Beginnende relatie probleem
zondag 5 juli 2020 om 16:37
Hoi,
Sinds 3-4 maanden ben ik aan het afspreken met iemand en het klikt wel,dus op dat gebied is er niet echt een opmerking
Er is wel een probleem waar ik geen weg mee weet:
Ze woont bij haar oma en die is dusdanig streng dat ze vrijwel geen vrijheid heeft
En zij durft ook niet tegen haar oma ingaan
De oma eist haar constant op waardoor wij vrijwel nooit ergens heen kunnen
2 voorbeelden:
- Savonds naar de cinema gaat niet want oma zit niet graag alleen
- Ergens naartoe en gaan eten gaat ook niet want oma eet dan niet
Op dit moment staat wat wij hebben in een pause, omdat ik wil dat we er eens over nadenken voor dat het te ver gaat
Ik ben een heel begripvol iemand (misschien een beetje te braaf) maar wat vinden jullie ? als wij nooit weg kunnen hoe gaan we dan een relatie beginnen ?
Sinds 3-4 maanden ben ik aan het afspreken met iemand en het klikt wel,dus op dat gebied is er niet echt een opmerking
Er is wel een probleem waar ik geen weg mee weet:
Ze woont bij haar oma en die is dusdanig streng dat ze vrijwel geen vrijheid heeft
En zij durft ook niet tegen haar oma ingaan
De oma eist haar constant op waardoor wij vrijwel nooit ergens heen kunnen
2 voorbeelden:
- Savonds naar de cinema gaat niet want oma zit niet graag alleen
- Ergens naartoe en gaan eten gaat ook niet want oma eet dan niet
Op dit moment staat wat wij hebben in een pause, omdat ik wil dat we er eens over nadenken voor dat het te ver gaat
Ik ben een heel begripvol iemand (misschien een beetje te braaf) maar wat vinden jullie ? als wij nooit weg kunnen hoe gaan we dan een relatie beginnen ?
zondag 5 juli 2020 om 17:48
Waarom trouwens niet eerst oma eten geven om 17u ofzo - zij - en dan samen op restaurant / naar de film?
Zit oma 's avonds alleen, maar heeft ze wel eten gehad.
Help haar voor een stuk meedenken in oplossingen.
Veel kans dat ze al jaren voor haar oma zorgt en hier voor een stuk ook gewoon in "vast zit" zonder dat ze nog veel oplossingen of compromissen ziet.
Veel kans dat ze al jaren voor haar oma zorgt en hier voor een stuk ook gewoon in "vast zit" zonder dat ze nog veel oplossingen of compromissen ziet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 5 juli 2020 om 17:51
Ja dat heeft ze al eens gedaan, met een vorige relatie toen ze bij die vriend bleef om te etenWissewis schreef: ↑05-07-2020 17:48Waarom trouwens niet eerst oma eten geven om 17u ofzo - zij - en dan samen op restaurant / naar de film?
Veel kans dat ze al jaren voor haar oma zorgt en hier voor een stuk ook gewoon in "vast zit" zonder dat ze nog veel oplossingen ziet.
ze had eten klaargezet, maar toch heeft oma niet gegeten

zondag 5 juli 2020 om 17:52
Maar to, is oma hoogbejaard, gehandicapt, dementerend, herstellende van een gebroken heup of anderszins hulpbehoevend? Dan zou ik het wellicht nog kunnen begrijpen. Dan nog zou je je af kunnen vragen of je hier wel zin in hebt, maar toch.
Hoe oud is oma? En wat zijn de omstandigheden dat ze niet alleen gelaten kan worden?
Hoe oud is oma? En wat zijn de omstandigheden dat ze niet alleen gelaten kan worden?

zondag 5 juli 2020 om 17:57
Hmpf... vooral omdat vergiftigen niet mag dan toch.
zondag 5 juli 2020 om 17:58
oma is niet goed te been, loopt met een krukJufjoke schreef: ↑05-07-2020 17:52Maar to, is oma hoogbejaard, gehandicapt, dementerend, herstellende van een gebroken heup of anderszins hulpbehoevend? Dan zou ik het wellicht nog kunnen begrijpen. Dan nog zou je je af kunnen vragen of je hier wel zin in hebt, maar toch.
maar voor mij hoeft ze oma niet laten vallen, zeker niet
en wij moeten ook niet altijd uit gaan en vanalles doen
maar op deze manier zie ik dat (een relatie) praktisch bijna onmogelijk

zondag 5 juli 2020 om 18:20
Je bent wel vaag. Oma is niet goed ter been. So what, dat is ze in haar eentje dan ook niet. Dat kan toch niet de reden zijn dat ze constant aandacht, gezelschap en verzorging nodig heeft?
En hoe oud is ze nou?
To, zou het ook niet een mogelijkheid kunnen zijn dat je vriendin niet zo gek op jou is als jij op haar? Kan het een excuus zijn?
En hoe oud is ze nou?
To, zou het ook niet een mogelijkheid kunnen zijn dat je vriendin niet zo gek op jou is als jij op haar? Kan het een excuus zijn?
zondag 5 juli 2020 om 18:30
Oma is gewoon een manipulatief mens. Zou ze ook geweest zijn zonder kruk waarschijnlijk, had ze een hartkwaal of zoiets gebruikt.
Je vriendin kan een paar dingen doen:
Zich door oma op haar kop laten zitten en nog minstens 25 jaar bij oma blijven wonen, totdat oma overleden is.
Tegen oma zeggen: Oma ik vind je lief (dat mag ze ook overslaan) en zeggen dat ze een eigen leven heeft of gaat krijgen waarin dus inpast uitgaan met vriend of vrienden. En dan ook maar een andere woonruimte gaat zoeken.
Kleinkind is niet verantwoordelijk voor oma, ook al heeft die nog zo goed gezorgd voor kleinkind. En niet verantwoordelijk bedoel ik dus in de mate dat ze niet haar eigen leven op hoeft te offeren voor oma. Op de koffie gaan, boodschap doen prima, maar geen oma-oppas iedere avond de rest van oma's leven
Zich door oma op haar kop laten zitten en nog minstens 25 jaar bij oma blijven wonen, totdat oma overleden is.
Tegen oma zeggen: Oma ik vind je lief (dat mag ze ook overslaan) en zeggen dat ze een eigen leven heeft of gaat krijgen waarin dus inpast uitgaan met vriend of vrienden. En dan ook maar een andere woonruimte gaat zoeken.
Kleinkind is niet verantwoordelijk voor oma, ook al heeft die nog zo goed gezorgd voor kleinkind. En niet verantwoordelijk bedoel ik dus in de mate dat ze niet haar eigen leven op hoeft te offeren voor oma. Op de koffie gaan, boodschap doen prima, maar geen oma-oppas iedere avond de rest van oma's leven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 5 juli 2020 om 18:32
zondag 5 juli 2020 om 18:41
nlies schreef: ↑05-07-2020 18:30Oma is gewoon een manipulatief mens. Zou ze ook geweest zijn zonder kruk waarschijnlijk, had ze een hartkwaal of zoiets gebruikt.

TO, oma lijkt hier misschien de stoorzender, maar je vriendin is toch echt degene die geen andere oplossing zoekt/haar tijd opoffert. Het moet dus zijn dat zij dat ook niet wil, de verzorging van oma wat losser laten.
leeg
zondag 5 juli 2020 om 19:06
[quote=Jufjoke post_id=31606665 time=1593966050 user_id=349006]
Je bent wel vaag. Oma is niet goed ter been. So what, dat is ze in haar eentje dan ook niet. Dat kan toch niet de reden zijn dat ze constant aandacht, gezelschap en verzorging nodig heeft?
En hoe oud is ze nou?
haar oma is 74 jaar
Ja dat kan zo zijn dat ze zo gek niet is op mij dan eerst gezegd (dat ze mij ziet zitten , gevoelens heeft )
Maar dan houd ze mij wel aardig aan het lijntje
En hoe oud is ze nou?
haar oma is 74 jaar
Ja dat kan zo zijn dat ze zo gek niet is op mij dan eerst gezegd (dat ze mij ziet zitten , gevoelens heeft )
Maar dan houd ze mij wel aardig aan het lijntje
zondag 5 juli 2020 om 19:09
zondag 5 juli 2020 om 19:14
nee , ik zie dat ook niet dat ze haar oma zal achterlaten
eigenlijk persoonlijk vind ik dat een hele ongezonde situatie voor haar
want op die leeftijd van 22 jaar hoor je toch vrij te zijn, dingen te doen?
zondag 5 juli 2020 om 19:17
zondag 5 juli 2020 om 19:21
Hangt ook af van wat ze samen hebben meegemaakt, waarom ze daar woont ipv bij haar ouders en of er nog andere kinderen en kleinkinderen zijn die helpen of op termijn willen inspringen.
Ik ken zo een meisje die - als enig kind - nooit iemand anders heeft gehad dan haar oma.
Moeder was alleenstaand en is gestorven toen ze héél jong was.
Oma heeft in die zin de moederrol volledig overgenomen.
Die zal oma dus ook niet al te snel aan haar lot overlaten.
Dan kan je nog proberen afspraken te maken van "oma, ik ben 1 avond per week weg".
Maar als oma dan elke week verhongert ... krijg je dat als kleindochter vaak ook niet over je hart.
Of eet je dus eerst samen en ga je vervolgens met je vriendje op pad.
Is dit nu later?
zondag 5 juli 2020 om 19:52
Ik hoop dat ik overdrijf, maar oma zal de enige mens niet zijn hoor die het er wel voor over heeft een avondje in hongerstaking te gaan om te laten zien hoe zielig ze is. en koekjes achter de hand houdt voor als ze echt zin in iets krijgt
zondag 5 juli 2020 om 19:53
Van dat werk of school komt ze wel terug, maar een vriendje kan wel eens zorgen dat ze uit huis gaat en oma het allemaal zelf op moet knappen. Dat is het verschilPindakaasjes schreef: ↑05-07-2020 19:37Hoe doet oma het dan als jouw vriendin naar werk of school is??