Hoe ga ik hier mee om?

31-07-2020 00:02 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is al ongeveer iets van 15 jaar een complotdenker..ik heb zoveel gesprekken gevoerd maar niets helpt...
Hij is nu volwassen en heeft inmiddels zelf een kind.
Vaccinaties is hij fel op tegen, en dus is mijn kleinzoon niet gevaccineerd.
Ik heb de kracht niet meer in die oneindige discussies, en heb ook wat afstand genomen want wat ik ook zeg hij heeft altijd een antwoord. Het gaat ook heel ver bij mijn zoon, hij gelooft ook in illuminatie etc.

Nu was het een beetje rustig , totdat de corona uitbrak..
Het is nu weer drama met alle complotten! tot aan koningshuizen die betrokken zijn bij pedofiele netwerken, piza gate enz.
Wij hebben een familie app en hij deelt dus ook constant links, ik kan het inmiddels niet meer aanhoren/lezen, en probeer het te negeren..
Maar het ergste vind ik dat zijn 2 jongere zussen, plus mijn schoonzoon er steeds meer in meegezogen worden, en ook steeds achterdochtiger worden..
Mijn dochter heeft ook een kleine en die was ook bijna niet gevaccineerd..
Gelukkig uiteindelijk toch wel, maar verder merk ik dat ze ook steeds meer gaan complot denken..
Mijn jongste dochter (inmiddels ook volwassen) is op jongere leeftijd er ook al tijdje erin meegezogen, maar gelukkig toen ze ouder werd, werd het minder, maar nu met die corona merk ik dat zij ook weer achterdochtiger wordt..

Ik vind het al erg genoeg dat mijn zoon zo is, maar heb er min of meer mee een soort van mee leren leven..op verjaardagen of als we soms samen zijn met het gezin zorgde ik altijd dat ik niet in discussie ging, maar nu bijna de hele familie erin meegezogen wordt is dat natuurlijk steeds moeilijker..
Ik probeer ook met mijn dochters te praten maar ze zijn super koppig..ze eindigen altijd met: ja mam dat is jouw mening, ik denk er anders over..

Ik weet dat ik er toch niets kan veranderen, maar weet ook niet hoe ik er mee om moet gaan..
Als je complotdenkers kent kan je ze normaal op afstand houden maar als om je kind(eren) gaat is wat anders natuurlijk..

Ik weer niet precies wat ik met dit topic wil, even van me afschrijven, misschien anderen die dit herkennen, of gewoon wat ideen en tips hiermee om te gaan, bedankt voor het lezen alvast
Liever niet quoten aub.
https://www.ad.nl/nieuws/pizzagate-hoe- ... ~ac771a92/

Dit soort verhalen deelt en mijn zoon.

Ik geloof ook best dat er heel wat dingen zijn die wij gewoonweg allemaal niet weten, en dat pedofielen in elke laag van de bevolking (kunnen) voorkomen, maar dit gaat toch heel ver..
saffietje schreef:
31-07-2020 19:07
https://www.ad.nl/nieuws/pizzagate-hoe- ... ~ac771a92/

Dit soort verhalen deelt en mijn zoon.

Ik geloof ook best dat er heel wat dingen zijn die wij gewoonweg allemaal niet weten, en dat pedofielen in elke laag van de bevolking (kunnen) voorkomen, maar dit gaat toch heel ver..
Koekoek. Je kan er niets mee, hij mag denken wat hij wil. Maar jij kan wel duidelijk aangeven wat jij wel en niet accepteert. Dus bijv een andere appgroep.
Complotdenken is de nieuwe verzuiling.
En het gaat nog verder, want om bovenstaande praktijken te verdoezelen is er dan de dood van George Floyd en de daarop volgende demonstraties om ons af te leiden van wat er werkelijk gaande is .. o_o
dubbel
Ja, we snappen het wel hoor. Wat ga JIJ doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven