Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd

vrijdag 12 juni 2020 om 21:37
Vanessa hoe gaat het testen?
En Ruby, ik deed die testen ook met ochtend urine. Juist daarom vond ik die handig, omdat het met andere testen niet mag (volgens de gebruiksaanwijzing).
Ik had vandaag mijn follikel meting (dag 10). Ik heb weer maar 1 ei, 16mm vandaag. Morgen nog een keer meten. En dan maandag (waarschijnlijk) of dinsdag (misschien) de IUI. Hopelijk horen we maandag dan ook of we dan de volgende maand het ivf traject mogen starten. Als het nodig is natuurlijk, want ik heb ook echt wel hoop voor deze IUI.
En Ruby, ik deed die testen ook met ochtend urine. Juist daarom vond ik die handig, omdat het met andere testen niet mag (volgens de gebruiksaanwijzing).
Ik had vandaag mijn follikel meting (dag 10). Ik heb weer maar 1 ei, 16mm vandaag. Morgen nog een keer meten. En dan maandag (waarschijnlijk) of dinsdag (misschien) de IUI. Hopelijk horen we maandag dan ook of we dan de volgende maand het ivf traject mogen starten. Als het nodig is natuurlijk, want ik heb ook echt wel hoop voor deze IUI.
maandag 15 juni 2020 om 13:59
Goed gegaan! Vrijdag pos en toen heel spannend of ik mee mocht gaan en om 15:00 te horen gekregen dat t mocht. Dus afgelopen zat IUI 1 gehad.
Is dat niet laat blauwe? Bij IUI 18/20 mm eitje is toch het meest ideale? Weet niet hoe snel ze groeien?
Ik hoop voor je dat het heel goed mag uitpakken en anders dat jullie snel IVF mogen gaan doen.
Is dat niet laat blauwe? Bij IUI 18/20 mm eitje is toch het meest ideale? Weet niet hoe snel ze groeien?
Ik hoop voor je dat het heel goed mag uitpakken en anders dat jullie snel IVF mogen gaan doen.

maandag 15 juni 2020 om 22:36
Hi Vanessa, goed nieuws, fijn dat jou IUI door mocht gaan.
In mijn ziekenhuis is het normaal dat ze de IUI bij 18mm inplannen. Dan 's avonds pregnyl spuiten, en 36uur later de inseminetie. Eitjes groeien 1-2mm per dag. Ik had zaterdag 17mm, dus werd de IUI voor dinsdag ingepland.
Maar uit jou bericht maak ik op dat jij ovulatietesten gebruikt, en dus geen follikel metingen hebt?
In mijn ziekenhuis is het normaal dat ze de IUI bij 18mm inplannen. Dan 's avonds pregnyl spuiten, en 36uur later de inseminetie. Eitjes groeien 1-2mm per dag. Ik had zaterdag 17mm, dus werd de IUI voor dinsdag ingepland.
Maar uit jou bericht maak ik op dat jij ovulatietesten gebruikt, en dus geen follikel metingen hebt?
dinsdag 16 juni 2020 om 08:47
Blauwe kat wat fijn dat je zo snel voor ivf terecht kan! Krijg je vandaag je laatste iui?
Ruby ik duim voor je dat de cyste weg is en dat je weer verder kan.
Vanessa ik duim voor je na je eerste iui! Hier had ik overigens al elke keer eitjes van 20-24 mm voor ik de pregnyl mocht spuiten. Met clomid kunnen ze doorgroeien tot 26 mm vertelde mijn gyn
Hier nog steeds geen vooruitgang in de iui, behalve die 2 per week. Kijk dus ook minder in dit topic omdat het me frustreert dat het bij iedereen wel door lijkt te gaan behalve in ons ziekenhuis
nod is volgende week woensdag. Hopelijk dit keer wel een goede dag om ongesteld te worden en te bellen in de hoop dat nog niemand me voor is gegaan (lijkt me wel het geval namelijk..)
Ruby ik duim voor je dat de cyste weg is en dat je weer verder kan.
Vanessa ik duim voor je na je eerste iui! Hier had ik overigens al elke keer eitjes van 20-24 mm voor ik de pregnyl mocht spuiten. Met clomid kunnen ze doorgroeien tot 26 mm vertelde mijn gyn
Hier nog steeds geen vooruitgang in de iui, behalve die 2 per week. Kijk dus ook minder in dit topic omdat het me frustreert dat het bij iedereen wel door lijkt te gaan behalve in ons ziekenhuis

dinsdag 16 juni 2020 om 10:05
Hoi meiden hier ben ik weer!
heb het even een poosje rustig aan gedaan omdat toch alles stil stond.
laatste maanden zelf met ovu testen gedaan maar niet gelukt. dan had een late eisprong en vorige maand weer een hele vroege waardoor ik hem gemist heb en dus ook weer vroeger ongesteld werd.
vorige week woensdag ongesteld geworden en mocht vanmorgen voor 1e follikel meting komen. ik moet eerder dan normaal komen omdat ik soms een vroege eisprong heb. was dus nu ook weer zo want had links al een ei van 17mm en 16mm moet dus donderdag alweer voor de IUI echt snel! maar fijn weer te kunnen beginnen.
heb afgelopen tijd erg mn best gedaan gezond te leven. uit de EMB bloedtest kwam ook dat ik bepaalde dingen tekort kwam als B12 omega 3 en magnesium en D dus die slik ik nu bij, hopelijk zet het zode aan de dijk!
ik zie dat de meeste van jullie ook weer gestart zijn wat fijn!
bank wat ontzettend balen dan je nog niet kan starten. ik duim keihard voor je dat je ook snel kan beginnen. dikke knuffel!
en Missy gefeliciteerd wat fijn zeg na 3,5 jaar!
heb het even een poosje rustig aan gedaan omdat toch alles stil stond.
laatste maanden zelf met ovu testen gedaan maar niet gelukt. dan had een late eisprong en vorige maand weer een hele vroege waardoor ik hem gemist heb en dus ook weer vroeger ongesteld werd.
vorige week woensdag ongesteld geworden en mocht vanmorgen voor 1e follikel meting komen. ik moet eerder dan normaal komen omdat ik soms een vroege eisprong heb. was dus nu ook weer zo want had links al een ei van 17mm en 16mm moet dus donderdag alweer voor de IUI echt snel! maar fijn weer te kunnen beginnen.
heb afgelopen tijd erg mn best gedaan gezond te leven. uit de EMB bloedtest kwam ook dat ik bepaalde dingen tekort kwam als B12 omega 3 en magnesium en D dus die slik ik nu bij, hopelijk zet het zode aan de dijk!
ik zie dat de meeste van jullie ook weer gestart zijn wat fijn!
bank wat ontzettend balen dan je nog niet kan starten. ik duim keihard voor je dat je ook snel kan beginnen. dikke knuffel!
en Missy gefeliciteerd wat fijn zeg na 3,5 jaar!

dinsdag 16 juni 2020 om 18:48
Bank, ik hoop echt dat je volgende week te horen krijgt dat je mag starten!
Xmiggie, wat een goed nieuws. Zeker met 2 eitjes! Succes deze keer.
Ruby, goed dat je cycste ongeveer weg is! Gelukkig ook in 1 maand dus.
Ik had vandaag mijn IUI. Het inseminatie gaat altijd moeilijk, maar het is geluk en de zaadkwaliteit was weer goed. Dus ik ben positief!
En als het niet lukt, dan gaan we dan ivf doen. Ik heb vandaag gehoord dat we meteen door kunnen. Dus dat betekent eerst een maand de pil, en dan in augustus ivf. Ik hoop heel erg dat het niet nodig is. Maar als deze IUI mislukt, heb ik echt wel zin om iets nieuws te proberen.
Xmiggie, wat een goed nieuws. Zeker met 2 eitjes! Succes deze keer.
Ruby, goed dat je cycste ongeveer weg is! Gelukkig ook in 1 maand dus.
Ik had vandaag mijn IUI. Het inseminatie gaat altijd moeilijk, maar het is geluk en de zaadkwaliteit was weer goed. Dus ik ben positief!
En als het niet lukt, dan gaan we dan ivf doen. Ik heb vandaag gehoord dat we meteen door kunnen. Dus dat betekent eerst een maand de pil, en dan in augustus ivf. Ik hoop heel erg dat het niet nodig is. Maar als deze IUI mislukt, heb ik echt wel zin om iets nieuws te proberen.
maandag 22 juni 2020 om 15:15
Hallo dames,
Hier even een update.
Wij hebben ondertussen de 1e echo gehad en het hartje klopte duidelijk!
Hopelijk geeft dit een beetje hoop voor iedereen die nog bezig is met IUI...
Wij waren ondertussen ook moedeloos, maar eindelijk gelukt en dan is het al die ziekenhuis ellende meer dan waard!
Heel veel succes iedereen!!! Het is iedereen zooo gegund!
Hier even een update.
Wij hebben ondertussen de 1e echo gehad en het hartje klopte duidelijk!
Hopelijk geeft dit een beetje hoop voor iedereen die nog bezig is met IUI...
Wij waren ondertussen ook moedeloos, maar eindelijk gelukt en dan is het al die ziekenhuis ellende meer dan waard!
Heel veel succes iedereen!!! Het is iedereen zooo gegund!

maandag 22 juni 2020 om 21:19
dinsdag 23 juni 2020 om 12:02
Wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd!!!Bankkussen schreef: ↑22-06-2020 21:19Missy nu al?! Wat fijn dat het goed ging![]()
Dames ik ben geloof ik ook zwanger. Nog wel heel pril : 3,5 week dus kan nog van alles misgaan. De tijd zal het leren. Hopelijk duurt het niet zo lang tot de eerste echo voor mijn gevoel. Wel zonder iui!![]()
Je hebt dus met een vroege test positief als ik het goed begrijp?
dinsdag 23 juni 2020 om 12:23
dinsdag 23 juni 2020 om 12:35
Dan zijn de hormoontjes dus al goed aanwezigBankkussen schreef: ↑23-06-2020 12:23Bedankt allemaal!
Haha ja had gisteravond een positieve test 2 dagen voor nod. Was overigens geen early maar een normale test. Wilde eigenlijk helemaal niet testen maar deed het toch met de verwachting dat hij negatief zou zijn en ik wat minder druk in mijn hoofd zou zijn

Ik had 3 dagen voor NOD ook een positieve normale test

En precies om dezelfde reden als jij getest...
dinsdag 23 juni 2020 om 16:03
Waaaaah wat een mooie berichten allemaal!
Missy en Bankkussen van harte gefeliciteerd!!!!en bank, gewoon even zonder iui haha!!
Ik duim dat jullie volgend jaar jullie kindje in jullie armen sluiten
Ik heb fm gehad. Netjes twee eitjes. Nog even doorgaan met hormooninjecties zodat het tweede eitje ook doorgroeit. Met positieve ovulatietest insemineren. Zal eind van de week zijn verwacht ik.
Missy en Bankkussen van harte gefeliciteerd!!!!en bank, gewoon even zonder iui haha!!
Ik duim dat jullie volgend jaar jullie kindje in jullie armen sluiten
Ik heb fm gehad. Netjes twee eitjes. Nog even doorgaan met hormooninjecties zodat het tweede eitje ook doorgroeit. Met positieve ovulatietest insemineren. Zal eind van de week zijn verwacht ik.
woensdag 24 juni 2020 om 16:11
Bankkussen wat geweldig!! Gefeliciteerd! En missy wat fijn dat alles goed is. Geniet ervan! Blij met deze positieve verhalen.
Ruby spannend weer!
Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en heb volgende week dinsdag eerste meting. Vandaag weer beginnen met hormonen. Hopelijk kan deze maand IUI 3 wel door gaan
Ruby spannend weer!
Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en heb volgende week dinsdag eerste meting. Vandaag weer beginnen met hormonen. Hopelijk kan deze maand IUI 3 wel door gaan