Onzeker - geen zin meer na bevalling

23-08-2020 10:58 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dat ik hier (opnieuw) even kom klagen, maar ik weet niet waar ik hier anders mee terecht moet. Ik weet dat er momenteel ergere dingen met de wereld aan de hand zijn.

Ik ben dertig jaar, tien jaar samen met mijn man en we hebben een kindje van vijf. Mijn man en ik lopen sinds enkele jaren tegen hetzelfde probleem aan. Sinds mijn bevalling kan ik niet meer genieten van de seks. Ons gezin draait verder goed, maar in bed is het toen kapot gegaan. Ik heb geen zin meer. Ik ben altijd wat onzeker geweest over mijn lichaam, maar de zwangerschap heeft dit nog verergerd. Het leek ook zo nutteloos om nog te vrijen, want we hadden al een kind (vroeger dan verwacht). Nu weet ik wel dat het belangrijk is voor een man en de relatie.
Ik heb mij voorgenomen om mijn man niet meer af te wijzen. Als hij zin heeft, dan vrijen we - altijd onder de lakens of in het donker. Hij voelt kort wat en dan vrijen we tot hij klaar is. Ik vind de seks niet leuk. Wat nog erger is, ik weet dat mijn man het ook niet leuk vindt. Hij zegt dat het saai is. Hij stelt af en toe iets voor, bv seks met het licht aan of in de sofa, maar ik kan mij er niet toe aanzetten. Ik vind het veel gedoe, voor iets wat mij niets oplevert.

Ik weet dat ik hem meer moet geven om onze relatie goed te houden. Ik vind ook dat mijn relatie en mijn man beter verdient, maar ik vind het zo moeilijk om er mij toe aan te zetten.
Ik had gehoopt dat tijd en investeren in onze relatie buiten bed, iets zou veranderen, maar dat is tot nu toe niet gebeurd.
Ik weet niet zo goed hoe verder. Ik hoop op wat zinvol advies. Bedankt!
Wat zie je als zinvol advies?
Wat heb je al gedaan opdat het zou veranderen?
Wat verwacht je - mits hulp van wie of wat dan ook - (nog) te bekomen?
Hoe(veel) hebben jullie er al over gepraat?
Wat voel je (nog) voor je man?
Ik zou hem een andere vrouw gunnen.
Zielig voor je man zo toch?
Wat hielp jou vroeger om zin te krijgen?
Is trainen of yoga oid een idee om weer meer in goed contact te komen staan met je lichaam? Vind je je man nog wel echt leuk?
Jouw zwangerschap heeft hier allang niks meer mee te maken denk ik.
Ik ben zelf 3 maanden terug bevallen en had ook even een pauze hoor, maar die is nu wel weer voorbij, ons seksleven is nog niet helemaal op zijn oude niveau maar het gaat die kant wel weer op. En daar heb ik mezelf ook een beetje toe moeten zetten, maar ik ben wel blij dat ik dat gedaan heb.
justagirly wijzigde dit bericht op 23-08-2020 11:13
52.09% gewijzigd
Wat maakt je onzeker dan?
Genoot je van de seks voor jullie een kindje kregen?
Misschien eens samen douchen?
Wat kan helpen:
- seks inplannen. Niet per se op de kalender inplannen, hoewel dat ook kan, maar wel mentaal zeg maar.
- sporten zodat je jezelf er mooier uit vind zien (dit moet je wel echt voor jezelf doen en niet voor je man). Ik weet niet of de vorm van je lichaam een probleem is maar bij mij wel en krachttraining hielp.
- seks hebben levert bij ons meer zin in seks op. Dus als je de frequentie omhoog wil hebben kan je (bvb via punt 1) meer seks creëren door seks te hebben.
- praten, praten, praten. Met je man, met een psycholoog of seksuoloog.
Sinned77 schreef:
23-08-2020 11:06
Doe even normaal. Jij hebt echt serieus geen enkel recht van spreken.
Prutser.

To, een seksuoloog lijkt me een heel goed idee. Ik denk dat je wat hulp kunt gebruiken.
Je klinkt liefdevol naar je man toe dus dat is heel hoopvol!
Nu jij uitzoeken waarom je seks stuk is...

Sterkte!
theemetchocolade wijzigde dit bericht op 23-08-2020 11:14
0.71% gewijzigd
Chocolade, altijd goed!
Sinned77 schreef:
Gunnen nog wel.

Die man is toch niet mentaal beperkt? Als hij dat wil kan hij dat voorstellen. Maar TO hoeft daar niet in mee te gaan als ze dat niet wil natuurlijk.
Je moet helemaal niks. ja, seks is voor veel mensen wel belangrijk en in een relatie kan het daar op stuk lopen. Maar je moet echt niets.

Ik vind het echt heel erg als je seks tegen je zin gaat hebben. En dat al jaren. :hug:

Ik mag hopen dat je man dat niet weet? Anders is het helemaal verdrietig.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-08-2020 11:16
5.02% gewijzigd
Sinned77 schreef:
Ik vraag me af of zo forummen als jij de hele tijd doet, dat valse ziekelijke geluid, is dat lekker zo vanaf je bank?
Je laatste post in je vorige topic is dat je met je man zou gaan praten, is dat er nog van gekomen?
Ben je nog actiever gaan bewegen/sporten?
Sinned77, deze man is trouw aan zijn vrouw.

Ik heb je even geloept TO en 3 jaar geleden heb je een zelfde topic geopend.
Wat heb je in de tussentijd geprobeerd dan?
Want vanzelf zal het niet beter gaan, ik denk dat je aan je zelfvertrouwen moet werken.
Je man houdt van je!!! En vind jou wél aantrekkelijk. Hij wil jou. Ga aan jezelf werken, koop mooie lingerie, kleding, ga naar de kapper, sauna, (samen), ga sporten, kweek zelfvertrouwen, kom op!! Je kunt het!
Luci_Morgenster schreef:
23-08-2020 11:15
Je moet helemaal niks. ja, seks is voor veel mensen wel belangrijk en in een relatie kan het daar op stuk lopen. Maar je moet echt niets.

Ik vind het echt heel erg als je seks tegen je zin gaat hebben. En dat al jaren. :hug:

Ik mag hopen dat je man dat niet weet? Anders is het helemaal verdrietig.
Eens.
Sinned77 schreef:
ga jij je eigen rotzooi eens opruimen
je bent thuis harder nodig dan her
Waarom is je bevalling een keerpunt geweest?
Nou ja... heel eerlijk? Sinned heeft misschien een punt?

Als TO en gaar man gewoon van elkaar houden en TO heeft steeds tegen haar zin in seks met haar man, dan is het voor beiden echt niet leuk.

Het kan geen kwaad het balletje op te gooien voor een "open relatie". Wie weet werkt het. Het kan ook bij TO bepaalde gevoelens terug opwekken, sommigen vinden de gedachte van partner met een ander opwindend. Dit kan ook komen door een bepaalde vorm van jaloezie.

Ik zou het idee niet direct in de prullen bak dumpen.
Raken jullie elkaar verder wel aan? Kruip je ‘s morgens in bed tegen hem aan? Knuffelen jullie elkaar? Geef je elkaar weleens spontaan een kus?

Als jullie dit allemaal niet doen, lijkt mij de stap naar seks ook erg groot en onprettig.

Neem jezelf (of samen) voor om elkaar vanaf nu elke dag gemeend aan te raken. Echt elkaar even voelen en ruiken. Zonder dat dat tot seks leidt. Wordt weer vertrouwd met zijn handen over je lichaam. Creëer positieve associaties met intimiteit.
Wat vervelend TO!

Ik sluit me aan bij de mensen die al een seksuoloog hebben aangeraden.

Zijn er dingen waar je zelf mee zit, psychische problemen? Misschien heb je wel last van een depressie. Dan zou een afspraak met de huisarts voor een verwijzing naar de psycholoog een goed idee kunnen zijn.

Gebruik je de pil? Veel vrouwen ervaren dat de pil hun libido drastisch vermindert. Dit zou je met de huisarts kunnen bespreken. Misschien is er andere anticonceptie die minder negatieve invloed heeft op het libido (als dat het probleem blijkt te zijn).

Hoe is de werk/zorg verdeling thuis? Is die eerlijk? Een oneerlijke verdeling kan ervoor zorgen dat je niet alleen lichamelijk maar ook psychisch te moe bent voor sex.

Ben je misschien al een hele tijd “touched out”? Veel moeders hebben hier last van. Ze hebben geen zin meer om aangeraakt te worden nadat er de hele dag een kind om hun nek heeft gehangen.

Succes!
mammezel schreef:
23-08-2020 11:04
Wat zie je als zinvol advies?
Wat heb je al gedaan opdat het zou veranderen?
Wat verwacht je - mits hulp van wie of wat dan ook - (nog) te bekomen?
Hoe(veel) hebben jullie er al over gepraat?
Wat voel je (nog) voor je man?
Ik weet niet wat zinvol advies is. Iets waardoor het (ideaal) de zin terug komt of het 'leefbaarder' wordt voor mijn man. Ik hou van mijn man en ik geniet van ons gezin.
We hebben nog niet veel geprobeerd. Ik ben bewust seks gaan hebben, omdat het belangrijk is voor mijn relatie. We hebben seks al eens ingepland. We doen minstens 1x per maand iets met ons tweetjes (iets gaan drinken, gaan eten,...) Ik ben erover gaan praten met de gynaecoloog.
Ik weet niet wat ik verwacht, het moet toch anders kunnen?
Veel praten we er niet over. Hij weet dat ik geen zin heb en ik weet dat hij het saai vindt.
Zou je de zin in sex willen terugkrijgen ook voor jezelf? Of alleen voor je man? Want alleen voor je man gaat je niet helpen.
madamzonderm schreef:
23-08-2020 11:11
Genoot je van de seks voor jullie een kindje kregen?
Misschien eens samen douchen?

Ik genoot er meer van dan nu, maar ik ben altijd al wat onzeker geweest in bed.
Samen douchen vind ik niet zo leuk.
Zowizo schreef:
23-08-2020 11:24
Nou ja... heel eerlijk? Sinned heeft misschien een punt?
Wat voor punt dan?
Hij weet dat je geen zin hebt maar gaat er wel op?

Echt?
justagirly schreef:
23-08-2020 11:09
Wat hielp jou vroeger om zin te krijgen?

Ik had zin als mijn man zin had. Of soms was het er gewoon. Nu gebeurt dit niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven