Man rookt stiekem
zaterdag 27 juni 2020 om 23:21
Man rookt stiekem.
Op het werk.
En blijkbaar veel ook. Elke twee dagen haalt hij een pakje; Langs de snelweg bij t tankstation, zag ik via de gezamenlijke rekening.
Hij zou gestopt zijn sinds maart. Maar waarschijnlijk geprobeerd en niet écht gestopt. Verschillende keren informeerde ik hoe het stoppen met roken voor hem was en of het zwaar was. Tot ik vleugjes van rook bij hem rook, wist ik nergens van. Ik vroeg hem ernaar. Hij ontkent elke keer als ik het ruik.
Aan de ene kant voel ik me belogen en bedrogen en ben ik boos. Dit heeft hij al 2x eerder gedaan. Ik kan hem geen steun geven om te stoppen met roken want hij is er bij voorbaat niet open over en liegt hard in mijn gezicht en beticht mij van ‘spoken zien’ waardoor ik al meerdere keren heb getwijfeld aan mijzelf totdat ik, beide keren voor deze keer, het bewijs vond.
Ik weet het. Het is een verslaving. Hij zal zich schamen (??). En waardoor ik twijfel: moet ik hem zijn geheimhouding over het roken gunnen? Het is immers een volwassen kerel die natuurlijk kan doen wat hij wil.
Maar o wat voel ík me weer te kakken gezet en bedrogen. blijkbaar is het nóg erger dat ik weet dat hij weer rookt dan dat hij tegen me mag liegen.
Hoe zouden jullie hierop reageren?
Op het werk.
En blijkbaar veel ook. Elke twee dagen haalt hij een pakje; Langs de snelweg bij t tankstation, zag ik via de gezamenlijke rekening.
Hij zou gestopt zijn sinds maart. Maar waarschijnlijk geprobeerd en niet écht gestopt. Verschillende keren informeerde ik hoe het stoppen met roken voor hem was en of het zwaar was. Tot ik vleugjes van rook bij hem rook, wist ik nergens van. Ik vroeg hem ernaar. Hij ontkent elke keer als ik het ruik.
Aan de ene kant voel ik me belogen en bedrogen en ben ik boos. Dit heeft hij al 2x eerder gedaan. Ik kan hem geen steun geven om te stoppen met roken want hij is er bij voorbaat niet open over en liegt hard in mijn gezicht en beticht mij van ‘spoken zien’ waardoor ik al meerdere keren heb getwijfeld aan mijzelf totdat ik, beide keren voor deze keer, het bewijs vond.
Ik weet het. Het is een verslaving. Hij zal zich schamen (??). En waardoor ik twijfel: moet ik hem zijn geheimhouding over het roken gunnen? Het is immers een volwassen kerel die natuurlijk kan doen wat hij wil.
Maar o wat voel ík me weer te kakken gezet en bedrogen. blijkbaar is het nóg erger dat ik weet dat hij weer rookt dan dat hij tegen me mag liegen.
Hoe zouden jullie hierop reageren?
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?

zondag 28 juni 2020 om 19:21
O bah, ben je er zo eentje. Je vroeg om advies en je krijgt hier eerlijk advies. Maar het staat je niet aan en nu zijn wij relschoppers.Namensgebruikersnaam schreef: ↑28-06-2020 17:18Bedankt voor je back-up steeds -Darkside-. Ik waardeer het zeer. Dank je wel.
Ik heb het idee veelal met relschoppers te maken te hebben op het forum en zal verder niet meer reageren. Bedankt aan allen die me constructieve input hebben gegeven!![]()
Je wilde alleen maar horen dat het slap van je man was dat hij liegt? Dat had je toch zelf wel bedacht, daar had je ons niet voor nodig.
zondag 28 juni 2020 om 19:21
Nou idd zeg.VelvetVolvo schreef: ↑28-06-2020 14:43Laat hem toch lekker roken.
Wees blij dat dit het ergste is. Andere mannen gaan vreemd met het meisje van HR, of ze pijpen stiekem mannen langs de snelweg....
De beste man gaat gewoon netjes naar zn werk en wil blijkbaar lekker een peukkie roken big deal
Zodra vrouw nou is stopt met dat gemiep stopt man vast met liegen.
Fijn man dat gezeik aan je kop thuis om een peuk na een hele dag werken

zondag 28 juni 2020 om 19:22
Kleuter nog wel.-Darkside- schreef: ↑28-06-2020 09:39Ah weer zo'n kleuter die niet op zijn eigen gedrag gewezen kan worden.
Vertel eens, waarom mag ik mijn partner aanspreken op gemaakte, maar niet nagekomen afspraken?
Als hij meermalen zegt te stoppen maar het niet doet, dan mag ik dat toch zeggen.
Als hij bv belooft vandaag het gras te maaien, maar het staat vanavond nog net zo hoog, dan zeg ik dat ook. Hey, je hebt het gras niet gemaaid. Wat is de reden en wanneer ga je het wel doen.
Vreemd dat sommigen vinden dat je in je relatie vooral niks moet zeggen over dit soort dingen. In andere topics lees ik altijd dat je je verwachtingen moet uitspreken. Maar dat geldt dus niet als het over verslaving gaat.
Interessant.
Edit: mijn man vind trouwens dat ik teveel op mijn telefoon zit. Dat zegt hij ook en ik hou daar rekening mee door het niet teveel te doen als we samen zijn.
Als ik een telefoonverslaving zou ontwikkelen dan verwacht ik dat hij dat signaleert en me ondersteunt om er van af te komen. Ik dacht dat dat normaal was in een relatie.
Mocht mijn partner kampen met een slechte gewoonte waarin ze verandering tracht te brengen, zou ik zoeken naar een manier waarop ik haar daarin kan steunen ipv bijdehandse opmerkingen te maken over zaken die ze heus wel weet.
En mocht ze haar falen hierin trachten te verbergen zou ik me vooral afvragen waarom ze meent dat ze dit voor mij hoeft te verbergen ipv me kwaad te maken omdat ze het verbergt.

zondag 28 juni 2020 om 19:28
Precies.Moirmel schreef: ↑28-06-2020 19:22Kleuter nog wel.
Mocht mijn partner kampen met een slechte gewoonte waarin ze verandering tracht te brengen, zou ik zoeken naar een manier waarop ik haar daarin kan steunen ipv bijdehandse opmerkingen te maken over zaken die ze heus wel weet.
En mocht ze haar falen hierin trachten te verbergen zou ik me vooral afvragen waarom ze meent dat ze dit voor mij hoeft te verbergen ipv me kwaad te maken omdat ze het verbergt.

zondag 28 juni 2020 om 20:34
Hij wil zelf stoppen. Vervolgens doet hij net alsof hij is gestopt en rookt in het geniep door. Ik zou me echt bedonderd voelen. Niet omdat hij rookt, wel omdat hij zo geheimzinnig doet alsof hij een puber is en ik zijn moeder? Gekke verstandhouding.Judith1982 schreef: ↑28-06-2020 19:21Nou idd zeg.
De beste man gaat gewoon netjes naar zn werk en wil blijkbaar lekker een peukkie roken big deal
zondag 28 juni 2020 om 20:48
Ik ben TO niet, maar heb dus ook een stiekem rokende man die NIET rookte toen we trouwden, en ook niet later. Pas een jaar sinds nu.Judith1982 schreef: ↑28-06-2020 19:21Nou idd zeg.
Ik heb er niet over gemiept. Ik heb m betrapt, de kans gegeven eerlijk te zijn, een keer een gesprek over gehad en toen zwoor hij dat ie zou stoppen. Daarna een knallende ruzie over het liegen gehad. Verder dan: hè ik ruik dat je gerookt hebt, had je een zware dag op je werk? Gaat t bij mij niet. En dat zeg ik echt niet dagelijks. En dan zegt ie dat ie niet gerookt heeft maar met iemand in de pauze samen buiten stond.
En ik vraag m z’n handen en z’n gezicht te wassen als ie stinkend van buiten naar binnen komt en bijv de kleinste op wil tillen voor een knuffel. Want dat vergeet ie telkens weer (of hij hoopt dat ik t niet ruik, terwijl het me er om gaat dat t niet gezond is voor de kinderen om met iemand te knuffelen die een minuut geleden nog een sigaret rookte).
Wat ik iig heb gelezen is dat velen vinden dat ik het er niet meer over moet hebben. Het liegen moet laten gaan, mocht t nog een keer gebeuren.
Zouden jullie dat advies hem met rust te laten en te wachten tot ie zelf wil stoppen ook geven als man stiekem was gaan gokken? Want ook dan zou ik er wat van zeggen. Ook dan wil ik niet dat ie liegt. En ook dan is het een verslaving. Mag hij het dan ook zelf weten, en is confronteren met liegen en er wat van zeggen ook Doen alsof ik z’n moeder ben?
Gelukkig heeft m’n man geen gok-verlaging

Een zebra is geen paard met strepen

zondag 28 juni 2020 om 21:35
Dit zou ik ook verschrikkelijk vinden. Dan kies je (toch min of meer bewust) voor een niet-roker, krijg je er na tig jaar toch een naast je liggen. Vies, ongezond en onaantrekkelijk. Ik weet niet of ik me daar overheen zou kunnen zetten.
En het erge is: je kunt er zelf helemaal niks aan doen. Hij moet zelf willen stoppen.
zondag 28 juni 2020 om 21:49
VelvetVolvo schreef: ↑28-06-2020 20:48Judith , elke man zou blij zijn met een fantastische vrouw als jou!

zondag 28 juni 2020 om 22:40
Jamaarhoe schreef: ↑28-06-2020 20:48Ik ben TO niet, maar heb dus ook een stiekem rokende man die NIET rookte toen we trouwden, en ook niet later. Pas een jaar sinds nu.
Ik heb er niet over gemiept. Ik heb m betrapt, de kans gegeven eerlijk te zijn, een keer een gesprek over gehad en toen zwoor hij dat ie zou stoppen. Daarna een knallende ruzie over het liegen gehad. Verder dan: hè ik ruik dat je gerookt hebt, had je een zware dag op je werk? Gaat t bij mij niet. En dat zeg ik echt niet dagelijks. En dan zegt ie dat ie niet gerookt heeft maar met iemand in de pauze samen buiten stond.
En ik vraag m z’n handen en z’n gezicht te wassen als ie stinkend van buiten naar binnen komt en bijv de kleinste op wil tillen voor een knuffel. Want dat vergeet ie telkens weer (of hij hoopt dat ik t niet ruik, terwijl het me er om gaat dat t niet gezond is voor de kinderen om met iemand te knuffelen die een minuut geleden nog een sigaret rookte).
Wat ik iig heb gelezen is dat velen vinden dat ik het er niet meer over moet hebben. Het liegen moet laten gaan, mocht t nog een keer gebeuren.
Zouden jullie dat advies hem met rust te laten en te wachten tot ie zelf wil stoppen ook geven als man stiekem was gaan gokken? Want ook dan zou ik er wat van zeggen. Ook dan wil ik niet dat ie liegt. En ook dan is het een verslaving. Mag hij het dan ook zelf weten, en is confronteren met liegen en er wat van zeggen ook Doen alsof ik z’n moeder ben?
Gelukkig heeft m’n man geen gok-verlagingdus ik ga m’n mond houden dus ook geen Goh zware dag zeker opmerkingen meer, want dat helpt inderdaad toch niet. Wat wel lastig wordt is dat ik wel echt wil dat ie eerst z’n handen en gezicht wast als ie net gerookt heeft voordat ie aan de kinderen komt. En ik vind zoenen met iemand die net gerookt heeft echt niet fijn. Daar dan niets over zeggen (dat ie z’n handen/gezicht moet wassen voor de gezondheid van de kids of tandenpoetsen (soms is t echt een walm...) voordat ie mij een kus geeft, hoe dan? Kan toch moeilijk als we een gezellige avond hebben zonder te zeggen waarom de stekker er uit trekken als ie zogenaamd “alleen even de kliko buiten zet”?
Betrapt en de kans gegeven om eerlijk te zijn knallende ruzie...het is een volwassen man geen puberzoon.
Hij zwoor om te stoppen..waarom? Omdat jij erover zeurt.
Vragen om handen te wassen dat doe ik bij de kinderen als ze naar de wc zijn geweest. Kauwgompje na t roken en voor t zoenen is toch ook geen probleem.
Je moet jezelf afvragen WAAROM hij liegt en dat antwoord is denk ik heel simpel omdat hij geen zin heeft in dat gezeur de hele tijd.
Als mijn man graag zou gokken en hij dat onder controle zou hebben en er geen financiële gevolgen zijn voor gezin dan gaat hij zijn gang maar
zondag 28 juni 2020 om 22:49
Je kan er ook gewoon voor zorgen dat hij kan zeggen tegen je schat ik ga nog even buiten een sigaretje roken dan hoeft er ook geen smoes over de kliko te komenJamaarhoe schreef: ↑28-06-2020 20:48Ik ben TO niet, maar heb dus ook een stiekem rokende man die NIET rookte toen we trouwden, en ook niet later. Pas een jaar sinds nu.
Gelukkig heeft m’n man geen gok-verlagingdus ik ga m’n mond houden dus ook geen Goh zware dag zeker opmerkingen meer, want dat helpt inderdaad toch niet. Wat wel lastig wordt is dat ik wel echt wil dat ie eerst z’n handen en gezicht wast als ie net gerookt heeft voordat ie aan de kinderen komt. En ik vind zoenen met iemand die net gerookt heeft echt niet fijn. Daar dan niets over zeggen (dat ie z’n handen/gezicht moet wassen voor de gezondheid van de kids of tandenpoetsen (soms is t echt een walm...) voordat ie mij een kus geeft, hoe dan? Kan toch moeilijk als we een gezellige avond hebben zonder te zeggen waarom de stekker er uit trekken als ie zogenaamd “alleen even de kliko buiten zet”?
zondag 28 juni 2020 om 22:52
Als je gerookt hebt dan plakken die kankerverwekkende stoffen aan je handen je kleren en huid. En als je dan dus je kind een dikke knuffel geeft dan draag je die gewoon over aan je kind.Judith1982 schreef: ↑28-06-2020 22:40Betrapt en de kans gegeven om eerlijk te zijn knallende ruzie...het is een volwassen man geen puberzoon.
Hij zwoor om te stoppen..waarom? Omdat jij erover zeurt.
Vragen om handen te wassen dat doe ik bij de kinderen als ze naar de wc zijn geweest. Kauwgompje na t roken en voor t zoenen is toch ook geen probleem.
Je moet jezelf afvragen WAAROM hij liegt en dat antwoord is denk ik heel simpel omdat hij geen zin heeft in dat gezeur de hele tijd.
Als mijn man graag zou gokken en hij dat onder controle zou hebben en er geen financiële gevolgen zijn voor gezin dan gaat hij zijn gang maar
Het is niet dat ik denk “nou wat stinkt ie, snel wat bloemetjesparfum er op en dan stinkt ie niet meer” als ie aan de kinderen zit. Van die geur hebben zij op dat moment alleen last. Het is dat er om ons heen te veel mensen kanker hebben (&gehad) dat ik dat niet wil. En door te wassen spoel je een deel van die giftige stoffen weg.
Precies wat je typt over de gevolgen voor het gezin. Niet financieel (wel enorme als ie te vroeg dood gaat trouwens), maar de gevolgen zitten m ook in gezondheid.
Hij zou dat natuurlijk ook zelf kunnen onthouden, en actie verbinden aan zijn handelen.
Een zebra is geen paard met strepen

zondag 28 juni 2020 om 23:36
VelvetVolvo schreef: ↑28-06-2020 14:43Laat hem toch lekker roken.
Wees blij dat dit het ergste is. Andere mannen gaan vreemd met het meisje van HR, of ze pijpen stiekem mannen langs de snelweg....

zondag 28 juni 2020 om 23:46
Gelijk heb je. Ik zou ook zeker van hem verwachten dat hij handen wast en mond spoelt voor hij de baby kust en knuffelt. Ik kan hem niet dwingen te stoppen, maar die kankerverwekkende partikels hoeft hij niet rechtstreeks over te dragen op ons kind.Jamaarhoe schreef: ↑28-06-2020 22:52Als je gerookt hebt dan plakken die kankerverwekkende stoffen aan je handen je kleren en huid. En als je dan dus je kind een dikke knuffel geeft dan draag je die gewoon over aan je kind.
Het is niet dat ik denk “nou wat stinkt ie, snel wat bloemetjesparfum er op en dan stinkt ie niet meer” als ie aan de kinderen zit. Van die geur hebben zij op dat moment alleen last. Het is dat er om ons heen te veel mensen kanker hebben (&gehad) dat ik dat niet wil. En door te wassen spoel je een deel van die giftige stoffen weg.
Precies wat je typt over de gevolgen voor het gezin. Niet financieel (wel enorme als ie te vroeg dood gaat trouwens), maar de gevolgen zitten m ook in gezondheid.
Hij zou dat natuurlijk ook zelf kunnen onthouden, en actie verbinden aan zijn handelen.
maandag 29 juni 2020 om 07:51
Helemaal mee eens. Ik wil niet in een soort toezichthoudersrol gedrukt worden en met dat stiekeme gedrag gebeurt dat wel.TanteOlivia schreef: ↑28-06-2020 20:34Hij wil zelf stoppen. Vervolgens doet hij net alsof hij is gestopt en rookt in het geniep door. Ik zou me echt bedonderd voelen. Niet omdat hij rookt, wel omdat hij zo geheimzinnig doet alsof hij een puber is en ik zijn moeder? Gekke verstandhouding.

maandag 29 juni 2020 om 08:04
Hoe hebben de vorige generaties het ooit overleefd?Jamaarhoe schreef: ↑28-06-2020 22:52Als je gerookt hebt dan plakken die kankerverwekkende stoffen aan je handen je kleren en huid. En als je dan dus je kind een dikke knuffel geeft dan draag je die gewoon over aan je kind.

maandag 29 juni 2020 om 08:25
En de kinderen van die rokers (die alleen buitenshuis rookten maar soms hun kinderen een knuffel gaven) ?