2 kleintjes en bruiloft in ver oord

27-07-2020 07:36 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik had het gistervond met een zwangere vriendin over een lastige kwestie. Haar schoonzus en zwager zouden dit jaar trouwen in een ver oord. Door corona hebben ze dit uitgesteld naar volgend jaar. Vriendin heeft al een kindje van nu 1,5 jaar oud en de tweede zal als zij gaan trouwen zo'n 6 maanden oud zijn.

Ze ziet het totaal niet zitten om een eind (zo'n 12 uren enkele reis) te vliegen met 2 kleine kinderen. Zeker niet met een baby van 6 maanden oud. Daarbij komt dat ze helemaal niet zo close is met schoonzus en zwager maar ze vindt ook dat ze het niet kan maken om niet te komen opdagen.

Haar vriend wil het liefst met hun hele gezin gaan maar begrijpt dat ze dit niet fijn vindt. Hij is ook bereid alleen te gaan, echter zegt hij ook dat het de relatie met zijn zus en zwager geen goed zal doen.

Ik snap haar wel, ik heb 1 kind van 10 maanden maar een aantal maanden geleden had ik het ook niet zien zitten met zo'n kleintje, laat staan als je er 2 hebt. Ik wist verder ook niet wat ik moest adviseren. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.

Het is met corona natuurlijk nog maar de vraag of het volgend jaar dan wel door kan gaan. Wat zouden jullie beslissen?
Met een baby van 6 maanden vliegen zou ik geen probleem hebben, een peuter is meer werk alhoewel je met een schermpje een heel eind komt :P Ik vond het vliegen met een net eenjarige nog het lastigste (te klein voor een schermpje en te groot om bij je te willen blijven zitten.

Ik snap de man wel, het is zijn directe familie, ik vind zijn stem zwaarder wegen dan die van vriendin hierin. Ze hoeft het vliegen met 2 kinderen ook niet alleen te doen, haar man is er ook bij. Ik weet niet wat de bestemming is (waarschijnlijk tropisch) maar ik zou er een familievakantie aan vast plakken als gezin. Ik zou wel de tickets later pas boeken ivm Corona en de baby. Je moet ook maar zien hoe dat gaat, is het een huilbaby, een makkelijke baby, gaat het wel goed met de bevalling, etc.
Dutchgirly schreef:
27-07-2020 09:27
jij hebt duidelijk mijn schoonmoeder nog nooit gezien haha. Mijn schoonbroer heeft zelfs geprobeerd om ipv te gaan trouwen dan maar een geregistreerd partnerschap te doen om het te downsizen. Echt, de ruzie die er werd gemaakt over uitnodigingen naar de buren van vroeger en weet ik wie. Het was pijnlijk aan te horen.
Gewoon pas achteraf vertellen dat je getrouwd bent.
You can never have too many hats, gloves and shoes
TheeMetChocolade schreef:
27-07-2020 07:40
Echt hoor, wat is dat toch in relaties?!
Dat doe je toch gewoon voor je man.
Nou van mij kon ie het dak op met een bos uien.
Bellyflop schreef:
27-07-2020 11:15
Ook manipulatief trouwens om hele hoge drempels op te werpen, eigenlijk asociaal hoog, ook ten aanzien van de kinderen, en dan te doen alsof die ander de relatie op scherpt stelt door daar niet in mee te gaan.

De enige die de relatie op scherp stelt zijn natuurlijk schoonzus en zwager. Als ze prijs zouden stellen op TO’s aanwezigheid dan zouden ze niet op 12 uur vliegen gaan trouwen. Ze weten dat TO zwanger is en dan 2 kleintjes heeft. Als ze haar er níet bij willen hebben, zouden ze het zo moeten plannen als ze nu doen. Een achterdochtig mens zou zelfs kunnen denken dat ze het expres doen...
Vind het ook altijd raar dat als jij iets niet wil je daarmee de relatie op scherp zou zetten, terwijl de relatie eigenlijk juist op scherp wordt gezet door de bridezilla die wil dat je duizenden euro's uitgeeft om aan de andere kant van de wereld haar narcistische feestje bij te wonen. Ze kon wat mij betreft de boom in met d'r eisen.
Miek_ schreef:
27-07-2020 11:51
Met een baby van 6 maanden vliegen zou ik geen probleem hebben, een peuter is meer werk alhoewel je met een schermpje een heel eind komt :P Ik vond het vliegen met een net eenjarige nog het lastigste (te klein voor een schermpje en te groot om bij je te willen blijven zitten.

Ik snap de man wel, het is zijn directe familie, ik vind zijn stem zwaarder wegen dan die van vriendin hierin. Ze hoeft het vliegen met 2 kinderen ook niet alleen te doen, haar man is er ook bij. Ik weet niet wat de bestemming is (waarschijnlijk tropisch) maar ik zou er een familievakantie aan vast plakken als gezin. Ik zou wel de tickets later pas boeken ivm Corona en de baby. Je moet ook maar zien hoe dat gaat, is het een huilbaby, een makkelijke baby, gaat het wel goed met de bevalling, etc.
Man kan dus prima alleen gaan. Of als ie persé met die baby's wil, dan neemt hij ze zelf maar mee en is TO lekker een weekje vrij in Nederland.
De band is al niet goed, die wordt heus niet beter als je duizenden euro's over de balk smijt voor die bridezilla.
Dutchgirly schreef:
27-07-2020 09:16
Nou als je daar goede tips voor hebt dan hoor ik dat graag. Ik zie de optie 'ver weg' echt als enige optie om niet gek te worden van mijn eigen bruiloft. Als ik het hier zou houden, dan zou ik me zo snel verplicht voelen om allerlei mensen uit te nodigen. (De vriendengroep van mijn vriend bijvoorbeeld is al 35 personen). Ik hou echt niet van zo'n verplicht programma en de hele tijd in de menigte in de picture staan. Zo'n mooie intieme ceremonie ergens ver weg op het strand daarentegen lijkt me wel geweldig.
Ik denk dat de belangrijkste tip is: maak een plan en blijf daarbij! Want als jij een ceremonie op een wit strand doet en je wilt er wel jullie beste vrienden bij, wat doe je dan als je 'twee-na-beste-vrienden' enthousiast roepen 'o, wij komen ook!!'. En dat hoort tante Mien, en die wou altijd al naar een ver wit strand... 'O... mag ik niet komen? Maar het leek me juist zo leuk!'.
Ik vraag me serieus af of dat in het buitenland zo veel minder ingewikkeld is dan in Nederland. Laat jezelf niet gek maken zou je motto moeten zijn! ;-)
Dutchgirly schreef:
27-07-2020 09:27
jij hebt duidelijk mijn schoonmoeder nog nooit gezien haha. Mijn schoonbroer heeft zelfs geprobeerd om ipv te gaan trouwen dan maar een geregistreerd partnerschap te doen om het te downsizen. Echt, de ruzie die er werd gemaakt over uitnodigingen naar de buren van vroeger en weet ik wie. Het was pijnlijk aan te horen.
Dus eerder afkappen die discussie en niet aanhoren.

Die buren van vroeger zitten er ook helemaal niet op te wachten om op te moeten draven bij een bruiloft van een oud buurmeisje omdat zo'n dwingeland van een ex-buurvrouw ze voor het blok zet. En een cadeau regelen, hun tijd daaraan besteden, benzinekosten, en dan op zo'n feest zijn waar ze niemand kennen... Niemand wil dat, alleen die schoonmoeder, maar ze kan zoveel willen. Laat haar lekker in haar sop gaarkoken.
redbulletje schreef:
27-07-2020 11:52
Vind het ook altijd raar dat als jij iets niet wil je daarmee de relatie op scherp zou zetten, terwijl de relatie eigenlijk juist op scherp wordt gezet door de bridezilla die wil dat je duizenden euro's uitgeeft om aan de andere kant van de wereld haar narcistische feestje bij te wonen. Ze kon wat mij betreft de boom in met d'r eisen.

Hahaha, Wat heerlijk duidelijk! Zo waar! :rofl:
newspaper schreef:
27-07-2020 10:20
Wij hebben er zelfs een familie ruzie aan over gehouden. Voor onze bruiloft kwam er familie van mijn mans kant bij ons en zeiden letterlijk: "als pietje & pukje worden uitgenodigd dan komen wij niet". Zij hadden echter verwacht dat wij daarin mee zouden gaan, maar wij zeiden prima, dan kom je maar niet. Zo gezegd zo gedaan, het is nu 5 jaar later en die mensen nooit meer gezien. Mooi detail: die mensen + pietje & pukje zijn weer dikke vrienden (familie) van elkaar en alle gedoe was dus achteraf voor niets. Mijn man en ik hebben er geen seconde van wakker gelegen, het is onze bruiloft en we laten ons toch niet door een ander bepalen wie we wel of niet moeten uitnodigen. Wat een arrogantie!
Haha, zo zou ik het ook hebben gedaan.

Maar wel raar dat jullie dat stel nooit meer zien, terwijl ze wel weer op goede voet zijn met Pietje en Pukje. Zijn ze vergeten waarom ze niet op jullie bruiloft kwamen ofzo? Of schamen ze zich nu?
TheeMetChocolade schreef:
27-07-2020 07:39
Haar vent wil samen.
Ik zou gewoon gaan. Die baby van 6 maanden is het probleem niet, die heeft een wiegje en slaapt.
Daarnaast vliegt de baby ook nog eens gratis mee.
kindrebel schreef:
27-07-2020 10:55
Ik denk dat bij een kwestie als deze het enorm uitmaakt in welke bewoordingen je vertelt dat je niet naar die bruiloft komt.

Ik zou beginnen met de twijfel te benoemen. Gewoon bespreekbaar maken. Ik zou daarbij niet alleen de kleine kinderen als factor noemen, maar ook de pandemie. Het is nou eenmaal heel erg lastig om in een onzekere situatie beslissingen te maken die ver in de toekomst liggen.

Ik vind het eerlijk gezegd sowieso getuigen van weinig realiteitszin om een bruiloft in een ver oord over een jaar te plannen. Maar goed, je kop in het zand steken is voor velen nou eenmaal veel eenvoudiger. Het lastige in deze situatie is echter dat je je familie en naasten ongevraagd meesleept in die waanzin. Ik zou daar als gast opstandig van worden.

En dit zeg ik als aanstaande bruid die haar bruiloft van a.s. oktober heeft gecancelled en nog geen nieuwe datum prikt omdat dat toch niet meer is dan wishfull thinking.

Dat zou ik vooral niet doen als de insteek is niet gaan. Je kunt maar beter gewoon duidelijk zijn: helaas we komen niet, wij vinden het een te lange reis met een baby en peuter. Volgende keer beter.
Ik ben ook wel benieuwd wat Bridezilla ervan vindt dat zij nu onenigheid heeft veroorzaakt binnen de relatie van haar broer en diens vriendin, met haar buitenland-bruiloft en haar eisen. En dat zal broerlief haar ook niet in dank afnemen toch?

Ik denk dat het er alleen maar slechter op kan worden als het hele gezin met kinders en al tóch gaat om de goede vrede maar te bewaren. Want onderhuids blijven dan al die irritaties en verwijten toch doorsudderen, over en weer tussen álle volwassenen in dit verhaal.
Bridezilla, 3 jaar na dato: "Jullie kwamen alleen maar omdat ik zo aandrong, niet uit liefde en omdat jullie mij mijn mooie bruiloft gunden."
Broer: "Door jou is mijn relatie bijna kapot gegaan."
Vriendin: "Door jullie kon ik in 2021 niet gezellig met opa en oma naar de camping in Frankrijk want al onze vakantiedagen en geld waren op, en door die reis waren de kinderen helemaal over hun toeren en konden wij ook helemaal niet genieten van het feest, en ondanks dat we al die opofferingen hebben gedaan hebben jullie als broer en zus nog steeds ruzie."
Hetvrijewoord schreef:
27-07-2020 12:06
Dat zou ik vooral niet doen als de insteek is niet gaan. Je kunt maar beter gewoon duidelijk zijn: helaas we komen niet, wij vinden het een te lange reis met een baby en peuter. Volgende keer beter.
Nou inderdaad. Het enige wat het bruidspaar zal doen is met "oplossingen" komen zodat de genodigden wel kunnen komen. Sowieso is overleg geen goed idee: een uitnodiging neem je aan of sla je af, je gaat degene die je gevraagd hebben niet laten mee bepalen in die beslissing.
Miek_ schreef:
27-07-2020 11:51
Ik snap de man wel, het is zijn directe familie, ik vind zijn stem zwaarder wegen dan die van vriendin hierin. Ze hoeft het vliegen met 2 kinderen ook niet alleen te doen, haar man is er ook bij.
En wie gaat er met de baby of de peuter weglopen als die de ceremonie verstoort? Ook als dat betekent dat je de hele ceremonie mist? En wie zit er vanaf 19u in het hotel met slapende (hoop je dan) baby en peuter? Ik denk niet hij.

Het kan echt heel leuk zijn, als gezin naar een bruiloft, maar met een beetje pech mag zij met kinderen dus vooral mee voor de buhne, Dat is niet erg als het een avondje in de achterhoek is, maar met 12 u vliegen en die kosten erbij is het wel echt wat anders.
elein schreef:
27-07-2020 13:16
En wie gaat er met de baby of de peuter weglopen als die de ceremonie verstoort? Ook als dat betekent dat je de hele ceremonie mist? En wie zit er vanaf 19u in het hotel met slapende (hoop je dan) baby en peuter? Ik denk niet hij.

Het kan echt heel leuk zijn, als gezin naar een bruiloft, maar met een beetje pech mag zij met kinderen dus vooral mee voor de buhne, Dat is niet erg als het een avondje in de achterhoek is, maar met 12 u vliegen en die kosten erbij is het wel echt wat anders.
Mag toch hopen dat bridezilla op z'n minst een kinderoppas regelt voor de bruiloft als ze mensen met 't mes op de keel dwingt om met hun kroost de wereld rond te vliegen.
elein schreef:
27-07-2020 13:16

Misschien ben ik wel heel makkelijk maar bij ons is het de gewoonte dat de kinderen er gewoon bij zijn en op de locatie te slapen worden gelegd. Meestal is daar een aparte ruimte voor geregeld en is er een babyfoon. Maar vaak spelen ze lief met elkaar en gaan ze een keertje later na bed (uurtje of 23.00). Als baby kon je die van mij gelukkig gewoon in een hoekje in de kinderwagen neerleggen en sliep hij overal doorheen :) Als schoonzus graag wil dat kinderen erbij zijn dan weet je dat ze niet volledig stil zijn. Een peuter maakt dan af en toe een opmerking of stelt een vraag, lijkt mij prima. Een baby zou ik gewoon en de borst leggen als die zou huilen of inderdaad weglopen op zo'n moment. Maar goed, bij ons wordt daar heel makkelijk over gedaan en horen kinderen en gewoon ook echt bij en wordt er geaccepteerd dat ze zich niet altijd aan het draaiboek houden.
Miek_ schreef:
27-07-2020 13:28
Misschien ben ik wel heel makkelijk maar bij ons is het de gewoonte dat de kinderen er gewoon bij zijn en op de locatie te slapen worden gelegd. Meestal is daar een aparte ruimte voor geregeld en is er een babyfoon. Maar vaak spelen ze lief met elkaar en gaan ze een keertje later na bed (uurtje of 23.00). Als baby kon je die van mij gelukkig gewoon in een hoekje in de kinderwagen neerleggen en sliep hij overal doorheen :) Als schoonzus graag wil dat kinderen erbij zijn dan weet je dat ze niet volledig stil zijn. Een peuter maakt dan af en toe een opmerking of stelt een vraag, lijkt mij prima. Een baby zou ik gewoon en de borst leggen als die zou huilen of inderdaad weglopen op zo'n moment. Maar goed, bij ons wordt daar heel makkelijk over gedaan en horen kinderen en gewoon ook echt bij en wordt er geaccepteerd dat ze zich niet altijd aan het draaiboek houden.
Dit klinkt altijd zo leuk. En is vast ook heel leuk als het zo werkt. Mijn peuter maakte alleen niet af en toe een opmerking of vraag. Mijn peuter ging tijdens het meest romantische emotionele deel van de ceremonie luidkeels dinosaurussen nadoen. :| Vriend heeft dus de ceremonie gemist.

En ik ben ook heel makkelijk. Mijn oudste ging als baby gewoon mee naar een festival enzo, en sliep dan niet, of in de draagzak tot hoe laat we het maar wilden maken. Superleuk. Helemaal mijn bohemian beeld van het hebben van kinderen. Toen kwam de jongste. Die volslagen hysterisch werd als ze wilde slapen maar wakker gehouden werd door het minste geluid. :|

Het ligt dus ook heel erg aan je kind hoe leuk het in de praktijk echt is. Kan je er zelf nog zo makkelijk over zijn.
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-07-2020 09:47
Beetje jammer dat TO niet vertelt waarom ze zo ver weg gaan trouwen.

Daar zou voor mij alles vanaf hangen.

Komt een van de twee daarvandaan of wonen ze daar: gaan!

Je kunt net zo veel beren op de weg zien als je er zelf kunt verzinnen natuurlijk.
Simpelweg omdat ze dat mooi vinden. Geen speciale band met de bestemming naar mijn weten.
blondelady88 schreef:
27-07-2020 13:55
Simpelweg omdat ze dat mooi vinden. Geen speciale band met de bestemming naar mijn weten.
Dan zou ik niet gaan. Wij hebben het geld niet om meer dan 1x per jaar op vakantie te gaan. Dan ga ik niet mijn geld besteden aan een bruiloft met zo'n onzin reden.
redbulletje schreef:
27-07-2020 13:24
Mag toch hopen dat bridezilla op z'n minst een kinderoppas regelt voor de bruiloft als ze mensen met 't mes op de keel dwingt om met hun kroost de wereld rond te vliegen.
:rofl:

Mooi gezegd!
ExodusRedux schreef:
27-07-2020 14:00
Dan zou ik niet gaan. Wij hebben het geld niet om meer dan 1x per jaar op vakantie te gaan. Dan ga ik niet mijn geld besteden aan een bruiloft met zo'n onzin reden.
Precies. En ook al betaalt het bruidspaar alle reiskosten, dan nog zou ik niet gaan want ik besteed mijn vakantiedagen liever aan iets wat ik zelf uitkies. En ik hou niet van vliegen: ontzettend oncomfortabel, en slecht voor het milieu. Dus als het effe kan dan vermijd ik het liever.
Dit gaat over de zwager en schoonzus van een vriendin van TO. Het enige wat ik lees is dat de man van de vriendin DENKT dat het slecht is voor de relatie met zijn broer en schoonzus als zijn vrouw en kinderen niet meegaan.

Nergens lees ik dat die schoonzus iets heeft gezegd of gedaan. Er is volgens mij niemand een mes op de keel gezet en de bridezilla bestaat vooral in de reacties hier.

Wat is het toch makkelijk om er van alles bij te verzinnen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
blondelady88 schreef:
27-07-2020 13:55
Dan zou ik passen.
Hexopbezemsteel schreef:
27-07-2020 14:20
Dit gaat over de zwager en schoonzus van een vriendin van TO. Het enige wat ik lees is dat de man van de vriendin DENKT dat het slecht is voor de relatie met zijn broer en schoonzus als zijn vrouw en kinderen niet meegaan.

Nergens lees ik dat die schoonzus iets heeft gezegd of gedaan. Er is volgens mij niemand een mes op de keel gezet en de bridezilla bestaat vooral in de reacties hier.

Wat is het toch makkelijk om er van alles bij te verzinnen.
En leuk :lol: :lol: :lol:
Je zegt zelf al ze ziet het niet zitten om 12 uur met twee kleintjes te gaan reizen. Daar heb je al je antwoord. Bovendien zou ik voor mezelf naar het totaalplaatje kijken, hoe zit het inderdaad met de kosten, verblijf, hoeveel dagen, werk en alles eromheen? Of het nu familie is of niet, je kan niet iedereen tevreden stellen. En of het nu de band schaad of niet, ze kiezen ervoor om daar te trouwen. En je vriendin en partner kiezen er zelf voor wat ze daarmee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven