relatie doorzetten of afbreken?

16-06-2020 11:46 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik moet eerlijk zeggen dat ik ontzettend twijfel over mijn huidige relatie.

Om het verhaal heel kort te houden :
Mijn partner en ik zijn nu 5 jaar samen, zijn een huis aan het bouwen, wonen samen.
Voor een paar maanden geleden ben ik er achter gekomen dat hij contact heeft gehad met een andere vrouw, op een niet-vriendschappelijke manier.
Hier heb ik me een tijdje over stil gehouden en er voorzichtig over begonnen of hij contact met haar had, hij heeft het toen ontkend..
Totdat ik toen een week later haar berichten zag binnenkomen, hierop heb ik hem toen op aangesproken en hij had alles van haar verwijderd.

Tot een paar dagen geleden ging alles goed tussen ons en was het alsof er niets was gebeurd, totdat ik weer een bericht van haar zag en toen het gesprek tussen hem en haar heb gelezen. hierin werd duidelijk dat ze elkaar misten.

Mijn partner heeft dit eerst weer ontkend, totdat ik het hem zelf hardop liet voorlezen. ( hoe kinderachtig dit ook klinkt)

Ik wil hem om eerlijk te zijn niet verlaten, omdat ik ontzettend veel van hem hou, maar mijn vertrouwen zijn nu compleet geschaafd en ik ben bang dat ik hem nooit meer 100% durf te vertrouwen.
Maar omdat ik bang beng om hem nooit meer volledig te kunnen vertrouwen, ben ik bang dat de juiste keuze is om toch bij hem weg te gaan.

is er iemand die hierin enig advies kan geven, want ik weet het echt niet meer.
Ik zou geen relatie willen met iemand die ik niet vertrouw. Maar hoe reageerde hij op de confrontatie? Had hij spijt, bleef hij ontkennen, bagataliseren?
Wegwezen. Hij zoekt nu al contact met een ander.
Hoe zie jij die gesprekken dan?

Hij heeft dus duidelijk niet genoeg aan jou alleen. Baalt dat hij betrapt is.
ik geef mn bek ook maar een douw
"op een niet-vriendschappelijke manier", op een onaardige manier?
Ik zou hem vragen of jullie dan een open relatie hebben?
en wat zegt hij er van??
Vertrouw hem maar wel op wie hij heeft laten zien te zijn. Een leugenaar, een ontkenner, een vreemdganger.

Je wil hem niet verlaten, dat is duidelijk.
Waar twijfel je nu aan dan?

Er zijn namelijk niet heel veel smaken.
Je blijft bij hem en je deelt hem met anderen, of je verlaat hem.
Voor een paar maanden geleden ben ik er achter gekomen dat hij contact heeft gehad met een andere vrouw, op een niet-vriendschappelijke manier.

Tot een paar dagen geleden ging alles goed tussen ons en was het alsof er niets was gebeurd,

totdat ik weer een bericht van haar zag en toen het gesprek tussen hem en haar heb gelezen. hierin werd duidelijk dat ze elkaar misten

Wat bedoel je precies met het eerste stuk? Hoe zag het contact eruit? En waar bestond het uit, enkel app-verkeer?

Alles goed tussen jullie. Als je nu terugkijkt, is dat dan ook zo? Geen onopgeloste spanningen, communicatieproblemen?

Ze hebben geappt dat ze elkaar missen. Maar wat missen ze dan?
Hij heeft niet genoeg aan jou alleen. Aan jou de keuze of je zo verder wilt of niet. Hij verandert echt niet.
Weggaan, zeker weten.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Zoals ik het lees heeft je vriend je bedrogen, ontkende hij alles tot je hem met hard bewijs hebt geconfronteerd en heeft hij het toen afgekapt.

Daarna was het 'alsof er niets was gebeurd', schrijf je. Ik snap daar eerlijk gezegd niets van. Het lijkt alsof je zelf een beetje in ontkenning was. Als ik mijn partner zou betrappen op vreemdgaan, en hij zou er in eerste instantie ook nog over liegen, dan zou de hel zijn losgebroken van mijn kant. Als ik hem überhaupt nog een kans zou geven had ie die in ieder geval zuur moeten verdienen. Het lijkt alsof jij nogal makkelijk over dit gebeuren heen bent gestapt. Voel je dat zelf ook zo? Of zat het anders?

En nu betrap je hem weer opnieuw op contact met deze waarschijnlijk minnares, waarop hij alwéér liegt. Dat leert je twee dingen: hij heeft niet genoeg respect voor jou om eerlijk tegen je te zijn een ook niet om je trouw te blijven. Als jij een man wil die wel eerlijk is en trouw aan jou, zit er maar een ding op: bouw dat huis samen af en verkoop het. Ga z.s.m. bij hem weg.
Zonder de situatie verder te kennen kan ik je wel zeggen dat je met deze man een treurige toekomst tegemoetgaat.
pluk de nacht
Hij heeft verteld hoe ze in contact zijn gekomen, via FB, daarin hebben ze elkaars telefoonnummers uitgewisseld. En zijn ze dagelijks contact gaan zoeken met elkaar.
Hoe het contact tussen hun was en qua berichten die ik heb gelezen, zou ik niet zeggen dat ze vrienden zijn, maar lovers van elkaar.

Wel heeft hij gezegt dat hij haar nog nooit in het echt heeft gezien en het enkel bij het facebook, instagram, snapchat en whatsapp is gebleven.

Echter, haar adres heeft ze wel gegeven aan hem, dus vreemd genoeg ( sarcasme) geloof ik hem niet dat hij daar nooit is geweest.

Ook is hij ineens een heel ander persoon nu ik het weet, heb ik het idee.
Hij trekt zich terug, laat zijn telefoon open en bloot liggen.

Echter zegt hij dat hij mijn vertrouwen wil terug winnen, van me houdt en me nooit op deze manier had willen kwetsen.

Maar waarom lieg je dan voor een tweede keer?
Cuba-Louwes schreef:
16-06-2020 12:24
Hij heeft verteld hoe ze in contact zijn gekomen, via FB, daarin hebben ze elkaars telefoonnummers uitgewisseld. En zijn ze dagelijks contact gaan zoeken met elkaar.
Hoe het contact tussen hun was en qua berichten die ik heb gelezen, zou ik niet zeggen dat ze vrienden zijn, maar lovers van elkaar.

Wel heeft hij gezegt dat hij haar nog nooit in het echt heeft gezien en het enkel bij het facebook, instagram, snapchat en whatsapp is gebleven.

Echter, haar adres heeft ze wel gegeven aan hem, dus vreemd genoeg ( sarcasme) geloof ik hem niet dat hij daar nooit is geweest.

Echter zegt hij dat hij mijn vertrouwen wil terug winnen, van me houdt en me nooit op deze manier had willen kwetsen.

Geloof hem niet. Hij kan wel zo veel roepen, maar hij heeft al tegen je gelogen. En waarom zocht hij in eerste instantie al contact met een andere vrouw? Wat een eikel zeg. Echt, weggaan nu het nog kan.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Wil je hem niet kwijt of wil je het te bouwen (droom)huis niet kwijt?
Oh ja, en over dat vertrouwen: je kunt er 100 procent op vertrouwen dat hij dit stiekem opnieuw zal doen zodra hij er de gelegenheid voor krijgt. Is het niet met de vrouw waar hij je nu mee heeft bedrogen, dan wel met de volgende.

Het is een illusie om te denken dat je er ooit op zal kunnen vertrouwen dat hij niet vreemdgaat.
pluk de nacht
annemariem schreef:
16-06-2020 12:23
Het lijkt alsof je zelf een beetje in ontkenning was. Als ik mijn partner zou betrappen op vreemdgaan, en hij zou er in eerste instantie ook nog over liegen, dan zou de hel zijn losgebroken van mijn kant. Als ik hem überhaupt nog een kans zou geven had ie die in ieder geval zuur moeten verdienen. Het lijkt alsof jij nogal makkelijk over dit gebeuren heen bent gestapt. Voel je dat zelf ook zo? Of zat het anders?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem heb gedwongen om te vertrekken en tijdelijk bij zijn ouders te slapen. Mijn woede heeft hij meegekregen.
Ook zie ik zelf in dat ik hem te makkelijk terug heb laten komen, waardoor ik nu het gevoel heb, dat hij verwacht dat dat nu weer zou gebeuren en hij er ongestraft van af komt.
Dat hij dat bedrog zo glashard kan ontkennen tegen jou, de vrouw waar hij zegt dat hij van houdt, is voor mij de grootste rode vlag. Wat houdt hij nog meer allemaal verborgen? Als ik het was zou ik deze man nooit meer kunnen vertrouwen.
Niemand is perfect jij niet en je partner ook niet.

Ga in gesprek met je partner.

Ik behoor bij de groep die "vreemd gaan" of contact met iemand van het andere geslacht niet automatisch een reden vind om de relatie te beeindigen. En ik ken genoeg relaties die na zo'n situatie wel heel goed, zo niet beter, zijn.

Alleen wanneer jullie samen verder willen, dan is een goede communicate erg belangrijk en zullen er zaken moeten gaan veranderen. Verandert er niets en gaan jullie op dezelfde voet verder, dan zal dit altijd tussen jullie in blijven staan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Cuba-Louwes schreef:
16-06-2020 12:24

Ik hoop dat ik het mis heb maar dan heeft hij er een telefoon bij genomen/gekocht.
Ik zou de relatie afbreken, hoe kun je hem ooit nog vertrouwen? Jullie zijn samen een huis aan het bouwen en hij bedonderd je en liegt tegen je, meerdere keren zelfs. Dat hij nu zijn telefoon laat liggen zegt ook helemaal niks, misschien wist hij alles gewoon gelijk wat binnenkomt dan valt er niks te lezen..
forumdame2011 schreef:
16-06-2020 12:29
Ik hoop dat ik het mis heb maar dan heeft hij er een telefoon bij genomen/gekocht.
Of dit ja..
Hier heb ik me een tijdje over stil gehouden

Waarom in godesnaam?
hamerhaai schreef:
Niemand is perfect jij niet en je partner ook niet.

Ga in gesprek met je partner.

Ik behoor bij de groep die "vreemd gaan" of contact met iemand van het andere geslacht niet automatisch een reden vind om de relatie te beeindigen. En ik ken genoeg relaties die na zo'n situatie wel heel goed, zo niet beter, zijn.

Alleen wanneer jullie samen verder willen, dan is een goede communicate erg belangrijk en zullen er zaken moeten gaan veranderen. Verandert er niets en gaan jullie op dezelfde voet verder, dan zal dit altijd tussen jullie in blijven staan.
Mooi, ruimdenkend en openhartig, maar mijns inziens dodelijk advies in deze situatie. Communicatie, veranderen... allemaal mogelijk als het probleem in de communicatie zou zitten. Maar niet als het fundament van de relatie is aangetast.

Er is gelogen en bedrogen en na een tweede kans te hebben gekregen heeft de man opnieuw contact gehad met zijn scharrel. Misschien is hij zelfs op dit moment nog niet eerlijk, want de kans is natuurlijk aanwezig dat hij inderdaad tóch fysiek met deze vrouw is geweest.

Niemand is perfect, maar nuchter bekeken: het ontbreekt deze man aan voldoende persoonlijke integriteit om in de behoeften van zijn partner (eerlijkheid en trouw) te voorzien. Dat verander je niet, dat kan zo'n man alleen zelf veranderen àls hij dat zelf wil. En dan nog is succes niet gegarandeerd, ga maar na hoe moeilijk het is om iets aan jezelf te veranderen.

De grootste valkuil voor een verdrietige, bedrogen vrouw die eigenlijk geen afscheid wil nemen is zich vastklampen aan de zéér onzekere mogelijkheid dat hij wel zal veranderen als ze daar samen hun best voor doen. Bovendien maakt ze dan alsnog voor hem haar grens niet duidelijk. Mijn advies zou zijn: als je een eerlijke en trouwe man wil, en je man blijkt (bij herhaling) niet eerlijk en trouw, dan moet je er een punt achter zetten en je openstellen voor een ander.
Als je dat niet wil of kan, moet je leren leven met het feit dat je partner niet van zichzelf eerlijk en trouw is en het misschien (waarschijnlijk) ook niet gaat worden.
pluk de nacht
Cuba-Louwes schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem heb gedwongen om te vertrekken en tijdelijk bij zijn ouders te slapen. Mijn woede heeft hij meegekregen.
Ook zie ik zelf in dat ik hem te makkelijk terug heb laten komen, waardoor ik nu het gevoel heb, dat hij verwacht dat dat nu weer zou gebeuren en hij er ongestraft van af komt.

Als je er zo in staat kun je het beter meteen afbreken. Alsof het om straf moet gaan om een relatie mogelijk weer gezond te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven