Scheiden zonder sociaal vangnet

21-06-2020 19:08 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed waar ik naar op zoek ben door dit bericht te schrijven. Een luisterend oor? Iemand die me de spiegel voorhoud? Een steuntje in de rug? Een schop onder m'n kont? Alle reacties zijn in ieder geval welkom.

Korte geschiedenis. Ik ben een 30 jarige homosexuele man met een islamitische achtergrond. Toen ik 5 jaar geleden uit de kast kwam naar mijn familie en vrienden ben ik letterlijk iedereen kwijt geraakt.

Kort daarna had ik een leuke man ontmoet van 50 jaar oud. We zijn getrouwd, hebben een huis gekocht, hond, kat etc. Ik ben alleen niet gelukkig. We praten nauwelijks met elkaar, botsende karakters, geen gezamenlijke intresses en meneer heeft het financieel nooit voor elkaar waardoor ik alles mag ophoesten en we hebben al jaren geen sex. Bovendien ben ik meerdere malen ontrouw geweest.

Ik wil, zoals je zult begrijpen, gaan scheiden maar vind het erg lastig om dit mede te delen. Het is zo'n dominante en aanwezige man die sfeer bepaalt waardoor ik bang ben dat hij me mentaal kapot gaat maken. Ik ben om die reden eerst op zoek naar een woning zodat ik, als ik het vertel, meteen weg kan maar dat is zoals je zult begrijpen erg lastig op het moment (o.a. huisdieren niet toegestaan bij huurwoningen). Zit gewoon een beetje in de stress en dacht misschien hebben mensen soortgelijke ervaringen en tips die ze met me kunnen delen.

Het is een beetje onsamenhangend verhaal en mis uiteraard nog veel meer achtergrondinformatie, maar het komt er op neer dat ik het er met niemand over kan hebben dus dacht schrijf wat van me af op dit forum.

Heb je vragen? Stel ze gerust.

Liefs,
Quibble
ikBedoelHetGoed schreef:
21-06-2020 23:02
Volgens mij ben jij een hartstikke innemende man en heb je de gunfactor aan je zijde. Dus misschien voelt het brutaal om te reageren op een huis zonder huisdieren, terwijl je die wel meenemen wil, maar waag het er gewoon op. Niet ondenkbaar dat het jou toch wordt toegestaan.

En een compliment dat jij je hart durft te volgen. Vijf jaar geleden en nu weer. Mag je verdomde trots op zijn!
Dank voor je lieve bericht. Waardeer ik zeer!
ikBedoelHetGoed schreef:
21-06-2020 23:02
Volgens mij ben jij een hartstikke innemende man en heb je de gunfactor aan je zijde. Dus misschien voelt het brutaal om te reageren op een huis zonder huisdieren, terwijl je die wel meenemen wil, maar waag het er gewoon op. Niet ondenkbaar dat het jou toch wordt toegestaan.

En een compliment dat jij je hart durft te volgen. Vijf jaar geleden en nu weer. Mag je verdomde trots op zijn!
Eens.
Mss te negatief, maar ben je zeker dat je je man uit het huis krijgt als jij weggaat? En niet dat jij de hypotheek moet blijven betalen en hij het vertikt om te vertrekken?

Succes trouwens, geen tips helaas.
Life is short. Eat dessert first.
TO: Ben meerdere keren ontrouw geweest.
Heb je nog vragen? Stel ze gerust
Waarom?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Van wie is dat huis? Want als jullie het samen hebben gekocht, dan kun je hem er niet zomaar uitzetten.
Quibble schreef:
21-06-2020 22:50
Het verschil tussen het hebben van een sociaal vangnet en er geen hebben is dat je tijdelijk bij vrienden en familie kunt intrekken en die heb ik gewoon op het moment niet. Het is gewoon lastig om nieuwe vriendschappen op te bouwen (voor mij dan), ben ook nogal een huismus geworden...
Mwah, je kon ook vreemdgaan toch?
Saivash schreef:
21-06-2020 21:48
Huisdieren zijn toch wel toegestaan in huurwoningen?

En wat lullig van je ontrouw. Ik neem aan dat je man hier van af weet?
Jaren geen seks, dan is ontrouw niet het grootste probleem hoor
Nemain• schreef:
21-06-2020 23:34
Mwah, je kon ook vreemdgaan toch?
Vanwaar de behoefte om deze trap na te geven?
Quibble schreef:
21-06-2020 21:57
Ja ik ben op zoek maar in de vrije sector is in 99% van de gevallen een huisdier niet toegestaan. Ik werk inderdaad
In de vrije sector is een huisdier niet zonder toestemming vooraf niet toegestaan. Dat is totaal anders.

Als de huisdieren geen overlast geven vermoed ik overigens dat de rechter dat zal zien als persoonlijke levenssfeer. Zou je eens na kunnen kijken.
Babette2017 schreef:
21-06-2020 23:44
Huh??? Ontrouw lijkt me ernstiger dan geen seks. Als je per se wel seks wilt ga je gewoon eerst uit elkaar, toch?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Lachattenoir schreef:
21-06-2020 23:49
Vanwaar de behoefte om deze trap na te geven?
Hoezo een trap na? Als je contact kan leggen om te neuken kan je ook contact leggen voor een vriendschap.
merano schreef:
21-06-2020 23:56
Huh??? Ontrouw lijkt me ernstiger dan geen seks. Als je per se wel seks wilt ga je gewoon eerst uit elkaar, toch?
Lijkt mij ook.
Collega's hebben toevallig geen logeerkamer over voor een paar dagen of weken?

Moet natuurlijk geen maanden aanslepen.

Hoe zeker ben je dat je de huisdieren mag meenemen?
Als die van jullie samen zijn kan hij daar best nog wel eens moeilijk over gaan doen.

En let op met zelf de scheiding in te zetten en dan te vertrekken.
Voor 't zelfde geld gaat ie - uit boosheid - 't huis vernielen en is 't straks niet meer te verkopen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Babette2017 schreef:
Nee, bij jou misschien niet.

Ik zou persoonlijk, als ik meneer de partner was ook geen seks meer willen met TO nadat TO was vreemdgegaan.

Je moet gewoon eerst weggaan voordat je anderen doet. Klaar.
Babette2017 schreef:
Eerlijk, ik heb het me ook even afgevraagd. Vijf jaar geleden uit de kast gekomen, kort daarna partner ontmoet & getrouwd. Dus geen lang huwelijk. Maar dan jàren (meervoud, dus zeker twee jaar) geen seks. Dus om en bij drie jaar (misschien minder) gelukkig geweest samen. Daarna volgden er affaires en periodes waarin er amper tegen elkaar gepraat werd, misschien ook redelijk wat conflict want TO vermeldt botsende karakters/geen gezamenlijke interesses.

Maar soit, aan mijn vraagtekens heeft TO niks op dit moment. Ik kan me nu wel zitten afvragen hoe je in zo'n situatie terechtkomt, ik was er niet bij en het is gegaan hoe het is gegaan.

Heb je al juridisch advies gevraagd, TO? Hoe zie je de scheiding verder verlopen, nadat je het verteld hebt? Al enig concreet idee hoe lang je hem wil geven om zijn eigen weg op poten te zetten? Of je dit misschien ook op papier zou zetten? Of je het huis wil houden, of dat jullie het samen gaan verkopen? En hoe zit het dan met de huisdieren, zijn het de jouwe, of de zijne?
leeg
doornroosje9 schreef:
21-06-2020 23:21
Mss te negatief, maar ben je zeker dat je je man uit het huis krijgt als jij weggaat? En niet dat jij de hypotheek moet blijven betalen en hij het vertikt om te vertrekken?

Succes trouwens, geen tips helaas.
Zeker weten doe je natuurlijk nooit, maar feit is wel dat hij de lasten onmogelijk zelf kan betalen en hij mij moet uitkopen om er te blijven wonen. Dat geld heeft hij niet..
merano schreef:
21-06-2020 23:26
Waarom?
Omdat ik geil was.
TanteOlivia schreef:
21-06-2020 23:30
Van wie is dat huis? Want als jullie het samen hebben gekocht, dan kun je hem er niet zomaar uitzetten.
Ik was ook niet van plan om hem eruit te zetten. Ik wil hem juist tijd geven om eerst wat anders te vinden.
Nemain• schreef:
22-06-2020 00:03
Hoezo een trap na? Als je contact kan leggen om te neuken kan je ook contact leggen voor een vriendschap.
Kan, maar wie zegt dat ik dat wil?
Helena_z schreef:
22-06-2020 00:43
Eerlijk, ik heb het me ook even afgevraagd. Vijf jaar geleden uit de kast gekomen, kort daarna partner ontmoet & getrouwd. Dus geen lang huwelijk. Maar dan jàren (meervoud, dus zeker twee jaar) geen seks. Dus om en bij drie jaar (misschien minder) gelukkig geweest samen. Daarna volgden er affaires en periodes waarin er amper tegen elkaar gepraat werd, misschien ook redelijk wat conflict want TO vermeldt botsende karakters/geen gezamenlijke interesses.

Maar soit, aan mijn vraagtekens heeft TO niks op dit moment. Ik kan me nu wel zitten afvragen hoe je in zo'n situatie terechtkomt, ik was er niet bij en het is gegaan hoe het is gegaan.

Heb je al juridisch advies gevraagd, TO? Hoe zie je de scheiding verder verlopen, nadat je het verteld hebt? Al enig concreet idee hoe lang je hem wil geven om zijn eigen weg op poten te zetten? Of je dit misschien ook op papier zou zetten? Of je het huis wil houden, of dat jullie het samen gaan verkopen? En hoe zit het dan met de huisdieren, zijn het de jouwe, of de zijne?
Nog geen advies gevraagd. Hij mag van mij alles hebben behalve mijn kat. En de overwaarde op het huis verdelen we en hij neemt zo veel tijd als hij wil wat mij betreft. Zo zie ik het nu voor me.

En hoe ik met hem in een relatie terecht ben gekomen is een verhaal op zich, maar daar wil jullie niet mee vermoeien.
Je hoeft je echt niet te verantwoorden. Er zijn altijd veroordelende vrouwen hier. Gewoon negeren.
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo vreemd dat wanneer je vanuit de situatie waarin jij uit de kast gekomen bent in een relatie stapt, dat de eerste relatie dan niet perfect werkt. Gelukkig leven we in een vrij land en mag je gewoon de stekker eruit trekken.

Zakelijk moet je het wel goed regelen voor jezelf. Gekwetste mensen doen soms domme dingen.

Ik weet trouwens van mijn eigen scheiding nog dat die praktische dingen een soort onmogelijke berg leken, en in de praktijk allemaal op te lossen toen ik eenmaal doorzette.

Tenzij je een hoarder bent kan een huisdier geen reden zijn om je op straat te zetten. Dus zo lang je iets zelfstandigs huurt zou ik er niet eens over beginnen.

Je zou ook eens via je huisarts met een praktijkondersteuner of maatschappelijk werk kunnen praten om die berg een beetje kleiner te maken en vooral ook om de handvaten te krijgen om het goede gesprek met je man te kunnen voeren.
Wissewis schreef:
22-06-2020 00:14
[...]

En let op met zelf de scheiding in te zetten en dan te vertrekken.
Voor 't zelfde geld gaat ie - uit boosheid - 't huis vernielen en is 't straks niet meer te verkopen.
In wat voor wereld leven sommige mensen, vraag je je soms af.
Het huis vernielen uit boosheid.... serieus???

Quibble schreef:
22-06-2020 01:21
Omdat ik geil was.
Zucht.
Dr Phil zou zeggen: And how is that working for you?

Quibble schreef:
22-06-2020 01:20
Zeker weten doe je natuurlijk nooit, maar feit is wel dat hij de lasten onmogelijk zelf kan betalen en hij mij moet uitkopen om er te blijven wonen. Dat geld heeft hij niet..
Ja, dat is juist het probleem. Zolang je niet gescheiden bent, blijf jij aansprakelijk voor die lasten, al ben je al 10 keer verhuisd. Hij kan de scheiding wel eindeloos gaan rekken en zo werk jij je in de schulden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven