Wat is jullie kijk hierop?
woensdag 17 juni 2020 om 10:52
Goedemorgen,
Ik ben benieuwd naar verschillende inzichten mbt deze casus.
Ik heb een relatie met een man, 10 jaar samen.
Ik heb een man meerdere keren gezien in een cafe en een aantal keer kort gesproken in het afgelopen jaar.
Nu is het zo dat deze man mij laatst toe heeft gevoegd op social media en wij een tijdje over en weer hebben geappt/berichten verstuurd.
Het gesprek ging over koetjes en kalfjes, niks bijzonders inprincipe.
Man nodigde mij meerdere keren uit om langs te komen om zijn hobby te laten zien en vroeg een dag later
of ik een keer wilt motorrijden met hem.
Ik heb de boot afgehouden en gezegd dat ik dat niet zo zie zitten.
Mijn gevoel: twijfel over de intentie van man, mogelijk meer dan alleen "gezelligheid" en daarom ga ik niet in op zijn
uitnodiging om 1 op 1 te meeten maar houd ik het bij, een praatje in het cafe indien wij elkaar opnieuw daar misschien zien
Ik had het mijn partner verteld en hij vond het wel grappig en gaf aan dat ik gerust met die man een rondje mocht rijden als ik dat leuk zou vinden want hij vertrouwd mij 100%. ( wat natuurlijk altijd goed is, vertrouwen )
Ergens had ik verwacht dat hij zou zeggen: De keus ligt bij jou, maar ik heb het liever niet.
Ik gaf aan bij mijn partner dat ik dat niet had verwacht, dat hij mij na iemand laat gaan, terwijl denkt hij dat
de andere man meer van mij wilt, met een risico dat de andere man wat bij mij wilt proberen. Ik zou namelijk niet willen dat mijn partner bewust zo'n situatie op zoekt.
Verkeerd gedacht dus
Shit happends
Tegelijkertijd moet ik er bij vermelden dat hij altijd met alles makkelijker is en zijn grenzen verder liggen dan die ik bijvoorbeeld zou toelaten in een relatie. Tevens houd hij daar rekening mee, en zal hij geen dingen doen die ik niet leuk zou vinden, ookal vind hij die zelf nog prima of zelfs onbelangrijk.
Welke inzichten kunnen jullie hierop los gooien? of hoe op te vatten?
Ik vind het namelijk niet negatief, maar ook, anders?
brand los!
Ik ben benieuwd naar verschillende inzichten mbt deze casus.
Ik heb een relatie met een man, 10 jaar samen.

Ik heb een man meerdere keren gezien in een cafe en een aantal keer kort gesproken in het afgelopen jaar.
Nu is het zo dat deze man mij laatst toe heeft gevoegd op social media en wij een tijdje over en weer hebben geappt/berichten verstuurd.
Het gesprek ging over koetjes en kalfjes, niks bijzonders inprincipe.
Man nodigde mij meerdere keren uit om langs te komen om zijn hobby te laten zien en vroeg een dag later
of ik een keer wilt motorrijden met hem.
Ik heb de boot afgehouden en gezegd dat ik dat niet zo zie zitten.
Mijn gevoel: twijfel over de intentie van man, mogelijk meer dan alleen "gezelligheid" en daarom ga ik niet in op zijn
uitnodiging om 1 op 1 te meeten maar houd ik het bij, een praatje in het cafe indien wij elkaar opnieuw daar misschien zien
Ik had het mijn partner verteld en hij vond het wel grappig en gaf aan dat ik gerust met die man een rondje mocht rijden als ik dat leuk zou vinden want hij vertrouwd mij 100%. ( wat natuurlijk altijd goed is, vertrouwen )
Ergens had ik verwacht dat hij zou zeggen: De keus ligt bij jou, maar ik heb het liever niet.
Ik gaf aan bij mijn partner dat ik dat niet had verwacht, dat hij mij na iemand laat gaan, terwijl denkt hij dat
de andere man meer van mij wilt, met een risico dat de andere man wat bij mij wilt proberen. Ik zou namelijk niet willen dat mijn partner bewust zo'n situatie op zoekt.
Verkeerd gedacht dus

Tegelijkertijd moet ik er bij vermelden dat hij altijd met alles makkelijker is en zijn grenzen verder liggen dan die ik bijvoorbeeld zou toelaten in een relatie. Tevens houd hij daar rekening mee, en zal hij geen dingen doen die ik niet leuk zou vinden, ookal vind hij die zelf nog prima of zelfs onbelangrijk.
Welke inzichten kunnen jullie hierop los gooien? of hoe op te vatten?
Ik vind het namelijk niet negatief, maar ook, anders?

brand los!

Waarvan akte.
woensdag 17 juni 2020 om 15:18
ah, dus je twijfelt aan je eigen intentiesSummerfeelings schreef: ↑17-06-2020 15:04Nee zoals ik zei: onderwerpen aan bod die wij leuk vinden, maar ik zag de uitnodiging niet aankomen en dan houd ik liever de boot af op het moment dat ik zelf niet 100% kan zeggen, dit is puur vriendschappelijk.
Je doet iets, wat je nooit verwacht had te gaan doen
daar ben je nu onzeker door, maar aan jezelf twijfelen is rottig, dus ga je aan je verkering twijfelen
woensdag 17 juni 2020 om 15:20
HUH?
Ik weet niet de intentie van die man 100%, daar twijfel ik aan!
Niet aan de mijne! Die weet ik 200% hoor.
Ik denk dat je het verkeerd leest..
Waarvan akte.
woensdag 17 juni 2020 om 15:21
je zegt het zelfSummerfeelings schreef: ↑17-06-2020 15:20HUH?
Ik weet niet de intentie van die man 100%, daar twijfel ik aan!
Niet aan de mijne! Die weet ik 200% hoor.
Ik denk dat je het verkeerd leest..
dat je niet zeker weet, of jij het wel enkel vriendschappelijk kan zien
je twijfelt aan wat je voelt
woensdag 17 juni 2020 om 15:24
ik quote mijzelf maar even voor jou lilalinda. Ik begrijp hoe jij het las, hopelijk is het hieronder duidelijker.Summerfeelings schreef: ↑17-06-2020 15:04Nee zoals ik zei: onderwerpen aan bod die wij leuk vinden, maar ik zag de uitnodiging niet aankomen en dan houd ik liever de boot af op het moment dat ik zelf niet 100% kan zeggen, dit is puur vriendschappelijk.
Misschien heeft hij geen verkeerde intenties, al denkt mijn partner van wel ( tenminste, die kans is groot zegt hij ) En aangezien ik t zelf al niet met zekerheid kan zeggen neem ik het zekere voor het onzekere en skip ik een dagje uit.
en voor een andere forummer: Ja ik ben dol gelukkig met hem. Ik zie mijzelf oud worden met hem en hij met mij.
Mijn partner denkt de intenties anders zijn van hem.... ik zelf kan dat OOK niet met zekerheid zeggen of de intentie van hem puur vriendschappelijk is of niet.
Dus omdat ik het niet weet en mijn partner ook twijfelt aan de intentie van hem, skip ik het.
Waarvan akte.

woensdag 17 juni 2020 om 15:26
Mooi verwoord!lilalinda schreef: ↑17-06-2020 13:31"i will fight for you not over you" is een bekend cliché/citaat
en zo leven mijn man en ik allebei. We zijn er altijd, volop voor elkaar, maar als de ander denkt het elders beter te krijgen, tja... dan ga je maar
Ik heb ook geen enkele behoefte hem te controleren. En we hebben beiden veel naast onze relatie
Juist het loslaten en het vertrouwen bij jezelf te houden, is voor ons fijn
woensdag 17 juni 2020 om 15:27
ohzo bedoelde je hetSummerfeelings schreef: ↑17-06-2020 15:24ik quote mijzelf maar even voor jou lilalinda. Ik begrijp hoe jij het las, hopelijk is het hieronder duidelijker.
Mijn partner denkt de intenties anders zijn van hem.... ik zelf kan dat OOK niet met zekerheid zeggen of de intentie van hem puur vriendschappelijk is of niet.
Dus omdat ik het niet weet en mijn partner ook twijfelt aan de intentie van hem, skip ik het.
Ik ga geregeld met vrienden eten, oud-collega, etc
En dat gaat altijd prima, tot ik door heb, dat iemand andere intenties heeft, dan stoppen de etentjes
Maar dan wil ik het wel zeker wetn, dus als iemand probeert te zoenen ipv een kus
Tja, dan is het over

woensdag 17 juni 2020 om 15:27
Wat bedoel je?Summerfeelings schreef: ↑17-06-2020 13:42Geleerd om jaloers te reageren? beter naar een ander gaan?
Blij dat niet alle reactie van deze kaliber zijn, kan viva forum meteen opgedoekt worden.
woensdag 17 juni 2020 om 15:29

woensdag 17 juni 2020 om 15:29
Maar je staat toch helemaal niet tegenover elkaar? Misschien dat je het verkeerd uitlegt maar je zegt dat er geen ruzie is hierover.Summerfeelings schreef: ↑17-06-2020 14:48Dat ik er vanuit ben gegaan dat hij het zelfde zou denken, dat is mijn fout geweest. waarom ik daar vanuit ging? geen idee, hebben niet eerder zo tegenover elkaar gestaan op dat gebied. Is dat erg? nee zeker niet.
Wij hebben hier even over gehad en alles is prima. Hier zal thuis geen drama over ontstaan.
Dat ik het hier schrijf is juist omdat ik wil weten waarom het enigszins niet prettig binnen kwam bij mij. Hij weet het antwoord niet, en ik ook niet helemaal. Maar sommige reacties, gecombineerd kan ik mij best goed in vinden.
Op welk onderdeel zou ik wellicht minder te vertrouwen zijn in jou post? Je mag gerust dat gevoel hebben. Ik kan daar niks mee? maar dat hoeft ook niet.
Je man vertrouwd je volledig en ipv daar blij om te zijn open je een topic en wil je van hem weten waarom het bij jou zo binnenkomt.
Ik zou bij mezelf te rade gaan waarom dit zo’n kwestie is geworden want het lijkt er nu vooral op dat je drama aan het zoeken bent óf dat die man meer met je doet dan je toegeeft en je dus onbewust zou willen dat je man ingrijpt omdat je jezelf niet vertrouwd nu.
woensdag 17 juni 2020 om 15:34
Dat is mooi om te lezen. Ik ben het er mee eens alleen trek ik liever eerder de stekker uit een afspraak. Op het moment dat "iets" mij doet twijfelen aan de intentie, al kan ik er zoals nu de vinger er niet op leggen.lilalinda schreef: ↑17-06-2020 15:27ohzo bedoelde je het
Ik ga geregeld met vrienden eten, oud-collega, etc
En dat gaat altijd prima, tot ik door heb, dat iemand andere intenties heeft, dan stoppen de etentjes
Maar dan wil ik het wel zeker wetn, dus als iemand probeert te zoenen ipv een kus
Tja, dan is het over
Mijn partner staat er meer in zoals jou denk ik. Iets losser, of welke naam je het wilt geven.
Waarvan akte.
woensdag 17 juni 2020 om 15:49
Ik ben inderdaad wat onduidelijk geweest. Ik vind het ook vrij lastig om dit zo uit te leggen.stellar schreef: ↑17-06-2020 15:29Maar je staat toch helemaal niet tegenover elkaar? Misschien dat je het verkeerd uitlegt maar je zegt dat er geen ruzie is hierover.
Je man vertrouwd je volledig en ipv daar blij om te zijn open je een topic en wil je van hem weten waarom het bij jou zo binnenkomt.
Ik zou bij mezelf te rade gaan waarom dit zo’n kwestie is geworden want het lijkt er nu vooral op dat je drama aan het zoeken bent óf dat die man meer met je doet dan je toegeeft en je dus onbewust zou willen dat je man ingrijpt omdat je jezelf niet vertrouwd nu.
Nee geen ruzie of gezeur geweest, een gesprek van ongeveer 15 minuutjes wat wel prettig was.
Ik denk dat ik ergens op dat moment iets meer bevestiging zocht vanuit mijn partner. Ben er nog niet helemaal uit waarom.
De man in kwestie doet werkelijk 0,0 wat met mij als in, aantrekkingskracht of seksueel.
Bedankt voor je berichten.
Waarvan akte.

woensdag 17 juni 2020 om 15:59
Misschien dat jouw man dat ook heel erg voelt bij jou en dat dat mede zijn reactie verklaart.Summerfeelings schreef: ↑17-06-2020 15:49
De man in kwestie doet werkelijk 0,0 wat met mij als in, aantrekkingskracht of seksueel.
woensdag 17 juni 2020 om 16:25
bedeankt. Ik las nog zo'n soort post, een tijdje terug. Ik denk dat hier een dikke kern van waarheid in zit.
In het begin schreef ik dat ik zijn antwoord niet begreep, dat ik liever wat anders had gehoord van hem. Bijv: Ik zou het niet helemaal tof vinden als jij daar heen zou gaan. Denkende in mijn hoofd, op dat moment, dat iets van strekking in die trant, meer betekende of het "juiste"betekende dan wat hij daadwerkelijk zei; Oftewel, ga maar, ik vertrouw je sowieso.
Bij nader inzien, wat hij zei, zegt juist alles.
Waarom het dit keer bij mij anders binnen kwam dan in de afgelopen 10 jaar, geen idee maar wel bedankt voor het meedenken/spiegel voorhouden.
Waarvan akte.