Onzeker - geen zin meer na bevalling
zondag 23 augustus 2020 om 10:58
Sorry, dat ik hier (opnieuw) even kom klagen, maar ik weet niet waar ik hier anders mee terecht moet. Ik weet dat er momenteel ergere dingen met de wereld aan de hand zijn.
Ik ben dertig jaar, tien jaar samen met mijn man en we hebben een kindje van vijf. Mijn man en ik lopen sinds enkele jaren tegen hetzelfde probleem aan. Sinds mijn bevalling kan ik niet meer genieten van de seks. Ons gezin draait verder goed, maar in bed is het toen kapot gegaan. Ik heb geen zin meer. Ik ben altijd wat onzeker geweest over mijn lichaam, maar de zwangerschap heeft dit nog verergerd. Het leek ook zo nutteloos om nog te vrijen, want we hadden al een kind (vroeger dan verwacht). Nu weet ik wel dat het belangrijk is voor een man en de relatie.
Ik heb mij voorgenomen om mijn man niet meer af te wijzen. Als hij zin heeft, dan vrijen we - altijd onder de lakens of in het donker. Hij voelt kort wat en dan vrijen we tot hij klaar is. Ik vind de seks niet leuk. Wat nog erger is, ik weet dat mijn man het ook niet leuk vindt. Hij zegt dat het saai is. Hij stelt af en toe iets voor, bv seks met het licht aan of in de sofa, maar ik kan mij er niet toe aanzetten. Ik vind het veel gedoe, voor iets wat mij niets oplevert.
Ik weet dat ik hem meer moet geven om onze relatie goed te houden. Ik vind ook dat mijn relatie en mijn man beter verdient, maar ik vind het zo moeilijk om er mij toe aan te zetten.
Ik had gehoopt dat tijd en investeren in onze relatie buiten bed, iets zou veranderen, maar dat is tot nu toe niet gebeurd.
Ik weet niet zo goed hoe verder. Ik hoop op wat zinvol advies. Bedankt!
Ik ben dertig jaar, tien jaar samen met mijn man en we hebben een kindje van vijf. Mijn man en ik lopen sinds enkele jaren tegen hetzelfde probleem aan. Sinds mijn bevalling kan ik niet meer genieten van de seks. Ons gezin draait verder goed, maar in bed is het toen kapot gegaan. Ik heb geen zin meer. Ik ben altijd wat onzeker geweest over mijn lichaam, maar de zwangerschap heeft dit nog verergerd. Het leek ook zo nutteloos om nog te vrijen, want we hadden al een kind (vroeger dan verwacht). Nu weet ik wel dat het belangrijk is voor een man en de relatie.
Ik heb mij voorgenomen om mijn man niet meer af te wijzen. Als hij zin heeft, dan vrijen we - altijd onder de lakens of in het donker. Hij voelt kort wat en dan vrijen we tot hij klaar is. Ik vind de seks niet leuk. Wat nog erger is, ik weet dat mijn man het ook niet leuk vindt. Hij zegt dat het saai is. Hij stelt af en toe iets voor, bv seks met het licht aan of in de sofa, maar ik kan mij er niet toe aanzetten. Ik vind het veel gedoe, voor iets wat mij niets oplevert.
Ik weet dat ik hem meer moet geven om onze relatie goed te houden. Ik vind ook dat mijn relatie en mijn man beter verdient, maar ik vind het zo moeilijk om er mij toe aan te zetten.
Ik had gehoopt dat tijd en investeren in onze relatie buiten bed, iets zou veranderen, maar dat is tot nu toe niet gebeurd.
Ik weet niet zo goed hoe verder. Ik hoop op wat zinvol advies. Bedankt!

zondag 23 augustus 2020 om 11:30
Zowizo schreef: ↑23-08-2020 11:24Nou ja... heel eerlijk? Sinned heeft misschien een punt?
Als TO en gaar man gewoon van elkaar houden en TO heeft steeds tegen haar zin in seks met haar man, dan is het voor beiden echt niet leuk.
Het kan geen kwaad het balletje op te gooien voor een "open relatie". Wie weet werkt het. Het kan ook bij TO bepaalde gevoelens terug opwekken, sommigen vinden de gedachte van partner met een ander opwindend. Dit kan ook komen door een bepaalde vorm van jaloezie.
Ik zou het idee niet direct in de prullen bak dumpen.
problemen IN een relatie los je op binnen de relatie. Niet door buitenstaanders te betrekken.
TO doet haar best wel seks te hebben, er zit nog een kern van sexualoteit Die kun je herontdekken en weer aansllingeren
En pas als je van alles (wellicht EMDR voor haar bevalling?) heb geprobeerd kun je stoppen met de relatie of een open-relatie voorstellen
Mijn ervaring (met openheid) is, da het juist kan, als de relatie goed is. Niet als lapmiddel
zondag 23 augustus 2020 om 11:30
Lize Korpershoekcaptain_hindsight schreef: ↑23-08-2020 11:30Als je kind al vijf is, dan is dit niet echt normaal denk ik. Dus het is goed om er eens met een seksuoloog over te praten.
Die ene NL dame had er toch ook een docu over gemaakt? Wie weet heb je daar nog wat aan? Weet iemand hoe ze heet?

zondag 23 augustus 2020 om 11:35
lilalinda schreef: ↑23-08-2020 11:30problemen IN een relatie los je op binnen de relatie. Niet door buitenstaanders te betrekken.
TO doet haar best wel seks te hebben, er zit nog een kern van sexualoteit Die kun je herontdekken en weer aansllingeren
En pas als je van alles (wellicht EMDR voor haar bevalling?) heb geprobeerd kun je stoppen met de relatie of een open-relatie voorstellen
Mijn ervaring (met openheid) is, da het juist kan, als de relatie goed is. Niet als lapmiddel
Hmmm ja dat is ook zo... en inderdaad een open relatie werkt als het goed zit maar buiten de seks zit de relatie toch goed of heb ik het verkeerd gelezen? Het zou een idee kunnen zijn, ik zeg niet dat het DE oplossing is...
zondag 23 augustus 2020 om 11:35
We hebben 'gepraat'. Ik zei dat ik geen zin had. Hij zei dat hij het begreep, maar dat hij niet oneindig kan wachten. We hebben de seks ingepland. Ik sport niet (heb ik een hekel aan).
zondag 23 augustus 2020 om 11:37
Dat werkt niet. Ik zie er OK uit met kleren aan. Het is maar als ze af moeten, dat het een probleem is.justagirly schreef: ↑23-08-2020 11:19Sinned77, deze man is trouw aan zijn vrouw.
Ik heb je even geloept TO en 3 jaar geleden heb je een zelfde topic geopend.
Wat heb je in de tussentijd geprobeerd dan?
Want vanzelf zal het niet beter gaan, ik denk dat je aan je zelfvertrouwen moet werken.
Je man houdt van je!!! En vind jou wél aantrekkelijk. Hij wil jou. Ga aan jezelf werken, koop mooie lingerie, kleding, ga naar de kapper, sauna, (samen), ga sporten, kweek zelfvertrouwen, kom op!! Je kunt het!
zondag 23 augustus 2020 om 11:38
als TO al onzeker is, zeker over haar sexualiteit en heer lichaam, gaat een extra vrouw in har relatie brengen het einde betekenen van wat er nog is tussen haar en haar man

zondag 23 augustus 2020 om 11:39
Nou als je rest van mijn post leest dan zie je wat ik bedoel.
Overigens wel eens met Lila. De relatie moet dan verder gewoon helemaal goed zijn en uiteraard moeten beiden ervoor openstaan.
Ik zeg alleen dat het zou KUNNEN werken. Het is niet een idee dat direct verworpen hoeft te worden toch?
zondag 23 augustus 2020 om 11:39
Maar veel sporten kan echt helpen hoor.Anneke_1733 schreef: ↑23-08-2020 11:37Dat werkt niet. Ik zie er OK uit met kleren aan. Het is maar als ze af moeten, dat het een probleem is.
Beter sporten zonder zin, dan seks zonder zin

zondag 23 augustus 2020 om 11:40
Wat is dat voor verkapt dreigement?! Hij kan niet oneindig wachten? Wat gebeurt er dan?Anneke_1733 schreef: ↑23-08-2020 11:35We hebben 'gepraat'. Ik zei dat ik geen zin had. Hij zei dat hij het begreep, maar dat hij niet oneindig kan wachten. We hebben de seks ingepland. Ik sport niet (heb ik een hekel aan).

zondag 23 augustus 2020 om 11:40
en er zijn posters op dit forum waar je nooit relatieadvies van moet aannemenZowizo schreef: ↑23-08-2020 11:39Nou als je rest van mijn post leest dan zie je wat ik bedoel.
Overigens wel eens met Lila. De relatie moet dan verder gewoon helemaal goed zijn en uiteraard moeten beiden ervoor openstaan.
Ik zeg alleen dat het zou KUNNEN werken. Het is niet een idee dat direct verworpen hoeft te worden toch?
Bij voorkeur het tegenovergestelde moet doen, wat zij doen

zondag 23 augustus 2020 om 11:41
Wat vragen:
Hoe vond je het vroeger om je man te kussen of te knuffelen?
Houd jij überhaupt van intiem zijn met mensen? Een knuffel van je moeder, vriendin?
Wat is je uit huis uit geleerd over seksualiteit? Ooit nieuwsgierig geweest, dat je het oprecht zelf leuk leek?
Heb je wel eens over intimiteit met je man gedagdroomd?
Zijn er nare ervaringen met intimiteit?
Had je een tweede kind gewild? En hij?
Het gaat er niet per se om dat je alles in detail beantwoordt, maar wie weet dat het je verder helpt in het zoeken naar wat er bij jullie aan de hand is en hoe jij en/of jullie verder wil/willen gaan.
Succes en sterkte voor jullie allebei.
Hoe vond je het vroeger om je man te kussen of te knuffelen?
Houd jij überhaupt van intiem zijn met mensen? Een knuffel van je moeder, vriendin?
Wat is je uit huis uit geleerd over seksualiteit? Ooit nieuwsgierig geweest, dat je het oprecht zelf leuk leek?
Heb je wel eens over intimiteit met je man gedagdroomd?
Zijn er nare ervaringen met intimiteit?
Had je een tweede kind gewild? En hij?
Het gaat er niet per se om dat je alles in detail beantwoordt, maar wie weet dat het je verder helpt in het zoeken naar wat er bij jullie aan de hand is en hoe jij en/of jullie verder wil/willen gaan.
Succes en sterkte voor jullie allebei.

Nee zeker niet, maar niet als eerste optie wat mij betreft.Zowizo schreef: ↑23-08-2020 11:39Nou als je rest van mijn post leest dan zie je wat ik bedoel.

Precies.captain_hindsight schreef: ↑23-08-2020 11:40Wat is dat voor verkapt dreigement?! Hij kan niet oneindig wachten? Wat gebeurt er dan?
En hij kan gewoon seks hebben met iemand waarvan hij weet dat ze geen zin heeft.

Ik vind hele verhaal met de minuut triester vinden.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-08-2020 11:42
1.10% gewijzigd
de man van TO is ook desperaat, dat snap ik wel.captain_hindsight schreef: ↑23-08-2020 11:40Wat is dat voor verkapt dreigement?! Hij kan niet oneindig wachten? Wat gebeurt er dan?
Geen seks kan een tijdje gebeuren, maar dan is uitzicht op dat het weer beter wordt, wel fijn.
Nee, ik kom niet klaar. Ik masturbeer niet meer, het interesseert mij niet.
We knuffelen niet zoveel. Hij wil anders direct seks.
Ik neem de pil.
Het huishouden is verdeeld. We werken beiden evenveel.
zondag 23 augustus 2020 om 11:42
Dan ga je daar wat aan doen.Anneke_1733 schreef: ↑23-08-2020 11:37Dat werkt niet. Ik zie er OK uit met kleren aan. Het is maar als ze af moeten, dat het een probleem is.
En dan kan trainen, zonnebank etc echt wel helpen. Of praten met een psycholoog, sexuoloog. Om eerlijk te zijn vind ik wel dat het overkomt alsof je er weinig aan probeert te doen.
zondag 23 augustus 2020 om 11:43
je kunt beginnen met wel masturberen, elke avond/ochtendAnneke_1733 schreef: ↑23-08-2020 11:41Nee, ik kom niet klaar. Ik masturbeer niet meer, het interesseert mij niet.
tot genot weer normaal wordt
en dat is in het begin raar, maar zie het als een vorm van therapie
zondag 23 augustus 2020 om 11:44
Ik lees tussen de regels veel.
Je schrijft dat de seks niet meer zinvol voelt, omdat het kind er nu is.
Is seks alleen voor de voortplanting?
Je schrijft dat je man onder de dekens even mag voelen en dan mag penetreren tot hij klaar is.
Hoe voelt dat voor hem? Praten jullie daar ook over?
Het probleem lijkt me niet in de bevalling te liggen, maar in jouw algemene kijk op seksualiteit. Als het nut weg valt en je lijf niet meer zo sexy voelt, blijft er voor jou niks meer over behalve schaamte en ongemak.
Waar is je begeerte? Je sensualiteit? Je opwinding? Je verlangen klaar te komen? En dit te delen met je man.
En geniet je op andere gebieden van je leven wel voluit? Ben je gelukkig? Heb je hobby's, vermaak je jezelf in je vrije tijd en heb je een doel om voor te leven?
Het kan allemaal met elkaar te maken hebben namelijk.
De seksuoloog of in ieder geval een huisarts lijkt me een goede eerste stap.
Je schrijft dat de seks niet meer zinvol voelt, omdat het kind er nu is.
Is seks alleen voor de voortplanting?
Je schrijft dat je man onder de dekens even mag voelen en dan mag penetreren tot hij klaar is.
Hoe voelt dat voor hem? Praten jullie daar ook over?
Het probleem lijkt me niet in de bevalling te liggen, maar in jouw algemene kijk op seksualiteit. Als het nut weg valt en je lijf niet meer zo sexy voelt, blijft er voor jou niks meer over behalve schaamte en ongemak.
Waar is je begeerte? Je sensualiteit? Je opwinding? Je verlangen klaar te komen? En dit te delen met je man.
En geniet je op andere gebieden van je leven wel voluit? Ben je gelukkig? Heb je hobby's, vermaak je jezelf in je vrije tijd en heb je een doel om voor te leven?
Het kan allemaal met elkaar te maken hebben namelijk.
De seksuoloog of in ieder geval een huisarts lijkt me een goede eerste stap.
merl0t wijzigde dit bericht op 23-08-2020 11:45
0.05% gewijzigd
Hips, hopsakee en pierlala.

zondag 23 augustus 2020 om 11:44
Ik denk dat je eerst jezelf eerlijk antwoord moet geven op de vraag of je wel echt wilt dat er iets veranderd aan je libido. Want uit jouw reacties krijg ik nou niet de indruk dat je erg gemotiveerd bent om iets te veranderen aan de situatie. Het klinkt meer alsof je al jarenlang afwacht tot het probleem zichzelf oplost. Je staat nog op hetzelfde punt op als 3 jaar geleden. Als het praten alleen bestaat uit het melden dat je geen zin hebt, dan is dat niet erg effectief.
Wanneer je een eerlijk antwoord op die vraag hebt gevonden, kan je samen met je man een oplossing zoeken voor jullie probleem. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat jij tegen je zin in seks hebt. Maar het is ook niet de bedoeling dat hij door jou krijgt opgelegd dat hij nooit meer seks kan hebben.
Het vinden van die oplossing is niet makkelijk en professionele hulp kan daarbij helpen.
Wanneer je een eerlijk antwoord op die vraag hebt gevonden, kan je samen met je man een oplossing zoeken voor jullie probleem. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat jij tegen je zin in seks hebt. Maar het is ook niet de bedoeling dat hij door jou krijgt opgelegd dat hij nooit meer seks kan hebben.
Het vinden van die oplossing is niet makkelijk en professionele hulp kan daarbij helpen.
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 23-08-2020 11:52
0.17% gewijzigd

zondag 23 augustus 2020 om 11:45
TO ook helemaal eens met bovenstaande. Meer sporten, bewegen kan je zelfvertrouwen echt doen toenemen! Ik heb het zelf meegemaakt. En niet alleen je zelfvertrouwen maar ook je zin in seks...
Verder idd de vraag masturbeer je? Hele platte vraag misschien maar meer klaarkomen zorgt ook voor meer zin.
Sorry dat ik het moet zeggen maar je man mag niet dreigen uiteraard, maar seks is voor sommigen wel een belangrijk ding in de relatie. Dus ik kan me wel in hem verplaatsen.
Een gesprek met seksuoloog samen zal misschien ook al veel helpen?