Is dit vreemdgaan?

02-08-2020 15:59 229 berichten
Hoi

Een bevriend stel ging uit elkaar, een van hun twee heeft na het uit elkaar gaan een korte relatie met een ander gehad, na enkele maanden begon het stel weer nader tot elkaar te komen, maar de persoon die een ander had gehad ziet geen noodzaak om te vertellen dat er tussendoor een ander was, het is geen vreemdgaan want ze waren tenslotte uit elkaar.

Hoe denken jullie daarover? Zou je gewoon eerlijk zijn omdat het geen vreemdgaan is of zou je erover zwijgen omdat het ergens toch wel vreemdgaan is en je wil niet meteen weer ruzie en drama met je eerste liefde hierom.

Wat denken jullie?
Het is geen vreemdgaan. Niet nodig om te vertellen. Alleen niet liegen als er wel een keer naar gevraagd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je er niet mee moet bemoeien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is geen vreemdgaan, maar ik zou het wel vertellen.

Zeker als het meer is geweest dan een one night stand en er echt wel liefde mee gemoeid was.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik zou het zelf wel vertellen, maar als iemand anders zoiets verzwijgt zou ik daar niks van vinden.
Wat wil je zelf? Vertellen of niet?
Lady*Voldemort schreef:
02-08-2020 16:04
Ik zou het zelf wel vertellen, maar als iemand anders zoiets verzwijgt zou ik daar niks van vinden.
Waarom dan wel vertellen? Dat is toch je relatie saboteren lijkt mij?
Sinned77 schreef:
02-08-2020 16:05
Het is ook nooit goed hé.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
gizzmo-returns schreef:
02-08-2020 16:00
Het is geen vreemdgaan. Niet nodig om te vertellen. Alleen niet liegen als er wel een keer naar gevraagd wordt.
Dit.
De optie niet per se moeten vertellen en het ook geen vreemdgaan vinden is er niet bij jou?
They were on a break.
Sinned77 schreef:
Want?
Sinned77 schreef:
Hoeft helemaal niet. Er zijn ook gerust mensen te vinden die niet meteen in de gordijnen gaan hangen als hun partner tijdens een tijdelijke break up een paar keer 'buiten de deur' neukt. En als iemand daar wel van in de gordijnen gaat hangen hoef ik er sowieso geen relatie mee, maar dat ben ik natuurlijk.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 02-08-2020 16:09
0.22% gewijzigd
Ik denk dat het je relatie meer goed dan kwaad doet als je dit vertelt.
KamilleT schreef:
02-08-2020 16:07
They were on a break.
Hier moest ik ook meteen aan denken :biggrin:
Het komt vast wel een keer uit en dan gaan ze weer uit elkaar omdat het vertrouwen weg is enzo.
Maar ik zou me er lekker niet mee bemoeien.
Geen idee wat jou relatie tot dit stel is, maar het feit dat jij er al van weet en de partner niet lijkt me al een lastige. Daarom is het wel handig als het stel het onderling bespreekt, want het komt zeker een keer uit. Blijkbaar moeten mensen buiten de relatie er ook een mening over hebben.
Maar dit is geen vreemd gaan, er was op dat moment namelijk geen relatie.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Sinned77 schreef:
Nee dit is geen vreemdgaan. Maar vertellen ? Lijkt me moeilijk besluit. Als het ter sprake komt zo van "ik denk dat hij in de tussentijd een ander heeft gehad", dan wel vertellen.
Sabbieehhhh schreef:
02-08-2020 16:11
Hier moest ik ook meteen aan denken :biggrin:
Maar daar was nog de vraag of het wel uit was. Eentje dacht daar heel anders over.

En dat is in TO's geval wel duidelijk geweest voor beide partijen... Toch?
De kans is aanwezig dat de ander zich ook wel vermaakt heeft tijdens de break-up
creativeguy schreef:
02-08-2020 16:13
Nee dit is geen vreemdgaan. Maar vertellen ? Lijkt me moeilijk besluit. Als het ter sprake komt zo van "ik denk dat hij in de tussentijd een ander heeft gehad", dan wel vertellen.
Nee het is geen vreemdgaan maar echt netjes was het ook niet, maar het is natuurlijk beter als ze het niet van een ander hoort mocht het uitkomen.
gizzmo-returns schreef:
02-08-2020 16:16
De kans is aanwezig dat de ander zich ook wel vermaakt heeft tijdens de break-up
Nee, en dat weet ik 100% zeker. Die zocht zichzelf nog.
Sinned77 schreef:
02-08-2020 16:16
Nee het is geen vreemdgaan maar echt netjes was het ook niet, maar het is natuurlijk beter als ze het niet van een ander hoort mocht het uitkomen.
Waarom is het niet netjes?
Vreemdgaan is het zeker niet. Wel kan ik begrijpen dat als hierover gelogen wordt en je komt hier alsnog achter dat het dan einde relatie is. Liegen blijft liegen.
Hoezo is het niet netjes?

Wanneer je uit elkaar bent dan heb je geen verplichting naar elkaar en hoef je ook geen verantwoording af te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven