Is het gepast om mijn ex te sturen?

12-06-2020 00:42 61 berichten
Dag mensen van Viva, ik ben me ervan bewust dat hier waarschijnlijk al veel topics over bestaan, maar wilde graag even jullie neutrale meningen horen.

Ik weet niet of het door corona komt, maar de laatste tijd heb ik vaak herinneringen aan mijn eerste ex. Hij was mijn eerste vriend, we zijn 6 jaar samen geweest, waarvan ondertussen bijna 5 jaar uit elkaar. Het uit elkaar gaan was vooral mijn beslissing, ik was nog jong (ben nog steeds jong lol) en volop op zoek naar mezelf. We zijn niet slecht uit elkaar gegaan, maar we hadden beiden tamelijk snel een nieuwe relatie wat enigszins voor verbitterde gevoelens heeft gezorgd aan beide kanten en waardoor we ook alle contact met elkaar verloren zijn. Het laatste wat ik heb horen passeren over hem is dat die met zijn nieuwe vriendin naar de andere kant van het land verhuisd zou zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik mis hem absoluut niet, maar ik krijg wel nostalgische gevoelens van de herinneringen en ben gewoon oprecht benieuwd hoe het nu met hem gaat en waar hij nu staat in zijn leven.

Wat denken jullie, is het gepast om hem zomaar een berichtje te sturen? Ik wil geen verkeerde intenties opwekken.
En zo ja, hoe zouden jullie het aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Het gaat goed met hem, hij is blij met zijn vriendin aan de andere kant van het land.
Ligt eraan waarheen.
Nee vind ik totaal niet raar. Ik vind het logisch dat je nieuwsgierig bent naar iemand waarmee je vijf jaar van je leven gedeeld hebt. Ik zou gewoon een appje sturen in de trant van:

Hee ..
Ik dacht pas geleden aan je en vroeg me af hoe het met je gaat? Doe je nogsteeds...?
Etc.
vetplantje- wijzigde dit bericht op 12-06-2020 00:54
Reden: Typo
0.18% gewijzigd
Een neutrale mening bestaat niet. Maar goed, stel hij reageert met allemaal goede intenties enzo en dan weet je wat hij tegenwoordig uitspookt. En dan?
Zeker wel gepast. Gewoon luchtig kort bericht sturen.
Bedankt voor de reacties! Het jeukt om hem een berichtje te sturen, maar mijn onderbuik gevoel zegt inderdaad ook eerder niet doen. Het is een ietwat egoïstische zet en straks brengt het nog dingen teweeg die niet de bedoeling zijn.

Oké lees nu net de andere reacties bij, jullie brengen me wel in de twijfel haha.
Vetplantje- schreef:
12-06-2020 00:53
Hee ..
Ik dacht pas geleden aan je en vroeg me af hoe het met je gaat? Doe je nogsteeds...?
Etc.
Als je zoiets stuurt dan ook zeggen hoe het je gaat, dat je een vriend hebt, dat dat goed gaat en zo. Dat versmalt de lijst van redenen die hij kan bedenken waarom je het stuurt.
Scorpioprincess schreef:
12-06-2020 00:55
Bedankt voor de reacties! Het jeukt om hem een berichtje te sturen, maar mijn onderbuik gevoel zegt inderdaad ook eerder niet doen. Het is een ietwat egoïstische zet en straks brengt het nog dingen teweeg die niet de bedoeling zijn.

Oké lees nu net de andere reacties bij, jullie brengen me wel in de twijfel haha.
O, jij bent vrijgezel en onweerstaanbaar, zoiets?
Ik zou het niet doen, veel meer dan een korte chat zal het niet opleveren.

Het is me niet helemaal duidelijk of je nu een relatie hebt, maar als dat wel het geval is dan zou ik het al helemaal niet doen, dan vind ik het respectloos :)
Waar wil je hem heen sturen dan?

Maarre, wat voor dingen zou het teweeg brengen dan?
Als je puur wilt weten hoe het gaat, kun je altijd een berichtje sturen natuurlijk maar iets zegt me dat het je niet (alleen) daar om te doen is.
Ik zou het niet doen en heb al aan de andere kant van het verhaal gestaan en vond het vervelend.
Wel doen!
Is leuker voor dit topic
Ok, jij bent benieuwd hoe het met hem gaat. Maar zit hij te wachten op een bericht van een ex die hem een paar jaar geleden aan de kant heeft gezet? Ik vul nu voor hem in, geen idee hoe hij jou ziet, maar ik kan me zo voorstellen dat hij er niet op zit te wachten.
Ik zou het niet doen. Het verleden lekker in het verleden laten.
Straks haal je bij hem oude wonden open.
Wat heb je nou aan onze mening? Jij kent hem en kan dus zelf het beste inschatten hoe hij het zou vinden.
Ik zou het niet doen.
Nee, waarom zou je? Je zegt zelf dat je geen gevoelens voor hem hebt en dat hij aan de andere kant van het land woont met zijn vriendin.

Hoe zou jij het vinden als de ex van je vriend contact met hem opneemt?
S-Groot schreef:
12-06-2020 00:52
Ligt eraan waarheen.
Haha ja inderdaad. "Is het gepast om mijn ex te sturen?'
S-Groot schreef:
12-06-2020 00:52
Ligt eraan waarheen.
Hahaha.
Wat wil je bereiken met je bericht? je hebt het al die tijd niet gedaan, waarom nu wel?En dan antwoordt hij, en dan? Gaat er denk ik om waarom je nu wel contact opneemt en eerder niet.
Het laatste wat ik heb horen passeren over hem is dat die met zijn nieuwe vriendin naar de andere kant van het land verhuisd zou zijn.

Alles kan kapot
Je kan niet gewoon via facebook, linkedin, instagram of weet ik wat voor iets op internet kijken naar wat hij nu doet?
Scorpioprincess schreef:
12-06-2020 00:55
... maar mijn onderbuik gevoel zegt inderdaad ook eerder niet doen.
Once said cannot be unsaid.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven