Vriend niet eerlijk over seksverleden

30-07-2020 13:12 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik heb nu bijna een jaar een vriend en alles loopt tot nu toe op rolletjes.
Nu vertelde hij me vorige week dat hij iets moest opbiechten. Hier schrok ik van, maar het bleek te gaan over een one night stand die hij heeft gehad met een gezamenlijke goede kennis. Deze vrouw kennen we via ons sporten en vinden we allebei een onaangenaam persoon. Hebben we het in het begin van onze relatie wel eens over gehad zelfs. En dat we ons verbaasden over de hoeveelheid mannen (‘losers’) die voor haar vielen..
Behalve dat het me dus nogal verbaasde dat hij juist met háár naar bed is geweest, vind ik er niet zoveel van. Niet leuk echt, maar het was immers voordat ik met hem had.
Hij zei dat hij het eigenlijk niet wilde vertellen, want hij schaamt zich wat, het is gebeurd onder invloed van alcohol. Maar zij is uit de school geklapt en nu was hij bang dat ik het via een ander zou horen.

Probleem; hij heeft er last van en blijft er over praten en excuses maken.
Mijn probleem; doordat we het er nu telkens over hebben, begin ik het ook vervelender te vinden. Zo’n arrogante, vervelende vrouw vindt hij haar dus blijkbaar toch niet, als hij met haar naar bed gaat..

Hoe maak ik hem duidelijk dat hij er over op moet houden en hoe zorg ik dat ik het niet groter maak dan het is..?
Ik begin er nu namelijk laat van te krijgen. Iemand tips?
Bosrozen schreef:
30-07-2020 16:04
Vrouwen ook.
Dan ben ik geen vrouw
Oriander schreef:
30-07-2020 15:34
Het stomme van je vriend is dat hij niet zei: "Ik snap wel dat al die mannen met haar naar bed gaan, ze is gewoon een lekker ding, ik heb het zelf ook gedaan." Eerst is-ie zo sneu dat hij pakt wat hij pakken kan, maar dat hij het daarna ontkent vind ik nog sneuer.
Bedoel je nou dat jij dat sneu vindt?
beetjegek schreef:
30-07-2020 16:33
Dan ben ik geen vrouw
Niet alle vrouwen, en waarschijnlijk niet alle mannen.
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Een seksuele klik is voldoende. Maar mss ben ik dan ook geen vrouw....
Ik kan me er trouwens niks bij voorstellen dat je in een prille relatie zo spreekt over iemand en dat je dat nu nog onthoudt. Waarom is dat, wat maakt zij in jou los? Begon jij je ongenoegen te uiten en viel hij je daarna bij?
vivautrecht85 schreef:
30-07-2020 16:35
Bedoel je nou dat jij dat sneu vindt?
Vooral het ontkennen, maar het lijkt alsof hij het zelf wel een beetje sneu vindt van zichzelf.
Oriander schreef:
30-07-2020 17:12
Vooral het ontkennen, maar het lijkt alsof hij het zelf wel een beetje sneu vindt van zichzelf.
Oh oke, ik was even bang dat je bedoelde dat jij het sneu vindt dat hij haar "gepakt" heeft.
Eerlijk gezegd de wereld in delen in losers en niet losers, alles willen weten over iemands seks verleden en daar zo veroordelend over doen, vind ik nogal puberaal en nutteloos.

Het is gebeurd toen hij geen verplichting had aan jou en je kunt het ook niet meer veranderen. Het feit dat je een ex ons niet mag staat daar toch buiten?

Waarom moet je perse iets vinden van zijn seksverleden?
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-07-2020 20:30
1.38% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oriander schreef:
30-07-2020 17:12
Je kan ook gewoon stoppen met hem veroordelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
30-07-2020 19:05
Eerlijk gezegd de wereld in delen in losers en niet losers, alles willen weten over iemands seks verleden en daar zo veroordelend over doen, vind eerlijk gezegd nogal puberaal en nutteloos.

Het is gebeurd toen hij geen verplichting had aan jou en je kunt het ook niet meer veranderen. Het feit dat je een ex ons niet mag staat daar toch buiten?

Waarom moet je perse iets vinden van zijn seksverleden?

Ze vindt er toch ook niks van, hij begint er steeds over.
gezamenlijke goede kennis. Deze vrouw kennen we via ons sporten en vinden we allebei een onaangenaam persoon. Hebben we het in het begin van onze relatie wel eens over gehad zelfs. En dat we ons verbaasden over de hoeveelheid mannen (‘losers’) die voor haar vielen..

Waarom noem je iemand een goede kennis terwij je haar eigenlijk veracht?

To is gewoon op haar veroordelende tenen getrapt omdat de vriend mee deed met het achter de rug bashen van deze "goede kennis', terwijl hij haar stiekem ooit wel lekker vond.

Je bent jaloers op haar.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-07-2020 19:20
3.60% gewijzigd
Als hij er weer over begint kan je aan hem vragen of die ONS wel voor jullie relatie is gebeurd. Of misschien pas geleden???
Aangezien hij zich er zo druk over maakt.... die verbergt iets....
viva-amber schreef:
30-07-2020 19:17
gezamenlijke goede kennis. Deze vrouw kennen we via ons sporten en vinden we allebei een onaangenaam persoon. Hebben we het in het begin van onze relatie wel eens over gehad zelfs. En dat we ons verbaasden over de hoeveelheid mannen (‘losers’) die voor haar vielen..

Waarom noem je iemand een goede kennis terwij je haar eigenlijk veracht?

To is gewoon op haar veroordelende tenen getrapt omdat de vriend mee deed met het achter de rug bashen van deze "goede kennis', terwijl hij haar stiekem ooit wel lekker vond.

Je bent jaloers op haar.
ja waarschijnlijk voelde TO wel dat deze vrouw veel belangstelling genoot van mannen in het algemeen en ook haar eigen vriend. Vrouwen hebben dan de neiging om vals te gaan doen over deze vrouwen
laLoetje schreef:
30-07-2020 15:50
Klopt; negatief over een ander praten is niet netjes.
Maar ik verbaas me over de aannames die hier worden gemaakt.
Ik vertel dat we het ( negatief inderdaad) over haar hebben gehad, maar nu staat er dat hij met mij meepraat en me naar de mond praat, terwijl ik daar niets over heb gezegd. En niemand daar verduidelijkende vragen over heeft gesteld.
En aannemen dat ik jaloers en onzeker ben is ook wat kort door de bocht.

Ik snap dat ik er zelf een topic over open, dus dan moet ik ook incasseren.
Probeer ik.
Maar het lijkt me stug dat de mensen die hier reageren zelf nooit iets negatief over een ander zeggen (is inderdaad een aanname, maar ik ken namelijk níemand die nooit iets negatief over een ander zegt, vandaar)

Dus om daar dan op in te steken vind ik merkwaardig.
Maar ik kreeg gelukkig ook zeker inhoudelijk reacties waar ik wel wat mee kan. Dank daarvoor.
TO jij bent niet alleen negatief over haar, terwijl je in het openbaar doet alsof het een kennis is, maar het is ook negatief om alles te willen weten over het seksverleden van je vriend om er vervolgens postuum veroordelend over heen te zeiken, terwijl het in een tijd is gebeurde dat hij geen verantwoording verschuldigd was aan jou en jij kan het ook niet meer veranderen.

Je bent negatief over haar, over haar vriendjes en over je eigen vriend. Je bent over heel veel dingen onnodig veroordelend.
Het is best ironisch dat jij mensen die je amper kent voor loser uit maakt en nu blijkt je eigen vriend één van die losers te zijn. :biggrin:

Je krijgt een koekje van eigen deeg.
viva-amber schreef:
30-07-2020 19:17
En dat stiekeme stoort TO dus, zelf is laLoetje wel open over haar eigen "onhandige keuzes".
Door te oordelen over mensen creer geen open en veilige sfeer om over wat dan ook te open te zijn.

TO ik zou tegen je vriend zeggen dat hij kan stoppen met sorry zeggen en dat je het wil laten rusten. Hooguit zou je kunnen toevoegen: misschien had ik niet zoveel onaardige dingen over haar en haar scharrels moeten zeggen.

Daarbij weet je nooit helemaal zeker wat mensen voor verleden met elkaar hebben en waar en hoe je elkaar nog eens tegen komt.
laLoetje schreef:
30-07-2020 15:07
Nou, ik probeerde dus in een vorige reactie ook te zeggen dat dat nogal veroordelend van me is.. want dat is het namelijk.
Mijn aversie komt voort uit het herhaaldelijk opscheppen over al haar veroveringen. Vind ik niet zo charmant.

We drinken geregeld wat na het sporten met zijn allen, ook met haar. En dan vertelt ze vaak lacherig hoe ze iemand heeft gehad en nu moeite heeft met afwimpelen omdat de mannen haar maar blijven bellen/benaderen. Dat komt op mij wat arrogant over en staat me tegen. Vandaar mijn (te snel en oordelende) reactie. Ik ken haar verder inderdaad niet écht.

Maar het maakt me niet persé onzeker.
Misschien was jouw vriend wel een van die mannen die haar bleven bellen/benaderen en die zij afgewimpeld heeft.

Hoe dan ook, best loserig om zo over haar te praten van je vriend (en jou), zeker gezien hij zelf een van die mannen was die met haar het bed heeft gedeeld.
Ik zie geen schuld in TO maar vooral “wenselijk” en overcompenserend gedrag van haar vriend waardoor hij liegt en draait. Best afknapperig
Ze zijn voor elkaar gemaakt...
To heeft een keer iets onaangenaams gezegd over een andere vrouw, nou poeh poeh.
vivautrecht85 schreef:
30-07-2020 16:37
Ik kan me er trouwens niks bij voorstellen dat je in een prille relatie zo spreekt over iemand en dat je dat nu nog onthoudt. Waarom is dat, wat maakt zij in jou los? Begon jij je ongenoegen te uiten en viel hij je daarna bij?

Hij hoefde haar niet bij te vallen, hij kon gewoon zeggen dat hij haar wel een toffe meid vond, als hij dat vond...maar dat zei hij niet
Abundance-of-Freedom schreef:
30-07-2020 20:39
To heeft een keer iets onaangenaams gezegd over een andere vrouw, nou poeh poeh.
Hier op viva gebeurt niets anders :-D
Hunebed schreef:
30-07-2020 20:58
Hier op viva gebeurt niets anders :-D

Ja allemaal jaloerse wijven hier :proud:
Toen mijn man en ik net weer bij elkaar waren vertelde hij mij bij het stappen ineens dat hij een paar maanden eerder wat gescharreld had met een dame die nu aan kwam lopen. Nou geloof mij ma veerkamp in jongere jaren zeg maar. Ik heb in een deuk gelegen (net zo veroordelend als to dus) en daarna hebben we het er eigenlijk nooit meer over gehad. Ze is overigens leuk opgedroogd en als ik haar nu tegenkom groeten we elkaar. Ik denk dat jij jouw vriend het gevoel hebt gegeven dat je dit soort gedrag, seks met een promiscue dame, veroordeeld en daarom probeert hij het recht te praten. Kijk hem in zijn ogen en zeg dat het jou niet uitmaakt, dat je hem nog net zo leuk vindt (als je dit dan ook echt meent) en dat je er nu nooit meer iets over wilt horen.
Het leven is niet eerlijk
[quote=laLoetje post_id=31709246 time=1596108075
Ik snap eigenlijk wel dat hij het niet verteld heeft, vooral omdat we het er over gehad hebben: ‘ik snap écht niet dat er losers zijn die met haar willen’ Dat soort gesprekjes..
[/quote]

Dat zou mij dus wel heel erg dwarszitten.

Dat hij seks met haar heeft gehad was voor jouw tijd dus daar zou ik ook niet mee zitten .

Maar dat hij gewoon met je mee kletst dat hij haar ook niet lduk vindt en dus wel seks met haar heeft gehad dat zou ik wel erg vinden.

De seks dus niet maar het liegen erover wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven