Ik zie de oplossing niet meer

18-08-2020 20:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben al lange tijd een meelezer op het forum. Maar vandaag heb ik toch maar een account aangemaakt, want ik kom er even niet meer uit. Misschien weet iemand hier raad.

Ik ben een vrouw van midden 40, bijna 20 jaar getrouwd en 2 kinderen. Een van onze zoons is inmiddels op kamers voor zijn studie, de tweede zit in de onderbouw van de middelbare school. Verder heb ik een goede baan en op papier een mooi leven.

Maar zoals vaak is de werkelijkheid anders. Ik heb me de afgelopen jaren regelmatig ongelukkig gevoeld in mijn relatie. Mijn man is geen slecht mens, maar hij is wel lastig om de omgang en wordt snel boos. Dat leidt regelmatig tot problemen op zijn werk, bij zijn hobby en in vriendschappen. Op het eerste gezicht is het een vriendelijke, beleefde en charmante man tot je iets doet dat zijn ego schaadt. Op dat moment krijg je zijn boze kant te zien en dan is er even niet meer met hem te praten. Hij kan dan echt heel onredelijk zijn en alles dat je zegt is olie op het vuur.

Waarom ik dan gebleven ben? Ik denk om een combinatie van een aantal dingen. Mijn ouders zijn bij elkaar gebleven tot alle 4 de kinderen het huis uit waren. Zij wilden voorkomen dat we in een gebroken gezin opgroeiden. En dat wil ik ook. Een scheiding zou voor onze jongste zoon enorme gevolgen hebben. Maar er was ook altijd nog wel een balans tussen de goede en minder goede momenten. Want we konden samen genieten van het leven en waren tevreden met weinig.

Maar de laatste tijd gaat het niet meer. Het gedrag van mijn man is de laatste maanden totaal uit de hand gelopen. Hij is nu dagelijks boos, dagelijks aan het schreeuwen. Begint ook verwijten te maken naar zijn kinderen. Zegt bijvoorbeeld dat ze bepaalde dingen expres doen om hem te pesten. Hij gooit dingen naar mijn hoofd als hij kwaad is, roept zelfs dingen uit het raam van de auto naar onschuldige voorbijgangers als ze zich niet aan de regels houden. Hij onderbreekt me als ik iets aan iemand vertel, omdat ik naar zijn mening al veel te lang aan het woord ben met mijn getetter. En hij leeft totaal in zijn eigen wereld, toont helemaal geen interesse meer naar mij of zijn kinderen.

Ik merk de laatste weken dat ik het niet meer trek. Ik ben een introverte vrouw, houd van rust om me heen. En nu leef ik samen met een vulkaan. En ik maak me zorgen over mijn thuiswonende zoon, die zich steeds voorzichter gaat gedragen in zijn bijzijn. Ik kan met dit gedrag niet omgaan en wil dat ook mijn zoon niet aandoen. De gedachte aan weggaan speelt bijna continu door mijn hoofd. Maar ik ben ook bang dat er misschien een lichamelijke oorzaak is voor zijn gedrag. Hij voelt zich al een tijdje niet lekker, heeft allerlei vage klachten. Daar zijn we ook naar de huisarts voor geweest, maar die heeft niets gevonden. En daar gaat hij dus ook niet meer naar terug. Maar wat als er toch iets ernstigs aan de hand is? Dit gedrag heb ik echt niet eerder zo gezien. En tijdens zijn buien kijkt hij ook heel vreemd uit zijn ogen.

Ik weet eigenlijk niet wat ik wil met dit topic. Even mijn ei kwijt. En misschien heeft iemand een goede tip waar ik iets mee kan. Wat zouden jullie doen?
Ik zou ook geen oplossing weten.
Ik heb wel een idee wat er aan de hand kan zijn waardoor je echtgenoot zich zo gedraagt.

https://www.youtube.com/watch?v=V8Xxc9FWTaQ
Je spullen pakken en zsm naar een veilige omgeving gaan. Kun je niet bij je familie/vrienden even verblijven?
Dubbel
Was het maar zo simpel Witte haai!

Ik lig zelf ook in scheiding, na lang alles geaccepteerd te hebben, relatietherapie gehad over woede uitbarstingen, hebben we de knoop doorgehakt. We liggen in scheiding. Wij hebben geen kinderen. Op een bepaald moment zijn alle grenzen overschreden en is er geen liefde meer.
Ik vind het heel moeilijk. Ik heb hulp van familie en ze schrikken hoe bang ik ben. As vrijdag eerste gesprek over de verdeling van alles.
Vandaag bij huisarts geweest voor extra hulp.

Stel je kinderen niet langer bloot aan zijn nukken. In jouw situatie kun je voorlopige voorzieningen aanvragen en dan zal hij het huis moeten verlaten. Je zo laten behandelen is een slecht voorbeeld voor je kinderen.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe! Sla een virtuele arm om je heen om wat troost te geven. Het is niet niks om altijd op je tenen te moeten lopen omwille van zijn humeur 💐
Er is al iets ernstigs aan de hand. Je zoon voelt zich niet veilig in z'n eigen huis bij z'n eigen vader. Vertrek.
Wat voor vage klachten heeft hij?
WitteHaai schreef:
18-08-2020 23:00
Ik zou ook geen oplossing weten.
Ik heb wel een idee wat er aan de hand kan zijn waardoor je echtgenoot zich zo gedraagt.

https://www.youtube.com/watch?v=V8Xxc9FWTaQ
ja dit ja
hij is waarschijnlijk klaar met zijn huwelijk, maar mannen zijn te laf om te breken. ze dwingen jou om de stekker de uit te trekken door raar gedrag. hij heeft waarschijnlijk een ander
Erkent je man dat zijn gedrag steeds extremer is geworden ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
sommeer hem om te vertrekken met zijn agressie.
Ik zou eerst eens zelf met de huisarts praten en de bal opgooien, kijken wat deze voor jou kan betekenen.
https://www.andros.nl/hormoontekort/

Penopauze kan ook nog.
blijfgewoonbianca schreef:
18-08-2020 23:35
https://www.andros.nl/hormoontekort/

Penopauze kan ook nog.
of het is een light psychopaat
S-Meds schreef:
18-08-2020 23:36
of het is een light psychopaat
:lightbulb:
S-Meds schreef:
18-08-2020 23:30
ja dit ja
hij is waarschijnlijk klaar met zijn huwelijk, maar mannen zijn te laf om te breken. ze dwingen jou om de stekker de uit te trekken door raar gedrag. hij heeft waarschijnlijk een ander
Huh? Heb jij een glazen bol?
Waterman26 schreef:
18-08-2020 23:42
Huh? Heb jij een glazen bol?
theeblaadjes
Je man kan zich prima zelf op ernstige gebreken laten onderzoeken door een arts terwijl jij je zoon uit deze onhoudbare en onveilige situatie hebt gehaald door te vertrekken.

Je moet er voor je zoon zijn.
En voor jezelf
En daarna, als laatste pas, als het echt moet en niet anders kan (niet dus) voor de idioot die dingen naar je hoofd gooit en nare opmerkingen roept naar willekeurige voorbijgangers.
..
S-Meds schreef:
18-08-2020 23:30
ja dit ja
Wat een ferme uitspraak!

De man van een vriendin begon ook van dit soort vreemde gedrag te vertonen en hij bleek een hersentumor te hebben .
girasole3 schreef:
18-08-2020 23:54
Wat een ferme uitspraak!

De man van een vriendin begon ook van dit soort vreemde gedrag te vertonen en hij bleek een hersentumor te hebben .
Daarom vroeg ik al wat voor vage klachten hij heeft, mijn man heeft ook een hersentumor en dit gedrag komt daar vaak bij voor...
Jazzie1 schreef:
18-08-2020 23:56
Daarom vroeg ik al wat voor vage klachten hij heeft, mijn man heeft ook een hersentumor en dit gedrag komt daar vaak bij voor...
ze zegt dat hij altijd al twee gezichten had en onredelijk boos kan worden
girasole3 schreef:
18-08-2020 23:54
Wat een ferme uitspraak!

deze uitspraak is zo’n beetje 1000 keer fermer
S-Meds schreef:
18-08-2020 23:58
ze zegt dat hij altijd al twee gezichten had en onredelijk boos kan worden
Wat ik begrijp is dat het nu een stuk heftiger is geworden en dat hij ook schreeuwt naar vreemde mensen.
Ik zeg niet dat hij een hersentumor heeft maar ik vroeg wat voor vage klachten hij heeft...
Ik zou alleen met de huisarts gaan praten. En ik zou mijzelf aanmelden bij IMW voor hulp. Zij weten van veel diverse dingen af.
Ik zou je man voorwaarden gaan stellen: medisch goed laten onderzoeken. Als daar niks uit komt dan psychisch onderzoek/behandeling. Wil/kan/doet hij dit niet dan zou ik passen en hem lekker tegen zichzelf laten tieren.
Jazzie1 schreef:
19-08-2020 00:06
Wat ik begrijp is dat het nu een stuk heftiger is geworden en dat hij ook schreeuwt naar vreemde mensen.
Ik zeg niet dat hij een hersentumor heeft maar ik vroeg wat voor vage klachten hij heeft...
Het was een lul en nu is het een ontiegelijke lul.
Dat heeft niets met en hersentumor te maken, maar met karakter.
..
mabelle schreef:
19-08-2020 00:14
Ik zou alleen met de huisarts gaan praten. En ik zou mijzelf aanmelden bij IMW voor hulp. Zij weten van veel diverse dingen af.
Ik zou je man voorwaarden gaan stellen: medisch goed laten onderzoeken. Als daar niks uit komt dan psychisch onderzoek/behandeling. Wil/kan/doet hij dit niet dan zou ik passen en hem lekker tegen zichzelf laten tieren.
Ik zou kind voorop stellen en daar een veilige omgeving voor regelen. Man is volwassen en moet hierin toch echt zelf maar de verantwoordelijkheid nemen.
Hij doet dat niet voor kind, dus to moet dat doen. Of man nou zielig of ziek is of niet. Dit gedrag kan gewoon echt niet voor hun kind.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven