Uitgerekend maart 2021

28-06-2020 14:12 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het topic eind februari/begin maart vol zit, een nieuw topic voor alle dames die in maart 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: maart2021
Naam: udmaart2021
NaamLft#kindUD hartje :heart: nipt :duckie: Afspraak VK/gynBijz.
Jasmijn-20193111 maart:heart:echo 9 juli
Konijntje7773223 maart:heart: :duckie: 19 augustus
Bankkussen2712 maart :heart: :duckie: geslachtsbepaling 9 sep, 20w echo 5 okt2 miskramen, (door corona gestopt) iui traject, toch natuurlijk zwanger geworden
Mona873213 maart:heart:
Sunne3723 maart:heart: :duckie: pretecho 15 sep, 20w echo 7 okt
Nickii2811 maart:heart: :duckie:controle 16 sep, pretecho 17 sep
Goudhaartje8337210 maart?echo 3 aug
Leeuwtje1234532210 maart :heart:20 julimissed abortion feb 2019, zwanger geworden met Clomid
Sophie99029311 maart :heart:9 julizwanger na een tweeling (van 1.5)
Lala-bloem :redrose:
87_Bloem_ :redrose:
MadameCurie :redrose:
anoniem_399411 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 13:37
51.42% gewijzigd
Jasmijn wat ontzettend fijn! Begrijp het helemaal hoor, zijn toch allemaal milestones die je haalt, hartslag zien is er daar een van.

Sophie, klinkt eigenlijk heel logisch dat je nog even moet wachten om het hartje te zien kloppen - al vind ik zelf wachten heel stom. Hoop dat je fijne dingen kan doen die je afleiding brengen!

Goudhaartje, waarom ga jij naar eerste check ook alweer door naar het zh? Sorry als je het al eerder hebt gezegd.

Hier is de misselijkheid vandaag begonnen. Gelukkig nog niet zo erg als bij mijn vorige (succesvolle) zwangerschap, toen had ik droge HG en kon ik alleen maar plat liggen en spugen 10-20x per dag (10 was een goede dag). Ik hoop erg dat het zo blijft en anders trek ik deze keer op tijd aan de bel bij de HA.
Jasmijn: jeetje wat leuk voor jullie. De eerste mijlpaal is bereikt.

Leeuwtje: wat super vervelend dat je bij je vorige zwangerschap zo misselijk bent geweest, ik hoop voor je dat het bij deze tot een acceptabel niveau blijft.
Extreme misselijkheid is geen pretje!

Ja ik word onder controle van het zh gezet omdat mijn vorige zwangerschap uitliep in een spoedkeizersnede. M’n zoon was enorm groot bij z’n geboorte (4650 gr en 54 cm o_o Daarnaast kwamen ze er met 30 weken achter dat ik zwangerschapssuiker had. Vandaar nu meteen onder controle daar, kunnen ze het sneller en beter monitoren.
Maar eerst maar eens afwachten op die eerste echo!
Jasmijn, wat super! Even opgelucht ademhalen :heart:

Goudhaartje, nog even geduld dus.. wel raar dat je dan alsnog eerst bij de VK moet komen.

Leeuwtje, wat naar dat je zo ziek was vorige keer. Hopelijk is het deze keer minder heftig!

Ik heb vanmiddag tegelijk met dochter een middagdutje gedaan, was zooo moe. Ze maakt ons al de hele week tussen 5 en 6 uur wakker, dat helpt ook niet echt mee :@@:
Gefeliciteerd Jasmijn met de goede echo!
En jammer Sophie, maar t zegt inderdaad nog niets.
Misschien hadden jullie het al gezegd, maar was er eigenlijk een reden dat jullie nu al een echo hadden?

Oef Leeuwtje, dat klinkt heel naar! Ik hoop met je mee dat het dit keer niet zo erg wordt! Op tijd aan de bel trekken klinkt als een goed idee. Heb je de vorige keer medicatie gebruikt tegen de misselijkheid?
Jasmijn wat fijn dat je een goede echo had!

Leeuwtje wow dat klinkt heftig. Hopelijk blijft het je deze keer bespaard

Sunne herkenbaar die vermoeidheid. De ene dag heb ik er meer last van dan de andere. Gelukkig heb je vanmiddag nog even kunnen slapen. Ik heb ook 2 uur geslapen vanmiddag en zou nu al wel weer kunnen 😂

Sophie geniet van je vakantie!

Hier vanmorgen toch nog voor de zekerheid een test gedaan. Ben vandaag 6 weken als het goed is. Gelukkig was hij nog hartstikke positief :yes:. Word steeds nerveuzer nu de echo datum dichterbij komt. Oja ik heb net gebakken uitjes als snack gegeten :nut: :rofl:
Hallo allemaal, ik heb even alles bijgelezen. Wat fijm dat je een goede echo hebt jasmijn!
sophie balen dat je minder ver bleek te zijn dan gehoopt en dus geen hartje hebt gezien. Fijn dat de verloskundige wel positief is, duimen voor een mooi hartje bij de volgende echo.

Ik lees dat er meerdere van jullie al kwaaltjes hebben als vermoeidheid en misselijkheid. Die vermoeidheid begint bij mij nu ook echt te komen. Sinds vandaag vakantie en mega lange en drukke dagen gehad de laatste twee weken. Vandaag voel ik me zo raar, niet vooruit te branden, heb veel geslapen tot de middag en daarna weer in de middag. Ook heb ik last van buikpijnen die op menstruatiepijn lijken. Werd er vannacht gewoon wakker van... het voelt alsof het niet hoort en maak me er druk op. Ik heb verder geen bloedverlies en op internet lees ik dat het de baarmoeder kan zijn. Ik hoop maar dat het klopt. dinsdag heb ik echo, ik kan het alleen niet in de tabel zetten... Ik hoop zo dat er goed nieuws is en ze mij kunnen geruststellen dat de buikpijn erbij hoort. Hebben er meer van jullie last van buikpijnen?
Bankkussen wat fijn dat je nog zo'n duidelijke test had!

Mona, die vermoeidheid kan zo heftig zijn ineens hè. Kun je je van tevoren bijna niet voorstellen haha. Ik lag gisteren om 20.30 in bed :)
Als je je zorgen maakt kun je altijd de VK bellen! Ik had die krampen vorige zwangerschap ook, lag er ook wakker van. De kans is groot dat het gewoon aan het oprekken is daar!

Ik was vandaag bij mijn ouders en heb redelijk makkelijk de wijn kunnen afslaan (al weten ze daarmee wel: we zijn er weer mee bezig...). Had m'n moeder als toetje tiramisu in huis gehaald! :facepalm: Wist echt niet wat ik moest doen en heb het maar opgegeten. Het zal echt niet zoveel kwaad kunnen maar voel me er wel rot over.
Jasmijn, goed om te horen, wat ontzettend fijn zeg! Ik snap de spanning ervoor helemaal hoor, is toch een mijlpaal, die echo.

Leeuwtje, hopelijk blijft de misselijkheid dit keer een stuk minder dan! Wat vervelend dat je vorige keer HG had!

Goudhaartje, fijn dat je dit keer extra in de gaten wordt gehouden dan.

Bankkussen, fijn die bevestiging van positieve test! Ik kreeg er ook een van mvm gisteren en die was ook echt super positief! Toch weer wat extra bevestiging.

Mona, fijn die echo dinsdag al!

Sunne, he wat vervelend dat ze tiramisu had zeg. Maar dat zal voor een keertje vast geen kwaad kunnen :hug:

Die vermoeidheid begint bij mij ook echt te komen nu.
mona ik heb ook last van buikpijn. Het is meer een beetje een zeurderig gevoel. Raak ook een beetje in paniek als ik het heb, maar meestal trekt het redelijk snel weer weg. Vk heeft eerdere keren tegen me gezegd dat het je baarmoeder is die groeit. Hopelijk krijg je dinsdag een mooie echo! Die vermoeidheid is in ieder geval een goed teken lijkt me.

Sunne een keertje tiramisu lijkt me geen kwaad kunnen, zeker niet in dit stadium. Al moet je het natuurlijk niet structureel eten😄

Komt die vermoeidheid bij jullie ook met vlagen? Het ene moment voel ik me prima, het andere moment zou ik zo kunnen slapen. Vandaag weer helemaal nergens last van. Borsten doen sinds de avond weer pijn. Nog een week tot de echo. Word er zo zenuwachtig van als ik eraan denk. Ik ga de 22e bij vk bespreken of we meer echo’s kunnen krijgen de eerste 3 maanden ivm voorgeschiedenis.

Vriend wilde graag de cadeautjes maken voor ouders en broers/zussen om te vertellen. Dus dat hebben we vandaag gedaan. Vind dat best eng want straks gaat het weer mis en dan heb ik weer die pijnlijke herinnering aan de cadeaus maken. Al heb ik tot nu toe totaal geen reden om te denken dat het weer mis gaat. Afkloppen😄
Bedankt meiden :heart:

Jeetje Leeuwtje, wat heftig dat je je bij de vorige zwangerschap zo beroerd voelde. Ik hoop dat dat je deze keer bespaard blijft!

Dat was een flinke knul Goudhaartje! Fijn dat je nu al eerder onder controle wordt genomen denk ik of niet?

Mona, ik heb ook best wel vaak buikpijn, een soort menstruatie krampen. Ik maakte me daar best druk om maar de verloskundige vertelde me dat dat echt niet hoeft en dat het inderdaad je baarmoeder is die groeit en kantelt.

Lastig zo’n situatie Sunne! Één keer kan inderdaad vast geen kwaad. En volgens mij is die uit de supermarkt minder erg dan zelfgemaakt.
Je moet jezelf soms best in lastige bochten wringen hè. Ben blij als straks iedereen het gewoon weet! :lol:

Bankkussen vervelend dat die spanning zo blijft, hoewel ik het me goed kan voorstellen. Goed dat je om extra echo’s gaat vragen!
En wat leuk dat je vriend al zo bezig is met hoe jullie het gaan vertellen. Weten jullie al met hoe veel weken jullie het gaan vertellen?
Bankkussen, de vermoeidheid komt bij mij ook in vlagen ja! Meestal rond een uur of 4, 5 ben ik opeens heel moe, rest van de dag vaak nergens last van.

Buikpijn heb ik trouwens ook af en toe, soms krampen en soms als ik heel actief ben geweest echt een steek. Als ik dan even wat rustiger doe, trekt het wel weer weg. Die steek heb ik dan ook zo rond 4/5 uur, als ik ook last heb van die vermoeidheid. Maar vooral die pijn vind ik eng.

Leuk dat jullie de cadeaus al hebben gemaakt, Bankkussen! Kan me voorstellen dat het wel erg pijnlijke herinnering is op het moment dat het misgaat, dit keer hopelijk gewoon een hele mooie herinnering :hug:
Wij hebben gisteren ook een cadeau voor mijn ouders gemaakt om het ze vandaag te vertellen. Heel benieuwd wat de reacties gaan zijn vanmiddag! Voelt aan de ene kant heel vroeg om het al te vertellen, maar ik heb hun steun toch nodig denk ik. Zowel als het goed gaat om alle vreugde te delen als support wanneer het mis blijkt te zijn. En de steun om toe te leven naar echo, wordt daar steeds zenuwachtiger voor.
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:49
99.51% gewijzigd
Bankkussen, hopelijk kan EMDR je helpen, ik heb dat echt wonderen zien verrichten! En verder hoop ik dat deze zwangerschap er niet teveel door overschaduwd wordt voor je. Hopelijk krijg je die extra echo en kan die je gerust stellen.

Wij hebben zo'n mini babyborn gehaald (12 cm zoiets) en daar heb ik een omslagdoekje voor gehaakt waar de uitgerekende datum op staat (alleen maand en jaar, verwacht dat de dag nog wat kan veranderen).

Wat hebben jullie gemaakt?
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:49
0.00% gewijzigd
Dat is ook echt een super leuk idee, Bankkussen!

Haha, toen ik me inschreef bij kraamzorg (lange wachtlijsten hier, was op advies van verloskundige vast) schreef ik ook eerst in voor maart 2020 :-D Gelukkig kwam mijn man even meekijken :biggrin:
Hier is de vermoeidheid ook nog aanwezig, gelukkig wel minder als van de week.
mona de buikkrampen herken ik ook! Is juist een goed teken. Bij mijn eerste zwangerschap had ik het zeker tot 12 weken heel erg. Nu is het met vlagen.

Ik heb nu vooral last van een stekende/ zeurend/trekkend gevoel in mijn rechter Lies. Als ik zit nergens last van maar als ik ga lopen voel ik het gelijk. Herkend iemand het ?

Afgelopen vrijdag hebben we het aan mijn ouders verteld. Had mijn dochter even mee naar boven genomen voor een schone broek en heb toen snel een shirtje met grote zus erop aangedaan. Haar toen weer de huiskamer binnen laten lopen. Het duurde even voordat ze het zagen, maar ze waren heel blij. Voelde inderdaad wel vroeg om te vertellen. Maar vind het fijn dat ze het nu al weten.
Bankkussen wat heftig voor je. Vindt wel dat je goede ideeen hebt, emdr en extra echo’s lijken me niet verkeerd.

Ik denk dat het zeker in jouw geval wél goed is om het aan je directe omgeving te vertellen. Ja, het kan nog mis gaan, maar nu ben je zwanger. Met alle leuke dingen (hoop, enthousiasme, dingen uitzoeken) en niet leuke dingen (bezorgdheid, lichamelijke ongemakken etc) die daarbij horen. Maar net doen alsof je al die dingen niet voelt is geen optie. Alle hulp die je nu kan krijgen is goed!

Sorry reageer later nog op de rest. Net samen met zoon een dutje gedaan en forum nu mobiel :)

Fijne zomerse zondag allemaal!
Veel plezier met vertellen Nickii!

Bankkussen, goed dat je extra echo's hebt gevraagd. Hopelijk kan de EMDR je ook helpen.

Leuk dat je je ouders al verteld hebt Konijntje!
Als de eerste echo goed is gaan we het naaste familie vertellen, en de rest wanneer we ze spreken. Denk dat ik het ook al op werk ga melden, des te eerder heb je ook recht op bijv extra pauze als je je niet goed voelt. En als het misgaat zal ik het ook moeten/willen delen.

Kan dat stekende gevoel geen banden pijn zijn? Ik heb dat soms als ik op sta. Vermoeidheid en misselijkheid hier ook in vlagen!
Ha meiden,
Wat een hoop om bij te lezen, maar leuk!
Jasmijn, wat ontzettend fijn dat je een goede echo hebt gehad! Heb je ook alweer een volgende gepland?

Bankkussen, wat goed dat je zelf ideeën hebt hoe jij denkt dat je de komende weken/maanden met meer vertrouwen door komt! Ik hoop dat je idd extra echo's mag. En Leeuwtje verwoordt het prachtig, over de steun van de mensen om je heen.

Leuk dat een aantal van jullie het al verteld hebben of op het punt staan het nieuws te gaan delen, spannend!! En wat ontzettend leuk ook met die cadeautjes.

En Sunne , haha die tiramisu. Het kan één keertje vast geen kwaad maar ik snap de stress en gemengde gevoelens:) Wij hebben thuis afgesproken dat we proberen de komende weken vooral mensen uit te nodigen voor het eten ipv bij anderen te eten. Dan kom je minder voor verrassingen te staan.

Ik ben zelf alleen een paar keer per dag heel even een klein beetje misselijk en dan zakt het meteen weer, en m'n borsten zijn ook minder gevoelig dan in het begin. Dus dan probeer ik me maar voor te houden dat het vooral fijn is nu (nog) nergens last van te hebben. Vandaag pas 5 weken. Ik wéét dat de kans groter is dat het wel goed gaat dan dat het niet goed gaat, maar merk dat ik daar nog wel serieus rekening mee houd. Gelukkig eind van deze en eind volgende maand een weekje weg, en ik denk dat ik na week 12 er wel geruster op ben.

Fijne zondag nog allemaal! Ook voor degenen die dit straks na hun middagdutjes lezen ;-)
Goedemorgen dames, hoe gaat het vandaag? Geen echo's meer de komende dagen he.. Bankkussen mag zaterdag toch? :hyper:

Ik ben zo misselijk, bweehhhh! En ik heb wel aardig geslapen vannacht maar ik zou nog wel een paar uur kunnen haha.

Nickii hoe reageerden je ouders?!

Bloem, het is niet gek dat je met 5 weken nog niet zoveel last hebt inderdaad. Laten we over 1 of 2 weken nog eens kijken ;)
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:50
99.69% gewijzigd
konijntje, fijn dat je het je ouders al verteld hebt en dat ze zo blij waren!

Bloem, fijn die weekjes weg in het vooruitzicht!

Mona, jij hebt morgen de echo toch? Succes met nog even afwachten!

Bankkussen, rot dat je zaterdag de hele ochtend nog door moet zien te komen. En vandaag maar even lekker rustig aan doen op werk ja!

Wat rot dat je zo misselijk bent, Sunne!

Mijn ouders waren echt heel blij! Mijn zus was er ook en die vond het ook echt super leuk. Was super om zo te vertellen. Ze hadden het al wel beetje aan zien komen, maar waren toch ook wel weer erg verrast :-D.
Wat leuk Nickii! Fijn dat je het nu met ze kan delen.

Ohja Mona morgen de echo, die stond nog niet in de tabel. Spannend!

Bankkussen ja irritant dat je dan zo lang moet wachten! Ik heb de 23e ook pas om 13.30. Vorige zwangerschap kwam ik er pas heel laat achter dat je recht hebt op extra pauze (de bekkenfysio vertelde dat). Op een werkdag van 8 uur krijg je 1 uur (doorbetaalde) pauze. Maar dan moet je het natuurlijk wel even aan je baas vertellen ;)
Ik heb inderdaad morgenvroeg mn echo. Ik ben stiekem toch wel gespannend... kwaaltjes doen goed hun werk, nu spannend hoe het er morgen uit ziet! Als iemand het in de tabel zou kunnen zetten zou dat heel fijn zijn... ik forum eigenlijk altijd vanaf mn telefoon en dan lukt mij dat niet (of doe ik iets verkeerds?)
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:50
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven