Telefoon lokaliseren zonder internet.
zaterdag 22 augustus 2020 om 01:13
Zo, puber is eindelijk thuis. En ik heb weer wat grijze haren erbij..
Het lijkt dat Google Maps (elkaars locatie zien) niet werkt als er geen internetverbinding is.
Op welke manier kunnen we instellen dat we elkaars locatie wel kunnen zien zonder internet?
Kan dat bij de Instellingen of is er een app die jullie kunnen aanraden?
Ik hoor het graag.
(We hebben Android telefoons, een Huawei P Smart en een Samsung J6)
Het lijkt dat Google Maps (elkaars locatie zien) niet werkt als er geen internetverbinding is.
Op welke manier kunnen we instellen dat we elkaars locatie wel kunnen zien zonder internet?
Kan dat bij de Instellingen of is er een app die jullie kunnen aanraden?
Ik hoor het graag.
(We hebben Android telefoons, een Huawei P Smart en een Samsung J6)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 22 augustus 2020 om 01:57
Wat mij betreft zet hij inderdaad alle apps uit en vervolgens internet aan.
Dan kost dat verbruik volgens mij niet zoveel.
Hij verbruikt nog geen tientje prepaid per JAAR omdat hij vrijwel overal op de wifi kan komen.
Het gaat vooral om te zien waar hij ongeveer is in dat uur naar huis fietsen. Eerst door wat vervelende wijken en vervolgens nog zes kilometer leeg, landelijk gebied.

zaterdag 22 augustus 2020 om 02:05
Opgelost dan toch? Prepaid internet geven.Snoesje666 schreef: ↑22-08-2020 01:57Wat mij betreft zet hij inderdaad alle apps uit en vervolgens internet aan.
Dan kost dat verbruik volgens mij niet zoveel.
Hij verbruikt nog geen tientje prepaid per JAAR omdat hij vrijwel overal op de wifi kan komen.
Het gaat vooral om te zien waar hij ongeveer is in dat uur naar huis fietsen. Eerst door wat vervelende wijken en vervolgens nog zes kilometer leeg, landelijk gebied.

zaterdag 22 augustus 2020 om 03:19
Kan me de zorgen wel voorstellen.
En als hij ergens met een lekke band staat of er is iets aan de hand dan kan hij zijn locatie makkelijk doorgeven. Zeker in afgelegen gebied.
Maar dan zou ik hem gewoon een abbo geven. Kost nog geen tientje per maand en geen haar op mijn hoofd dat ik grijs zou laten worden vanwege de zorgen voor die paar euro. Neem aan dat hij een baantje heeft, dan misschien ieder de helft, euro of 4 per maand pp. Zijn de zorgen toch niet waard.
zaterdag 22 augustus 2020 om 04:15
Met GPS kan de telefoon bepalen waar ie is... maar via GPS kun je niet communiceren. Dus als je wil dat die telefoon aan de buitenwacht kan vertellen waar ie is, dan heeft ie daarvoor internet nodig.Snoesje666 schreef: ↑22-08-2020 01:57Het lijkt mij dat dit via GPS toch te realiseren zou moeten zijn?
Je kunt een app als "Internet Guard - No Root Firewall" installeren. Dan kun je per app aangeven of ie wel of niet van mobiele data gebruik mag maken. Als je dat dan alleen aan zet voor Google Maps, dan kun je het data-verbruik laag houden.

zaterdag 22 augustus 2020 om 06:33
Ik zou ook voor een klein abonnement gaan. Kan al voor 2,50 per maand bij simpel. Je kunt nu wel trots zijn op de 10 euro per jaar die hij nog niet eens uit geeft, maar is dat die grijze haren waard? En soms moet je wel op het internet, bijv als je een wachtwoord moet invoeren dat doe je niet op openbaar wifi.
Die van mj pakken wifi wanneer het kan en gebruiken data wanneer nodig. Zij gebruiken buiten corona tijd 1 tot 2 gb per maand. Nu is het alleen wifi zo ongeveer.
Die van mj pakken wifi wanneer het kan en gebruiken data wanneer nodig. Zij gebruiken buiten corona tijd 1 tot 2 gb per maand. Nu is het alleen wifi zo ongeveer.
zaterdag 22 augustus 2020 om 07:05
Correct. Maar ipv Internet zou je ook via SMS je GPS-lokatie kunnen versturen. Google Apps kan dat, maar alleen als je erop klikt. Eigenlijk zoek je een app die het iedere 5 minuten doet ... en dan weer alleen als je van lokatie bent veranderd ...Carooo1985 schreef: ↑22-08-2020 04:15Met GPS kan de telefoon bepalen waar ie is... maar via GPS kun je niet communiceren. Dus als je wil dat die telefoon aan de buitenwacht kan vertellen waar ie is, dan heeft ie daarvoor internet nodig.

zaterdag 22 augustus 2020 om 07:37
Een abbo met internet, en gprs horloge maar dat heb je ook internet voor nodig en ik weet niet hoor of je zin is? Of heb gaan halen als het zo laat is.
Of het gewoon los laten.... als jij het veilig vindt om een eind alleen te fietsen en hij vindt het zwijg ik heb probleem. Mocht hem nl iets gebeuren kun je dat ik niet vragen als je zijn locatie kan volgen, hij kan dan altijd bellen als er iets gebeurd is. Ik zou er als puber niet blij van worden als mijn ouders altijd konden zien waar ik zou zijn.
Of het gewoon los laten.... als jij het veilig vindt om een eind alleen te fietsen en hij vindt het zwijg ik heb probleem. Mocht hem nl iets gebeuren kun je dat ik niet vragen als je zijn locatie kan volgen, hij kan dan altijd bellen als er iets gebeurd is. Ik zou er als puber niet blij van worden als mijn ouders altijd konden zien waar ik zou zijn.

zaterdag 22 augustus 2020 om 07:55
Nou dat.
Ik wilde het ook voor mijn 13 jarige puber die 24 km per dag fietst sinds deze week. Maar ga het denk ik niet doen. Ben er nog niet over uit. Nu apt ze als ze er is. Of naar huis komt op de terugweg.
Voor een bijna volwassene vind ik het raar als een ouder dat er ineens op wil.

zaterdag 22 augustus 2020 om 09:33
Hij is 17. Als er wat is kan hij je bellen.
Zit hij aan te dringen dat z'n moeder hem elk moment van de dag kan tracken?
Verder kun je iets optuigen dat de foon de locatie door sms't naar jouw nummer.
Maar als je dat dan hebt, wat moet je daar dan mee?
Dat je bijvoorbeeld 's nachts wakker blijft liggen tot hij bij jullie de deur achter zich dicht trekt vind ik nog snoezig. Hem tracken niet zo.
Zit hij aan te dringen dat z'n moeder hem elk moment van de dag kan tracken?
Verder kun je iets optuigen dat de foon de locatie door sms't naar jouw nummer.
Maar als je dat dan hebt, wat moet je daar dan mee?
Dat je bijvoorbeeld 's nachts wakker blijft liggen tot hij bij jullie de deur achter zich dicht trekt vind ik nog snoezig. Hem tracken niet zo.
zaterdag 22 augustus 2020 om 11:20
Mijn vraag is vooral technisch, vandaar dat ik hem bij Digi heb gezet.
Het gaat mij om eventuele instellingen van de telefoons, de tips die ik heb gekregen zal ik naar gaan kijken.
Als internet wel nodig blijkt, prima, maar het zou ook een kwestie kunnen zijn van een Instelling aan of uit zetten.
Het gaat mij om eventuele instellingen van de telefoons, de tips die ik heb gekregen zal ik naar gaan kijken.
Als internet wel nodig blijkt, prima, maar het zou ook een kwestie kunnen zijn van een Instelling aan of uit zetten.

zaterdag 22 augustus 2020 om 11:47
Toen er nog geen mobieltjes en gps waren kwam je ook thuis met een lekke band. Daarbij kan het kind praten en dus bellen en dus zeggen waar hij is.Renee* schreef: ↑22-08-2020 03:19Kan me de zorgen wel voorstellen.
En als hij ergens met een lekke band staat of er is iets aan de hand dan kan hij zijn locatie makkelijk doorgeven. Zeker in afgelegen gebied.
Maar dan zou ik hem gewoon een abbo geven. Kost nog geen tientje per maand en geen haar op mijn hoofd dat ik grijs zou laten worden vanwege de zorgen voor die paar euro. Neem aan dat hij een baantje heeft, dan misschien ieder de helft, euro of 4 per maand pp. Zijn de zorgen toch niet waard.
zaterdag 22 augustus 2020 om 13:06
Snoesje666 schreef: ↑22-08-2020 11:20Mijn vraag is vooral technisch, vandaar dat ik hem bij Digi heb gezet.
Dit is wel het viva-forum hè. Je schrijft er bovendien bij dat het om je puber gaat en je er grijze haren erbij hebt gekregen. Dan kan je wat 'bijvangst' verwachten.

zaterdag 22 augustus 2020 om 13:48
zaterdag 22 augustus 2020 om 22:39
Je kunt exact instellen welke apps wel en geen mobiele data mogen gebruiken.
Degene die het niet mogen, doen het dan alleen op de wifi.
Om data te besparen zet je alles met video uit. Die doet het dan alleen op wifi.
Whatsapp geef je in elk geval wel mobiele data, dan werkt bijvoorbeeld het locatie delen.
Degene die het niet mogen, doen het dan alleen op de wifi.
Om data te besparen zet je alles met video uit. Die doet het dan alleen op wifi.
Whatsapp geef je in elk geval wel mobiele data, dan werkt bijvoorbeeld het locatie delen.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
zondag 23 augustus 2020 om 00:02
Dat klopt ook lang niet altijd, dat wijkt hier nog al eens af. Dochter was volgens locatie van WA ergens in het bos, terwijl ze bij iemand thuis zat (andere kant van de snelweg).SteunEndeToeverlaet schreef: ↑22-08-2020 22:39Whatsapp geef je in elk geval wel mobiele data, dan werkt bijvoorbeeld het locatie delen.