Onwetendheid en onzekerheid.

15-07-2020 22:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik zal mijn situatie in een hand omdraai proberen te beschrijven. Want ondertussen is dit verhaal wel echt een soap geworden.

Ik zit 7jaar in een relatie met een man waarvan ik vaak genoeg heb gedacht dit is mijn grote liefde. In de tussentijd hebben wij een dochtertje gekregen en ben inmiddels weer in verwachting van ons tweede kind. Hij heeft nog 2 kinderen die ontstaan zijn uit zijn vorige relatie. Ik neem ze met alle liefde aan als mijn “bonus kindjes”.. mijn vriend en ik wonen al zeker 5jaar samen en doen regelmatig leuke dingen met elkaar. Geen vuiltje aan de lucht zul je denken?

Nu is het zo dat vorig jaar heel veel twijfels begonnen te ontstaan in onze relatie. Zoveel dat we zelfs een jaartje uit elkaar zijn geweest.
Tijdens deze breuk (op een heel laag potje) kreeg ik een berichtje van een zekere dame die zijn vriendin beweerde te zijn. Deze dame beweerde dat zij al 3jaar in een relatie zit met mijn vriend. Natuurlijk vroeg zij zich af hoe de situatie tussen mij en me vriend is. Zij las zijn berichten en zag dat wij geen normale gesprekken hadden al snel kreeg zij ook haar twijfels waardoor zij mij benaderde. Heb deze dame dan ook precies uitgelegd hoe de vork in de steel zit! Heb mijn vriend natuurlijk ook meteen op gebeld om hem de situatie uit te leggen en vragen wat er aan de hand is. Hij heeft nooit toegegeven dat hij met deze in een relatie zit. Hij gaf wel aan dat zij seksueel contact hebben gehad in de tijd dat wij in onze breuk zaten. Toen hij ervan op de hoogte was wat ik wist heeft hij er alles aan gedaan om mij opnieuw te krijgen. Hij heeft alle contact met deze dame verbroken, en deed zijn uiterste moeite voor onze kind en mij. Na enige tijd zijn me vriend en ik weer bij elkaar gekomen. Vandaar dat ik nu in verwachting ben van onze tweede kind. Nu ben ik 3maanden zwanger en kom ik erachter dat deze dame sinds kort weer contact met hem heeft opgezocht op een of ander manier en dat hij er ook op in ging helaas. Toen ik deze gesprekken las heb ik hem geconfronteerd en ontkent hij weer van alles. Hij zegt dat hij spijt heeft dat hij erop in ging hij dacht er verder niets bij en had niet het gevoel weer die kant op te gaan. In het begin reageerde hij aardig droog en bleef zij echt liefdesverklaringen sturen maar daar is hij op een gegeven moment toch op in gegaan. Nu hij weet dat ik het weet is hij super boos op deze dame ineens. Ik vraag me af wat ik steeds mis. Al de tijd merk ik niks van het vreemd gaan hij was gewoon super lief. En deed genoeg dingen met mij en zijn kinderen. Heb hem nooit gevraagd om in zijn telefoon te kijken of iets omdat ik daar ook nooit aan gedacht heb ik vertrouwde hem gewoon

Help mensen wat mis ik in deze situatie , momenteel doet hij er alles aan om mij niet kwijt te krijgen. Maar dat mag op dit moment niet meer baten!
Ik hou superveel van deze kerel maar ben het zat om voorgelogen te worden. Ik kan hem momenteel niet vertrouwen en ben erg onzeker over onze relatie maar toch wil ik hem niet kwijt. Is dit goed of is dit juist fout? Ik hoop dat hij het ooit leert en voor alleen ons kiest.
Dit klinkt niet best. Dat ga je toch geen jaren meer volhouden? Vooral niet met een nieuwe kleine...
Niet best hoor, deze man snoept van meerdere walletjes. En vier kinderen in zijn kielzog, het klinkt mij niet gezond.
Als je bij hem blijft wordt het niet beter dan dit. Je wilt hem niet kwijt maar kan hem niet vertrouwen en bent erg onzeker over de relatie. Welke van de twee kwaden wordt het?
Na enige tijd zijn me vriend en ik weer bij elkaar gekomen. Vandaar dat ik nu in verwachting ben van onze tweede kind
:facepalm:

Tja je hebt hiermee een aanmerkelijk aanmerkelijk risico genomen want je wist al wat voor vlees je in de kuip had.
Deze man gaat niet veranderen, dus richt je nu vooral op je zelfstandigheid, emotioneel en financieel. Maak een stappenplan. Het is even doorbijten maar het beste wat je nu voor je kinderen kunt doen is weg uit een relatie die je zoveel stress geeft. Want die stress blijft komen.
Denk je dat je deze man ooit nog kan vertrouwen en weer een volwaardige relatie op basis van vertrouwen kan opbouwen? Ik denk dat deze 2e keer dat hij weer contact heeft met de ander wel genoeg zegt, ook over haar trouwens. Ga je dit volhouden in de toekomst? Kans is groot dat je altijd wantrouwen naar hem hebt en onzekerheid naar jezelf of je geen signalen mist.
Eerlijk? Abortus (tenzij je single moeder wil zijn van twee), en ga je eigen pad volgen.
Geen vuiltje aan de lucht zul je denken?

Dat denk ik tegenwoordig nooit meer op dit forum.

Je vriend houdt er twee vrouwen (jij en zij) op na. Daar mag je zeker van zijn. En, ik denk niet dat hij hierin zomaar zal veranderen.
helena_z wijzigde dit bericht op 16-07-2020 18:39
3.86% gewijzigd
leeg
Helena_z schreef:
16-07-2020 18:25
Geen vuiltje aan de lucht zul je denken?

Dat denk ik tegenwoordig nooit meer op dit forum.

Je vriend houdt er twee vrouwen (jij en zij) op na. Daar mag je prat op gaan. En, ik denk niet dat hij hierin zomaar zal veranderen.
Hoezo mag ze daar prat op gaan?
Deze man heeft al meerdere keren de optie gehad om voor jullie te kiezen en heeft dat niet gedaan. Ik zou er dan ook niet op vertrouwen dat hij dat nu wel gaat doen.
Waar rook is is vuur....
vivautrecht85 schreef:
16-07-2020 18:31
Hoezo mag ze daar prat op gaan?
Pardon, verkeerd woordgebruik. Ik bedoelde dat ze er zeker van mag zijn, niet trots oid uiteraard haha.
leeg
Je vindt hem leuk, merkt niets van het vreemdgaan en wil hem niet kwijt, en hij jou ook niet. Dan kun je er ook voor kiezen om niet meer zoeken naar bewijs en het te laten voor wat het is.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Dit is zo'n type dat je nooit voor jou alleen zal hebben, hij heeft schijt aan jouw emoties. Hij vindt het enkel jammer dat je erachter bent gekomen.
je zei dat je die vreemde vrouw vertelde hoe de vork in de steel zat. maar dat was jouw vork. Zij heeft ook een vork en je vriend ook. Hij eet gewoon van twee walletjes en je weet dat best. Bovendien hebben jullie en ellendige relatie want je gaat niet voor niet een jaar uit elkaar
Wat ik nooit snap is dat zulke mensen in een onstabiele relatie aan kinderen beginnen. Ik voorspel weinig goeds voor dat kind wat nog geboren moet worden.
creativeguy schreef:
16-07-2020 20:27
Wat ik nooit snap is dat zulke mensen in een onstabiele relatie aan kinderen beginnen. Ik voorspel weinig goeds voor dat kind wat nog geboren moet worden.
Bizar ja. Hij betuigt spijt, belooft het nooit meer te doen en "dus" raakt ze zwanger. Zo lichtvoetig wordt er soms over kinderen gedacht....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven