Beginnende relatie probleem
zondag 5 juli 2020 om 16:37
Hoi,
Sinds 3-4 maanden ben ik aan het afspreken met iemand en het klikt wel,dus op dat gebied is er niet echt een opmerking
Er is wel een probleem waar ik geen weg mee weet:
Ze woont bij haar oma en die is dusdanig streng dat ze vrijwel geen vrijheid heeft
En zij durft ook niet tegen haar oma ingaan
De oma eist haar constant op waardoor wij vrijwel nooit ergens heen kunnen
2 voorbeelden:
- Savonds naar de cinema gaat niet want oma zit niet graag alleen
- Ergens naartoe en gaan eten gaat ook niet want oma eet dan niet
Op dit moment staat wat wij hebben in een pause, omdat ik wil dat we er eens over nadenken voor dat het te ver gaat
Ik ben een heel begripvol iemand (misschien een beetje te braaf) maar wat vinden jullie ? als wij nooit weg kunnen hoe gaan we dan een relatie beginnen ?
Sinds 3-4 maanden ben ik aan het afspreken met iemand en het klikt wel,dus op dat gebied is er niet echt een opmerking
Er is wel een probleem waar ik geen weg mee weet:
Ze woont bij haar oma en die is dusdanig streng dat ze vrijwel geen vrijheid heeft
En zij durft ook niet tegen haar oma ingaan
De oma eist haar constant op waardoor wij vrijwel nooit ergens heen kunnen
2 voorbeelden:
- Savonds naar de cinema gaat niet want oma zit niet graag alleen
- Ergens naartoe en gaan eten gaat ook niet want oma eet dan niet
Op dit moment staat wat wij hebben in een pause, omdat ik wil dat we er eens over nadenken voor dat het te ver gaat
Ik ben een heel begripvol iemand (misschien een beetje te braaf) maar wat vinden jullie ? als wij nooit weg kunnen hoe gaan we dan een relatie beginnen ?

zondag 5 juli 2020 om 20:08
Elke week verhongerenWissewis schreef: ↑05-07-2020 19:21Hangt ook af van wat ze samen hebben meegemaakt, waarom ze daar woont ipv bij haar ouders en of er nog andere kinderen en kleinkinderen zijn die helpen of op termijn willen inspringen.
Ik ken zo een meisje die - als enig kind - nooit iemand anders heeft gehad dan haar oma.
Moeder was alleenstaand en is gestorven toen ze héél jong was.
Oma heeft in die zin de moederrol volledig overgenomen.
Die zal oma dus ook niet al te snel aan haar lot overlaten.
Dan kan je nog proberen afspraken te maken van "oma, ik ben 1 avond per week weg".
Maar als oma dan elke week verhongert ... krijg je dat als kleindochter vaak ook niet over je hart.
Of eet je dus eerst samen en ga je vervolgens met je vriendje op pad.

Als het puur is uit nukkigheid dat kleindochter weg is, dan ga je daar toch niet in mee?
zondag 5 juli 2020 om 20:17
Ik heb met haar gesproken, en dus nu hebben wij even een pause om even na te denken
Kheb haar ook gezegd van kijk je kunt altijd eens erover spreken met je oma en zeggen dat je graag een relatie wil (als ze dat wil) maar ook voor je oma zal blijven zorgen. Het kan geen kwaad om er eens over te spreken toch?
Waarmee ik eigenlijk voorstel de koek in twee te verdelen, voor oma zorgen aan de ene kant en dus ook momentjes vrij om een relatie en een prive leven te hebben
Dat is mijn idee hoe dit zou kunnen lukken en daar zou ik mee kunnen leven
Ik zie ook geen andere manier hoe dit uberhaubt kan werken
Kheb haar ook gezegd van kijk je kunt altijd eens erover spreken met je oma en zeggen dat je graag een relatie wil (als ze dat wil) maar ook voor je oma zal blijven zorgen. Het kan geen kwaad om er eens over te spreken toch?
Waarmee ik eigenlijk voorstel de koek in twee te verdelen, voor oma zorgen aan de ene kant en dus ook momentjes vrij om een relatie en een prive leven te hebben
Dat is mijn idee hoe dit zou kunnen lukken en daar zou ik mee kunnen leven
Ik zie ook geen andere manier hoe dit uberhaubt kan werken

maandag 6 juli 2020 om 19:27
ze is 22 jaar en zou in principe volwassen genoeg moeten zijn om eigen keuzes te maken