvoelt dat er dingen gewoon niet kloppen aan zijn verhaal alleen wil je het (nog) niet weten/zien. Om dat laatste ben je hem aan het verdedigen maar het houdt geen stand want het verhaal klopt gewoon niet.

- geen plan want corona... euh ze zijn al een jaar uit elkaar?! hoe kun jij dan geloven/zeggen dat het anders is gelopen dóór corona?
- geen regeling maar hij 4 dagen en zij 3 dagen en de weekenden om en om, dus toch al een hele tijd een regeling, alleen nog niet op papier. Maar daarna beweer je weer dat ze geen co-ouderschap hebben. Sorry, maar de regeling die er in de praktijk is (zoals jij hier noemt) ís co-ouderschap.
- dan nog over die regeling. Eerst noem je bovenstaande verdeling, daarna zeg je weer dat zij ze sporadisch ophaalt. Dat klopt natuurlijk niet. Dan zeg je weer dat het geen vaste dagen zijn, dat kan (wellicht heeft ze een wisselend rooster?) maar dat is natuurlijk totaal iets anders dan sporadisch als zij ze gewoon bijna de helft van de tijd heeft
- ze zijn al een jaar uit elkaar, wonen al een jaar apart, hebben een regeling voor de kinderen (alleen nog niet op papier om lakse redenen) en zij heeft een relatie. En dan beweert je date dat ze nu dwars wil liggen omdat ze nog hoop had dat het goed zou komen?

Jij zegt dat het topic scheef loopt, dat je het gevoel hebt dat je op irrelevante dingen in moet gaan, hem moet verdedigen en dat niet wil. Ik zeg daarop dat wij ingaan op wat jíj schrijft en ik denk dat wij precies jouw twijfelpunten duiden, die jij dus echt wel weet maar waar je eigenlijk nog niet aan wil en daarom zet je je af tegen ons.
Poeh, even een nachtje goed geslapen.
De laatste 3 posts (alle anderen ook) zijn echt de spijker op hun kop.

Ik ben op date gegaan met de intentie om een leuke tijd te hebben en ook met de overtuiging dat deze persoon gewoon zonder gedoe beschikbaar was.

De irritatie over de vragen waar ik het antwoord niet op weet of kan geven zijn inderdaad mijn twijfelpunten. Ik moet vertrouwen op mijn intuïtie. Daar hebben jullie gelijk in. Dat ik verdedig en draai is omdat ik het gewoon niet zeker weet.

Het duurt pas een maandje en ik ben ervan overtuigt dat dit soort issues niet moeten spelen bij daten en een fase van aftasten en ja, ik voel mij ingezet als motivatie door hem om een regeling er doorheen te drukken en nee, ik wil die motivatie niet zijn. Sterker nog, ik voel mij gebruikt in dit geval.

Duidelijk is voor mij geworden dat ik dit niet wil en dat ik dit zeker ga afkappen.
Ik heb er weer een lesje bijgeleerd.
Ik weet gewoon wat ik waard ben, dat is mij duidelijk geworden in de jaren dat ik er nu alleen voor sta en eigenlijk gelukkig ben en zaken op orde heb. Dat ga ik niet laten verpesten door dit.

Ze zoeken het maar uit met zijn tweetjes.

:-)
Echt, ik ben jullie enorm dankbaar en dit forum heeft voor mij zeker een functie om zaken te bespreken die ik nergens anders kan ventileren.

<3
LaverneB schreef:
04-06-2020 08:05
Ze waren niet getrouwd? En nu uit elkaar en hij zorgt 4 dagen in de week voor de kinderen, zonder dat ze afspraken op papier hadden gezet? Is hij nu werk gaan maken daarvan op jouw verzoek?

Ik zie niet dat deze man een slechte vader zou zijn, integendeel zelfs denk ik.
Wel ontzettend naïef om te denken dat het niet nodig is om een ouderschapsplan op te stellen. Juist om dit soort manipulatie achteraf te voorkomen en hij komt er nu dus pas achter dat dat juist ook in het belang van de kinderen geweest zou zijn.

Ik zou afstand nemen in jouw geval. Ik vraag me af of hij dan doorzet om daadwerkelijk dingen op papier te zetten of toch toch terugvalt op de oude situatie die blijkbaar vooral in het belang is van zijn ex. Als hij de druk voelt namens jou zal hij wellicht wel doorzetten, maar blijkbaar heeft hij nu al gezegd dat hij dingen wil veranderen omdat hij een vriendin hebt. Kortom: hij zet jou in en dat moet je niet willen.
Jammer als het verder zo goed klikt, maar dit klinkt niet veelbelovend.
Dit, vooral het laatste. Echt. Dank je wel voor je wijze woorden.
Ik zou het nog even aankijken en door blijven daten. Mits het een beetje luchtig blijft en hij niet de hele tijd over deze kwestie praat. Dit is zijn probleem en hij moet er mee dealen, door het er steeds met jou over te hebben legt hij het deels bij jou neer en daar zou ik ook heel onrustig van worden. Daar is het nu nog veel te pril voor.
Fijn! Zo te lezen heb je je eigen leven en de zorg voor je kinderen heel goed voor elkaar, dat je aan een potentiële relatie diezelfde eis stelt is heel verstandig.
Bijzonder verhaal van hem. Iets klopt er niet. Hij wil nu, sinds hij jou een maandje date, ineens alles snel gaan regelen? En was hij niet onlangs ineens niet op komen dagen? Dit icm een ex die nog hoop heeft vind ik een veeg teken. Ze kunnen best al een jaar uit elkaar zijn maar het lijntje lijkt nog lang niet doorgeknipt. Ik denk dat je niet voor niets alarmbellen voelt en het is goed dat je hier heel zorgvuldig over nadenkt. Meestal komen de lijken pas als het te laat is uit de kast maar jij hebt nu voorkennis.
Julus schreef:
04-06-2020 10:25
Bijzonder verhaal van hem. Iets klopt er niet. Hij wil nu, sinds hij jou een maandje date, ineens alles snel gaan regelen? En was hij niet onlangs ineens niet op komen dagen? Dit icm een ex die nog hoop heeft vind ik een veeg teken. Ze kunnen best al een jaar uit elkaar zijn maar het lijntje lijkt nog lang niet doorgeknipt. Ik denk dat je niet voor niets alarmbellen voelt en het is goed dat je hier heel zorgvuldig over nadenkt. Meestal komen de lijken pas als het te laat is uit de kast maar jij hebt nu voorkennis.
Ja, dit dus.
Ik heb en ben alles goed aan het overdenken, en ik voel mij wel opgelucht bij het idee dat ik er kan uitstappen. :-)
fashionvictim schreef:
03-06-2020 22:52
Nou en? Het gaat toch niet om die ex? Het gaat om zijn kinderen. Je bent echt een onverantwoordelijke eikel als je wel tijd maakt om te daten maar niet om het leven van je kinderen goed te regelen. En als je als vrouw dat faciliteert ben je ook geen knip voor je neus waard.

Niks onaantrekkelijker dan slechte vaders.
Om op je laatste zin terug te komen:
niets onaantrekkelijkers dan slechte moeders die hun kinderen inzetten als pion.
04-06-2020 09:39

Ik ben op date gegaan met de intentie om een leuke tijd te hebben en ook met de overtuiging dat deze persoon gewoon zonder gedoe beschikbaar was.

De irritatie over de vragen waar ik het antwoord niet op weet of kan geven zijn inderdaad mijn twijfelpunten. Ik moet vertrouwen op mijn intuïtie. Daar hebben jullie gelijk in. Dat ik verdedig en draai is omdat ik het gewoon niet zeker weet.

Het duurt pas een maandje en ik ben ervan overtuigt dat dit soort issues niet moeten spelen bij daten en een fase van aftasten en ja, ik voel mij ingezet als motivatie door hem om een regeling er doorheen te drukken en nee, ik wil die motivatie niet zijn. Sterker nog, ik voel mij gebruikt in dit geval.

Duidelijk is voor mij geworden dat ik dit niet wil en dat ik dit zeker ga afkappen.
Ik weet gewoon wat ik waard ben, dat is mij duidelijk geworden in de jaren dat ik er nu alleen voor sta en eigenlijk gelukkig ben en zaken op orde heb. Dat ga ik niet laten verpesten door dit.

Heel goed.
04-06-2020 09:41
Dit, vooral het laatste. Echt. Dank je wel voor je wijze woorden.
Graag gedaan. Hij stelt zich conflictvermijdend op naar zijn ex. Hoe zij het geregeld hebben wil hij pas ter discussie stellen doordat iemand (jij) hem erop gewezen heeft. Daardoor geeft hij jou een verantwoordelijkheid die je helemaal niet hebt. Daardoor trekt hij de verhouding tussen jullie al scheef. Hij doet dit immers “voor jou”.
Hoe lief en aardig hij verder ook is, dit is iets wat veel gedoe gaat geven, hoe dan ook. Dus verstandig om je er verder niet in te mengen, hoe jammer ook.
Sci-fi_lullaby schreef:
04-06-2020 00:59
Juist. En vooral in het belang van de kinderen niet blijven aanmodderen. Ook dat hij op slechte voet staat met zijn ex is echt een huge red flag. Hier steekt meer achter.
Dat hoeft niet aan hem te liggen. Ze bestaan. Hexen die controle en macht willen houden ook al hebben ze zelf allang een nieuwe relatie. Zoals ik al eerder in dit topic aankaartte zelf meegemaakt. Hij ging na jaren bij haar weg want ze was extreem jaloers hij mocht het huis niet uit zonder dat zij via google kon meekijken waar hij was. Er mocht niemand zomaar daar thuis komen ook zijn ouders niet (heb die verhalen rechtstreeks van zijn ouders niet van hem) en het was toen hij er eenmaal goed klaar mee was (hij werd op een dag fysiek aangevallen omdat hij na een nachtdienst naar bed wou) was het dus einde oefening. Vervolgens heeft ze alles op alles gezet om hem de omgang onmogelijk te maken tot aan een dure rechtzaak aan toe. En ook al gaat ze samenwonen met haar vriend ze laat geen kans onbenut om macht via de kids uit te oefenen. Gewoon omdat ze dondersgoed weet dat het werkt. Na een jaar hem te willen laten inzien dat hij gewoon in zijn recht stond en zich niks van haar moest aantrekken was ik er wel klaar mee want op deze manier stond de ex dus altijd onder het motto De Kinderen op 1. Plus ik kreeg alle drama en hoe rot hij zich voelde op mijn dak en als we dan afspraken was ie altijd chagrijnig en daar mee bezig. Begrijpelijk maar een gebed zonder einde. Haar wil is nog steeds wet .
04-06-2020 09:39

Ik geef je groot gelijk. Misschien juist ook wel dat je het snel aanvoelde omdat je zelf de boel op orde hebt.

Het is natuurlijk wel waardeloos als je die klik wel voelde met hem.
Maar wie weet hoe de situatie is over twee maanden ofzo. Misschien tref je elkaar, is de boel op orde en kan je dan alsnog voorzichtig eens bekijken hoe het dan is.
Het is verleidelijk om te zeggen: we zien over een paar maanden wel weer of we zien wel verder als je het geregeld hebt.
Ik zou zelf oppassen met verwachtingen voor de toekomst te koppelen aan het wel of niet veranderen en het op papier zetten van iemand anders zijn ouderschapsplan en omgangregeling.
Plus, die ex blijft. En kennelijk speelt zij toch nog een vrij grote rol. Dat is over 3 maanden niet anders. Hij kan dan een ander hebben maar dan krijgt zij deze ellende. Jij mag blij zijn dat je goed weet wat je niet wil en zo goed handelt daarnaar. Er zijn er velen die toch door zouden gaan, en daar dan vele topics mee vullen. Ik zou mijn stabiele situatie ook niet op het spel zetten voor iets wat 1 maand duurt en er niet positief uitziet.
Heel verstandig, Kata. Als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn, zijn jullie dat over een jaar of wat nog steeds wel. In de tussentijd kan hij zich focussen op goed vaderschap en het afronden van zijn scheiding.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
04-06-2020 16:32
Heel verstandig, Kata. Als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn, zijn jullie dat over een jaar of wat nog steeds wel. In de tussentijd kan hij zich focussen op goed vaderschap en het afronden van zijn scheiding.
True.
Wat krachtig hoe je inziet dat je draait en verdedigt omdat je zelf iets voelt / twijfelt. Het ís ook gewoon mega jammer dat dit nu zo loopt.
Uithuilen nu. Hopelijk kan je over een tijdje dankbaar terugkijken op de mooie momenten die jullie deelden en op jouw eigen sterke staaltje ‘goed voor jezelf en eigen kinderen zorgen’.
:hug:
Nou, korte update; we hebben besloten het hier bij te laten.
De ex zet heel hard in op de kinderen -niet mogen zien- als date contact met mij zou blijven houden. Dus tja.

En voor de toekomst vind ik dit niks. Ik wil niet dat jonge kinderen in zo'n giftige omgeving moeten opgroeien. Het inzetten van de kinderen levert haar nu namelijk iets op, dus het werkt en zal bij alles worden ingezet. Lijkt mij niet gezond.

Ik vind ook dat ik mijn eigen kinderen moet beschermen, die hebben niets aan een moeder die in een gecompliceerde verkering zit.

Op dit moment voel ik mij niet écht vrolijk. Ergens verlang ik zeker naar liefde, maar niet op deze manier. Ik ben verder gewoon al helemaal compleet met mijn kinderen en familie, er ontbreekt mij niets. Maar tja, beetje vlinders en een mooi mens om dingen mee te delen had altijd welkom geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven