Tweede bevalling sneller?

27-07-2020 10:30 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Inmiddels ben ik 37 weken zwanger van mijn tweede, dus het aftellen is begonnen. Het is algemeen bekend dat een tweede bevalling vaak sneller gaat. Zo vertelde mijn ene verloskundige dat ik met drie cm ontsluiting al naar het ziekenhuis ga omdat het dus ineens snel kan gaan.

Nu vertelde de andere verloskundige (zelfde praktijk) zojuist dat deze bevalling als een eerste bevalling telt omdat er tien jaar tussen beide bevallingen zit.

Wie heeft ook en flinke tijd tussen haar bevallingen en wat is nu waar?

:shame:
Verrassingswolkje: bewust, ik ben zwanger van een donor. Drie vriendinnen hebben aangeboden erbij te zijn maar dat wil ik niet. Ik heb vertrouwen in mijn verloskundige. En mezelf.

Hoeveel jaar zit er tussen jouw tweede en deze zwangerschap?

Green: succes!!
apestaartje30 schreef:
27-07-2020 19:45
Verrassingswolkje: bewust, ik ben zwanger van een donor. Drie vriendinnen hebben aangeboden erbij te zijn maar dat wil ik niet. Ik heb vertrouwen in mijn verloskundige. En mezelf.

Hoeveel jaar zit er tussen jouw tweede en deze zwangerschap?

Green: succes!!
Heel veel succes! Het blijft spannend, zo’n bevalling. Maar over een week heb je dus een wolk van je baby en ben je vast alles weer vergeten ;-D

Tussen nr. 2 en 3 zit elf jaar. Destijds zei de verloskundige dat het na een jaar of acht weer een ‘eerste bevalling’ zou zijn. Maar ook eerste bevallingen kunnen voorspoedig verlopen...
-1e bevalling (is natuurlijk op gang gekomen) ongeveer 11 uur (waarvan 1 uur voor de placenta)
-2e bevalling (ingeleid) een kleine 3 uur waarvan 45 minuten voor de placenta.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
De eerste duurde 5,5 uur. 8 jaar later de tweede duurde 4,5 uur. 4 jaar later de derde duurde net geen uur.
Ik lees mee :popcorn:
28 weken zwanger nu
nachtvlinder1977 schreef:
28-07-2020 04:26
De eerste duurde 5,5 uur. 8 jaar later de tweede duurde 4,5 uur. 4 jaar later de derde duurde net geen uur.
Bij jou zit er ook veel jaar tussen de eerste en de tweede. Leuk. Hoe is dat voor de oudste?
apestaartje30 schreef:
28-07-2020 09:57
Bij jou zit er ook veel jaar tussen de eerste en de tweede. Leuk. Hoe is dat voor de oudste?
Dat heeft alleen maar vervelende redenen eigenlijk, maar de oudste is heel blij met zijn zusjes.

Mijn eerste kreeg ik met mijn ex na 10 jaar proberen en behandelingen. De zwangerschap was zo verschrikkelijk dat ik het daarna niet meer durfde. Ex ging er vandoor. Nieuwe partner was al erg blij met mijn zoontje. Na een aantal jaren durfde ik het toch aan, maar kreeg ik een miskraam. Twee jaar later kregen na een traject een dochter en 4 jaar later nog een dochter.

Heel erg blij mee, maar niks is gegaan zoals ik het ooit had kunnen bedenken.
Voor de geïnteresseerde. Mijn derde bevalling duurde twintig minuten :P
Vanochtend is besloten om eerder in te grijpen, omdat ik ondanks medicatie een bloeddruk had van 180/110.
Vanaf de eerste wee tot baby was het 20 minuten.

Ik ben een beetje high van alle hormonen en overdonderd door de snelheid :P we gaan nu lekker genieten!

Voor iedereen die nog moet bevallen!!! Zet hem op!!
Wauw!! Gefeliciteerd!!
En wat een snelle bevalling.
Gefeliciteerd!!
Supersnel.
Lekker genieten nu van je kleintje :flirting:
Bij mij wel.
Bij eerste meer dan 48 uur weeën zondag avond tot di avond laat, toen nog uur persen uiteindelijk met vacuüm pomp gehaald. 23:52 uur.

Tweede weeen begonnen om half 12 (onregelmatig) dan weer 5 dan weer 10 dan 2. Om 6 uur man wakker gemaakt 6:15 vk gebeld , toen zat ik op de wc en had ik om 6.30 persweeen. Die heb ik opgehouden en uiteindelijk is ze om 7:15 geboren met 1 x persen toen de vk er was en de kraamzorg niet. :D
Wow green gefeliciteerd en wat snel!
Gefeliciteerd Green, lekker genieten nu ja! Dat is wel echt een heel snelle bevalling :!:
Bedankt allemaal!
Het was overweldigend snel.
Gefeliciteerd Green !
Heel snel, kan me indenken dat je daar van moet bijkomen

Lees toch best veel 2e sneller dan 1ste, best hoopgevend ;-))
OkkiePetite schreef:
29-07-2020 15:22
Gefeliciteerd Green !
Heel snel, kan me indenken dat je daar van moet bijkomen

Lees toch best veel 2e sneller dan 1ste, best hoopgevend ;-))
Ja, er was een art assistent die binnen kwam lopen en ze zei mooi we zien dat de weeen begonnen zijn. We verwachten een cm per uur ongeveer. Dus ik zei dat ik geen gewone weeen voelde maar pers weeen. Nee dat kan niet zei de arts assistent en toen hoorde ik ineens de vpk zeggen O maar ik zie het hoofdje al.

Toen was een een beetje stress, want er stond nog niets klaar :bonk: dus die arts niet persen hoor, maar ik kon het niet tegenhouden en toen was hij er :proud:
Green17 schreef:
29-07-2020 15:33

Toen was een een beetje stress, want er stond nog niets klaar
Lekker belangrijk! :rofl: Ik beviel in de auto, daar stond ook niets klaar.

Gefeliciteerd!!! :bigkiss:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven