Is dit vreemdgaan?

02-08-2020 15:59 229 berichten
Hoi

Een bevriend stel ging uit elkaar, een van hun twee heeft na het uit elkaar gaan een korte relatie met een ander gehad, na enkele maanden begon het stel weer nader tot elkaar te komen, maar de persoon die een ander had gehad ziet geen noodzaak om te vertellen dat er tussendoor een ander was, het is geen vreemdgaan want ze waren tenslotte uit elkaar.

Hoe denken jullie daarover? Zou je gewoon eerlijk zijn omdat het geen vreemdgaan is of zou je erover zwijgen omdat het ergens toch wel vreemdgaan is en je wil niet meteen weer ruzie en drama met je eerste liefde hierom.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Het is geen vreemdgaan, je bent uit elkaar.

Zou het wel vertellen. Waarom niet?
Je vertelt elke nieuwe relatie toch iets van je verleden?
Zeker wanneer je er al een verleden mee hebt.
In een ander topic lees ik dat jij het prima vond om een vrouw maanden om de tuin te leiden en verbaasd was dat ze er zo lang in was getrapt. Daardoor was het haar eigen schuld en voelde je geen wroeging.
Daardoor kan ik me niet helemaal voorstellen dat je zo begaan bent met dit bevriende koppel dat je er een topic over opent. Ben je zelf de man in dit verhaal of heb je interesse in de vriendin van je vriend?
Sinned77 schreef:
02-08-2020 16:23
Wel als je vooraf een afspraak hebt gemaakt dat als er een serieuze kandidaat langs komt de eerste die op de hoogte gesteld zou worden de ex zou zijn. Uiteraard was het geen serieuze kandidaat maar wat iemand anders al zegt, als het toch een keer uitkomt geeft dat grote problemen. Ook omdat er een paar kinderen in het spel zijn.
To: wat maken jullie rare afspraken met elkaar. Je kunt niet de relatie verbreken en dan denken dat je de ander nog kun beheersen en controleren. Eerlijk gezegd ik denk dat al dit gedoe schadelijker is voor je kinderen dan of 100% voor elkaar gaan of 100% niet voor elkaar gaan. Dit half bakken gedoe van het uitmaken terwijl je eigenlijk niet uit elkaar wil, weer bij elkaar komen en in de pauze allerlei irrealistische verwachten en afspraken hebben is veel rotter voor je kinderen dan gewoon volledig scheiden of volledig bij elkaar blijven. Je kunt niet een pauze inlassen en je kinderen gebruiken als argument waarom zij trouw aan jou moet blijven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het niet netjes om je tussendoortje tijdens de relatiepauze niet te melden aan je partner als het gaat om een jarenlange relatie die weer hersteld is. Ik zou me er niet mee bemoeien, maar me er wel ongemakkelijk over voelen. En zou het over de man van mijn beste vriendin gaan dan vertelde ik het haar waarschijnlijk wel, in bedekte termen.
Als er een afspraak is niet met een ander te gaan klooien ( vreemde afspraak trouwens) dan zullen er weinig mensen van dit "vreemdgaan" op de hoogte zijn.
Wat lost het op om te gaan vertellen?
Waarschijnlijk is het dan alsnog einde relatie want die liep blijkbaar al niet zo lekker.
Verder krijg ik idd het gevoel dat er maar de halve waarheid wordt vermeld in de openingspost
Verhaal zit schijnbaar heel anders in elkaar na loepen..........
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 02-08-2020 18:46
90.61% gewijzigd
Wildgirl schreef:
02-08-2020 16:46
Als er een afspraak is niet met een ander te gaan klooien ( vreemde afspraak trouwens) dan zullen er weinig mensen van dit "vreemdgaan" op de hoogte zijn.
Waarschijnlijk is het dan alsnog einde relatie want die liep blijkbaar al niet zo lekker.
Verder krijg ik idd het gevoel dat er maar de halve waarheid wordt vermeld in de openingspost
Er komt strakjes vast nog meer.

En idd, is vaak zo als je uit elkaar gaat dat niet al lekker liep. ;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 02-08-2020 16:51
7.46% gewijzigd
Wildgirl schreef:
02-08-2020 16:46
Het liep zo niet lekker, dat ze al uit elkaar waren begreep ik
Rachmaninoff schreef:
02-08-2020 16:44
In een ander topic lees ik dat jij het prima vond om een vrouw maanden om de tuin te leiden en verbaasd was dat ze er zo lang in was getrapt. Daardoor was het haar eigen schuld en voelde je geen wroeging.
Daardoor kan ik me niet helemaal voorstellen dat je zo begaan bent met dit bevriende koppel dat je er een topic over opent. Ben je zelf de man in dit verhaal of heb je interesse in de vriendin van je vriend?
:idee:
Het lijkt allemaal best veel op de bijdrages in topic relaties/verwerkingsproces-scheiding/li ... #p31711508 inderdaad, alleen dan gefilmd als buitenstaander.

Wees een vent en biecht het gewoon op. Als het geen vreemdgaan is, dan is het geen probleem. En als het voor haar wel als vreemdgaan voelt, dan passen jullie niet bij elkaar.

Als het voelt als bedriegen, dan is het bedriegen.
Ik zou dat wel laten weten en ik zou het van mijn ex-partner dan ook willen weten, alleen de persoon noemen dat hoeft dan weer niet. Ook niet hoeveel het er waren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Loepen dus. Goh.
KamilleT schreef:
02-08-2020 16:07
They were on a break.
😂 ik dacht precies hetzelfde!
Ze zijn uit elkaar gegaan. Dat is geen vreemdgaan.
leeg
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 17:14
Loepen dus. Goh.
Dat mocht toch niet meer?
TO, waren jullie wel echt uit elkaar? Dat de relatie echt over was? Want met dat soort rare afspraken lijkt mij het meer een adempauze en dan is het een naaistreek. En anders is het gewoon niet vreemdgaan.

Nu het blijkt dat het over jezelf hebt, jij vond het dus zelf wel vreemdgaan en je vraag is eigenlijk moet ik dit wel of niet vertellen en mag ze er dan iets van vinden?
Volgens mij ben je vooral bang dat zij het via een ander ontdekt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lady*Voldemort schreef:
02-08-2020 17:19
Van mij wel. Maar las van de week ergens dat dat echt niet oke was inderdaad. Ik raak er een beetje van in de war.
Sinned77 schreef:
02-08-2020 16:23
Wel als je vooraf een afspraak hebt gemaakt dat als er een serieuze kandidaat langs komt de eerste die op de hoogte gesteld zou worden de ex zou zijn. Uiteraard was het geen serieuze kandidaat maar wat iemand anders al zegt, als het toch een keer uitkomt geeft dat grote problemen. Ook omdat er een paar kinderen in het spel zijn.
Daar heeft die ex - kinderen of niet - geen moer mee te maken. Zou wat moois zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
natuurlijk vertel je het
Sinned77 schreef:
02-08-2020 16:05
Waarom dan wel vertellen? Dat is toch je relatie saboteren lijkt mij?
als je je hernieuwde relatie wilt baseren op eerlijkheid dan ga je met de billen bloot. Dat je het wil verzwijgen zegt als genoeg, je weet heel goed dat zij dit niet leuk vindt. En als je dit weet dan weet je ook dat het belangrijke informatie is die je haar niet mag onthouden
Oh aha, jij was ook degene die niet zo netjes was omgegaan met een vriendin. Volgens mij zit het zo, lange relatie, getrouwd, kindertjes. Er komt een break (was die vriendin toen al in het spel?) en jullie gaan op zoek naar jezelf. Jij gaat vooral op zoek naar je piemel en nu je uitgespeeld bent wil je terug naar Moeder de Vrouw. Klopt dat? Als je echt iets van je huwelijk wil maken speel je open kaart. Dan heeft zij de keuze om met je verder te gaan of met je breken op basis van de echte jij en niet de toneelspelende jij.
Het is geen vreemdgaan, het was uit en diegene had sowieso geen glazen bol die vertelde dat het weer goed zou komen. Verzwijgen zou ik dan weer niet doen, dan krijgt het juist iets stiekems en de kans is erg aanwezig dat het toch wel uitkomt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
O en die afspraak om de ander direct op de hoogte te stellen vind ik op zijn zachtst gezegd onhandig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lady*Voldemort schreef:
02-08-2020 17:19
Huh? Van wie mocht dat niet meer?
ik vind loepen juist zo handig, vooral om de reacties van een TO te scannen, ook gewoon binnen een lopend topic
Ik vind het geen vreemdgaan. Vertellen ja/nee ligt eraan of diegene aangeeft dat te willen weten. Wil diegene dat niet en vertel je het wel, lullig. Wil diegene het wel en je liegt dat het niet zo was, niet okay.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven