Wel of niet "in-to-me"
donderdag 16 juli 2020 om 20:51
Hoi allemaal,
Altijd als ik topics lees over vragen of een man wel of niet geïnteresseerd is denk ik, joh wat maakt het uit, je komt er vanzelf achter maak je niet druk.
En nu zit ik zelf met zo'n vraag.
Het betreft een collega, hij begeleid mij bij een bepaald project. We hebben iedere 2 weken een uur telefonisch overleg geplan. Gaandeweg gingen de gesprekken van puur zakelijk naar vragen over elkaars weekend, grapjes over en weer, leuke anekdotes... tussendoor vraagt hij vaak wat ik de vorige avond heb gedaan, etc etc etc.
2 weken geleden weer een leuk gesprek gehad. Tussendoor ineens niks gehoord. Als ik hem zakelijk wat vroeg heel kort antwoord, vroeg ik hem privé iets ook een heel kort antwoord.
Vandaag weer een belafspraak staan. Ik verwachtte een heel kort zakelijk gesprek, maar nee was echt heel leuk en gezellig, echt ook veel gelachen. Hij vroeg me quasi voor de grap om de volgende keer het gesprek te voeren bij een kop koffie. Ik stelde voor om onze gesprekken tijdens de vakantieperiode te cancelen, waarop hij aangaf dan in ieder geval de laatste werkdag nog even te willen bellen. Uiteindelijk gaf ik aan het gesprek af te ronden omdat we ipv 1 al 1,5 uur aan het kletsen waren. Waarop hij verschrikt reageerde met: nu al??!!
En nu... voel ik me enigszins verward.
Wat denken jullie? Is dit gewoon collega-collega en heel normaal of niet?
Altijd als ik topics lees over vragen of een man wel of niet geïnteresseerd is denk ik, joh wat maakt het uit, je komt er vanzelf achter maak je niet druk.
En nu zit ik zelf met zo'n vraag.
Het betreft een collega, hij begeleid mij bij een bepaald project. We hebben iedere 2 weken een uur telefonisch overleg geplan. Gaandeweg gingen de gesprekken van puur zakelijk naar vragen over elkaars weekend, grapjes over en weer, leuke anekdotes... tussendoor vraagt hij vaak wat ik de vorige avond heb gedaan, etc etc etc.
2 weken geleden weer een leuk gesprek gehad. Tussendoor ineens niks gehoord. Als ik hem zakelijk wat vroeg heel kort antwoord, vroeg ik hem privé iets ook een heel kort antwoord.
Vandaag weer een belafspraak staan. Ik verwachtte een heel kort zakelijk gesprek, maar nee was echt heel leuk en gezellig, echt ook veel gelachen. Hij vroeg me quasi voor de grap om de volgende keer het gesprek te voeren bij een kop koffie. Ik stelde voor om onze gesprekken tijdens de vakantieperiode te cancelen, waarop hij aangaf dan in ieder geval de laatste werkdag nog even te willen bellen. Uiteindelijk gaf ik aan het gesprek af te ronden omdat we ipv 1 al 1,5 uur aan het kletsen waren. Waarop hij verschrikt reageerde met: nu al??!!
En nu... voel ik me enigszins verward.
Wat denken jullie? Is dit gewoon collega-collega en heel normaal of niet?
donderdag 16 juli 2020 om 21:07

donderdag 16 juli 2020 om 21:09
Die dag was de hamster van zijn beste vriend heel ziek en ze dachten dat ze het niet zou redden (tis een vrouwtje).

donderdag 16 juli 2020 om 21:13
Soms zitten mensen even elders met hun hoofd. Maar nu dagdroomt hij weer over jou met een ondergaande zon en een zandstrand en een fles bubbels. Denk ik.
donderdag 16 juli 2020 om 21:21
donderdag 16 juli 2020 om 21:23
Nee, vakantieperiode op het werk. Geen collectieve sluiting dus veel vakantiegangers en rommelig.viva-amber schreef: ↑16-07-2020 21:21Quote: Ik stelde voor om onze gesprekken tijdens de vakantieperiode te cancelen,
Ik snap het niet helemaal? Was dat voorstel een soort test ofzo?

donderdag 16 juli 2020 om 21:28
Waarom stoppen. Er is niks wezenlijks gebeurd. Als je van iedere man die een aardig gesprek met je heeft of naar je privéleven vraagt denkt dat hij wat van je wilt..... dan zit je toch aardig mis.

donderdag 16 juli 2020 om 21:38
Ik hengel niet. Als iemand die ik goed ken en mag me vraagt naar mijn weekend, is het wel zo aardig om de vraag terug te stellen toch? Een babbel tussen collega's, niks bijzonders. Tot de afgelopen 2 weken ik er een gevoel bij kreeg.

donderdag 16 juli 2020 om 21:55
donderdag 16 juli 2020 om 22:01
Ik heb dit soort gesprekken ook met iemand die ik begeleid, soms kort en zakelijk en soms worden ook persoonlijke zaken besproken. We lijken op elkaar en er is een klik. Niet romantisch maar omdat we op elkaar lijken en in dezelfde levensfase zitten. Soms vormen vriendschappen ook in werk zonder bijbedoelingen.

donderdag 16 juli 2020 om 22:02
waarom zou je de begeleiding stoppen? hou het gewoon zakelijk