Vriendschap nog een kans geven?

03-08-2020 18:17 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind januari heb ik een aardige man leren kennen. We hadden wat een vreemde vriendschap . Van vrienden naar date en weer terug naar vrienden.
Als vrienden klikte het beter. Toen kwam de lockdown en hebben we elkaar tijden niet gezien. Na de lockdown weer paar keer gezien als vrienden. Toen is er bij hem privé wat gebeurt waardoor het contact weer wat minder was. Later gebeurde privé iets bij mij.
Nu mis ik onze vriendschap. De laatste keren kwam het contact steeds van mij.
Nu kwam ik hem laatst tegen leuk gesprek gehad. Bij hem is alles weer rustiger. En hij zou mij nog bellen voor een afspraak. Dat is dus al twee weken geleden. Zou ik toch zelf een bellen of toch niet?
Waarom niet? Als er geen objectieve reden is waarom het bijvoorbeeld een slechte vriendschap voor je is.. zie ik geen belemmering..
Natuurlijk. Waarom de teller laten lopen?
Als hij niet wil, of jij haalt er niet genoeg uit om er in te investeren kun je het laten zitten. Maar zolang jij het leuk vindt en hij als jij initiatief neemt wel leuk reageert, gewoon contact opnemen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Nee, ik zou dat niet doen. Gewoonweg omdat hij al geappt zou hebben als hij er genoeg waarde aan zou hechten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als hij had willen bellen, had hij gebeld
Enn schreef:
03-08-2020 18:19
Nee, ik zou dat niet doen. Gewoonweg omdat hij al geappt zou hebben als hij er genoeg waarde aan zou hechten.
Ja, dat kan hij ook wel zeggen.
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2020 18:29
Ja, dat kan hij ook wel zeggen.
Yup
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je kent hem net en die korte tijd met al best grote gaten erin... dus dat missen zal ook nog wel mee vallen hoop ik.

En het is net als met relaties. Als iemand je op prijs stelt dan komt er wel wat. Jij hebt dat gedaan, meerdere malen.

En hij zoekt zelf geen contact.
Dus hij vind je vast aardig en als je kennissen wil zijn en contactinitatief eenzijdig geen probleem vind, kan je hem prima weer berichten, zo'n drama is dat ook weer niet.
Is de vriendschap wel wederzijds?

Of heeft hij het op een te aardige manier uitgemaakt waardoor jij niet los kunt laten?

Vrienden steunen elkaar in moeiljke tijden, die verdwijnen niet . Het is gezellig wanneer je elkaar toevallig tegen komt, maar verder lijkt er geen basis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik twijfel dus, omdat de laaste tijd ik steeds als eerste moest appen, anders hoorde ik niets. Maar bij de ontmoeting van laatst stelde hij het zelf voor.
viva-amber schreef:
03-08-2020 18:30

Of heeft hij het op een te aardige manier uitgemaakt waardoor jij niet los kunt laten?

Vrienden steunen elkaar in moeiljke tijden, die verdwijnen niet . Het is gezellig wanneer je elkaar toevallig tegen komt, maar verder lijkt er geen basis.
Vrees ook dat hij er heel anders in staat dan TO, qua vriendschap ja.
viva-amber schreef:
03-08-2020 18:30

Dat we niet meer gingen daten kwam van ons beide
Als vrienden hadden we het nog wel gezellig.
Ja, maar toen het een beetje moeilijk werd ineens niet meer.

Maar misschien liggen jouw eisen in vriendschappen heel laag.

Ik zou er niet achteraan lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet gezellig genoeg om je uit zich zelf te contacteren voor wat leuks.
Ik zou het laten zitten, naar mijn idee heb je nauwelijks wat met hem opgebouwd. Je hebt hem eind januari leren kennen en tijdens de lockdown heb je hem helemaal niet gezien, daarna een paar keer en toen niet meer, dan heb je elkaar in totaal toch nauwelijks meegemaakt, aangezien er tussen eind januari en de lockdown ook niet erg veel tijd zat en je in die tijd ook nog aan het daten was, wat niet bleek te werken.

Ik denk dat hij hier gewoon minder waarde aan hecht dan jij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als hij beloofd heeft dat hij je zou bellen, vind ik het opdringerig als je zijn telefoon niet afwacht.

Tuurlijk dat het dan kan zijn dat je niks meer van hem hoort, maar dan is die boodschap ook duidelijk.

Bied je niet aan als een makkelijke prooi!
Je noemt steeds dingen die privé zijn gebeurd. Maar vriendschappen zijn toch ook privé?
Wat zou je eraan hebben? Ikzelf zou niet erg malen om een man als platonische vriend, tenzij we dezelfde hobby hebben en daarmee wel een uurtje kunnen vullen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-08-2020 20:30
Wat zou je eraan hebben? Ikzelf zou niet erg malen om een man als platonische vriend, tenzij we dezelfde hobby hebben en daarmee wel een uurtje kunnen vullen.
Huh? Want het kan niet platonisch klikken met een man? Je kunt niet lachen met mannen? Je kunt niet goed met een man kunnen praten?
Ik kan dat namelijk allemaal wel en ben blij met mijn vrienden, of ze nou man of vrouw zijn. Ik heb overigens ook platonische vriendschappen met homoseksuele vrouwen, dus vrienschapstechnisch eet ik van allerlei walletjes. En ze kunnen allemaal verliefd op me worden, maar dat gebeurt niet.
Ik zal wel anders in elkaar zitten dan. Helpen tijdens een verhuizing kan ik me wel voorstellen. Meehelpen verven of behang afsteken, en dan kan je wel gezellig praten. Af en toe eventueel plagen met verf of behangsnippers, maar dan zit je al in de gevaarzone dat je elkaar kan gaan aanraken. Dat heb je gewoon gauw met een man.

Maar echt bij elkaar gaan zitten beppen over werk, vrouw, kinderen e.d. net als op een verjaardag? Ik vraag me af of dit echt iets is waar je tijd voor over hebt.
Ik heb best wel wat mannen waarmee ik bevriend ben. Nooit spanning of iets mee gehad met behangsnippers. Gewoon goede vrienden die ik al jaren ken. We raken elkaar ook gewoon aan zonder dat we spontaan in bed rollen.

Maar het voorbeeld van TO ligt iets anders en daar zit dat er misschien niet in.
rumforviva schreef:
03-08-2020 20:07
Je noemt steeds dingen die privé zijn gebeurd. Maar vriendschappen zijn toch ook privé?
Ik bedoel hiermee privé dingen wat ik hier liever niet neer zet...
Hierdoor kond en we elkaar ook even niet zien. Soms wel appen/bellen.
retrostar schreef:
03-08-2020 20:42
Ik zal wel anders in elkaar zitten dan. Helpen tijdens een verhuizing kan ik me wel voorstellen. Meehelpen verven of behang afsteken, en dan kan je wel gezellig praten. Af en toe eventueel plagen met verf of behangsnippers, maar dan zit je al in de gevaarzone dat je elkaar kan gaan aanraken. Dat heb je gewoon gauw met een man.

Maar echt bij elkaar gaan zitten beppen over werk, vrouw, kinderen e.d. net als op een verjaardag? Ik vraag me af of dit echt iets is waar je tijd voor over hebt.
Bij elkaar zitten net zoals een verjaardag is waar ik van hou.
Met deze man wwas dat gezellig. We hebben dezelfde humor. Dit doe ik ook vaak met andere vrienden
Rosa-Roodhart schreef:
03-08-2020 21:03
Ik bedoel hiermee privé dingen wat ik hier liever niet neer zet...
Hierdoor kond en we elkaar ook even niet zien. Soms wel appen/bellen.
Oh zo. Ik dacht dingen die je niet met hem wilde delen.
Ik zou het zelf op zijn beloop laten, maar als jij het hartstikke gezellig vindt dat hij langs komt zonder dat het om liefde gaat (en hij dat ook weet) dan kan je ook geen blauwtje lopen. Dat kan je hem gewoon vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven