Heropend: maddie mccann

woensdag 3 juni 2020 om 21:29
woensdag 10 juni 2020 om 23:18
Waarom vind jij het niet vreemd?Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-06-2020 23:12En zo kun je inderdaad alles vreemd en verdacht vinden.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

woensdag 10 juni 2020 om 23:20
Maar het maakt ze ook geen very responsible and loving parents, wat ze claimen te zijn en wat ze aanvoeren als reden waarom zij niet achter Madeleines verdwijning kunnen zitten.

woensdag 10 juni 2020 om 23:20
Ik zeg niet dat ik het niet vreemd vind. Ik vind een heleboel vreemd, net zoals de meesten hier. Ik probeer alleen aan te geven dat het niet genoeg is om hun schuld te bewijzen. En dat er meer verklaringen kunnen zijn voor hun gedrag dan dat ze hun kind (per ongeluk) hebben gedood en gedumpt.

woensdag 10 juni 2020 om 23:22

woensdag 10 juni 2020 om 23:23
Er was volgens mij politiebescherming voor de twins. For what it’s worth...Ellerlilalinne schreef: ↑10-06-2020 23:22Dat ook nog. Je bent dan toch extreem bezorgd. Het lijkt wel alsof ze beiden geen instinct hebben.

woensdag 10 juni 2020 om 23:24
Het zijn slimme mensen en die weten dat ze als verdachte met het beantwoorden van deze vragen in de problemen kunnen komen. In Zuid-Europese landen kan je zomaar veroordeeld worden als je niet oppast en daar zou de tweeling niet mee geholpen zijn.Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-06-2020 23:10Die 48 vragen begrijp ik mss nog. Je hebt alles al tig keer verteld. En toegelicht. En dan word je verdacht, en moet je nóg een keer 48 vragen beantwoorden. Terwijl je weet dat je onder een vergrootglas ligt. Dan zou ik mss ook zeggen, zoek het maar uit met je vragen.
Zoiets.
woensdag 10 juni 2020 om 23:24
Je reageert wel alsof je het normaal vindt.Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-06-2020 23:20Ik zeg niet dat ik het niet vreemd vind. Ik vind een heleboel vreemd, net zoals de meesten hier. Ik probeer alleen aan te geven dat het niet genoeg is om hun schuld te bewijzen. En dat er meer verklaringen kunnen zijn voor hun gedrag dan dat ze hun kind (per ongeluk) hebben gedood en gedumpt.
Ik heb eerder al geschreven dat we het niet zeker kunnn weten, en dat er onvoldoende is om hun schuld te bewijzen. Er wordt hier gespeculeerd aan de hand van wat we via de media weten.
Welke verklaringen zie jij dan zoal?
woensdag 10 juni 2020 om 23:27
Ook dit is weer zo’n detail dat twee kanten op gelezen kan worden. Voor een groot gedeelte van de mensheid is het onvoorstelbaar de favoriete knuffel van je vermiste dochten te wassen. Voor Kate was het iets dat ze altijd deed, dat zei ze ook in interviews “ Cuddle Cat always used to get washed you know”.ikBedoelHetGoed schreef: ↑10-06-2020 23:09Knuffelkat inderdaad. Waar Kate eerst dagen mee rondliep en hem daarna waste, want hij stonk. Ook zo raar. En hoe haal je troost uit zo'n belangrijke troost voor je kind? Je kind waarvan je zegt te denken dat ze nog leeft. Dan is zo'n knuffel zo confronterend, want wat heeft juist je kind haar knuffel nu nodig. En dan loop jij daarmee. Wat mag. Maar zoals ze het uitlegt in interviews, opnieuw totaal wars van emotie. Very, very loving parents noemt ze henzelf dan. lk geloof daar weinig van. Very, very loving parents kunnen zich wel uiten. Dat is echt wel het minimale criterium.
Het lijkt ook in de kranten alsof ze direct die knuffel hebben gewassen, terwijl dit 70 dagen na haar verdwijning was. Als die knuffel zo belangrijk was in het onderzoek, waarom was die dan niet de 70 dagen daarvoor in beslag genomen maar hebben ze Kate daar 70 dagen lang mee rond laten lopen?
In de kranten wordt daarnaast gedaan alsof die kat vlak voor de speurhonden kwamen werd uitgewassen, terwijl de speurhonden pas drie weken later kwamen. Ze schreef zelf dit erover in haar dagboek (dat is uitgelekt door de Portugese politie):
“I hate the person who took my Madeleine—the same one who has caused all this trouble, who made us feel worthless and mistrustful and mainly who has frightened my beautiful Madeleine. I will never forgive that person/those people for this. Never.
Today I washed the Cuddle Cat. I was hoping not to have to do it until Madeleine returns, but it was now quite dirty and smelly, unfortunately without the smell of Madeleine on it.”
woensdag 10 juni 2020 om 23:27
Ok dat klinkt ook wel logisch als je het zo zegt. Of de ouders daar zelf om gevraagd hebben.... (flauw!)Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-06-2020 23:23Er was volgens mij politiebescherming voor de twins. For what it’s worth...
Maar dan nog he, er zitten alleen maar onbekende mensen bij en je bent in het buitenland, ze spreken een andere taal. Ik zou ze persoonlijk niet alleen laten. Mijn hond nog niet eens. Alles waar je van houdt daar hou je je dan toch aan vast?
woensdag 10 juni 2020 om 23:29
Nou dat vind ik dus ook weer moeilijk, want hoe ingewikkeld is dat dan wel niet geweest. Ze zijn in het buitenland, je moet de weg er maar kennen. Zorgen dat niemand je ziet.
woensdag 10 juni 2020 om 23:30
Nee.Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-06-2020 23:20En dat er meer verklaringen kunnen zijn voor hun gedrag dan dat ze hun kind (per ongeluk) hebben gedood en gedumpt.
Hun gedrag tijdens de verdwijning en daarna en de feiten (DNA, lijkvocht, bloedsporen) spreken voor zich.

woensdag 10 juni 2020 om 23:30
Als je het topic terugleest kun je zien dat ik (en een aantal anderen) regelmatig probeer alternatieve verklaringen voor handelen en gedrag te geven.Ellerlilalinne schreef: ↑10-06-2020 23:24Je reageert wel alsof je het normaal vindt.
Ik heb eerder al geschreven dat we het niet zeker kunnn weten, en dat er onvoldoende is om hun schuld te bewijzen. Er wordt hier gespeculeerd aan de hand van wat we via de media weten.
Welke verklaringen zie jij dan zoal?
woensdag 10 juni 2020 om 23:32
Het wil niet echt lukken.Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-06-2020 23:30Als je het topic terugleest kun je zien dat ik (en een aantal anderen) regelmatig probeer alternatieve verklaringen voor handelen en gedrag te geven.
woensdag 10 juni 2020 om 23:33
Ik kan mij voorstellen dat een leugenaar qua emoties zo dicht mogelijk bij zichzelf blijft. (Dat zou ik tenminste doen) Je moet immers al genoeg details onthouden.madamecannibale schreef: ↑10-06-2020 19:44Maar als ze schuldig zouden zijn zouden ze dan niet juist veel meer op hun woorden letten? En zouden ze dan niet juist heel veel emoties proberen te tonen?
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

woensdag 10 juni 2020 om 23:34
En dat is dus het lastige. Je denkt bij iedere stap die de ouders hebben gezet: ‘ík zou dat zo niet doen als mijn kind verdwenen was’. En vervolgens kun je je ook niet voorstellen dat een andere ouder dat wél zo zou doen.Ellerlilalinne schreef: ↑10-06-2020 23:27Ok dat klinkt ook wel logisch als je het zo zegt. Of de ouders daar zelf om gevraagd hebben.... (flauw!)
Maar dan nog he, er zitten alleen maar onbekende mensen bij en je bent in het buitenland, ze spreken een andere taal. Ik zou ze persoonlijk niet alleen laten. Mijn hond nog niet eens. Alles waar je van houdt daar hou je je dan toch aan vast?
woensdag 10 juni 2020 om 23:37
Waarom is het voor dan zo moeilijk je voor te stellen, dat deze ouders wel schuld hebben aan de dood van hun dochter?Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-06-2020 23:34En dat is dus het lastige. Je denkt bij iedere stap die de ouders hebben gezet: ‘ík zou dat zo niet doen als mijn kind verdwenen was’. En vervolgens kun je je ook niet voorstellen dat een andere ouder dat wél zo zou doen.
woensdag 10 juni 2020 om 23:41
Site RTL.de :
De advocaat van Brückner gelooft niet erg in de schuld van zijn client....
Anwalt sprach mit seinem Mandaten im Gefängnis
"Christian B. macht momentan keine Angaben zur Sache und wir bitten um Verständnis, dass wir als Verteidiger auch keine Angaben machen", sagte Rechtsanwalt Friedrich Fülscher, der B. gemeinsam mit dem Hamburger Rechtsanwalt Johann Schwenn vertritt, nach einem Besuch in der Justizvollzugsanstalt Kiel zu RTL/n-tv, wo er seinen Mandanten besuchte.
Auf die Frage, wie es seinem Mandanten gehe, antwortete Fülscher: "Wie soll es einem Menschen gehen, der in einer Justizvollzugsanstalt isoliert ist und dem die halbe Weltbevölkerung schlimmste Verbrechen vorwirft?" Der Jurist kündigte an, "zivil- oder strafrechtlich" gegen Falschverdächtigungen seines Mandanten vorgehen zu wollen.
De advocaat van Brückner gelooft niet erg in de schuld van zijn client....
Anwalt sprach mit seinem Mandaten im Gefängnis
"Christian B. macht momentan keine Angaben zur Sache und wir bitten um Verständnis, dass wir als Verteidiger auch keine Angaben machen", sagte Rechtsanwalt Friedrich Fülscher, der B. gemeinsam mit dem Hamburger Rechtsanwalt Johann Schwenn vertritt, nach einem Besuch in der Justizvollzugsanstalt Kiel zu RTL/n-tv, wo er seinen Mandanten besuchte.
Auf die Frage, wie es seinem Mandanten gehe, antwortete Fülscher: "Wie soll es einem Menschen gehen, der in einer Justizvollzugsanstalt isoliert ist und dem die halbe Weltbevölkerung schlimmste Verbrechen vorwirft?" Der Jurist kündigte an, "zivil- oder strafrechtlich" gegen Falschverdächtigungen seines Mandanten vorgehen zu wollen.

woensdag 10 juni 2020 om 23:42
Ben ik met je eens. Ik heb een aantal pagina's terug beredeneerd dat ze maar een korte periode hadden als de tijdlijn is zoals iedereen aanneemt. Ik denk dat Gerrie ongeveer een uur de tijd had om Maddie te verbergen en op tijd te zijn bij de Tapas 7.Ellerlilalinne schreef: ↑10-06-2020 23:29Nou dat vind ik dus ook weer moeilijk, want hoe ingewikkeld is dat dan wel niet geweest. Ze zijn in het buitenland, je moet de weg er maar kennen. Zorgen dat niemand je ziet.
Erg kort, onder hoogspanning van een dood kind en in een onbekende omgeving bij daglicht. Dat zou pleiten voor een theorie waarbij Maddie eerder dood ging maar dan moet je wellicht de Tapas 7 en het crèchepersoneel om te tuin leiden. Nog risicovoller.
Of ze is ontvoerd, dat kan ook.

woensdag 10 juni 2020 om 23:42
Als ik voor mezelf spreek. Ik kan me best voorstellen dat ze er wel schuld aan hebben. Net zoals ik me kan voorstellen dat ze er geen schuld aan hebben.
(Ik hóóp dat ze er geen schuld aan hebben, maar dat is mijn naïviteit)

woensdag 10 juni 2020 om 23:53
Gevoelsmatig zeg ik, ze zijn onschuldig (afgezien van risico's nemen met de veiligheid van de kinderen). De andere mogelijkheid, een ongeluk verdoezelen, kent zowel enkele van de sterkste bewijzen als enkele van de zwakste schakels. Naar mijn idee dan.
In opzettelijke dood door schuld geloof ik totaal niet.
In opzettelijke dood door schuld geloof ik totaal niet.
woensdag 10 juni 2020 om 23:53
Daar heb je wel gelijk in inderdaad.
Kijk ik vind ook dat ze zich behoorlijk vreemd gedragen. Maar om eerlijk te zijn, ik heb één vrouwelijke arts in mijn omgeving, en die gedraagt zich ook vaak vreemd. Emotieloos, praat erg afstandelijk over persoonlijke dingen, kan moeilijk haar gevoelens uiten. Om een vreemd voorval te noemen. Zij is neurochirurg, haar vriend kreeg een ongeval en had een hersenkneuzing. Daarom moest er iemand bij hem slapen om hem ‘s nachts wakker te maken. Zijn vriendin (die ook nog eens neurochirurg is) was uiteraard degene die dit ging doen. Ze was behoorlijk gepikeerd dat ze daardoor dat weekend niet naar een festival kon. En later vertelde hij me ook nog wel eens dat ze die avond probeerde seks met hem te hebben. In dat ligt vind ik de reactie van de McCanns niet heel vreemd, dat anderen anders zouden reageren dat kan ik me indenken. Maar dat is (gelukkig) niet voldoende om iemand te veroordelen.
Op dit moment is het voor iedereen gokken want er is geen bewijs, niemand weet precies wat er is gebeurd. Ikzelf vind de ouders inderdaad vreemd maar ik vind het politie-onderzoek bijvoorbeeld ook erg vreemd. En ik heb het gevoel dat de Portugese politie ook bezig is geweest zelf hun straatje schoonvegen.

woensdag 10 juni 2020 om 23:57
Met vreemd gedrag heb ik totaal geen moeite. Mensen mogen zich zo narcistisch, autistisch en authentiek gedragen als ze maar willen.
Hun gedrag maar vooral hun verklaringen zijn echter niet vreemd maar verdacht.