Hoevaak je vrienden zien / spreken

dinsdag 23 juni 2020 om 14:19

Een vriendin spreek ik zo'n 4 dagen per week via whatsapp, een andere wekelijks, andere weer elke twee weken ongeveer en de andere elke twee maanden hahah dus dat verschilt enorm
Qua afspreken (neem maar even pre-corona tijd als normaal) variërend van een keer per week tot een keer in de zes weken ofzo
                    Qua afspreken (neem maar even pre-corona tijd als normaal) variërend van een keer per week tot een keer in de zes weken ofzo

dinsdag 23 juni 2020 om 14:20

Mijn beste vriendin spreek ik een aantal keer per week via WhatsApp. Eerst vrijwel dagelijks, maar ze heeft nu een nieuwe baan waardoor ze niet meer zo veel op haar mobiel zit haha. Dus nu een aantal keer per week. En afspreken normaal gesproken ongeveer 1x per maand, maar nu met Corona zien we elkaar wel minder.

dinsdag 23 juni 2020 om 14:42

Nu ik sinds paar jaar mama ben een stuk minder.. 'oude' vrienden hebben kinderen in een andere leeftijd en ik merk nu echt dat die vriendschappen verwateren. Zijn eigenlijk meer kennissen inmiddels. 
Met twee vriendinnen om de paar weken contact via Whatsapp, af en toe afspreken, maar dat was het.
Zou best meer vrienden willen maken maar dat valt toch tegen in de praktijk. Ben stiekum blij als ik om 20u op de bank lig met manlief en even eigen tijd heb..
                    Met twee vriendinnen om de paar weken contact via Whatsapp, af en toe afspreken, maar dat was het.
Zou best meer vrienden willen maken maar dat valt toch tegen in de praktijk. Ben stiekum blij als ik om 20u op de bank lig met manlief en even eigen tijd heb..

dinsdag 23 juni 2020 om 14:43

hoe zo te veel? Zijn daar regels voor?Barbara8888 schreef: ↑23-06-2020 14:39Met 1 vriendin doe ik meerdere malen per week wat leuks en appe en bellen nog door de dag heen.
Vroeg me af of dat niet wat veel is?
Ik woon samen, heb een hond en besteed ook graag tijd alleen daar heb ik het normaal al; druk zat mee, dus ik moet er niet aan denken om meerdere keren per week met een ander af te spreken maar dat is toch voor iedereen persoonlijk?

dinsdag 23 juni 2020 om 14:49

als jij het als te veel ziet, is het te veel. Voel jij je er lekker bij, is het niet te veelBarbara8888 schreef: ↑23-06-2020 14:39Met 1 vriendin doe ik meerdere malen per week wat leuks en appe en bellen nog door de dag heen.
Vroeg me af of dat niet wat veel is?
                                    I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

dinsdag 23 juni 2020 om 15:00

Super divers.  Ik heb kennissen die ik vaker hoor/zie dan mijn beste vrienden.  Aan het aantal keer appen of iets samen ondernemen lees ik de kwaliteit van een vriendschap niet af namelijk.
Ik heb één beste vriendin die ik al vanuit mijn kindertijd ken en waar ik altijd met om het even wat terecht kan. Ze woont echter ver af en heeft een hekel aan bellen en appen. Dus we bellen enkel om real life afspraken te maken (door corona ook even op laag pitje) of als er écht iets aan de hand is. Ook al zie ik haar weinig, toch is ze één van mijn beste vriendinnen.
Met een andere goede vriendin heb ik een staande wandelafspraak per week; telkens op zelfde tijdstip. En toch appen we tussentijds nog veel.
Er zijn geen regels voor.
                    Ik heb één beste vriendin die ik al vanuit mijn kindertijd ken en waar ik altijd met om het even wat terecht kan. Ze woont echter ver af en heeft een hekel aan bellen en appen. Dus we bellen enkel om real life afspraken te maken (door corona ook even op laag pitje) of als er écht iets aan de hand is. Ook al zie ik haar weinig, toch is ze één van mijn beste vriendinnen.
Met een andere goede vriendin heb ik een staande wandelafspraak per week; telkens op zelfde tijdstip. En toch appen we tussentijds nog veel.
Er zijn geen regels voor.
                                    Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€

dinsdag 23 juni 2020 om 15:06

oh nee, vriendschap ziet hem er in, dat ik weet, dat als ik vannacht om 3 uur aan bel, ik welkom benhuurvrouwtje schreef: ↑23-06-2020 14:29Wat weinig ! iemand die je eens in t jaar spreek is toch geen vriendin?
Het zit hem in, een totaal vertrouwen etc
Het zijn soms banden, die al decennia oud zijn, we hoeven elkaar niet dagelijks te zien/spreken.
en sommige andere vriendinnen app ik (bijna) dagelijks

dinsdag 23 juni 2020 om 15:17

Zo immens groot is mijn vriendenkring niet gelukkig.
Ik heb heel veel kennissen, maar weinig échte vrienden.
Een vriend is bij mij iemand bij wie ik inderdaad om 3u 's nachts kan binnenvallen bij problemen.
En die dat ook hier mag.
Die ik 300 % vertrouw.
                                    Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

dinsdag 23 juni 2020 om 15:23

zeker mee eens, alleen iemand 1x per jaar spreken vind ik persoonlijk een kennis... en ja dat je dan die gene belt om 3 uur snachts en dan verwacht dat tie gene op komt draven, ik weet niet... vind t beetje dubbel. je hoeft elkaar niet elke dag te spreken of te zien, maar 1x in t jaar zien?! mmm dunnolilalinda schreef: ↑23-06-2020 15:06oh nee, vriendschap ziet hem er in, dat ik weet, dat als ik vannacht om 3 uur aan bel, ik welkom ben
Het zit hem in, een totaal vertrouwen etc
Het zijn soms banden, die al decennia oud zijn, we hoeven elkaar niet dagelijks te zien/spreken.
en sommige andere vriendinnen app ik (bijna) dagelijks

dinsdag 23 juni 2020 om 15:24

Denk dat veel mensen vrienden verwarren met kennisen, mn vriendenkring is klein maar zn wel echte vrienden... heb zelf ook de fout laatst nog gemaakt zeker in de tijd van nu dat ik dacht jeetje wat voel ik me eenzaam, maar ja dat heb ik persoonlijk snel met zoveel kennissen, je gaat de diepte niet in, oppervlakkig etc

dinsdag 23 juni 2020 om 15:30

hij woont ook op een dag reizen afstandhuurvrouwtje schreef: ↑23-06-2020 15:23zeker mee eens, alleen iemand 1x per jaar spreken vind ik persoonlijk een kennis... en ja dat je dan die gene belt om 3 uur snachts en dan verwacht dat tie gene op komt draven, ik weet niet... vind t beetje dubbel. je hoeft elkaar niet elke dag te spreken of te zien, maar 1x in t jaar zien?! mmm dunno

dinsdag 23 juni 2020 om 15:47

Ieder mag wat mij betreft de definitie van "vriend" zelf bepalen.huurvrouwtje schreef: ↑23-06-2020 15:24Denk dat veel mensen vrienden verwarren met kennisen, mn vriendenkring is klein maar zn wel echte vrienden... heb zelf ook de fout laatst nog gemaakt zeker in de tijd van nu dat ik dacht jeetje wat voel ik me eenzaam, maar ja dat heb ik persoonlijk snel met zoveel kennissen, je gaat de diepte niet in, oppervlakkig etc
Maar iemand die ik alleen zou kennen van 't sporten, nooit een dieper gesprek mee zou aangaan, waar ik nauwelijks thuis kom, ... die ik niet om 3 uur 's nachts kan wakker bellen zonder vreemd aangekeken te worden ... dat is bij mij dus een kennis.
Zo'n persoon is leuk als we elkaar ergens tegenkomen, maar daar stopt het wel.
                                    Is dit nu later?