43 jaar en zwanger worden van de 4e?
vrijdag 24 juli 2020 om 18:03
Wij hebben drie gezonde kinderen, 11, 12 en een baby. De laatste was een verrassing maar wel erg welkom. Nu vind ik het leeftijdsverschil met de 2 oudste best groot en zou het me voor haar leuk lijken als ze er een broertje of zusje bij krijgt. Ik ben echter al 43, gezond en super fit maar toch. Ik twijfel dus enorm. Heeft iemand ervaring hiermee?
vrijdag 24 juli 2020 om 20:11
vrijdag 24 juli 2020 om 20:30
Wat grappig, ik ken iemand bij wie dit het geval is... die 4 +5 kwamen wel geruime tijd na nr 3, dus voor hen is het fijn dat zij elkaar hebben...Wissewis schreef: ↑24-07-2020 19:13Waarom zou het een groter probleem zijn op je 43 dan dat het was op je 41 à 42 ?
Stel dat nummer 4 er komt ... Je bent straks niet zoveel ouder als ie afstudeert dan dat je zou zijn bij nummer 3.
Als je dit écht wil en alle risico's en financiën hebt afgewogen ... Ga ervoor.
Hou er wel altijd rekening mee dat nummer 4 ook een nummer 4 + 5 zou kunnen zijn.
Ze zeiden me dat op oudere leeftijd de kans op een tweeling toeneemt (ik weet niet of dat klopt hoor)
vrijdag 24 juli 2020 om 20:44
vrijdag 24 juli 2020 om 20:45
vrijdag 24 juli 2020 om 21:00
vrijdag 24 juli 2020 om 21:20
Wil je een 4e kind of een speelmaatje? Grote kans dat ze helemaal niet zo graag met elkaar spelen. Mijn moeder was 43 toen ze nog een kind kreeg. Was natuurlijk niet gepland. Mijn zusje had wel het syndroom van down. Zou je als je zwanger zou zijn van een kind met down de zwangerschap voort willen zetten? Zou het nog steeds een goed speelkameraadje zijn voor je jongste? In het begin wel waarschijnlijk maar een paar jaar verder zal dat anders lopen.
Ik zou zelf nooit een kind “nemen” voor het andere kind. Geen garantie dat dat leuk is.
Praktisch gezien is het ook lastiger met een 4e qua huis, auto, vakanties etc.
Ik zou zelf nooit een kind “nemen” voor het andere kind. Geen garantie dat dat leuk is.
Praktisch gezien is het ook lastiger met een 4e qua huis, auto, vakanties etc.
vrijdag 24 juli 2020 om 22:06
Bedankt voor de fijne reacties, ik was bij de 3e ook 43, ik ben namelijk net bevallen. Zwanger worden was echter geen bewuste keuze, ik was aan de pil en ben waarschijnlijk door een weekje ziek te zijn geweest (veel overgegeven) zwanger geworden.
Aan de ene kant denk ik ja, ik ben heel tevreden zo met 3 gezonde kinderen. Heel dubbel. Waarschijnlijk gieren de hormonen ook nog door mijn lijf dus dat heeft er vast ook behoorlijk mee te maken.
Aan de ene kant denk ik ja, ik ben heel tevreden zo met 3 gezonde kinderen. Heel dubbel. Waarschijnlijk gieren de hormonen ook nog door mijn lijf dus dat heeft er vast ook behoorlijk mee te maken.
vrijdag 24 juli 2020 om 22:46
Lekker ervoor gaan. Met 43 weet je niet of het snel lukt en als je nog een jaar zou wachten ben je zomaar 44 of 45 als je bevalt. Ik ken wel een stel vrouwen die een al dan niet gepland nakomertje kregen op die leeftijd. Gek genoeg allemaal makkelijke zwangerschappen en vlotte bevallingen. Relaxte moeders ook, en met een stel grote brussen heb je altijd een oppas voorhanden.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:31
Mijn broertje werd geboren toen ik naar de middelbare school ging. Wij als oudsten (mijn zusje en ik) hebben er nooit onder geleden, maar hij als jongste (zegt hij) ook niet.
Hij ging alleen met zijn zussen naar de dierentuin, zwemmen, naar de bioscoop, etc. ipv samen duplotorens bouwen. Maar we waren nog steeds broer en zus hoor en ik speelde graag met hem, naast dat we vaak op pad gingen. En inmiddels speelt hij weer heel leuk met zijn neefje (mijn zoontje). Net zoals ik toentertijd met hem.
Dus of je een vierde kind wil of niet moet jij weten, maar de band tussen siblings met een groot leeftijdsverschil kan ook heel leuk zijn.
Hij ging alleen met zijn zussen naar de dierentuin, zwemmen, naar de bioscoop, etc. ipv samen duplotorens bouwen. Maar we waren nog steeds broer en zus hoor en ik speelde graag met hem, naast dat we vaak op pad gingen. En inmiddels speelt hij weer heel leuk met zijn neefje (mijn zoontje). Net zoals ik toentertijd met hem.
Dus of je een vierde kind wil of niet moet jij weten, maar de band tussen siblings met een groot leeftijdsverschil kan ook heel leuk zijn.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:56
Mijn moeder dacht precies hetzelfde mijn broer was een nakomertje. Ze vond het zo sneu voor hem zo als nakomertje dat ze mij nog kregen eigenlijk als leuk voor mijn broertje. We hebben echt elkaar het leven zuur gemaakt zeker tot we een jaar of 15 waren. Constant ruzie en vechten het was vreselijk. Later toen wij volwassen werden wel goed gekomen hoor maar oh oh ik denk dat mijn moeder best wel eens spijt had dat ze mij er nog bij hadden gekregen. Zelf mijn ooms of tantes maken er nu nog wel eens grapjes over.
En ik vond mijn moeder altijd best oud. De moeders van mijn vriendinnetjes waren echt veel jonger ik vond dit altijd wel jammer.
Al is dat nu heel anders omdat tegenwoordig de meeste vrouwen ook wat later aan kinderen beginnen.
Persoonlijk zou ik het niet doen, maar dat is puur van uit mijn ervaring. Het kan natuurlijk heel goed anders gaan en dat ze juist wel heel goed met elkaar overweg kunnen.
En ik vond mijn moeder altijd best oud. De moeders van mijn vriendinnetjes waren echt veel jonger ik vond dit altijd wel jammer.
Al is dat nu heel anders omdat tegenwoordig de meeste vrouwen ook wat later aan kinderen beginnen.
Persoonlijk zou ik het niet doen, maar dat is puur van uit mijn ervaring. Het kan natuurlijk heel goed anders gaan en dat ze juist wel heel goed met elkaar overweg kunnen.
zaterdag 25 juli 2020 om 00:21
Als je net bevallen bent zou ik dit even parkeren.
Na mijn eerste riep ik NOOIT MEER, maar 8 jaar later kreeg ik toch nog een baby en daarna voelde ik een sterke wens voor een derde die nu 4 maanden oud is. Door omstandigheden de laatste op mijn 42ste gekregen. Wij kenden de risico's en konden daar mee leven.
Persoonlijk zou ik geen.kind krijgen voor een ander kind, maar omdat we een.kinderwens hebben. Wat vind jouw partner eigenlijk? En als je er nu bewust voor kiest, kun je dan leven met de hogere risico's? Wil.je wel of geen.onderzoeken en welke gevolgen hebben de uitslagen?
Na mijn eerste riep ik NOOIT MEER, maar 8 jaar later kreeg ik toch nog een baby en daarna voelde ik een sterke wens voor een derde die nu 4 maanden oud is. Door omstandigheden de laatste op mijn 42ste gekregen. Wij kenden de risico's en konden daar mee leven.
Persoonlijk zou ik geen.kind krijgen voor een ander kind, maar omdat we een.kinderwens hebben. Wat vind jouw partner eigenlijk? En als je er nu bewust voor kiest, kun je dan leven met de hogere risico's? Wil.je wel of geen.onderzoeken en welke gevolgen hebben de uitslagen?
zaterdag 25 juli 2020 om 00:30
Mijn man heeft een broer en zus die tien en twaalf jaar ouder waren. Hij is dus het nakomertje
En heeft helemaal geen speelmaatje gemist (die koos hij zelf wel uit, leuke buurjongen of klasgenoot) en ook geen broer of zus gemist ( die heeft hij immers)
Hij vond het leuk een nakomertje te zijn
Een kennis van mij dacht ook nog een vierde en dat werd een drieling trouwens. ....
En heeft helemaal geen speelmaatje gemist (die koos hij zelf wel uit, leuke buurjongen of klasgenoot) en ook geen broer of zus gemist ( die heeft hij immers)
Een kennis van mij dacht ook nog een vierde en dat werd een drieling trouwens. ....
zaterdag 25 juli 2020 om 10:03
Oeps!absor schreef: ↑25-07-2020 00:30Mijn man heeft een broer en zus die tien en twaalf jaar ouder waren. Hij is dus het nakomertje
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 25 juli 2020 om 10:09
Wij hadden hetzelfde maar ik was toen 28. Mijn oudste kreeg ik op mijn 18e, de tweede anderhalf jaar later. Mijn relatie ging stuk en later kreeg ik in mijn nieuwe relatie (na vijf jaar) een baby. Voelde als een nakomertje en zou voor haar fijner zijn als ze nog een broertje of zusje van ongeveer dezelfde leeftijd zou hebben. En er speelde ook mee dat mijn man dan zijn tweede kind zou krijgen. Ik kreeg drie miskramen voor nr 4 kwam.
Jullie zijn de enigen die dit kunnen beslissen maar gezien je hormonen zou ik het echt nog even naast je neerleggen.
Jullie zijn de enigen die dit kunnen beslissen maar gezien je hormonen zou ik het echt nog even naast je neerleggen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.