Relatie voorbij of niet?

dinsdag 14 juli 2020 om 22:27

M'n vriend en ik kennen elkaar nu 9 maanden. Omdat hij in het buitenland woont hebben we elkaar vanwege de coronacrisis al niet meer gezien sinds begin maart. Sinds januari heb ik ook weer ontzettend veel last van m'n ptss. M'n vriend heeft me hier altijd bij gesteund. Verder hebben we het de afgelopen maanden ondanks alles het wel ontzettend leuk met elkaar gehad en waren we nog steeds gek op elkaar. Of tenminste, dat dacht ik.
We hadden plannen om in begin 2021 te gaan samenwonen. Helaas moesten we door corona het uitstellen. Vorige week gaf m'n vriend ineens aan dat hij misschien liever nog niet zou willen samen wonen in 2021, maar pas wat later. Hij is namelijk in z'n eigen land druk bezig met z'n "carriere" en in Nederland zou hij daarmee niet verder kunnen gaan. Vanmiddag appte hij mij ineens dat hij wordt verwacht om binnekort naar Zweden te gaan vanwege een rechtszaak en hij gaf aan dat hij het later uit zou leggen. Hij heeft dus verteld dat hij wordt beschuldigd van poging tot moord. Hij vertelde dat hij een paar jaar geleden bij een vechtpartij van z'n neef de schuld op zich had genomen. Hij gaf aan dat het slachtoffer alleen een gebroken kaak en gebroken ribben had. Hij gaf ook aan tijdens het gesprek dat hij niet zeker wist of een toekomst samen mij gelukkig zou maken. Deze twee dingen kwamen voor mij als donder bij heldere hemel. Ik had dit totaal niet zien aankomen. Letterlijk een paar dagen geleden hadden we het nog over samenwonen etc. Verder gaf hij ook aan dat hij sinds mei al twijfelde aan onze toekomst samen, maar dat hij dat niet aan mij wilde vertellen omdat het toen ontzettend slecht met me ging. Eind april heeft m'n vertrouwen in hem ook een deuk opgelopen omdat hij vertelde dat hij een jaar bij zijn leeftijd had gelogen. Hij zag mij eigenlijk als iemand om maar een paar keer te zien en hij dacht dat als hij zou vertellen dat hij een jaar jonger was ik niets van hem moest hebben.
Ik weet oprecht echt niet wat ik hiervan moet denken. Aan de ene kant hou ik ontzettend veel van hem. Aan de andere kant weet ik dat het ontzettend moeilijk zal worden voor ons om samen een goede toekomst te krijgen. Daarnaast ben ik ook nog redelijk jong, dus misschien is het beter om te wachten tot ik een man tegenkom waarmee ik waarschijnlijk wel een goede toekomst op kan bouwen. Verder twijfel ik ook of ik toch niet onbewust nu in m'n comfortzone wil blijven hangen omdat het nu wat slechter met me gaat en ik eigenlijk behalve m'n vriend verder niemand heb om mee te praten. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
M'n vriend weet overigens nog niet of hij nog samen wilt blijven of niet. Hij gaf aan er nog een week over na te willen denken.
                    We hadden plannen om in begin 2021 te gaan samenwonen. Helaas moesten we door corona het uitstellen. Vorige week gaf m'n vriend ineens aan dat hij misschien liever nog niet zou willen samen wonen in 2021, maar pas wat later. Hij is namelijk in z'n eigen land druk bezig met z'n "carriere" en in Nederland zou hij daarmee niet verder kunnen gaan. Vanmiddag appte hij mij ineens dat hij wordt verwacht om binnekort naar Zweden te gaan vanwege een rechtszaak en hij gaf aan dat hij het later uit zou leggen. Hij heeft dus verteld dat hij wordt beschuldigd van poging tot moord. Hij vertelde dat hij een paar jaar geleden bij een vechtpartij van z'n neef de schuld op zich had genomen. Hij gaf aan dat het slachtoffer alleen een gebroken kaak en gebroken ribben had. Hij gaf ook aan tijdens het gesprek dat hij niet zeker wist of een toekomst samen mij gelukkig zou maken. Deze twee dingen kwamen voor mij als donder bij heldere hemel. Ik had dit totaal niet zien aankomen. Letterlijk een paar dagen geleden hadden we het nog over samenwonen etc. Verder gaf hij ook aan dat hij sinds mei al twijfelde aan onze toekomst samen, maar dat hij dat niet aan mij wilde vertellen omdat het toen ontzettend slecht met me ging. Eind april heeft m'n vertrouwen in hem ook een deuk opgelopen omdat hij vertelde dat hij een jaar bij zijn leeftijd had gelogen. Hij zag mij eigenlijk als iemand om maar een paar keer te zien en hij dacht dat als hij zou vertellen dat hij een jaar jonger was ik niets van hem moest hebben.
Ik weet oprecht echt niet wat ik hiervan moet denken. Aan de ene kant hou ik ontzettend veel van hem. Aan de andere kant weet ik dat het ontzettend moeilijk zal worden voor ons om samen een goede toekomst te krijgen. Daarnaast ben ik ook nog redelijk jong, dus misschien is het beter om te wachten tot ik een man tegenkom waarmee ik waarschijnlijk wel een goede toekomst op kan bouwen. Verder twijfel ik ook of ik toch niet onbewust nu in m'n comfortzone wil blijven hangen omdat het nu wat slechter met me gaat en ik eigenlijk behalve m'n vriend verder niemand heb om mee te praten. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
M'n vriend weet overigens nog niet of hij nog samen wilt blijven of niet. Hij gaf aan er nog een week over na te willen denken.

dinsdag 14 juli 2020 om 22:29

dinsdag 14 juli 2020 om 22:32

dinsdag 14 juli 2020 om 22:32

Misschien vergezocht, maar zou het kunnen dat die beschuldiging van poging tot moord gewoon klopt, dat hij gehoopt had ermee weg te komen en dat het er nu op lijkt dat dat niet gaat gebeuren, en nu snel doet alsof hij er toch al mee wilde stoppen, omdat hij al vermoed dat je niet met hem verder wil als hij schuldig wordt bevonden?

Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
                                                                                Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

dinsdag 14 juli 2020 om 22:33

dinsdag 14 juli 2020 om 22:34

Hoe veel tijd hebben jullie daadwerkelijk samen doorgebracht?
Dit is nog geen relatie. Het ziet er naar uit dat jullie door de tijd allebei een andere richting zijn op gegaan.
Hou de eer aan jezelf en laat hem los. Focus op jezelf. Een relatie met iemand met zoveel drama en onzekerheid wil je toch niet?
                    Dit is nog geen relatie. Het ziet er naar uit dat jullie door de tijd allebei een andere richting zijn op gegaan.
Hou de eer aan jezelf en laat hem los. Focus op jezelf. Een relatie met iemand met zoveel drama en onzekerheid wil je toch niet?
                                    I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
                                                                                explore, dream & discover

dinsdag 14 juli 2020 om 22:34

Goede samenvatting en precies de juiste vraag.
TO, waarom dump jij hém niet?
Hij loog zelfs over zijn leeftijd, en als het dan om een poging tot moord gaat dan geloof je hem als hij zegt dat hij de schuld op zich nam voor zijn neef? Bizar.
                                    ..

dinsdag 14 juli 2020 om 22:45

We hebben de eerste vier maanden iedere dag samen door gebracht. Ik woonde toen nog in zijn land van herkomst.hamerhaai schreef: ↑14-07-2020 22:34Hoe veel tijd hebben jullie daadwerkelijk samen doorgebracht?
Bedankt voor alle reactie trouwens. Ze hebben me echt de ogen geopend, zeker ook omdat iedereen het met elkaar eens is. Ik verdien beter dan een toekomst vol met moeilijkheden, onzekerheid en gedoe. Zeker ook omdat hij voor z'n werk zich bezig houd met oplichten om het nog maar even een schepje er boven op te doen
Volgensmij ben ik echt zo'n typisch geval van liefde maakt blind. Maar ontzettend bedankt iedereen!

dinsdag 14 juli 2020 om 22:47

Interessant om eens te onderzoeken waarom je zo hard valt voor zo’n man met zo’n levensstijl.Astronautje schreef: ↑14-07-2020 22:45We hebben de eerste vier maanden iedere dag samen door gebracht. Ik woonde toen nog in zijn land van herkomst.
Bedankt voor alle reactie trouwens. Ze hebben me echt de ogen geopend, zeker ook omdat iedereen het met elkaar eens is. Ik verdien beter dan een toekomst vol met moeilijkheden, onzekerheid en gedoe. Zeker ook omdat hij voor z'n werk zich bezig houd met oplichten om het nog maar even een schepje er boven op te doen![]()
Volgensmij ben ik echt zo'n typisch geval van liefde maakt blind. Maar ontzettend bedankt iedereen!

dinsdag 14 juli 2020 om 22:48

.Astronautje schreef: ↑14-07-2020 22:45We hebben de eerste vier maanden iedere dag samen door gebracht. Ik woonde toen nog in zijn land van herkomst.
Bedankt voor alle reactie trouwens. Ze hebben me echt de ogen geopend, zeker ook omdat iedereen het met elkaar eens is. Ik verdien beter dan een toekomst vol met moeilijkheden, onzekerheid en gedoe. Zeker ook omdat hij voor z'n werk zich bezig houd met oplichten om het nog maar even een schepje er boven op te doen![]()
En daar ben jij gewoon van op de hoogte?
Misschien moet je het niet alleen uitmaken, maar hem meteen ook aangeven bij de politie daar.
                                    Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

dinsdag 14 juli 2020 om 22:49

Hij licht in ieder geval jou ook op waar je bij staat met zijn mooie woorden.Astronautje schreef: ↑14-07-2020 22:45We hebben de eerste vier maanden iedere dag samen door gebracht. Ik woonde toen nog in zijn land van herkomst.
Stop dit. Neem afstand.
                                    ..

dinsdag 14 juli 2020 om 22:51

dinsdag 14 juli 2020 om 22:55

Als zijn beroep "mensen oplichten" is voelt hij dat gewoon loeihard aan.rumforviva schreef: ↑14-07-2020 22:53Gek toch altijd weer dat mensen die zelf genoeg te verwerken hebben dan juist ook weer zulke ingewikkelde relaties opzoeken.
                                    Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
                                                                                Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben