Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zentony Fijn dat ze goed reageerden op je werk! Ik vind het ook heel raar om daar niks te zeggen...

Hier duren de dagen tot donderdag lang, heel lang! Nog steeds gezegend met weinig kwaaltjes, maar twijfel nu zo enorm of dat geen slecht voorteken is. Nog een paar dagen doorzetten ;-)!
GreenBean wat fijn dat er weinig kwaaltjes zijn, hoop dat jij een van de lucky few bent :-) hopelijk is het snel donderdag!

Ranjaa Morgen al termijnecho zie ik, spannend! Hoe gaat het met je?

Fijne week allemaal, met weinig zwangerkwaaltjes en veel vruchtbare dagen! :lol:
Hee ladies!

Ik heb vakantie en dacht dat ik alle tijd zou hebben, maar natuurlijk is er een overvolle planning en vliegen de dagen voorbij, zucht 😉. Zentony wat fijn dat je termijnecho goed eruit zag! Hopelijk ook een mooie uitslag van je NIPT. Heb je met of zonder nevenbevindingen gekozen? En spannend dat je het op het werk verteld hebt!

GreenBean Heel fijn dat je weinig kwaaltjes hebt, maar kan me voorstellen dat je bij alles wat je wel of niet voelt, er over nadenkt 😉, haha. Hier niet anders! Maar je aftellen kan nu écht beginnen. Heel spannend!

Morgen mag ik inderdaad voor de termijnecho en ik kijk er zo enorm naar uit! M’n buik begint echt ietsje op te zetten en ik wil niets liever dan bevestiging dat het goed lijkt. Ik kies ook voor de NIPT, hopelijk wordt er dan gelijk bloed afgenomen. Deze week ben ik naar de kinderopvang geweest en ik vond het geweldig! Het plekje is gereserveerd, en ze belt me na het weekend terug. Ik kon dan nog even overleggen thuis (vriendlief kon helaas lastminute niet mee) en eventueel nog een keer langsgaan. Het voelt zó goed: gericht op weerbaarheid en zelfstandigheid van kinderen, niet dat ze al tot 20 kunnen tellen voor de basisschool. Gezond eten en veel naar buiten is daar heel belangrijk en de manier van denken past heel goed bij mij en hoe ik zelf ben opgevoed. Vriend was gelijk overtuigd toen ik het hem vertelde, heel leuk ☺️. Kraamzorg ook maar vast ingeschreven en ik heb voor aug-sept wat informatieavonden gereserveerd in het ziekenhuis betreft borstvoeding en bevallen. Lekker aan het regelen dus 😄! Zijn jullie daar ook al wat mee bezig of valt dat mee?
Termijnecho ging goed! Zooo grappig om te zien: baby was net in beeld en draaide zich gelijk om met de billen naar ons toe. Daarna draaide hij weer terug en ging er af en toe een arm of been omhoog voordat ie met de kin op de borst ging liggen slapen 🥰. De verloskundige wilde nog een nieuwe meting maken (ze had er al 2), maar dat lukte niet meer, want door de slaap lag hij zo dat ie zich kleiner maakte. De UD is 1 dag naar voren gezet, op 8 februari. Op 17 augustus krijgen we eerst een controle en hopen we het hartje te horen, daarna een echo voor de geslachtsbepaling 😍. Sorry voor de egopost, maar wat een super leuke en mooie ervaring was dit! Ik ben helemaal verliefd op dat kleine ding van 4,5 cm! Oh, en donderdag naar het ziekenhuis voor bloedafname voor de NIPT en standaard onderzoek.

#einde egopost

Hoe is het met jullie? Crewgirl en Meriba, hoe is het? GreenBean je mag biiijjjna!
Ranjaa Wat een heerlijk bericht!!! Zo fijn dat alles goed gaat :flirting:!

Hier eindelijk echt aftellen inderdaad. Had her er net nog met mijn vriend over dat het zo onwerkelijk is nu. Als die arts zegt ‘u heeft zich vergist’ zou ik het nog bijna geloven ook :facepalm:. Hopelijk is dat na donderdag anders :-).
Hahaha GreenBean dat zou wel wat zijn! Heb je stiekem tussendoor nog wat tests gedaan voor je eigen gemoedsrust? 😉 en er zijn ook echt wel veel vrouwen die weinig klachten hebben hoor 😊 dus ik ga er gewoon vanuit dat dat bij jou ook het geval is! Maar snap wel dat je dolgraag een echo wil zien. Ik was toch ook wel gespannen voor vandaag: kreeg wat minder klachten en dan ineens denk je, wat nou als het mis is... We moeten vast nog vaak geduld hebben de komende maanden 😉
Ranjaa Wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd met je termijnecho! Blijft toch spannend. Heb je nu ook het gevoel dat het écht zo is? Ik vond de vroege echo wel een geruststelling, maar de termijnecho voelde veel meer als een echte mijlpaal. De baby ziet er ook al veel meer als mens uit nu. Leuk dat we maar ongeveer een week schelen! Ik/we hebben trouwens gekozen voor een NIPT zonder nevenbevindingen, voelde het best. En jullie?

Wat betreft regeldingen, daar ben ik nu ook mee begonnen. Kraamzorg heb ik geregeld en vrijdag gaan we kijken bij een kinderdagverblijf die ons erg leuk lijkt. Dan kunnen ze ons ook vertellen of er plek is op de dagen die wij willen. Stiekem wel spannend. We gaan uiteindelijk voor 3 dagen opvang (+1 papadag en 1 mamadag) omdat schoonouders nog teveel twijfelen (net met pensioen en flexibel willen zijn qua reizen e.d.). Dus schoonouders houden we gewoon lekker achter de hand voor noodgevallen en incidenteel (kunnen wij misschien ook nog eens wat met z'n tweetjes doen of enigszins een sociaal leven behouden ;) ). Fijn dat de opvang bij jullie zo goed beviel! Is dan toch wel een groot ding wat je dan van je lijstje af kan strepen. Ik heb me ook ingeschreven voor een prenatale cursus, met oefeningen ter voorbereiding op de bevalling en ter ondersteuning van het zwangere lichaam. Zit ook een partnerles bij en eentje over borstvoeding. Dat is wel in mijn derde trimester, stopt vlak voordat ik met verlof ga dus dan zit ik er nog "vers" in haha. Tot die tijd blijf ik mijn gewone yogales volgen, ik denk dat dat nog wel een tijd te doen is (met kleine aanpassingen dan), geen aparte zwangerschapsvariant. Mocht het te zwaar worden wil ik switchen naar zwemmen. Wil wel echt proberen om regelmatig te blijven bewegen, ik ben wel iemand die snel opgeeft op het moment dat het tegenzit qua pijntjes (en dat zal op gegeven moment wel komen). Wil jij nog iets speciaals doen qua sporten?

Greenbean Zelfs mét kwaaltjes voelt het nog onwerkelijk, dus ik snap het helemaal. Hopelijk heb je snel de bevestiging en zit alles gewoon helemaal goed. Hoe ver verwacht je nu ongeveer te zijn?

Nu met 12 weken kan ik toch echt zeggen dat de misselijkheid een stuk verminderd is. Joepie! Ik voel me ook een stuk vrolijker, maar misschien komt dat omdat ik me nu een stuk zekerder voel van mijn zwangerschap en de leuke periode is aangebroken dat ik het gewoon met jan en alleman kan/durf te delen. Nog steeds geen garanties natuurlijk, maar het genieten lukt nu beter. Er valt me nu echt een beginnende babybuik op, al twijfel ik elke keer of het niet gewoon lucht is :hihi: want als dit nog maar het begin is wordt die buik echt gigantisch!

Hopelijk gaat het goed met iedereen :heart:
Ranjaa super dat je een goede echo had!! Heel leuk om te lezen hoe jullie 'kleine ding van 4,5 cm' bewoog! Was vast heel bijzonder om te zien.
17 augustus is ook al over minder dan een maand! Klinkt vast nog ver weg, maar leuk om weer naar een volgende echo uit te kunnen kijken.
Kinderopvang klinkt leuk!
Enne, egopost om zulk leuk nieuws te melden is prima natuurlijk!

Greenbean nog een paar daagjes! Hoe ver ben je (denk je zelf) als je de echo hebt?

Zentony fijn dat je je beter voelt! Al behoorlijk wat geregeld dus, kinderopvang het volgende op het lijstje. Ik ben benieuwd hoe dat hier zal gaan, volgens mij zijn de opvangen hier in de omgeving heel erg vol. Wonen in een kinderrijke buurt, hoe kinderrijk dat lijken ze een beetje onderschat te hebben bij de bouw van de brede school (noodgebouw is nu in aanbouw, school is vorig jaar geopend).

Weten jullie allemaal al wat je gaat doen met opvang/minder werken/grootouders? Mijn vriend heeft het idee dat het een goed plan is om allebei een dag minder te gaan werken (ben ik het mee eens, werken nu allebei fulltime) en dan één dat bij zijn moeder, één dag bij mijn moeder en één dag kinderopvang. Volgens mij wordt dat kind gek... maar dat ziet hij anders dus. Maar eerst maar de oma's vragen of ze wel willen, want ik vraag me af of mijn moeder het ziet zitten. Zijn moeder waarschijnlijk wel, maar zou me ook voor kunnen stellen dat ze na neefje/nichtjes er wel eventjes klaar mee is. Is toch wel een belasting, een vaste dag in de week.
Zijn jullie kinderen (in de maak/nog te verwekken) de eerste kleinkinderen van jullie (schoon)ouders? Of loopt er al een berg neefjes/nichtjes rond?
Zentony Ja wat een mega geregel hè! En deze echo voelde veel ‘echter’ nu het een mensje lijkt! Ik heb ook voor de NIPT zonder nevenbevindingen gekozen. Binnen 10 werkdagen bericht, verloskundige zei dat het nu altijd wel op tijd er is - fjieuw! Fijn dat je zo opvang kunt gaan regelen! Het is ook prima dat je dan nog (schoon)ouders achter de hand hebt. Als die al wekelijks oppassen, is het misschien wat meer bezwaarlijk om ze daarnaast ook extra te vragen. Wat goed dat je ook al een cursus hebt! Ik heb alleen nog 2 voorlichtingsavonden geboekt, en verder weet ik nog niet zo goed wat ik wil. Wel doe ik nu een proefles CrossFit voor Power Mama’s en daarnaast sport ik nog met vriendinnen bij een sportschool, maar ik moet even kijken wat een handige combi is. Zou ook wel graag yoga willen doen, maar het moet allemaal wel haalbaar zijn 😉... en de andere zwangere dames? Ook al met alle geplan en geregel begonnen?

Crewgirl Ja, dat is altijd even regelen en overleggen hè! Hebben (schoon)ouders al wat aangegeven wat ze willen? Hier is het voor mijn ouders hun eerste kleinkind en voor m’n vriend z’n (stief)ouders de 5e, en sowieso zijn dat wat andere types dan mijn ouders. Dus zij willen graag met verjaardagen knuffelen en mijn ouders willen er veel meer bij betrokken zijn. Hier 2 dagen per week opvang, de ene week is het allemaal 1 dag verdeeld tussen vriend, mijzelf en mijn ouders en de andere week heb ik 2 dagen en m’n ouders 1 dag.
crewgirl Inderdaad al veel om over na te denken qua opvang. Bij ons is het het eerste kleinkind voor alle ouders, maar mijn ouders wonen verder weg dus qua oppassen vallen die al af (en ze werken ook nog fulltime). Mijn schoonmoeder wilde eerst graag een vaste dag, maar mijn schoonvader wil de verplichting niet en dat snap ik ook goed. Hoor toch ook wel vaak in mijn omgeving dat ouders later toch afhaken omdat het teveel wordt (vooral als het meerdere kinderen zijn en/of ze ouder worden), of het heel moeilijk vinden om dat toe te geven. Dus wat dat betreft willen wij er ook geen druk op gaan leggen, het moet wel leuk blijven. Ze wonen wel in de buurt dus voor een ziek kind/eerder ophalen van opvang/school zouden we ze altijd kunnen bellen. Dat is wel een fijn idee. Dan maar wat meer kosten qua opvang (het is toch ons kind).

ranjaa CrossFit voor PowerMama's klinkt goed, fanatiek! Volgens mij maakt het ook niet echt uit wat je doet, als het maar goed voelt en je in beweging blijft.

Goed nieuws weer, net gebeld door de verloskundige, NIPT uitslag is al binnen! Goede uitslag :yes:
Crewgirl Ik merk dat ik me nog een beetje afzijdig houd nu van dingen plannen en regelen, eerst maar eens een goede echo zien donderdag. Maar vooraf hebben we besproken dat de opa en oma’s beide een dag willen laten doen (zijn allemaal met pensioen en vinden het super leuk. Passen nu al op de andere kleinkinderen. Bij mijn ouders gaat er vanaf september eentje af omdat die naar de middelbare school gaat, dus een baby is weer opnieuw beginnen ;-)) en 1 dag opvang. Ik 3,5 dag werken en mijn vriend 4,5 (om de week een dag vrij en ik de andere week dus 2 dagen). Dus dan hebben het mooi opgelost.

Ranjaa Qua sporten blijf ik zo lang mogelijk gewoon crossfit doen. Heb het wel teruggeschroefd van 4 of 5 keer per week (dat doe ik al jaren, dus is m’n lijf aan gewend) naar max 3 keer per week en pas oefeningen aan indien nodig. Ik heb wel wat uitdaging nodig, dus denk dat ik me bij zwangerschapsgym alleen maar ga lopen ergeren aan het trage tempo ;-). Maar goed, wie weet praat ik over een paar maanden heel anders.

Zentony Fijn dat de misselijkheid minder wordt. Ik was gister voor de 2e keer echt misselijk. Was ik ergens wel blij mee, haha. Maar ook weer fijn dat het vandaag over is. Denk donderdag 8 weken en 5 dagen te zijn, we gaan zien of het klopt :-)
Hoi allemaal,

Ik was een tijdje stil. Mijn leven bestaat de laatste dagen uit slapen (want zo moe) en de laatste voorbereidingen voor de bruiloft. En ohja, nog een beetje werken.
Ik zal dus even reageren op iedereen en algemeen, hoop het vanaf nu weer een beetje bij te kunnen houden. Ik geniet in elk geval van al jullie verhalen!

Vrijdag heb ik een afspraak bij een andere verloskundige. Aan de telefoon klonk het al veel beter, dus ik ben heel benieuwd. Mijn broer en zussen hebben allemaal al kinderen, dus zeker niet het eerste kleinkind. Mijn vriend heeft geen broers of zussen, dus voor mijn schoonmoeder wel het eerste kleinkind. Na de bruiloft hebben we een afspraak staan om te kijken bij de opvang. Ik word daar ook zo blij van als ik daar langs rijd, lekker veel buiten met de dieren! We moeten nog kijken hoeveel dagen opvang, onze ouders gaan niet oppassen denk ik.

Zentony wat fijn van je positieve NIPT uitslag! Heel fijn!

Greenbean morgen is het zover! Nog heel even geduld..
Zentony super dat je een goede NIPT uitslag hebt!! En lekker snel ook, stuk sneller dan verwacht.

Greenbean morgen echo :cheer2: Waren vast lang weken/laatste dagen ;)

Lathyrusjes fijn dat je een andere verloskundige gevonden hebt en dat je in elk geval aan de telefoon al een goed gevoel had. Het lijkt me echt lastig kiezen, je weet het pas een beetje beter als je een keer langs bent geweest denk ik. Goed dat je actie ondernomen hebt!

Leuk om jullie plannen met opvang/opa's/oma's te lezen. Wij hebben een vrij grote hoeveelheid opa's en oma's (beiden gescheiden ouders, 1 hertrouwd en 1 vaste relatie). De vader van mijn vriend wil geen vaste dagen, maar is nu al regelmatig noodopvang (als het kinderdagverblijf de juiste dag niet beschikbaar blijkt te hebben voor een jonger kind bijvoorbeeld... super stom dat het kan, maar wel fijn dat het op te vangen is dus). Mijn vader zie ik het niet zo doen. Vandaar alleen de oma's allebei op 'eventueel, als ze willen' mee in de afweging.
Beste dames,

Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kloppend hartje gezien zojuist :flirting:!! Ze kwam nu op 2 dagen verschil uit met mijn eigen berekening, maar liet ook meteen zien hoeveel een millimeter doet :-). 13 augustus terug voor de termijnecho.

Nu even lekker genieten van dit mooie nieuws!
Lathyrusjes Fijn dat je een andere verloskundige hebt gevonden, hopelijk is de klik hier wel. Succes met de voorbereidingen voor de bruiloft, spannend! Hopelijk voel je je die dag goed. Weten jullie al wanneer jullie het nieuws willen vertellen?

GreenBean Gefeliciteerd met de goede echo! Lekker van genieten :heart: Wanneer gaan jullie het nieuws vertellen, of al gedaan?
Zentony mijn ouders krijgen morgen de primeur :-)! Heb een slabbetje gekocht met ‘deze slab is voor bij opa en oma’. Denk dat ze heel verrast zullen zijn!

Hoe is met jullie allemaal?
Hee dames! Hoe is het?

Wat fijn Zentony, dat je NIPT uitslag goed is! Heel fijn om te horen zoiets. Ik heb vandaag bloed af laten nemen en ze verwachten binnen 10 werkdagen een terugkoppeling te geven. Moest ook even op ijzer laten testen ivm vegetarisch eten.

Oh GreenBean wat heerlijk! Gefeliciteerd ☺️ Leuk en bijzonder hè, om een kloppend hartje te zien. En dan hebben we straks ook weer kort na elkaar een echo, dus nog even 3-4 weekjes aftellen! Goed trouwens dat je zo lekker met crossfit bezig bent. Je kunt dat echt prima combineren met zwangerschap! Ik krijg iig goede tips en heb besloten dat ik me straks ga aanmelden voor de power mama’s 😉. Heel veel plezier morgen met vertellen!! Laat je weten hoe het is gegaan?

Lathyrusjes Heel logisch hoor dat je zo moe bent. Ik dacht over het ergste heen te zijn, maar vandaag bestaat uit wakker worden, middagdutje, daarna nog een middagdutje en straks vroeg naar bed. Zucht... fijn dat je morgen een nieuwe afspraak hebt bij een andere verloskundige! Veel succes, laat je weten hoe het is gegaan? 😊 hopelijk is dit een betere klik!

Crewgirl Herkenbaar hoor; de gescheiden ouders van m’n vriend willen wij beide niet laten oppassen - hoe lief ze ook zijn, vooral de vader en stiefmoeder, het zijn er gewoon absoluut geen types voor. Het moet ook allemaal kunnen en ze moeten het willen - net als jullie zelf 😊. Gelukkig is er veel qua opvang mogelijk, mits je er snel bij bent. Hoe voel jij je nu?

Hier is de vermoeidheid toch nog echt niet weg, en m’n broeken zitten niet meer zo lekker. Tegenwoordig zijn de jeans toch aardig hoog en die strakke band drukt steeds in m’n buik, dus ik typ dit ook met de knoop en rits (deels) open... blij dat ik maandag even ga shoppen voor wat zwangerschapskleding! Het is nauwelijks te zien, maar ik merk het toch echt wel. Verder hebben we vandaag definitief akkoord gegeven op de kinderopvang en dat is geregeld. M’n vriend wil de eerste twee kraamweken verlof, maar als ik aan het werk ga, wil hij daarna ook nog eens vier weken verlof opnemen. Heel tof! Hebben jullie mannen daar ook al over nagedacht?

Meriba, Sandwichkind en Aapje ik hoop dat het met jullie ook goed gaat! ☺️🍀
Vanochtend een kloppend hartje gezien en gehoord! Ik heb het kindje veel beter kunnen zien dan bij de vorige echo. Echt super mooi en bijzonder om te zien. Deze verloskundige was duizend keer beter. Voelde me er veel meer welkom, legde veel meer uit, nam de tijd, ik voelde me niet een nummertje. Dus ik ben blij!

Ik merk ook nu al dat mijn broeken strakker zitten om mijn buik. Maar gelukkig nog veel thuis werken, dus lekker pyjamabroek aan!
Lathyrusjes Goed dat je bent overgestapt, een goede klik lijkt me toch wel hee belangrijk! Mijn broeken zitten gelukkig nog goed :-)!

Net bij mijn ouders het grote nieuws verteld. Ze waren echt super enthousiast en vroegen meteen wanneer ze op mochten passen. Zo bijzonder om het te kunnen delen!
ranjaa Fijn dat de opvang geregeld is. Wij hebben gister een kijkje genomen bij onze favoriet en dat was heel positief. Dinsdag hebben we een afspraak staan bij een ander kdv, daarna gaan we vergelijken en de knoop doorhakken. Bij die eerste gaven ze wel aan snel vol te zitten, ze konden niet met zekerheid zeggen of er plek was vanaf de periode dat we willen. Mijn vriend gaat ook extra verlof opnemen, een week extra na de bevalling (dus in totaal 2 weken thuis dan) en ook 2 weken als ik weer begin met werken. Langer aan 1 stuk wil hij liever niet, maar hij gaat wel proberen om die overige weken te verdelen zodat we 1 dag minder opvang kunnen doen voor 1-2 maanden. Het is nog onduidelijk of dat lukt, hij werkt onregelmatig (zorg) en mag eigenlijk niet meer dan 1 vaste dag vrijhouden (weekend meegerekend). Veel plezier met shoppen maandag!

GreenBean Fijn dat je ouders zo enthousiast zijn!

Lathyrusjes Wat heerlijk dat deze afspraak wel goed was, en dat je de kleine hebt kunnen zien en horen! Geniet ervan! Ik vind thuiswerken ook ideaal in combi met zwanger zijn, lang leve joggingbroeken :cheer:

Deze week heb ik het nieuws aan mijn oma verteld. Ik heb expres even gewacht omdat mijn oma's verjaardag eraan zat te komen (en ook strategisch, omdat zij vervolgens de gehele familie wel inlicht :hihi: ). Een extra achterkleinkind was een leuk cadeautje op haar 85e verjaardag. Ze werd helemaal emotioneel, heel speciaal.

Ik heb straks met een vriendin afgesproken die ik al bijna een half jaar niet gezien heb (wonen niet bij elkaar in de buurt en waren voorzichtig met afspreken ivm corona), en ga het grote nieuws ook vertellen. Ben heel benieuwd wat ze gaat zeggen, ik denk namelijk niet dat ze het verwacht. Wel heel leuk om het nu gewoon met iedereen te kunnen delen!

Hier pas ik nog een paar gewone broeken (vooral de broeken met veel stretch), maar er zijn er ook een paar verbannen naar de zolder. Positiebroeken vind ik nog niet ideaal, ondanks dat de maat wel goed is zakken ze best wel af als ik een stuk loop. Misschien dat dat minder wordt naarmate er een echte babybump is. Ik ben benieuwd wanneer die er is. Nu is er aan de buitenkant nog niet echt wat te zien (behalve regelmatig een nogal opgeblazen buik).

Fijn weekend allemaal!
Greenbean gefeliciteerd met je goede echo!! En aan je ouders vertellen klinkt erg leuk, fijne reactie ook :)

Ranjaa fijn dat kinderopvang geregeld is. Shopse maandag voor de zwangerschapskleding.

Lathyrusjes wat fijn dat deze verloskundige veel beter beviel (pun intended ;-) ) Had je door de switch ook een extra echo nu, of zat dit moment sowieso in de planning?

Hier nu in de vruchtbare periode, dus op naar het wachtbankje. Vind het nog een beetje zoeken wat ik nu wel/niet doe met eten en drinken. Ik wil aanhouden dat ik in elk geval de twee weken (tussen ovulatie en NOD) me aan alle regels hou. Ergens hou ik er wel rekening me dat het even kan gaan duren, geen idee waarom, want heb daar totaal geen reden voor. De trackrecord van deze groep is vrij goed 8-) . Vooral de koffie is een beetje een uitdaging met het thuiswerken. Want ik drink gewoon graag (lekkere) koffie. Als ik niet thuis werk, drink ik max. 1 kopje koffie per dag, omdat ik de koffie op kantoor niet lekker vind (ok, beetje koffiesnop). Maar ik ben nu aan het wachten op de decafe koffie die ik besteld heb. Hopen dat dat een beetje wil werken in ons bonenapparaat. Heb nog niet echt decafe koffie gevonden waar de omschrijving mij aanstaat, zoek meestal iets met bijna de maximale sterkte en dark roast. Bij decafe staat er meestal 'fijn mild aroma'bladibladibla. Niet wat ik zoek. Iemand toevallig tips?
crewgirl Ik snap je dilemma heel goed. Ik ben ook een (goede) koffieliefhebber. Uiteindelijk toch gezwicht voor décaf en dat is inderdaad altijd mild (té mild) lijkt het wel. Misschien is er in de koffiespeciaalzaken wat te vinden? Bij mij was het probleem gelijk opgelost toen ik net zwanger was, ik lustte geen druppel koffie meer. Heel onwerkelijk, maar wel makkelijk afkicken ;) . Die afkeer is er het volle eerste trimester geweest. Misschien dat het bij jou ook wel ineens omslaat, wie weet!

Dit weekend heb ik trouwens weer voor het eerst een koffietje op, maar rustig begonnen met een cappuccino. Normaal gesproken zo zwart en pittig mogelijk. Maar ik voorzie wel weer wat koffie in het tweede trimester, yes! :-D
Zentony dat is wel een makkelijke oplossing, haha. Geen permanente oplossing, wat op zich ook wel weer fijn is. Ik laat het weten als die ik online besteld heb wat is (maar voorlopig is de levering in elk geval niet snel). Voor nu ben ik maar even overgestapt op de (gember)thee... ook lekker, maar lijkt niet op mijn lekkere sterke koffie natuurlijk :bonk:
Dag allemaal! Hoe is het?

Wat fijn Lathyrusjes dat deze verloskundige veel beter aansluit bij je en ook veel meer de tijd voor je neemt. Heel goed dat je er achteraan bent gegaan!

GreenBean wat leuk dat je ouders zo enthousiast reageerden 😊🥰 blijft toch ook bijzonder om te vertellen hè.

En Zentony heb je een keuze kunnen maken tussen de twee kinderdagverblijven? Blijft lastig hè. Heel herkenbaar trouwens, dat je geen koffie meer lust. Hier ook vrijwel geheel afgekickt - alleen heb ik nu wel weer wat zin in een cappuccino! Dus Crewgirl, er is hoop voor je 😉. Goed je vruchtbare dagen benut? Mooi dat je je iig tot aan je NOD dan even wat wil houden aan de ‘regeltjes’, dat zou ik ook doen idd.

Hier ben ik verliefd op zwangerschapsbroeken. De joggingbroek van Noppies 😍... geweldig! Kan casual, maar met hakken en een bloesje is hij heel classy. En ik blijf maar over m’n buik aaien dan, want hij is dan lekker zacht ingepakt. Ik merk ineens veel verschil tussen de ochtend en avond. Aan het begin van de dag lijk ik nog echt niet zwanger, maar na een dag eten heb ik een buikje! Haha. Kan hem niet meer ‘even inhouden’ dan. En ik heb een aanbieding geshopt qua babykamer bij Petite Amélie ♥️ ik vond het zonde die voorbij te laten gaan, terwijl het goed degelijk hout is en voor een heel mooie prijs. Ook heb ik op m’n werk al afgestemd over zwangerschaps- en ouderschapsverlof (door de vele jongere dames die er werken, en de babybooms af en toe, moet je dat wel enigszins tijdig regelen om je voorkeur te krijgen qua ouderschapsverlof). Ach, is dat ook maar weer klaar! Dus op naar een warm weekend nu 😉 fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven