Waar Ger Partnerschap Getuigen gemeente

30-07-2020 19:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik wil een geregistreerd partnerschap, zonder zelf getuigen mee te nemen. Dus (betaalde) getuigen van de gemeente. We willen ook niemand meenemen/uitnodigen.
En wil t erg simpel houden, dus gratis of low budget.
Als ik nou ga zoeken waar en wanneer dat kan vind ik nergens een overzicht. Klopt dat? Of kijk ik niet goed ? Moet ik iedere gemeente gaan bellen over de mogelijkheden en over wanneer er plaats is?
katrien1974 schreef:
31-07-2020 18:09
Als je al een gp hebt is het omzetten in een huwelijk een administratieve handeling aan de balie he? Je gaat geen ja meer zeggen. Dan zal
Je zelf iets ceremonieels moeten doen.
Ja dat weet ik, een van onze ouders is ambtenaar van de burgerlijke stand, die zal ons uiteindelijk zelf gaan trouwen, met ja-woord :lol: ik weet dat het officieel niks meer voorstelt en dat het gewoon een omzetting van is, maar voor ons hoort het ja-woord toch echt bij een mooie dag met vrienden en familie en een witte jurk en de hele mikmak, dat wilde ik zelf niet op een maandagochtend doen. Daarom ook niet gekozen voor een huwelijk maar juist partnerschap
Ik werd een keer gebeld door een bruidspaar dat boos was vanwege de dure rekening die ze kregen, want ze hadden op 'een website' gelezen dat het veel goedkoper was, scheelde rond de 100 euro ofzo.
Bleek dus uiteindelijk dat ze dat hadden gelezen op één of andere trouwwebsite, die 6 jaar geleden de prijzen hadden opgezocht van elke gemeente en dat op hun website hadden gezet in een handig overzicht, maar daarna nooit meer bijgewerkt. Die leges gaan elk jaar omhoog, dus niet zo gek dat het 6 jaar geleden goedkoper was. :facepalm: :bonk:
Duurde lang voordat ik die mensen aan het verstand had gebracht dat als je informatie wil over een bepaalde dienst/instantie, je dan het beste kan kijken op de website van die betreffende dienst/instantie, want vaak weten die het wel het beste en meestal is het ook actuele informatie.

Oftewel TO: ik denk dat het onmogelijk is om landelijk alles bij te houden op een website, maar als iemand al zo gek is geweest om dat wel te doen, hoeft het niet betrouwbaar te zijn en kun je beter gewoon contact opnemen met verschillende gemeentes in je omgeving.
MarvelousMrsMaisel schreef:
31-07-2020 16:31
Wat een droefenis.

Waarom niet er een mooie dag van maken? Met de mensen waar je van houdt. Live a little.

Wat een bekrompenheid.
MarvelousMrsMaisel schreef:
31-07-2020 16:31
Wat een droefenis.

Waarom niet er een mooie dag van maken? Met de mensen waar je van houdt. Live a little.

Wat een sneuheid.
Ik live a lot. Ondanks GP met 2 getuigen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
S-Groot schreef:
31-07-2020 23:58
Wat een bekrompenheid.
Hear hear.
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven