Amazon.nl betrouwbaar?

26-07-2020 16:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb iets leuks voor in ons huis gezien. Op Amazon.nl zie ik dat dit goedkoper is dan op bol.com. Is Amazon betrouwbaar? Op internet lees ik verschillende verhalen namelijk..

Het gaat om het volgende product: https://www.amazon.nl/Umbra-Triflora-bl ... B07M8P93FD
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... -nederland

En in het bijzonder de zin: "Let wel op bij wie je koopt: Amazon of een externe verkoper."

Ik zweer overigens zelf bij Amazon. Maar ik woon niet in Nederland. Tot nu toe alleen nog maar goede ervaringen gehad. Levertijden worden altijd nagekomen, (nog) nooit beschadigde producten gehad. Alleen geen ervaring met retourneren.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Wij bestellen regelmatig op de UK, Duitse en zelfs op de amerikaanse Amazon. Nooit echt problemen mee gehad.

Maar nu een paar keer bij NL besteld, en alle keren ging er wat mis en hebben we de producten niet ontvangen.

Ik ben op basis van die ervaringen geen fan.
Amazon is qua businessmodel een verhaal apart, maar qua betrouwbaarheid is er niks mis mee. Ik heb al jaren goede ervaringen met Amazon.de, dit is de Nederlandse voorkant van die site. Bezorging meestal gewoon op de dag dat ze aankondigen en de spullen zijn doorgaans ook gewoon van goede kwaliteit (behalve de wederverkopers die via Wish/AliExpress handelen, dat is precies wat je van die sites kunt verwachten. Het product dat je aangeeft wordt verkocht door Amazon zelf, dut dat zou ik prima aandurven.
Ik koop gewoon liever niet bij Amazon. Bedrijf met zoveel achterlijk veel geld dat ze met jaren verlies nog steeds alle andere bedrijven kapot kunnen concureren. En dat dus ook overal doen/proberen.

Ik koop liever hij de Hollandse (online) winkels.
Ik vind bol.com fijner, want ze werken met postnl. Maar Amazone is wel betrouwbaar. Ik heb ook 1 keer bij de nl besteld en kreeg het netjes geleverd.

Ik heb vorige keer op Amazone.de een spel gekocht wat 15 euro goedkoper was. Het scheelde de helft, dan neem ik het wel voor lief dat het niet met PostNL gebracht wordt.
Ik heb vorige week bij Amazon besteld en het was er binnen een paar dagen. Niets mis mee!

Het betreffende artikel was 10 euro goedkoper dan bij bol.com
Bol ( externen) verstuurt soms ook met dhl of gls. Dat weet je nooit van te voren

Ervaring met amazon.de en amazon.nl
1x kreeg ik niks ( dacht ik) toen kreeg ik mn geld terug. Later kwam het alsnog maar toen had ik het al terug en die mail was noreply

Ook keer wat geretourneerd ( denk op de duitse site nog) en toen kreeg ik ook vr ij snel mn geld terug
Betrouwbaar qua financieel of dat het product veilig is? Het nadeel van externe verkopers is dat Amazon dan wel een Nederlandse webshop is, maar de garantie dat ze aan EU normen voldoen en het retour- en klachtbeleid afschuift op de verkopers. En daar is verder geen handhaving of controle op. Terwijl de naam Amazon, of bv Bol wel vertrouwen geeft dat het goed is want NL webshop, maar dat is dus niet.
Luci_Morgenster schreef:
26-07-2020 17:06
Ik koop gewoon liever niet bij Amazon. Bedrijf met zoveel achterlijk veel geld dat ze met jaren verlies nog steeds alle andere bedrijven kapot kunnen concureren. En dat dus ook overal doen/proberen.

Ik koop liever hij de Hollandse (online) winkels.
Dat dus. Ik koop er uit principe niet omdat ze de hele Nederlandse markt kapot concurreren.
Ik koop niet bij amazon, ook niet bij bol.com trouwens. Ik heb de laatste tijd steeds meer het idee dat er rommel van ali express wordt doorverkocht door die zogenaamde externe verkopers voor een veel hoger bedrag.
Ik bestel regelmatig via de Amerikaanse Amazon. Als het via het bedrijf zelf verzonden kan worden doe ik dat, maar soms kan dat niet. Heb 1 keer een product niet gekregen via een extern bedrijf en toen kreeg ik na 3 dagen het geld terug. Uiteindelijk kreeg ik het product toch, maar na een maand.

Ik kijk vaak eerst of het bedrijf ook een eigen webshop heeft. Soms doen ze alleen alles via Amazon.
Tip: zoek zelfde artikel op de duitse amazon, vaak nog goedkoper en je hebt hetzelfde account als bij de NL site. De site is zelfs in NL, gewoon amazon.de van maken.
Nope
Ik ga altijd naar amazon.de maar heb al een poos niets gekocht. De boel hoort toch bij Alexa hè.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb er 2 boeken besteld tot nu toe. Wel trager dan bijvoorbeeld Bol, want Amazon doet niet aan vandaag besteld morgen in huis jammer genoeg, maar verzending onder de 20 euro is gratis en de artikelen waren goedkoper. Ik kreeg netjes een mailtje dat mijn ene boek vertraagd is, kan me niet herinneren dat ik zulke mailtjes van andere webshop ooit kreeg.
Sansa_ schreef:
26-07-2020 17:43
Dat dus. Ik koop er uit principe niet omdat ze de hele Nederlandse markt kapot concurreren.
Dit dus. Ze hebben zoveel geld dat ze producten onder de marktprijs kunnen verkopen. Als de Nederlandse markt kapot is, hebben ze alle vrijheid om de prijzen weer omhoog te gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven