21, zwanger en thuis er uit gezet.
dinsdag 11 augustus 2020 om 11:17
Goedemorgen,
Ik stel mij even voor en de situatie waar ik mij nu in bevind, om een duidelijk beeld voor jullie te creëren.
Ik ben een dame van 21 jaar, bijna 22. Ik woon samen met mijn moeder en oudere broer van 24 jr.
Ik ben 2 wk geleden er achter gekomen dat ik zwanger blijk te zijn. Ik heb het samen met mijn vriend besproken, hij en ik zouden graag het kindje willen houden, wij werken allebei full time, alleen beschikken wij nog niet over een eigen woning.
Ik heb het mijn familie verteld, die reageerde positief, hulp aan alle kanten, ook de familie van mijn vriend reageerde zo.
Behalve.. mijn moeder. Ik vertelde het haar, waarop zij als reactie gaf, de test te gooien, te schreeuwen en weg te gaan.
Zij wilt dat ik abortus laat plegen. Omdat zij vind dat ik er niet klaar voor ben, ik een alleenstaande moeder volgens haar ga worden, geen woning etc.
Ik vertelde haar dat ik het wilde houden, voornamelijk ook om mijn medisch achtergrond (ik heb altijd al baarmoeder problemen gehad, waardoor ik bij de gynaecoloog onder behandeling liep, van eendebekken, echo’s, waterecho’s aan toe. Het bleek dat ik poliepen had, maar liefst 3. Die zouden verwijderd worden, op het moment van laten verwijderen, bleken er ineens geen poliepen meer te zitten??? Ook had ik te maken met het HPV virus, pap 2. De arts vertelde mij dat het HPV virus binnen anderhalf jaar vanzelf weg hoort te gaan, gebeurt dit niet, dan is er een kans op baarmoederhalskanker. Dit baarde mij erg veel zorgen. Mijn huisarts wist niet zo goed wat er aan de hand was en kon mij nooit de zekerheid geven of ik wel een kind ooit zou kunnen krijgen).
Mijn moeder heeft mij op whatsapp meerdere keren geprobeerd over te halen tot abortus, zij stuurde zelfs pillen er van, die je online kunt bestellen.
Ik heb thuis mijn kamer leeggetrokken, mijn vriend en ik zijn op zoek naar een woning. Mocht dit binnen 5 maanden niet lukken, dan kan ik bij mijn vader en zijn vriendin terecht.
Die steunen mij door dik en dun.
Maar nu.. wat moet ik doen? Ik hoop dat mijn moeder binnen 3 maanden bij draait.. want ik ben bang dat als ik echt mijn hart voor haar sluit, het nooit meer goed zal komen..
Dit is tevens haar eerste kleinkind..
Help!!
Ik stel mij even voor en de situatie waar ik mij nu in bevind, om een duidelijk beeld voor jullie te creëren.
Ik ben een dame van 21 jaar, bijna 22. Ik woon samen met mijn moeder en oudere broer van 24 jr.
Ik ben 2 wk geleden er achter gekomen dat ik zwanger blijk te zijn. Ik heb het samen met mijn vriend besproken, hij en ik zouden graag het kindje willen houden, wij werken allebei full time, alleen beschikken wij nog niet over een eigen woning.
Ik heb het mijn familie verteld, die reageerde positief, hulp aan alle kanten, ook de familie van mijn vriend reageerde zo.
Behalve.. mijn moeder. Ik vertelde het haar, waarop zij als reactie gaf, de test te gooien, te schreeuwen en weg te gaan.
Zij wilt dat ik abortus laat plegen. Omdat zij vind dat ik er niet klaar voor ben, ik een alleenstaande moeder volgens haar ga worden, geen woning etc.
Ik vertelde haar dat ik het wilde houden, voornamelijk ook om mijn medisch achtergrond (ik heb altijd al baarmoeder problemen gehad, waardoor ik bij de gynaecoloog onder behandeling liep, van eendebekken, echo’s, waterecho’s aan toe. Het bleek dat ik poliepen had, maar liefst 3. Die zouden verwijderd worden, op het moment van laten verwijderen, bleken er ineens geen poliepen meer te zitten??? Ook had ik te maken met het HPV virus, pap 2. De arts vertelde mij dat het HPV virus binnen anderhalf jaar vanzelf weg hoort te gaan, gebeurt dit niet, dan is er een kans op baarmoederhalskanker. Dit baarde mij erg veel zorgen. Mijn huisarts wist niet zo goed wat er aan de hand was en kon mij nooit de zekerheid geven of ik wel een kind ooit zou kunnen krijgen).
Mijn moeder heeft mij op whatsapp meerdere keren geprobeerd over te halen tot abortus, zij stuurde zelfs pillen er van, die je online kunt bestellen.
Ik heb thuis mijn kamer leeggetrokken, mijn vriend en ik zijn op zoek naar een woning. Mocht dit binnen 5 maanden niet lukken, dan kan ik bij mijn vader en zijn vriendin terecht.
Die steunen mij door dik en dun.
Maar nu.. wat moet ik doen? Ik hoop dat mijn moeder binnen 3 maanden bij draait.. want ik ben bang dat als ik echt mijn hart voor haar sluit, het nooit meer goed zal komen..
Dit is tevens haar eerste kleinkind..
Help!!

dinsdag 11 augustus 2020 om 15:33
Op je 23e zijn je hersenen pas uit ontwikkeld. De kans dat het niet goed gaat wordt groter naarmate de ouders jonger zijn.

dinsdag 11 augustus 2020 om 16:11
Je bent compleet gestoord dat je dit zegt over een volwassen vrouw. Een 21-jarige, woonachtig in Nederland, werkt gewoon fulltime. Haar perspectief is dus juist rooskleurig te noemen. Ze heeft alle kans om er iets moois van te maken. En jij was ook degene die TO “laagopgeleid” noemde hè? Wat een weerzinwekkend staaltje arrogantie. Dat jij zo neerkijkt op mensen met een MBO diploma en baan. De verpleegkundigen en verzorgden die jouw luier straks staan te verschonen of je staan te verzorgen op de IC omdat je Corona hebt, zijn ook MBO geschoold.

dinsdag 11 augustus 2020 om 16:13
Last van de warmte ?Lotus90 schreef: ↑11-08-2020 16:11Je bent compleet gestoord dat je dit zegt over een volwassen vrouw. Een 21-jarige, woonachtig in Nederland, werkt gewoon fulltime. Haar perspectief is dus juist rooskleurig te noemen. Ze heeft alle kans om er iets moois van te maken. En jij was ook degene die TO “laagopgeleid” noemde hè? Wat een weerzinwekkend staaltje arrogantie. Dat jij zo neerkijkt op mensen met een MBO diploma en baan. De verpleegkundigen en verzorgden die jouw luier straks staan te verschonen of je staan te verzorgen op de IC omdat je Corona hebt, zijn ook MBO geschoold.
dinsdag 11 augustus 2020 om 16:52
Wat een volslagen idiote reactie.Lotus90 schreef: ↑11-08-2020 16:11Je bent compleet gestoord dat je dit zegt over een volwassen vrouw. Een 21-jarige, woonachtig in Nederland, werkt gewoon fulltime. Haar perspectief is dus juist rooskleurig te noemen. Ze heeft alle kans om er iets moois van te maken. En jij was ook degene die TO “laagopgeleid” noemde hè? Wat een weerzinwekkend staaltje arrogantie. Dat jij zo neerkijkt op mensen met een MBO diploma en baan. De verpleegkundigen en verzorgden die jouw luier straks staan te verschonen of je staan te verzorgen op de IC omdat je Corona hebt, zijn ook MBO geschoold.
We hebben het over een thuiswonende jonge meid die ondanks dat ze een baan heeft, nog niet de behoefte of kans heeft gehad om zelfstandig te leven. Dat meisje post binnen drie weken twee topics over hoe geweldig ze het voor elkaar heeft:
1e topic - knallende ruzie met haar vriendje omdat hij denkt te kunnen bepalen hoe ze met een andere vriend om moet gaan
2e topic - ze besluit een kind te krijgen van dit pareltje, met alle drama van dien
Lijkt me nogal logisch dat daar een vraag over haar baan op volgt. Dat heeft geen zak met respect voor verpleegkundigen te maken, maar alles met die twee rare topics.

dinsdag 11 augustus 2020 om 17:57
@TO: ik heb op mijn 19de mijn prachtige appartement gekregen via loting. Ik ben daar nu op mijn 29ste nog steeds zo blij mee! Ik raad je dus aan om je per direct in te schrijven bij de woningbouwvereniging en o.a. op lotingwoningen te reageren.
Op mijn 19de heb ik overigens ook mijn MBO diploma behaald. En ik kreeg direct een vaste baan aangeboden bij mijn stage adres. Dus als ik toen zwanger was geraakt, was er helemaal niets aan de hand geweest. Voor die tijd zag ik een abortus sowieso ook niet als een optie, omdat je ook een basis kunt opbouwen voor je kindje als je nog niet alles op een rijtje hebt. De situatie is dan niet direct ideaal, maar daar kan aan gewerkt worden en dan kom je prima terecht. Heb ik van dichtbij allemaal goed zien komen.
Het is dat ik het MBO alleen maar als opstapje zag naar het HBO en dat ik ook nog wilde reizen etc. Maar anders was ik waarschijnlijk jong moeder geworden. Ik vind totaal niet dat anderen jou kunnen voorschrijven of je wel of geen moeder kunt worden. Alleen jij kan voor jezelf bedenken of je er klaar voor bent om je de rest van je leven voor 1000% toe te wijden aan een kind. En daar heel veel voor te doen en laten. Het is namelijk keihard werken, moederschap. En je zult er wellicht andere dingen voor moeten opgeven. Dat heb ik ook van dichtbij gezien. Maar laat je niet door anderen vertellen wat jij wel of niet kan!
Op mijn 19de heb ik overigens ook mijn MBO diploma behaald. En ik kreeg direct een vaste baan aangeboden bij mijn stage adres. Dus als ik toen zwanger was geraakt, was er helemaal niets aan de hand geweest. Voor die tijd zag ik een abortus sowieso ook niet als een optie, omdat je ook een basis kunt opbouwen voor je kindje als je nog niet alles op een rijtje hebt. De situatie is dan niet direct ideaal, maar daar kan aan gewerkt worden en dan kom je prima terecht. Heb ik van dichtbij allemaal goed zien komen.
Het is dat ik het MBO alleen maar als opstapje zag naar het HBO en dat ik ook nog wilde reizen etc. Maar anders was ik waarschijnlijk jong moeder geworden. Ik vind totaal niet dat anderen jou kunnen voorschrijven of je wel of geen moeder kunt worden. Alleen jij kan voor jezelf bedenken of je er klaar voor bent om je de rest van je leven voor 1000% toe te wijden aan een kind. En daar heel veel voor te doen en laten. Het is namelijk keihard werken, moederschap. En je zult er wellicht andere dingen voor moeten opgeven. Dat heb ik ook van dichtbij gezien. Maar laat je niet door anderen vertellen wat jij wel of niet kan!

dinsdag 11 augustus 2020 om 18:02
Wij hebben helemaal niets te maken met de eventuele relatie perikelen van TO. Het is belachelijk hooghartig om van achter je computertje wel even voor een andere volwassen vrouw te bepalen dat zij ongeschikt is als moeder. Op dit moment nog geen woning hebben is absoluut GEEN reden om een abortus te ondergaan. Vooral niet als je dat zelf NIET wil!yette schreef: ↑11-08-2020 16:52Wat een volslagen idiote reactie.
We hebben het over een thuiswonende jonge meid die ondanks dat ze een baan heeft, nog niet de behoefte of kans heeft gehad om zelfstandig te leven. Dat meisje post binnen drie weken twee topics over hoe geweldig ze het voor elkaar heeft:
1e topic - knallende ruzie met haar vriendje omdat hij denkt te kunnen bepalen hoe ze met een andere vriend om moet gaan
2e topic - ze besluit een kind te krijgen van dit pareltje, met alle drama van dien
Lijkt me nogal logisch dat daar een vraag over haar baan op volgt. Dat heeft geen zak met respect voor verpleegkundigen te maken, maar alles met die twee rare topics.

dinsdag 11 augustus 2020 om 18:14
@TO: een slechte relatie breekt je overigens wel op. Zeker als je kind er eenmaal is. Een baby verzorgen is enorm zwaar. Wil je dat met deze man? Want hij zal de rest van je leven aan je verbonden blijven doordat jullie een kind krijgen samen.
En als je eerlijk kijkt naar je relatie en denkt dat die niet erg stabiel is, bedenk dan of je ook moeder wil worden als je er alleen voor komt te staan. Want alleenstaand moederschap is zwaar. En je positie in de maatschappij is dan niet bepaald voordelig. Dat merk je al aan de aanmatigende reacties die je op dit forum voorbij ziet komen over dat onderwerp.
Ik vind overigens dat iedere vrouw (ook al is ze “perfect” omdat ze een jaar of 30 is, al 10 jaar een stabiele relatie heeft waarvan 5 jaar getrouwd, er een koophuis is met 2 auto’s voor de deur en een dikke spaarrekening: dan nog kan er van alles gebeuren waardoor je er toch alleen voor komt te staan, het leven is namelijk onvoorspelbaar) dat moet bedenken voordat ze aan kinderen begint. Vooral niet aan beginnen als je het alleen niet zou willen/aankunnen, zou ik zeggen. Maar dat is logisch.
En als je eerlijk kijkt naar je relatie en denkt dat die niet erg stabiel is, bedenk dan of je ook moeder wil worden als je er alleen voor komt te staan. Want alleenstaand moederschap is zwaar. En je positie in de maatschappij is dan niet bepaald voordelig. Dat merk je al aan de aanmatigende reacties die je op dit forum voorbij ziet komen over dat onderwerp.
Ik vind overigens dat iedere vrouw (ook al is ze “perfect” omdat ze een jaar of 30 is, al 10 jaar een stabiele relatie heeft waarvan 5 jaar getrouwd, er een koophuis is met 2 auto’s voor de deur en een dikke spaarrekening: dan nog kan er van alles gebeuren waardoor je er toch alleen voor komt te staan, het leven is namelijk onvoorspelbaar) dat moet bedenken voordat ze aan kinderen begint. Vooral niet aan beginnen als je het alleen niet zou willen/aankunnen, zou ik zeggen. Maar dat is logisch.
dinsdag 11 augustus 2020 om 18:29
Hoe volwassen ben je als je samen met een knul waarmee je zelfs al ruzie hebt voor je ook maar één dag samen hebt gewoond, een kind op de wereld wil zetten?Lotus90 schreef: ↑11-08-2020 18:02Wij hebben helemaal niets te maken met de eventuele relatie perikelen van TO. Het is belachelijk hooghartig om van achter je computertje wel even voor een andere volwassen vrouw te bepalen dat zij ongeschikt is als moeder. Op dit moment nog geen woning hebben is absoluut GEEN reden om een abortus te ondergaan. Vooral niet als je dat zelf NIET wil!

dinsdag 11 augustus 2020 om 18:41
Het is totaal niet relevant hoe jij TO en/of haar relatie inschat.
Wanneer gaan jullie eens begrijpen dat jullie oordeel geen waarde heeft. Jullie bepalen zeker niet voor een ander of ze moeder mag worden ja of nee. Nooit. Zo makkelijk je oordelen uitspreken over leven en dood vind ik creapy.
Een vrouw een abortus aanraden terwijl ze nou juist zegt dat ze dat NIET wil.. Dat vind ik ook creapy. Een abortus aanraden omdat iemand (nog) niet aan jouw maatstaven voldoet. Doen alsof er geen toekomst perspectief is. Dat is hooghartig, aanmatigend en arrogant.

dinsdag 11 augustus 2020 om 18:54
Je kent to niet wij ook niet je weet niets van haar situatie behalve de openingspost.Lotus90 schreef: ↑11-08-2020 18:41Het is totaal niet relevant hoe jij TO en/of haar relatie inschat.
Wanneer gaan jullie eens begrijpen dat jullie oordeel geen waarde heeft. Jullie bepalen zeker niet voor een ander of ze moeder mag worden ja of nee. Nooit. Zo makkelijk je oordelen uitspreken over leven en dood vind ik creapy.
Een vrouw een abortus aanraden terwijl ze nou juist zegt dat ze dat NIET wil.. Dat vind ik ook creapy. Een abortus aanraden omdat iemand (nog) niet aan jouw maatstaven voldoet. Doen alsof er geen toekomst perspectief is. Dat is hooghartig, aanmatigend en arrogant.
Hoe kan jij dan zeggen wat to moet doen en andere moeten maar stil blijven?
Je weet echt heel weinig van to maar je staat heel hard te roepen dat andere fout zitten met treacties. Blijkbaar weet jij het beter dan de rest.

dinsdag 11 augustus 2020 om 19:16
Natuurlijk ken ik TO niet, ben ik net zoals iedereen hier niet volledig op de hoogte van haar situatie en kan ik ook niet bepalen wat TO moet doen. Ik kan haar wel adviseren dat ze ZELF moet bedenken wat ze wil en ZELF moet bepalen wat zij doet. Want zij is een volwassen vrouw en ze kent zichzelf het beste. Punt.*2020* schreef: ↑11-08-2020 18:54Je kent to niet wij ook niet je weet niets van haar situatie behalve de openingspost.
Hoe kan jij dan zeggen wat to moet doen en andere moeten maar stil blijven?
Je weet echt heel weinig van to maar je staat heel hard te roepen dat andere fout zitten met treacties. Blijkbaar weet jij het beter dan de rest.

dinsdag 11 augustus 2020 om 20:51
Welja. Je trekt ten strijde tegen een simpel standpunt dat je zelf voor me hebt verzonnen maar dat ik niet deel.Lotus90 schreef: ↑11-08-2020 18:41Het is totaal niet relevant hoe jij TO en/of haar relatie inschat.
Een vrouw een abortus aanraden terwijl ze nou juist zegt dat ze dat NIET wil.. Dat vind ik ook creapy. Een abortus aanraden omdat iemand (nog) niet aan jouw maatstaven voldoet. Doen alsof er geen toekomst perspectief is.
Heb je gelezen dat ik vind dat we met de beperkte informatie die TO geeft, eigenlijk niet kunnen oordelen? De meeste reacties hier zijn dus puur hypothetisch, omdat men vanalles zelf invult. Jij ook. Zelfs voor mij vul je mijn mening in. Ik heb het namelijk helemaal nergens gehad over of TO moeder mag worden of niet (waar haal je het vandaan?!) en ook over abortus heb ik met geen woord gerept.
Je schrijft me onterecht een mening toe en reageert vervolgens boos op wat je zelf voor me hebt verzonnen. Raar hoor. Eigenlijk ben je dus in discussie met jezelf.

woensdag 12 augustus 2020 om 14:44
.Lotus90 schreef: ↑11-08-2020 18:14@TO: een slechte relatie breekt je overigens wel op. Zeker als je kind er eenmaal is. Een baby verzorgen is enorm zwaar. Wil je dat met deze man? Want hij zal de rest van je leven aan je verbonden blijven doordat jullie een kind krijgen samen.
En als je eerlijk kijkt naar je relatie en denkt dat die niet erg stabiel is, bedenk dan of je ook moeder wil worden als je er alleen voor komt te staan.
Noem de meestvoorkomende optie 3 ook nog even: geen relatie, maar wel allebei op je eigen manier je ouderschap willen invullen. Waarbij hij het natuurlijk nooit doet zoals moeders juist acht voor haar hun kind.
Voor een ander beslissen om wel of niet moeder te worden kan inderdaad niet, maar een oordeel hebben en vanuit dat oordeel adviseren staat iedereen vrij.
Mijn oordeel is dat TO haar zaakjes nog niet voldoende op orde heeft om een kind te krijgen. En TO mag ervoor kiezen om mijn oordeel buiten beschouwing te laten en zelf te beslissen.

woensdag 12 augustus 2020 om 14:54
Leuk dat dat jouw/jullie oordeel is. Maar behalve dat het niet relevant is, doet TO daar helemaal niets mee.puntillita schreef: ↑12-08-2020 14:44.
Noem de meestvoorkomende optie 3 ook nog even: geen relatie, maar wel allebei op je eigen manier je ouderschap willen invullen. Waarbij hij het natuurlijk nooit doet zoals moeders juist acht voor haar hun kind.
Voor een ander beslissen om wel of niet moeder te worden kan inderdaad niet, maar een oordeel hebben en vanuit dat oordeel adviseren staat iedereen vrij.
Mijn oordeel is dat TO haar zaakjes nog niet voldoende op orde heeft om een kind te krijgen. En TO mag ervoor kiezen om mijn oordeel buiten beschouwing te laten en zelf te beslissen.

Dat is ook de reden dat ze advies vraagt hoe ze met haar grensoverschrijdende moeder moet omgaan die er hetzelfde over denkt als jullie. Waar ze niet eens mee hóeft om te gaan. Omdat ze gelukkig meerdere opties heeft waar ze terecht kan.
En zelf haar leven kan gaan leiden. Zoals zij dat goed acht. Mét haar kindje. Als alles hopelijk goed gaat. Nogmaals veel succes en veel geluk TO!

woensdag 12 augustus 2020 om 15:44
.
Dat mag. Maar misschien is TO slim genoeg om zich nog eens achter de oren te krabben over haar keuze dit kind te krijgen. En dan kan (en mag) ze alsnog kiezen de zwangerschap voort te zetten, maar is ze hopelijk nog meer doordrongen van de noodzaak haar leven beter te organiseren voordat ze bevalt.
woensdag 12 augustus 2020 om 18:57
En weer vul je voor een ander in. We weten helemaal niet of TO open staat voor andere visies.Lotus90 schreef: ↑12-08-2020 14:54Leuk dat dat jouw/jullie oordeel is. Maar behalve dat het niet relevant is, doet TO daar helemaal niets mee.
Dat is ook de reden dat ze advies vraagt hoe ze met haar grensoverschrijdende moeder moet omgaan die er hetzelfde over denkt als jullie. Waar ze niet eens mee hóeft om te gaan. Omdat ze gelukkig meerdere opties heeft waar ze terecht kan.
En zelf haar leven kan gaan leiden. Zoals zij dat goed acht. Mét haar kindje. Als alles hopelijk goed gaat. Nogmaals veel succes en veel geluk TO!
Haar vorige topic heeft ze ook geschreven tijdens een ruzie, maar over de uitkomst heeft ze ons niet op de hoogte gebracht. Geen idee wat de oplossing was en of ze daarbij iets heeft gehad aan de reacties. Ook nu schrijft ze weer een bericht op het moment dat de gemoederen hoog op zijn gelopen. Dat geeft natuurlijk een beeld van de situatie dat een dag later al helemaal anders kan zijn. Want hoe leuk jij 'meerdere opties waar ze terecht kan' ook vindt klinken, als je tijdens een ruzie met je moeder besluit dat je vijf maanden zwanger op de kamer van je vriendje in zijn ouderlijk huis gaat bivakkeren voor je bij je eigen vader terecht kan, zou het zomaar kunnen dat je jezelf na een dag of wat af gaat vragen of dit nou echt wel is wat je wil. En dat is alleen maar goed.
Een beslissing over het nemen van de verantwoordelijkheid voor een kind, neem je niet in een opwelling. Zéker niet als je regelmatig bonje hebt met je dierbaren. Dus laat iedereen hier alsjeblieft schrijven wat ze ervan vinden en stop met roepen dat die andere visies niet relevant zijn en dat TO er helemaal niets mee doet. Dat kan je namelijk helemaal niet weten. Of ken je haar?