Is dit vreemdgaan?

02-08-2020 15:59 229 berichten
Hoi

Een bevriend stel ging uit elkaar, een van hun twee heeft na het uit elkaar gaan een korte relatie met een ander gehad, na enkele maanden begon het stel weer nader tot elkaar te komen, maar de persoon die een ander had gehad ziet geen noodzaak om te vertellen dat er tussendoor een ander was, het is geen vreemdgaan want ze waren tenslotte uit elkaar.

Hoe denken jullie daarover? Zou je gewoon eerlijk zijn omdat het geen vreemdgaan is of zou je erover zwijgen omdat het ergens toch wel vreemdgaan is en je wil niet meteen weer ruzie en drama met je eerste liefde hierom.

Wat denken jullie?
Fijn dat je nu het hele verhaal vertelt. Nu begrijp ik het waarom veel beter. Lijkt me heel erg zwaar voor je.

Eigenlijk heb ik na deze info geen advies wat je het beste kunt doen, ik weet het oprecht niet. Ik neig naar toch vertellen omdat het waarschijnlijk erger voor haar is om het van een ander te horen. Dat zou het vertrouwen kunnen schaden.

In ieder geval hoop ik dat het nu beter met haar gaat. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
02-08-2020 21:31
Nee, mijn vrouw, de moeder van mn kindjes had ten tijde van de bevalling een RM omwille van een stoornis omschreven in de dsm. En de rechter heeft onze scheiding uitgesproken en ik ben dus niks verplicht, mijn morele kompas speelde wat op dus zocht ik wat advies en dat heb ik gekregen en daarmee is het voor mij klaar, en ter jouw info, ik ben niet vreemd gegaan tijdens ons huwelijk of de geboorte van ons 2e kind en ik houd nog steeds van haar.
Ik kan dit niet goed laten aansluiten bij de informatie die je geeft in de OP.
En eigenlijk ben ik benieuwd welk advies jij gekregen denkt te hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Sinned77 schreef:
Nee, mijn vrouw, de moeder van mn kindjes had ten tijde van de bevalling een RM omwille van een stoornis omschreven in de dsm. En de rechter heeft onze scheiding uitgesproken en ik ben dus niks verplicht, mijn morele kompas speelde wat op dus zocht ik wat advies en dat heb ik gekregen en daarmee is het voor mij klaar, en ter jouw info, ik ben niet vreemd gegaan tijdens ons huwelijk of de geboorte van ons 2e kind en ik houd nog steeds van haar.
Je houdt van haar, je hebt 2-3 kinderen met haar waarvan nog baby, het gaat geestelijk niet goed met haar...maar jij bent je gezin niets verplicht...wat een lapzwans ben je.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-08-2020 22:11
1.46% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
feow schreef:
02-08-2020 22:06
Ik kan dit niet goed laten aansluiten bij de informatie die je geeft in de OP.
En eigenlijk ben ik benieuwd welk advies jij gekregen denkt te hebben.
Dat hoeft ook niet want ik vroeg niet om te oordelen over mij of haar, enkel wat anderen zouden doen in deze situatie. De antwoorden zijn verdeeld en ik neig naar zwijgen en de lieve vrede bewaren maar het knaagt wel aan me. Vandaar mijn topic maar ik snap dat ik dit zelf moet uitzoeken zonder meningen van derden
Sinned77 schreef:
02-08-2020 22:11
Dat hoeft ook niet want ik vroeg niet om te oordelen over mij of haar, enkel wat anderen zouden doen in deze situatie. De antwoorden zijn verdeeld en ik neig naar zwijgen en de lieve vrede bewaren maar het knaagt wel aan me. Vandaar mijn topic maar ik snap dat ik dit zelf moet uitzoeken zonder meningen van derden
Die zijn verdeeld, omdat jij verkeerde informatie gaf.
hannaa46 schreef:
02-08-2020 22:19
Die zijn verdeeld, omdat jij verkeerde informatie gaf.
Ik stelde een vraag, ik vroeg geen advies over mijn relatie, ik vroeg alleen hoe jullie dit zien. En het antwoord is duidelijk dat het beter is om eerlijk te zijn, ongeacht de gevolgen.
Sinned wat is een RM?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Sinned77 schreef:
02-08-2020 22:24
Ik stelde een vraag, ik vroeg geen advies over mijn relatie, ik vroeg alleen hoe jullie dit zien. En het antwoord is duidelijk dat het beter is om eerlijk te zijn, ongeacht de gevolgen.
Ja, met niet kloppende en halve info. En nu zit je weer zo raar en vaag te doen. Maar inderdaad, wees gewoon eerlijk naar iedereen. En jezelf.

Want je vind blijkbaar zelf dat het vreemdgaan was toch?
Wat een slappe hap elke keer.
Sinned77 schreef:
02-08-2020 22:24
Dát dus.

Jij stelde een vraag alsof jij iemand anders in jouw positie moest verraden. Dáárover zijn de meningen verdeeld. Wat je wílde vragen was eigenlijk of jij zelf over jouw daden eerlijk zou moeten zijn maar jouw vrouw. Als jij zelf al voelt dat jij nu oneerlijk bent tegen je vrouw, dan weet jij heel goed wat het antwoord is. Daar heb jij geen advies voor nodig.
De kans bestaat dat ze er via derden uiteindelijk toch achter gaat komen. Dan bestaat de kans ook dat ze zich voorgelogen voelt. Gewoon omdat je niet open bent geweest ook al waren jullie uit elkaar. Ik denk dat het beter is om haar op de hoogte te stellen.

Maar wat is een RM? Bestaat de kans dat dit ( de RM) opnieuw getriggerd wordt als ze emotioneel wordt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
02-08-2020 22:25
Sinned wat is een RM?
Rechtelijke machtiging waardoor ze gedwongen opgenomen werd en ik heb daar als haar echtgenoot voor getekend, ze was zo erg in de war, ze dacht dat ze boodschappen kreeg via black mirror (van netflix).
Sinned in hoeverre is ze nu in staat om emotioneel verwarrende berichten te verwerken dan? Hebben jullie hier samen ook een vorm van ondersteuning of begeleiding bij? Misschien dit eens met deze persoon bespreken?
Waarom ben je gescheiden wanneer je van haar houd en een baby hebt van 8 maanden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is niet niks om met iemand die zo instabiel is/was een relatie te hebben en van gelijkwaardigheid Is in zo’n fase vermoedelijk geen sprake. Heftig zeg. Voor haar, jou en jullie kinderen.
Nou ja, als ze echt zo instabiel is, zou ik mss niets zeggen. Hoe gaat het nu met haar?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
02-08-2020 22:43
Nou ja, als ze echt zo instabiel is, zou ik mss niets zeggen. Hoe gaat het nu met haar?
Het gaat nu best goed met haar, ze neemt haar medicijnen, daar worden haar moods vlakker van, ze is nu veel rustiger, ze woont in een hatwoning binnen een begeleid wonen traject, ze krijgt 2 keer per week begeleiding van ggz. De kindjes hebben hun hoofdverblijf bij mij en omdat vooral oudste moeite met wisselen van huizen had komt ze nu week op week af bij ons zodat de kinderen in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven.
En ik wil eerlijk zijn maar niet alles op zn kop zetten voor iets wat voor mij niks voorstelde.
Ik heb de op gelezen toen het net was gepost en toen wist ik al dat het over jezelf ging. Hoog “asking for a friend”-gehalte.

Maar goed, jullie zijn nu weer (na een scheiding) bij elkaar begrijp ik?
Technisch gezien ging je dus niet vreemd, maar het is niet zo netjes, maar ook niet shocking.

Hoe gaat het nu met haar dan? Als ze nog zo labiel is weet ik niet of je er goed aan doet om iets te vertellen. Anderzijds; straks hoort ze het van een ander en dan?
Sinned77 schreef:
02-08-2020 22:52
.
En ik wil eerlijk zijn maar niet alles op zn kop zetten voor iets wat voor mij niks voorstelde.
Neuken met een ander stelde niks voor voor mij.
Neuken stelt niks voor voor mij.
Een ander stelde niks voor voor mij.
Dat wat ik verberg voor jou omdat het wringt stelt niks voor voor mij (waarom deed je het dan? Was het het waard.)
Wees voorzichtig met die boodschap, dat stelt namelijk soms veel voor voor een ander.

Neuken met een ander terwijl ik de zorg voor onze kinderen had... valt ook vaak niet echt goed.

Terwijl je heus op wat begrip kunt rekenen hoor. In de war, op zoek naar ondersteuning/aandacht/ afleiding/ontlading...

Begin eens met eerlijk zijn tegen jezelf.
Benoem voor jezelf geil, lust, ego, afleiding, liefde.
En dan voor jezelf betrouwbaarheid, eerlijkheid, fouten mogen maken, kunnen/willen vergeven, kwetsbaarheid, beschermen..
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Kan ze er achter komen? Zo nee dan niet vertellen.
lovechild schreef:
02-08-2020 23:20
Kan ze er achter komen? Zo nee dan niet vertellen.
Nee, dat lijkt me niet dat ze erachter komt.
Sinned77 schreef:
oke je vrouw was dus ziek en toen deed je even een ander tussendoor. Rare vorm van liefde
Sinned77 schreef:
02-08-2020 22:52
Het gaat nu best goed met haar, ze neemt haar medicijnen, daar worden haar moods vlakker van, ze is nu veel rustiger, ze woont in een hatwoning binnen een begeleid wonen traject, ze krijgt 2 keer per week begeleiding van ggz. De kindjes hebben hun hoofdverblijf bij mij en omdat vooral oudste moeite met wisselen van huizen had komt ze nu week op week af bij ons zodat de kinderen in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven.
wees eerlijk. dat je vrouw ziek is wil niet zeggen dat ze bedrogen mag worden. ze is een uiterst turbulente fase doorgegaan en jij ook. Nu jullie weer samen lijken te komen moet je eerlijk zijn. Als je echt wil dat jullie huwelijk een kans maakt.
Sinned77 schreef:
02-08-2020 23:23
natuurlijk wel, je hebt die vriendin toch niet zo netjes behandeld? die kan verhaal komen halen he?
Ergerlijk dat jij hier nu zielig gaat lopen doen, TO. Jij tekende een rechterlijke machtiging in jouw rol als echtgenoot om jouw ex gedwongen op te laten nemen. Vervolgens begin je een maandenlange affaire met iemand anders, die al start nog voor je gescheiden bent. Enigzins beschaamd beken je dat je ook moeilijk kan geloven dat zij al jouw smoesjes geloofde en concludeer je ten slotte dat vrouwen gewoon wat goedgeloviger zijn dan mannen.

Je bent geen sympathieke man. Word volwassen, neem je verantwoordelijkheid en wees gewoon eerlijk.
Sinned77 schreef:
02-08-2020 23:23
1) Dit is niet zeker genoeg. Enkel ‘Nee. Absoluut geen enkele mogelijkheid dat ze er ooit achter zal komen’ geeft genoeg zekerheid voor het risico wat je zou nemen.

2) Niet echt relevant. Jij hebt namelijk last van je wringen. En dat maakt dat jij vervolgens moeilijk in je relatie staat. (Sorry, de rechter heeft scheiding uitgesproken? Ben je nou nog getrouwd, al gescheiden, weer samen, toch niet gescheiden??)

Wees eens heel eerlijk, wat is je motivatie om te zwijgen? En wat is je motivatie om te vertellen? Waar is het liefde, waar is het opbouw, waar is het angst, waar ik is het onzekerheid.
Wees eerlijk tegen jezelf, ook als dat niet mooi is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven