Verwerkingsproces scheiding

29-07-2020 11:49 318 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb mijn vriend leren kennen toen hij nog in een relatie zat die op sterven na dood was. Volgens relatieterapeute zaten ze in een totaal omgekeerde relatie (foute verhoudingen)
Zij is emotioneel afgesloten en hij heeft op dat vlak grote noden.
Hij communiceerde niet goed met haar terwijl dat net onze sterkte is. Ze hebben dit jaren kunnen volhouden omdat er triggers (samen een zaak, kind, huis, etc) waren waarbij emoties overbodig waren.
Ondanks dat hij zegt helemaal gek op me te zijn, mist hij nog heel vaak dat gezinsgevoel. Het vertrouwde van die relatie zit nog diep in hem. Geeft ook toe dat hij zich gefaald voelt. Aan de andere kant mist hij haar niet an sich, voelt hij niets wanneer hij haar ziet en voelt zich al helemaal niet meer aangetrokken tot haar. Hoewel hij steeds een enorm verlangen naar me heeft, is het verwarrend voor hem om tegelijk te verwerken wat verloren is gegaan en toekomstgericht te kijken. Wat resulteert in aantrekken en afstoten. Wanneer we samen zijn lijkt het alsof de rest van de wereld niet meer bestaat en voelen we dat er heel veel liefde is, het is pas naderhand dat hij steeds een terugslag krijgt. Iedereen geeft ons de raad om elkaar los te laten en dat we elkaar wel terugvinden wanneer het meant to be is. Alleen... hoe doe je zoiets?
tantalus schreef:
30-07-2020 10:56
Dat is waar ik op zoek naar was, naar mensen die hier ervaring mee hebben.

Ervaring met een nieuwe liefde die nog niet gescheiden was, wel in een slechte relatie zat, relatietherapie had zelfs? Ja, daar heb ik ervaring mee.

Ervaring met iemand die je aantrekt en afstoot, die het steeds weer over zijn ex heeft en over het gezin dat hij mist, over het falen, etc? Nee, daar heb ik geen ervaring mee.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 15:48
0.00% gewijzigd
Sinned77 schreef:
30-07-2020 11:21
Ik heb ervaring hiermee, ik heb namelijk hetzelfde gedaan, laat maar gaan to, dit gaat het namelijk niet worden. Ik gebruikte trouwens dezelfde smoezen als je vriend en stond versteld dat ze er zolang is ingetrapt.
waarom deed je dat dan? het is manipulatie en in- en in gemeen. Je gebruikt een ander. Ik ben echt heel benieuwd waarom iemand zoiets doet?
Alle reacties Link kopieren
tantalus schreef:
30-07-2020 11:16
Ik vraag me af waar het bij jou ooit fout is gegaan.
Nogmaals, dit gaat niet om seks. Het gaat om twee gevoelsmensen die elkaar zijn tegengekomen.
Ohhhhh, echte zoolmeets.... :nooo: dit gaat om diepe intense gepassioneerde onvoorwaardelijke echte liefde. Dat begrijpen wij doorsnee mensjes niet.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
S-Meds schreef:
30-07-2020 13:18
waarom deed je dat dan? het is manipulatie en in- en in gemeen. Je gebruikt een ander. Ik ben echt heel benieuwd waarom iemand zoiets doet?
Diverse redenen, niet alleen willen zijn, egostrelend, seks enzovoort. Verdient geen schoonheidsprijs, dat weet ik.
Hoe bang ben jij om hem kwijt te raken? En is hij het waard om
Je eigenwaarde op te geven?

( Want dat is het gevolg van met je laten jojo-en. Jij gaat je best doen en jij kunt vooral niet een mindere kant tonen. Bij jou moet t altijd leuk zijn, want anders stoot ie je weer af. En zo ga jij meer en meer op je tenen lopen om te proberen iets te beïnvloeden waar je geen invloed op hebt, namelijk hoe hij zich naar jou gaat opstellen.

En dat maakt je kapot. Dus laat m niet meer binnen. Niet omdat t niet goed is voor zijn verwerkingsproces, maar omdat hij niet goed is voor jou, zolang zijn oude koeien er voor zorgen dat ie jou in de koelkast zet.
Sinned77 schreef:
30-07-2020 14:41
Diverse redenen, niet alleen willen zijn, egostrelend, seks enzovoort. Verdient geen schoonheidsprijs, dat weet ik.
Hoe is het met die vrouw in kwestie? Voel je geen berouw?
S-Meds schreef:
30-07-2020 15:37
Hoe is het met die vrouw in kwestie? Voel je geen berouw?
Nee, geen berouw hier, geen idee hoe het met haar is, ik ben geblokt op alle mogelijke manieren en ik ben er niet rouwig om.
S-Meds schreef:
30-07-2020 10:58
ja. Ik kan ook andersom
Bi-google-ueel
Lillybit schreef:
30-07-2020 17:38
Bi-google-ueel
ja dat staat ook op mijn visitekaartje
Sinned77 schreef:
30-07-2020 17:32
Nee, geen berouw hier, geen idee hoe het met haar is, ik ben geblokt op alle mogelijke manieren en ik ben er niet rouwig om.
maar je hebt iemand misbruikt, ze zal je geblokt hebben omdat ze gekwetst is, hoe kan het dat dat niks met je doet?
S-Meds schreef:
30-07-2020 18:06
maar je hebt iemand misbruikt, ze zal je geblokt hebben omdat ze gekwetst is, hoe kan het dat dat niks met je doet?
Egoïsme.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
S-Meds schreef:
30-07-2020 18:06
Ze wist al deze info al tijdens het daten, ik heb niemand misbruikt.
Sinned77 schreef:
30-07-2020 18:54
Dan is jouw situatie niet gelijk aan die van TO.
Sinned77 schreef:

Jawel:
Sinned77 schreef:
Ik heb ervaring hiermee, ik heb namelijk hetzelfde gedaan, laat maar gaan to, dit gaat het namelijk niet worden. Ik gebruikte trouwens dezelfde smoezen als je vriend en stond versteld dat ze er zolang is ingetrapt.

Zo ga je gewoon niet met mensen om. En ook al had ze het geweten, dan nog ga je zo niet met mensen om. De schuld ligt volledig bij jou, je hebt haar misbruikt. En misschien is ze hartstikke dom, goedgelovig, onzeker of psychisch niet stabiel en kon jij er daardoor zo lang mee doorgaan, dan nog ben jij degene die misbruik van haar heeft gemaakt.
tantalus schreef:
30-07-2020 10:56
Dat is waar ik op zoek naar was, naar mensen die hier ervaring mee hebben.
Heb ik. Zie mijn eerdere reactie.
Sinned77 schreef:
welke info? dat je haar alleen wilde voor de seks en de aandacht maar verder niks van haar wilde? En zat zij er ook zo in of was ze verliefd op je?
Sinned77 schreef:
deze opmerking strookt niet met dat je nu zegt dat je vriendin op de hoogte was van het feit dat je haar gebruikte voor seks en aandacht. Hoe kan het dat mannen dit normaal vinden. Het is misbruik maken van iemand die kwetsbaar is. Want als je verliefd bent dan ben je dat. Je denkt bij zulk gedrag alleen aan je eigen belang en hebt echt volkomen schijt aan anderen. Weet je dat dit vrouwen kapot kan maken? Dat ze hierdoor vertrouwen verliezen in mensen?
Sinned77 schreef:
Als je weet dat iemand verliefd op je is/ gevoelens voor je koestert en dus hoopt op meer, en jij deelt deze gevoelens niet, dan is het wel zo fair om de andere persoon daarvan op de hoogte te stellen zodat de gevoelens niet gevoed blijven worden. Dat doe je door vervolgens het contact te verbreken en de ander een wederzijdse liefde te gunnen.

Doe je dat niet dan gebruik je de ander puur voor je eigen genot en ego en doe je de ander bij weten pijn.

Als je berouw niet het juiste woord vindt, voel je je dan wel schuldig op zijn minst?
hamerhaai schreef:
30-07-2020 11:34
wanneer een relatie slecht is, dan kan je er voor kiezen om de relatie te beëindigen. Niet door sukkelen tot dat er iets beters voorbij komt. Die nieuwe "liefde" moet niet de reden zijn voor een scheiding.

In een ideale situatie ga je eerst de relatie netjes afronden, zelfstandig wonen en alles op een rijtje zetten. Pas daarna krijg je ruimte voor een nieuwe relatie. Niet las invulling voor de slechte relatie. Ook niet om iemand te hebben die je WEL vertelt dat je zo lief, mooi, geil, charmant, intelligent etc bent. Iemand die vooral leuke en positieve dingen zegt en doet. Maar je, met die persoon heb je ook nog geen oude koeien in een sloot. Alles is nog leuk, en de kleine ergernissen zijn nog lief leuk en vertederend.
Dát is het. Niet zozeer/alleen geiligheid en seks. Maar vooral ego-streling. (En emotionele afhankelijkheid)

Ik geloof trouwens best dat hij zijn gezin/oude leventje mist en niet perse zijn ex. Maar dat doet er helemaal niet toe. Waarschijnlijk mist hij trouwens vooral alles wat zij voor hem deed en nu niet meer doet.
.
impala schreef:
30-07-2020 19:48
Dát is het. Niet zozeer/alleen geiligheid en seks. Maar vooral ego-streling. (En emotionele afhankelijkheid)

Ik geloof trouwens best dat hij zijn gezin/oude leventje mist en niet perse zijn ex. Maar dat doet er helemaal niet toe. Waarschijnlijk mist hij trouwens vooral alles wat zij voor hem deed en nu niet meer doet.
Zou zomaar kunnen zijn dat hij ook zijn rol (of vermeende rol) in het gezin mist. Hij was een echtgenoot en hij was (en is) een vader. Maar zijn vaderschap is toch anders dan eerst nu.
S-Meds schreef:
30-07-2020 19:29
deze opmerking strookt niet met dat je nu zegt dat je vriendin op de hoogte was van het feit dat je haar gebruikte voor seks en aandacht. Hoe kan het dat mannen dit normaal vinden. Het is misbruik maken van iemand die kwetsbaar is. Want als je verliefd bent dan ben je dat. Je denkt bij zulk gedrag alleen aan je eigen belang en hebt echt volkomen schijt aan anderen. Weet je dat dit vrouwen kapot kan maken? Dat ze hierdoor vertrouwen verliezen in mensen?
Ik zie het niet als misbruik maken van iemand, we begonnen te daten nog voor mn scheiding rond was en ik heb haar ook aan het begin al gezegd dat ik eigenlijk niet op zoek was naar een relatie maar dat ik haar leuk vond en goed met haar kon praten enzovoort.
Sinned77 schreef:
31-07-2020 02:19
Ik zie het niet als misbruik maken van iemand, we begonnen te daten nog voor mn scheiding rond was en ik heb haar ook aan het begin al gezegd dat ik eigenlijk niet op zoek was naar een relatie maar dat ik haar leuk vond en goed met haar kon praten enzovoort.
Het is misschien ook gewoon zo dat je er nu achteraf beter naar kan kijken dan toen je erin zat? Ik heb dat namelijk wel. Heb ook aan alle 2 de kanten gestaan. Niet express om de ander te kwetsen. Ik kreeg het in mijn hoofd wel een soort van recht geklets. Niet fraai. Ik kreeg ook wroeging. Heb ook heel duidelijk gezegd dat ik geen relatie wou maar ik voelde me wel heel eenzaam en als iemand zich dan aanbied die je wel aantrekkelijk vind is het wel verleidelijk om dat aanbod aan te nemen.... Uiteindelijk heb ik het afgekapt maar de man in kwestie denkt nog steeds dat we een mooie relatie hebben laten liggen. Ik dank de heer dat ik er uitgestapt ben maar het was wel ingewikkeld.

To ik snap dat dingen hard aankomen maar ik moet zeggen dat ik denk dat Hex en Meds gelijk hebben. Vooral Meds heeft mij in het verleden wel eens de oren gewassen (andere nick dus loepen helpt niet) maar ze had gewoon gelijk ook al vond ik toen van niet. Gun jezelf een man die voor je gaat. Echt.
LoveLucy schreef:
31-07-2020 06:10
Het is misschien ook gewoon zo dat je er nu achteraf beter naar kan kijken dan toen je erin zat? Ik heb dat namelijk wel. Heb ook aan alle 2 de kanten gestaan. Niet express om de ander te kwetsen. Ik kreeg het in mijn hoofd wel een soort van recht geklets. Niet fraai. Ik kreeg ook wroeging. Heb ook heel duidelijk gezegd dat ik geen relatie wou maar ik voelde me wel heel eenzaam en als iemand zich dan aanbied die je wel aantrekkelijk vind is het wel verleidelijk om dat aanbod aan te nemen.... Uiteindelijk heb ik het afgekapt maar de man in kwestie denkt nog steeds dat we een mooie relatie hebben laten liggen. Ik dank de heer dat ik er uitgestapt ben maar het was wel ingewikkeld.

To ik snap dat dingen hard aankomen maar ik moet zeggen dat ik denk dat Hex en Meds gelijk hebben. Vooral Meds heeft mij in het verleden wel eens de oren gewassen (andere nick dus loepen helpt niet) maar ze had gewoon gelijk ook al vond ik toen van niet. Gun jezelf een man die voor je gaat. Echt.
Ja zo is het in grote lijnen gegaan, ze wilde gewoon heel graag een relatie en ze bood zichzelf steeds aan, en ik ging daar op in, niet netjes van me dat weet ik en daarom na enkele maanden er een punt achter gezet.
Sinned77 schreef:
31-07-2020 06:41
Ja zo is het in grote lijnen gegaan, ze wilde gewoon heel graag een relatie en ze bood zichzelf steeds aan, en ik ging daar op in, niet netjes van me dat weet ik en daarom na enkele maanden er een punt achter gezet.
Dat strookt nog steeds niet met verbaasd zijn dat ze er zo lang in trapt.
Hexopbezemsteel schreef:
31-07-2020 06:43
Dat strookt nog steeds niet met verbaasd zijn dat ze er zo lang in trapt.
Ik heb haar in zekere zin natuurlijk misleid door te zeggen dat ik haar zo leuk en lief vond, terwijl ik eigenlijk maar een gedeelte van haar leuk vond
dus ik was gewoon verbaasd dat het toch nog een paar maanden heeft geduurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven