Man vergeet mij bij feestjes
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:25
Ik vraag me af of het nu aan mij ligt, is dit normaal? Gisteren ook weer. We hadden een bbq ter afsluiting van het zomerkamp van een van de kinderen. Ik sta in de rij om drankjes te halen, kom ik buiten alle plaatsen al bezet. Hij zit gezellig te kletsen met een aantal bekenden, dus ik zoek maar een plekje elders (alleen) ook vanwege de afstand, waar weinig mensen zich blijkbaar wat van aantrokken. Later is kind klaar met afsluitende activiteit, komt bij mij zitten en wil natuurlijk ook wat drinken, dus hup weer in de rij (ook voor man). Is de tafel waar mijn hij aan zit net aan de beurt om eten te halen, dus ik vraag vanuit de rij of hij ook wat voor ons mee neemt (het werd per groep opgeschept vanwege Corona) maar dat had hij dus niet gedaan. Daardoor moesten wij nog heel lang wachten tot we weer aan de beurt waren. Later sta ik in de rij voor het dessert, roept hij vanaf zijn ‘gezellige’ plekje of ik ook wat voor hem meeneem. Dus zeg ik lachend ‘nee, want jij nam ook niks voor mij mee’, maar achter mij stond blijkbaar een bekende (waar hij bij aan tafel zat) die poeslief zei dat zij wel wat mee nam. De rest van de avond zie ik hem niet meer, hij kwam ook nog een oude bekende tegen. Zo gaat het dus vaker. Stel ik me nou aan dat ik dit niet leuk vindt? Ik zie andere stellen wel gewoon bij elkaar zitten. Hij is sociaal heel makkelijk, maar ik niet, waardoor ik me dus snel verloren voel. Ik wil zijn plezier ook niet bederven, maar toch voelt het voor mij alsof hij mij (en de kinderen) dan gewoon helemaal vergeet. Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit zo ervaren en hoe je hier dan mee omgaat.
ghost79 wijzigde dit bericht op 08-08-2020 12:08
8.45% gewijzigd
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:29
Ik vind het juist vervelend als stelletjes de hele tijd aan elkaar geplakt zitten alsof ze geen autonome personen meer zijn, maar alles alleen maar samen kunnen. Ik ga op feestjes mijn eigen gang, haal mijn eigen eten en drinken als het zelfbediening is en praat zelf met mensen of ik zoek aansluiting bij mijn man. Of hij bij mij uiteraard. Als we wel bij elkaar zitten zorgen we wel voor elkaar en de rest van de gesprekspartners.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:30
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:31
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:32
Dit ja. Vind het altijd zo raar als stelletjes maar aan elkaar vastgeplakt zitten op een feestje.lise1985 schreef: ↑08-08-2020 10:29Ik vind het juist vervelend als stelletjes de hele tijd aan elkaar geplakt zitten alsof ze geen autonome personen meer zijn, maar alles alleen maar samen kunnen. Ik ga op feestjes mijn eigen gang, haal mijn eigen eten en drinken als het zelfbediening is en praat zelf met mensen of ik zoek aansluiting bij mijn man. Of hij bij mij uiteraard. Als we wel bij elkaar zitten zorgen we wel voor elkaar en de rest van de gesprekspartners.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:32
redbulletje schreef: ↑08-08-2020 10:28Als dat sociale gebeuren voor jou niet hoeft dan ga je toch niet meer mee? Hij vermaakt zich zo te lezen wel, dus kan hij de kinderen meenemen en kun jij lekker thuis blijven.
Als het niet nodig is doe ik dat ook zeker niet, maar sommige dingen kun je niet onderuit. Dit was voor ons kind heel belangrijk, ze hadden een soort show gemaakt voor de ouders, dus dan kun je het niet maken om niet te komen kijken omdat je geen zin hebt in het sociale gebeuren.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:33
Ik vind echt niet dat stellen de hele tijd plekken voor elkaar vrij moeten houden en bij elkaar moeten zitten op iets als een barbecue. Maar ik vind dit niet zo heel sympathiek, nee. Die houding van: "zo, ik zit, ik heb m'n eten". Maar waarschijnlijk denkt hij gewoon dat jij ook naar hem zou roepen om iets te eten mee te nemen.
Bespreek het gewoon even met hem. Want ik zou het sociale in hem ook weer niet willen remmen, iemand moet niet het gevoel hebben op zijn vrouw te moeten letten als je allemaal bekenden tegenkomt. Maar jij bent niet de enige die hoeft te zorgen dat kind een bordje eten heeft.
Bespreek het gewoon even met hem. Want ik zou het sociale in hem ook weer niet willen remmen, iemand moet niet het gevoel hebben op zijn vrouw te moeten letten als je allemaal bekenden tegenkomt. Maar jij bent niet de enige die hoeft te zorgen dat kind een bordje eten heeft.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:35
Het enige dat ik hierin niet normaal vindt is het niet voor elkaar en de kinderen zorgen omdat er keer op keer lange rijen staan. Dat zouden wij binnen het gezin standaard hebben gedaan. Maar goed dat kan ook een keer vegeten worden en misschien was dat gisteren wel?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:36
Ja voor mij wel ja en voor mijn vriend ook. Ik zou er helemaal geen zin in hebben om met bekende te praten. Lekker tijd spenderen aan m’n kind met m’n gezin vind ik dan leuker.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-08-2020 10:30Gezellig samen, apart van de rest ? Wat een feest, zeg.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:36
KamilleT schreef: ↑08-08-2020 10:31Hmm een beetje dubbel. Ik vind wel dat je tijdens zo’n barbecue wel even als stel bij elkaar kunt zitten, samen het toetje of de koffie, maar wij moeten toch ook altijd wel een beetje lachen om de zwaan-kleef-aan stellen die alles samen doen.
Wat zei je man toen je het er later over had?
Klopt, hier ben ik het ook helemaal mee eens, ik hoef ook niet de hele avond als stel, maar ook niet de hele avond apart. Je gaat toch samen heen, dan mag je je ook wel een beetje om elkaar bekommeren vind ik. We hebben het er niet meer over gehad, want het is een terugkerend iets, we hebben het er al zo vaak over gehad. Hij is nu eenmaal zo, maar wil graag weten hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:37
Oh zo'n stel zijn wij ook. Wij gaan samen heen en samen terug. Heel soms even samen een praatje met iemand omdat de één de ander er even bij vraagt.
Buurtfeest, we stappen samen de deur uit verder niet. Maar wij vinden dat allebei prima.
Buurtfeest, we stappen samen de deur uit verder niet. Maar wij vinden dat allebei prima.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 08-08-2020 10:38
8.48% gewijzigd
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:39
Ik ben zelf meer als je man en mijn vriend als jij. Die wil graag groot deel van de tijd in mijn buurt zijn bij sociale gelegenheden terwijl ik zelf iemand ben die links en rechts met mensen kletst.
Bespreek het met hem en volgende keer samen een plekje zoeken als je graag bij elkaar in de buurt zit.
Bespreek het met hem en volgende keer samen een plekje zoeken als je graag bij elkaar in de buurt zit.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:39
Gewoon niet erop rekenen en je er dus ook niet aan storen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:40
Ja herkenbaar
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:40
Ghost79 schreef: ↑08-08-2020 10:25dus ik kom terug met drankjes (ook voor hem) en vraag of hij ook iets te eten voor ons heeft meegenomen (het werd per groep opgeschept vanwege Corona), maar nee dat had hij natuurlijk niet. Daardoor moesten wij nog heel lang wachten tot we weer aan de beurt waren. Later sta ik in de rij voor het dessert, roept hij vanaf zijn ‘gezellige’ plekje of ik ook wat voor hem meeneem.
Dus jij neemt ongevraagd drankjes voor hem mee. Gaat er vanuit dat hij ongevraagd eten voor jou meeneemt, en wordt pissig als hij wel vraagt om eten voor hem.
Ik denk dat hij het heel normaal vindt om te vragen of je iets voor de ander mee kunt nemen. Hij had niet om dat drankje gevraagd en hij gaat er ook niet vanuit dat jij zomaar voor hem een dessert meeneemt. Jij hebt onuitgesproken verwachtingen en bent teleurgesteld als hij daar niet aan voldoet. Terwijl hij volgens mij heel simpel is: als je iets wilt kun je dat uitspreken.
Net zoals met die zitplek in het begin. Heb jij aan hem gevraagd om een plekje voor jou vrij te houden? Of vrij te maken, toen je later een plekje zocht? Nee, jij gaat verderop zitten en vindt dat hij dan maar moet zien dat jij daar niet lekker zit. Terwijl hij denkt 'oh ze heeft een plekje, ze vermaakt zich blijkbaar wel'.
Communiceer met je man wat je graag wilt tijdens zo'n avond. Vraag of hij even een plekje voor je maakt, of hij ook voor jou wat eten meeneemt, etc. Hij kan het niet ruiken, hij kan geen gedachtenlezen en hij is blijkbaar erg slecht in het lezen van jouw lichaamstaal. Oplossing: maak het wel duidelijk voor hem. Wees assertief (zonder agressief, boos of verdrietig te zijn).
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:42
Dat vind ik best bijzonder. Bij zo'n bijeenkomst is het toch juist de bedoeling om met anderen contact te hebben? Als je alleen met je eigen gezin wilt kletsen, kun je net zo goed in je eigen tuin barbecuen.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:42
Als je zelfs op een barbecue niet met bekenden praat, waar dan wel? Iemand die iets organiseert wil toch dat mensen zich een beetje sociaal opstellen? Anders moet je gewoon een eigen dagje uit doen.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:44
Je hebt het altijd pas achteraf met hem besproken dus? Je zegt niet tijdens de avond: 'he schuif even op, ik haal daarginds een stoel en dan kom ik er bij zitten', of als hij in de rij staat 'pak je voor mij ook even een bordje mee'?