ouder komt onverwachts op bezoek

23-06-2020 18:55 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva-leden,
Mijn moeder kwam net onverwachts op de stoep.
Sinds dat ik dichterbij haar woon doet ze dit vaker.
Ik heb haar al eerder verteld dat ik liever wil dat ze mij een berichtje stuurt van te voren of even belt.
Ze doet dit tegenwoordig wel meer (gelukkig), maar soms zie ik de oproep niet en komt ze alsnog (binnen een uur nadat ze heeft gebeld).
Ze zegt tegen mij dat ik aan dingen moet wennen. Dus dat ik maar moet accepteren dat ze af en toe langs komt zonder dat ik daarvan op de hoogte ben.
Ik heb net echt heel duidelijk gezegd dat ik dit niet wil en dat ik dat niet prettig vind. Mijn ouders vonden het ook nooit fijn als mijn opa zomaar op de stoep stond. Maar nu doet ze het dus wel bij mij. Maar wat ik ook zeg, ze gaat er mee door zegt ze. Ik vind de situatie lastig omdat ze altijd met iets lekkers aankomt en dus wel betrokken is bij mij. Maar deze keer was ik echt boos. Ik denk ook omdat ik nu aan het daten ben met een leuke man (die tegenwoordig regelmatig langskomt) en ik mijn moeder daarom liever niet voor de deur zie staan. Ik voel me nu trouwens heel schuldig.
Hebben jullie ouders die onverwachts langskomen? En stel je vind dat niet prettig, hoe reageer je dan?
Ik woon op 1,5 uur rijden dus nu niet meer. Voorheen op 10 minuten loopafstand en dan deden ze een appje als ze een rondje gingen wandelen. Ik mis dat nu enorm.
Je kunt de deur natuurlijk ook gewoon niet open doen. Of zeggen dat het je nu niet goed uitkomt. Dat zij voor deur staat betekent niet dat je haar ook binnen moet lsten.
Dan doe je niet open. Klaar. Opgelost.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Lekkere dingen aanpakken en deur weer dicht.
Damned if I don’t
je kan toch zeggen: ik heb geen tijd?
montblanc schreef:
23-06-2020 18:59
Je kunt de deur natuurlijk ook gewoon niet open doen. Of zeggen dat het je nu niet goed uitkomt. Dat zij voor deur staat betekent niet dat je haar ook binnen moet lsten.
Dit. Ze krijgt nu blijkbaar steeds haar zin, want je laat haar binnen. Wie niet luisteren wil moet voelen toch..
bamboo_90 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 19:11
Reden: Voelen.. niet vullen.. ;-)
0.56% gewijzigd
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Gewoon niet open doen of zeggen dat het niet uit komt. Dan stopt ze er waarschijnlijk vanzelf weer mee. En zo niet, dan blijf je dit gewoon volhouden. Niet te moeilijk over doen.
Je kunt ook tegen haar zeggen dat ze aan dingen moet wennen en dus maar moet accepteren dat ze niet altijd langs mag komen. Dat heb je dan van je moeder geleerd...
Je date naakt de deur open laten doen.
Dat helpt wel denk ik.
Ik zou haar een pittige email sturen. En dan verhuizen.
Niet open doen als je niet wil.
Ik deed dat ook weleens toen ik in hetzelfde dorp woonde :$

Kun je haar zien zonder dat ze jou ziet? Anders zo’n ring-achtige bel aanschaffen.
Hetzelfde paar keer bij haar doen?

En ik zou de deur dicht houden.
Of haar vertellen dat je nu toch écht geen tijd hebt en dat ze morgen / overmorgen / volgende week maar terugkomt en liefst een halve dag vantevoren belt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
En andersom als jij bij je moeder op bezoek gaat bel/app je dan ook keurig van tevoren?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Mijn vader doet dit ook altijd, reuze irritant en ook respectloos vind ik.
Vanmiddag nog trok hij weer zo de deur open en stond binnen.
Voorheen voelde ik me ook nog verplicht om dan een bakje koffie voor hem te gaan zetten.
Maar doe ik niet meer, vanmiddag zo weer de deur uitgezet en de deur op slot gedaan.

Hoef je niet te accepteren hoor, iedereen heeft recht op z'n eigen privacy.
Dit heb je al eerder aangegeven en als ze daar overheen walst dan waardeert ze je volgens mij niet als een volwassen persoon met eigen normen en waarden.
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 19:11
28.81% gewijzigd
Niet open doen en geen sleutel geven
Anna2208 schreef:
23-06-2020 19:03
Je kunt ook tegen haar zeggen dat ze aan dingen moet wennen en dus maar moet accepteren dat ze niet altijd langs mag komen. Dat heb je dan van je moeder geleerd...
Ze vind altijd dat ik mij aan haar moet aanpassen, tenminste in haar opmerkingen komt het zo naar mij over. Ik zei net dat ze opa ook nooit wilde binnenlaten als hij spontaan voor de deur stond. Zegt ze: Oh dus jij neemt gewoon onze mening over? Ook zegt ze dat ik blij mag zijn dat ze interesse in mij toont. Ik vind het lastig om tegen haar te zeggen dat ze het maar moet accepteren, omdat ze mij ook veel geholpen heeft met dingen (vaak ook weer zonder dat ik hier om vroeg hoor). Op de één of andere manier weet ze mij een groot schuldgevoel te geven.
Murrmurr schreef:
23-06-2020 19:04
Ik zou haar een pittige email sturen. En dan verhuizen.
En je adres niet zeggen. Lekker puh! :lol:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn ouders wonen drie minuten lopen bij ons vandaan. Komen bijna altijd onaangekondigd, en als het niet uitkomt dan zeg ik dat en gaan ze weer.

Andersom ook.
Vreselijk. Arm kind.

Blij dat mijn kinderen anders zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
madelief12345 schreef:
23-06-2020 19:11
Ze vind altijd dat ik mij aan haar moet aanpassen, tenminste in haar opmerkingen komt het zo naar mij over. Ik zei net dat ze opa ook nooit wilde binnenlaten als hij spontaan voor de deur stond. Zegt ze: Oh dus jij neemt gewoon onze mening over? Ook zegt ze dat ik blij mag zijn dat ze interesse in mij toont. Ik vind het lastig om tegen haar te zeggen dat ze het maar moet accepteren, omdat ze mij ook veel geholpen heeft met dingen (vaak ook weer zonder dat ik hier om vroeg hoor). Op de één of andere manier weet ze mij een groot schuldgevoel te geven.
Herkenbaar, en als ik het zo lees wringt de schoen waarschijnlijk nog op meer plekken en niet alleen dit voorval.
Je bent geen kind meer (neem ik aan) dus laat je ook niet zo behandelen.
Dat is heel lastig om daar tegenin te gaan, want men is vaak loyaal aan z'n ouders.
Maar schuldgevoel hoef je niet te hebben want dat heeft ze ook niet voor Jou als ze zo over je mening heen walst.
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 19:27
0.98% gewijzigd
Waarom komt ze trouwens langs als het goed kan zijn dat jij niet thuis bent?
Toch zonde van de tijd die ze erin steekt?

Zelfs al appt ze van tevoren ... als jij niet terug appt voor akkoord weet ze niet of jij thuis bent en blijft ze maar thuis.

Is er nog een vader in beeld? Misschien ook eens met hem bespreken?
Misschien heeft hij meer invloed op haar.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Rosabella1 schreef:
23-06-2020 19:06
En andersom als jij bij je moeder op bezoek gaat bel/app je dan ook keurig van tevoren?
Deed ik eerder ook nooit, maar tegenwoordig wel. Ik zei net tegen haar: Ik bel jou tegenwoordig ook steeds, laat dit wederzijds zijn. Ze voelde zich ook een soort van afgewezen. Ik vroeg nog wil je nog wat drinken? Nee hoor ik ga nu, ik heb nog zat dingen te doen.
Mijn ouders komen soms spontaan langs maar niet zo vaak. Toen ik nog dichterbij woonde deden ze dat vaker, en ik mis het wel soms. Ook al vond ik het ook echt niet fijn toen ik nog vrijgezel was en regelmatig dates over de vloer had. Toen vond ik het fijner als ze het vooraf even lieten weten.
Eviva1983 schreef:
23-06-2020 19:08
Mijn vader doet dit ook altijd, reuze irritant en ook respectloos vind ik.
Vanmiddag nog trok hij weer zo de deur open en stond binnen.
Voorheen voelde ik me ook nog verplicht om dan een bakje koffie voor hem te gaan zetten.
Maar doe ik niet meer, vanmiddag zo weer de deur uitgezet en de deur op slot gedaan.

Hoef je niet te accepteren hoor, iedereen heeft recht op z'n eigen privacy.
Dit heb je al eerder aangegeven en als ze daar overheen walst dan waardeert ze je volgens mij niet als een volwassen persoon met eigen normen en waarden.
Jeetje wat vervelend. Knap dat je je nu niet meer verplicht voelt om een kop koffie voor hem te zetten. Ik hoop dat ik dat punt ook ooit bereik. Mijn moeder kan het ook zo brengen dat ik degene ben die geen respect heeft voor haar, dat is het gekke. En nu je het zo zegt, ze waardeert mijn normen en waarden niet. Ik baal er nog steeds van dat ik dichterbij hen in de buurt ben gaan wonen. Daarvoor woonde ik 15 km verderop, in een dorp. Helemaal geen 'last' van haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven