Hoe gaan wij uit elkaar?
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:11
Zoals het onderwerp al aangeeft ben ik op zoek naar een manier waarop wij respectvol uit elkaar kunnen gaan en mocht wij elkaar ergens tegen komen er geen ongemakkelijke situatie hoeft te komen.
De situatie:
Mijn partner accepteert niet dat ik geen toekomst meer zie in de relatie. Hij kleineert mij, wilt nauwelijks helpen en anders met veel zuchten en probeert mijn leven volledig te bepalen. Al met al het plezier is eraf.
Meerdere keren ben ik hierover in gesprek gegaan maar hij herkent en erkent zich hier niet in. Onlangs ging ik na zo'n gesprek die in een handgemeen uitliep naar buiten om af te koelen. Nog geen klein half uur laten kon ik het huis niet meer in want er zat een nieuw cilinder in. Reden? Hij was bang dat als ik mijn spullen zou halen ik ook spullen van hem mee zou nemen (vb: zijn xxxxxxl tv).
Ik weet niet hoe ik nu het beste moet bespreken dat ik zo echt niet meer verder kan en rustig mijn spullen wil pakken aangezien het keer op keer op escalaties uitdraait.
Ik hou van hem maar wij halen niet het beste in elkaar naar boven waardoor loslaten voor mij de enige optie is.
Wie kan wat tips geven hoe ik dat zou kunnen aanpakken?
De situatie:
Mijn partner accepteert niet dat ik geen toekomst meer zie in de relatie. Hij kleineert mij, wilt nauwelijks helpen en anders met veel zuchten en probeert mijn leven volledig te bepalen. Al met al het plezier is eraf.
Meerdere keren ben ik hierover in gesprek gegaan maar hij herkent en erkent zich hier niet in. Onlangs ging ik na zo'n gesprek die in een handgemeen uitliep naar buiten om af te koelen. Nog geen klein half uur laten kon ik het huis niet meer in want er zat een nieuw cilinder in. Reden? Hij was bang dat als ik mijn spullen zou halen ik ook spullen van hem mee zou nemen (vb: zijn xxxxxxl tv).
Ik weet niet hoe ik nu het beste moet bespreken dat ik zo echt niet meer verder kan en rustig mijn spullen wil pakken aangezien het keer op keer op escalaties uitdraait.
Ik hou van hem maar wij halen niet het beste in elkaar naar boven waardoor loslaten voor mij de enige optie is.
Wie kan wat tips geven hoe ik dat zou kunnen aanpakken?
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:19
Jij kunt wel iets willen, maar als hij niet uit elkaar wil dan zal hij niet blij zijn dat je vertrekt en wil hij je misschien nooit meer zien.
Dat is zijn goed recht.
Om escalaties te voorkomen zou ik, als ik jou was, gewoon vertrekken. Spullen kom je dan later, met wat hulp van vrienden, ophalen.
Plaats jezelf niet in een gevaarlijke situatie.
De tijd zal leren of jullie later, als de gemoederen wat zijn bedaard, nog normaal contact kunnen hebben. Dat kun je nu niet verwachten.
Dat is zijn goed recht.
Om escalaties te voorkomen zou ik, als ik jou was, gewoon vertrekken. Spullen kom je dan later, met wat hulp van vrienden, ophalen.
Plaats jezelf niet in een gevaarlijke situatie.
De tijd zal leren of jullie later, als de gemoederen wat zijn bedaard, nog normaal contact kunnen hebben. Dat kun je nu niet verwachten.
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:22
Paar sterke broers, vrienden of neven mee om hem koest te houden?
Of als je intussen terug een sleutel hebt je spullen halen als hij niet thuis / aan 't werk is?
Hij hoeft zich niet te herkennen, je moet alleen maar je spullen meekrijgen.
Ik zou er dan ook geen woorden meer aan vuil maken - hij zou intussen moeten weten dat jij niet meer samen verder wil - maar gewoon je spullen bij elkaar rapen en vertrekken.
Of als je intussen terug een sleutel hebt je spullen halen als hij niet thuis / aan 't werk is?
Hij hoeft zich niet te herkennen, je moet alleen maar je spullen meekrijgen.
Ik zou er dan ook geen woorden meer aan vuil maken - hij zou intussen moeten weten dat jij niet meer samen verder wil - maar gewoon je spullen bij elkaar rapen en vertrekken.
wissewis wijzigde dit bericht op 25-08-2020 00:22
0.73% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:34
Tja, blijkbaar wil hij niet luisteren en geen normaal gesprek voeren. Zou gaan en dan afwachten of hij dan wel bereid is tot een gesprek. Maar zou t van hem af laten hangen. Je hebt je best gedaan.
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:41
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:42
Maakt niet uit hoe, maar ga gewoon snel. Pak een tas in met kleding en je administratie/ belangrijke papieren en ga bij iemand logeren tot je een eigen woning hebt. Misschien hebben je ouders een kamer over?evy-23 schreef: ↑25-08-2020 00:11Onlangs ging ik na zo'n gesprek die in een handgemeen uitliep naar buiten om af te koelen. Nog geen klein half uur laten kon ik het huis niet meer in want er zat een nieuw cilinder in. Reden? Hij was bang dat als ik mijn spullen zou halen ik ook spullen van hem mee zou nemen (vb: zijn xxxxxxl tv).
Dat klinkt en is niet tof, maar een handgemeen en ruzie daarna over zoiets stoms als een tv toont aan dat het al veel te ver is gekomen. Alleen al omdat jij nu, als je in de ochtend naar je werk gaat geen sleutel hebt en bij thuiskomst moet wachten of hij ook zin heeft om thuis te zijn, zodat hij de deur voor je open kunt doen. Hij heeft je dus feitelijk al buiten gezet. Daar moet je snel mee willen stoppen. Ik had een briefje neergelegd.
Ik hoop dat jullie geen kinderen hebben.
anoniem_398390 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 00:47
17.71% gewijzigd
..
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:42
Inderdaad je (belangrijkste) spullen meenemen als hij er niet is, zorgen dat er iemand bij is om je te helpen en weggaan. Ik zou het hem in dit geval niet meer persoonlijk vertellen. Hij reageert dusdanig eng dat het wel gerechtvaardigd is dat telefonisch of per brief te doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:48
Nope, die moeite zou ik niet meer doen.
Hij merkt vanzelf wel dat je spullen weg zijn.
En weet donders goed dat je uiteen wil gaan.
Ik zou vooral ook in eerste instantie niet vertellen naarwaar je verhuist.
Want dit kan nog een leuke kerel worden om definitief mee af te ronden (ik voorzie nog een paar handgemenen of stalk-partijen) en je wil niet op dag 1 dat je weg bent al kabaal in de straat.
Is dit nu later?
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:53
Van wie is het huis? Hebben jullie gezamenlijke rekeningen? Staat jouw naam onder een huurcontract of koopcontract? Neem dan ook even contact op met de bank of verhuurder en vertel wat je plan is, zodat jouw exit strategie niet ook nog eens een naar staartje kan krijgen.
Ik ken je ex niet en weet dus ook niet of hij zonder jou ook geweldadig is. Maar als hij het huis kort en klein slaat terwijl jouw naam op het huurcontract staat, kan je dat een forse som geld gaan kosten.
Dus denk ook even heel logisch en praktisch. Maak indien nodig foto's van de huidige staat van het huis.
En zorg verder dat als jullie gezamenlijke rekeningen hebben, er niet schulden gemaakt kunnen worden op jouw naam. Dus stap uit de rekening (ontbindt jouw aanspraak) en haal jouw deel eraf. Dus ook echt even héél goed nadenken wat je doet als je gaat.
Ik ken je ex niet en weet dus ook niet of hij zonder jou ook geweldadig is. Maar als hij het huis kort en klein slaat terwijl jouw naam op het huurcontract staat, kan je dat een forse som geld gaan kosten.
Dus denk ook even heel logisch en praktisch. Maak indien nodig foto's van de huidige staat van het huis.
En zorg verder dat als jullie gezamenlijke rekeningen hebben, er niet schulden gemaakt kunnen worden op jouw naam. Dus stap uit de rekening (ontbindt jouw aanspraak) en haal jouw deel eraf. Dus ook echt even héél goed nadenken wat je doet als je gaat.
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:54
Die heb ik liggen en kan dat zelf.Madeliefjees schreef: ↑25-08-2020 00:54Binnen een half uur een nieuwe cilinder erin? Had hij die al op voorraad, en kon hij dat zelf?
dinsdag 25 augustus 2020 om 00:58
dinsdag 25 augustus 2020 om 01:02
Ik had een briefje neergelegd dat ik de aanvraag voor de scheiding had ingediend. Die heb ik op een voor hem zichtbare plek neergelegd. Ik vraag me soms nog af hoe hij gekeken moet hebben toen hij dat briefje zag liggen en besefte dat ik zijn verstopplek voor zijn drugs had gevonden. Dáár ... of all places.Wissewis schreef: ↑25-08-2020 00:48Nope, die moeite zou ik niet meer doen.
Hij merkt vanzelf wel dat je spullen weg zijn.
En weet donders goed dat je uiteen wil gaan.
Ik zou vooral ook in eerste instantie niet vertellen naarwaar je verhuist.
Want dit kan nog een leuke kerel worden om definitief mee af te ronden (ik voorzie nog een paar handgemenen of stalk-partijen) en je wil niet op dag 1 dat je weg bent al kabaal in de straat.
..
dinsdag 25 augustus 2020 om 01:07
Les 1 als je een woning betrekt: cilinder vervangen.Madeliefjees schreef: ↑25-08-2020 00:54Binnen een half uur een nieuwe cilinder erin? Had hij die al op voorraad, en kon hij dat zelf?
Les 2 :lampen vervangen (vanaf het kroonsteentje).
Les 3: wasmachine en droger aansluiten op trekschakelaar
Les 4: cv ketel bijvullen en ontluchten van radiatoren (vaak omgewisseld met les 2)
Les 5: stortbak vervangen en zwanenhals onderhouden
..
dinsdag 25 augustus 2020 om 02:45
Wat is dit nou voor bullshit?Volhouder666 schreef: ↑25-08-2020 01:07Les 1 als je een woning betrekt: cilinder vervangen.
Les 2 :lampen vervangen (vanaf het kroonsteentje).
Les 3: wasmachine en droger aansluiten op trekschakelaar
Les 4: cv ketel bijvullen en ontluchten van radiatoren (vaak omgewisseld met les 2)
Les 5: stortbak vervangen en zwanenhals onderhouden
dinsdag 25 augustus 2020 om 06:10
dinsdag 25 augustus 2020 om 06:15