UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh Leolux :hug: wat vervelend ! Er is geen medicijn dat helpt tegen de misselijkheid en overgeven? Had je het vorige keer ook zo erg?

Sterkte meissie :redrose:
De vorige keer heb ik tot 18 weken dagelijks overgegeven. Maar nu heb ik er wel veel meer last van. Ik lust nu bijna niks meer.
Maar de gyn vindt me nog niet ziek genoeg, blijkbaar moet je vaker dan 10-12 keer per dag overgeven. En de uitdroging kwam misschien ook wel in combinatie met de warmte.
Lekker dan dat hij je nog niet ziek genoeg vindt.. second opinion anders? Sterkte meissie :heart:
Principessa wat fijn dat je hebt kunnen laten bezinken, afspraak schiet nu mooi op? Hopelijk geen obstipatie inmiddels? Zo vervelend! En die hitte, ecjt chapeau! Vervelend van al je klachten!

LasVegas Ah nee. Afwachten dus... je dochter lag ook in stuit toch?

Leolux wat ontzettend naar! Inderdaad 2nd opinion? Is toch geen doen dit....logisch dat je dan ook wel gelooft qua suikers

Kilo’s : ik begon met overgewicht , was al bezig met afvallen. En vanaf weten zwangerschap erg gelet op wat in m’n mond ging. Nu bijna 7kg erbij en 33 weken zwanger.

Klachten: hier ook een zere heup, vooral in de nacht speelt op. Man masseert voor slapen gaan dat helpt wel wat. Zondag, maandag, dinsdag en woensdagavond inaar ziekenhuis doordat veel slijm met donkerbruin kleur had in de avonden. Wat een spanning. Gelukkig alles goed, Kan er allemaal bij horen, de ene laatste avond zorgde voor enorme paniek omdat er van overtuigd was dat er iets niet goed ging in m’n lijf. Dat vertrouwen is zo kwetsbaar helaas. Weer gerustgesteld en rustig door :popcorn:
Einde is in zicht dames!
Ja Okkie ik probeer maar te relativeren. Heeft geen zin om me nu druk te maken terwijl het niks hoeft te zijn.

Dat is wel schrikken van dat slijm! Kan de prop zijn. Maar dan kan het zelfs nog weken duren. Gelukkig was alles goed. Rustig aan. Maar ja heel snel zijn we toch niet meer :rofl:

Ik krijg nu last van nesteldrang; er moeten zaken afgewerkt worden :hyper:
Wat schrikken van dat slijm Okkie! Lastig ook die zere heup.

Hahaha Principessa, hier ook ENORME nesteldrang. De babykamer is sinds 2 dagen klaar en is mooier dan ik durfde te hopen. Ik heb namelijk geen gevoel voor stylen.
De vluchtkoffer en tas voor peuter hoeft alleen nog maar. gevuld te worden met kleding en speelgoed. Alles wat gekocht moest worden, heb ik nu in huis.

Nu wil ik heel graag beginnen met kleertjes wassen, maar daar wacht ik nog eventjes mee.
Principessa knap! Wel meest helpend om zo erin te staan
Ja gaven ze in ziekenhuis ook aan, afwachTen maar
:HA: nee zo snel gaat het niet meer :rofl:

Leolux haha hier net zo, zo geen feeling met kamers inrichten, maar ook hier ziet er goed uit. Zo goed als klaar ook.
Nesteldrang: ja hier ook! Heb een hele lijst met klussen die ik gedaan wil hebben, doe elke dag ietsOf man moet iets doen

Zit nog beetje met verzorgingsproducten, wat voor luiers gebruiken jullie? En welke olie enz? Word niet veel wijzer van al die soorten ..
Ik heb de hele lijn van Naif aangeschaft, die was vorige week in de aanbieding bij de Etos.
Ik vind in Zwitsal zelf te veel parfum en andere dingen in zitten, maar de naturals lijn van Zwitsal vind ik dan wel weer heel fijn.

En ik heb Pampers, die vind ik het het aller fijnste. Maar heb ook een box Huggies die ik gratis kon aanvragen omdat mijn verloskundige werkt met zwangerenportaal.nl. Maar daar geen ervaring mee.
En bij het Kruidvat kan je ook een zwangertas ophalen met een pakje luiers, doekjes, en wasgel enzo.
Kruidvat luiers hebben we met zoon ook gebruikt, waren ook wel fijn. Maar dan wel die met de plasstreep.

Wel fijn dat jij ook geen gevoel voor styling Okkie. :rofl: Iedereen lijkt zo'n beetje een VT wonen huis te hebben. :rofl:
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 29-08-2020 08:13
0.53% gewijzigd
Ik vind inrichten geweldig! Maar de kids slapen uiteindelijk bij elkaar op de kamer en die had ik vorig jaar al gestyled. Zwart wit hier. Dreumes slaapt bij ons in haar ledikantje en dan komt het wiegje er ook nog bij. Lekker druk :proud:

Ik zweer ook bij pampers. Nu eerst premium protection. En ik heb de meest geweldige billendoekjes: wetwipes. Dreumes heeft hierdoor bijna nooit luieruitslag. Ik heb wel Zwitsal maar ik doe de baby de eerste maanden niet te vaak in bad. Is beter voor de huid. Heb daarom ook nog een flesje babyolie onaangebroken staan. Pas als ze gaan kruipen worden ze natuurlijk eens echt vies :hyper: . En natuurlijk vaker die billen etc ff wassen.

Gisteren hadden we geklust. Nou ik heb het geweten; ik moest plat om bij te komen :facepalm: :rolling:
Bedankt dames! Weet ik wat te halen !n
:HA: vt wonen! Nou inderdaad, al die kamers zo gehaald uit een tijdschrift :rofl:

Principessa ja suf is dat hè, lijf raakt zo snel op.

Hier nacht van hel gehad, kan amper liggen van de pijn in m’n heup, toch maar kijken voor een zwangerschaps massage
Ai Okkie zou ik inderdaad doen!
Hier gisteren ook echt overal pijn. Had s’ochtends een pruimencake gebakken, wat teveel van het goeie. De cake was wel super lekker :-P)

Vanmorgen zijn we lekker naar het strand geweest was heerlijk. Dreumes heeft ook genoten :sun:

Ik merk dat de baby de laatste dagen regelmatig de hik heeft. Hihi zo schattig :flirting:
Hoe gaat het dames? Heel benieuwd!

M’n bekkenklachten nemen af, waardoor ook echt beter slaap
Hier aantal paniek ritjes naar ziekenhuis gehad (hoofdpijn, verminderd leven, roestachtige afscheiding, toen keer met slijm, gewone paniek, buikkrampen die aanhielden)
geloof dat bingo kaart wel vol heb :flag:
In 1 week wel 4x geweest, afgelopen week maar 2x geweest.
Alles is steeds goed, tja ik vertrouw m’n lijf gewoon niet, dat blijft terugkerend thema. In ziekenhuis zijn ze heel lief en zeggen ze ook , we zijn er ook om jou gerust te stellen.
Geniet wel echt van m’n verlof, lekker rond lummelen. De babykamer is nu echt af; en verrassend we hebben echt te veel kleertjes in huis :love:
Ow dat klinkt hectisch Okkie! Hoop dat je idd de laatste weken ook wat kunt genieten!

@ Leolux: sterkte meid, superklote, die misselijkheid steeds...

Hier leef ik wel toe naar m’n verlof, nog anderhalve week.
Zoon ligt nog steeds in stuit en draait ook nooit, dus heb me wel verzoend met weer een keizersnede (dochter lag idd ook in stuit en ik mocht het toen niet eens normaal proberen vanwege haar geschatte, forse gewicht). Uiteindelijk viel dat wel mee, maar dan nog is een stuitbevalling voor een eerste bevalling wel heftig denk ik.

Ik ben nu bijna 33 weken en check m’n suikers nog steeds elke week, omdat ik de vorige keer zwangerschapsdiabetes had. Er is tot nu toe echter helemaal niks te merken en ze zijn ook echt wel lager dan toen, dus volgens mij ben ik gewoon de dans ontsprongen deze keer :)

Sport nog steeds heel veel (3-4x per week) en dat gaat inmiddels op een iets lager tempo. Maandag echt te fanatiek gedaan, dus toen had ik gister de hele dag last van m’n banden.
Hi meisjes!

Het schiet nu echt op hè! Morgen alweer 8 maanden. Vrijdag 35 weken!

Wat erg Okkie! Wel fijn dat ze je zo goed helpen en dat er niks aan de hand is :heart:

Ja misschien ook een fijne gedachte LasVegas dat je op de keizersnede voorbereid bent. Halverwege een stuitbevalling toch nog een keizersnede is ook niks. Ik krijg ook sowieso een keizersnede. Die andere is nog maar 15 maanden geleden. Maar goed ook want ik heb echt een lelijk litteken, kunnen ze nu wat bijsnijden :P. Fijn dat het zo goed gaat met je suiker! Ik beleef deze zwangerschap ook heel anders. Het einde is nu wel wat zwaarder door de hitte. Knap dat je nog zoveel sport :applause: . Ik heb een huis met heel veel trappen en dat nekt me echt,

Ik heb echt nu overal pijn, bekken, heup en boven in mijn buik. Moet gewoon niet te veel doen, maar dat is lastig met een stuiterende dreumes.

Qua lijstjes begint het ergens op te lijken. Heb nog een tweedehands duowagen gekocht en die ben wat aan het opleuken met ander zonnekappen etc. Er is nog een kast besteld bij Ikea maar die komt pas de 22e! Hoop dat we die nog in elkaar krijgen :hyper: . Ben begonnen aan mijn babywasjes en de vluchtkoffer. We moeten de wieg nog ophalen. Oh ja ik wil nog een naam slinger maken van zwart karton. Genoeg te doen dus :proud:
Lasvegas, op naar verlof! Kun je relax met verlof gaan?
WoW wat knap zoveel sporten nog, vind mezelf al een held met korte wandelingen :flag: goed dat je je verzoend hebt met keizersnede , staat het al gepland?
Dat lijkt me wel echt voordeel van keizersnede, weten wanneer het gaat gebeuren
Wat fijn van de suikers, bizar hoe dat per zwangerschap kan verschillen hè

Principessa goed bezig! Wat naar van de warmte en kwalen, lastig met dreumes in huis dan! Heb je nog echo gehad nav vorige keer?

De vluchtkoffer wat doen jullie er allemaal in? Pas een keer snel tas ingepakt omdat van overtuigd was datfoute boel was, maar niet echt over na gedacht. Dus moet hier ook nog gebeuren.

Hier gisteren mega maagzuur en nacht rechtop moeten slapen vd maagzuur En sinds eergisteren obstipatie, wel dat ik ontlasting voelde maar niks eruit kwam, wat een pijn zeg. Ik vond weeën opvangen echt beter te doen :facepalm:
Vanochtend eindelijk geslaagd. Buik voelt nu stuk prettiger
Zo meisjes hoe gaat het?

Vandaag(!) op controle geweest voor de voetjes. Alles is goed. Is wel lastig te zien omdat baby helemaal opgevouwen in de buik ziet. Maar hij had bij de 20 weken echo de voetjes gewoon gezien en toen was het goed. 100% kon hij me dus niet geven omdat baby opgevouwen ligt. Voor de uitgang overigens. Ik voel hem ook echt heel laag :heart:

De vluchtkoffer. Ik krijg een keizersnede dus ik blijf vier dagen.
Minimaal 6 setjes voor de baby in 50-56 inclusief sokjes en mutsjes.
Jasje of vestje voor vertrek en een dekentje.
Een paar hydrofiele luiers en spuugdoekjes.
Mijn kolf, vorige keer had ik onwijs veel stuwing en dan kan ik wanneer ik wil even aftanken :P.
4 pyjama’s kort of lang, hangt er vanaf hoe warm (25 graden kan in okt hier ook nog) is.
4 borstvoedingsbh’s.
Wegwerpondergoed en zoogcompressen.
Evt 4 paar sokken.
Badjas, relaxte broek of legging.
2 voedings t-shirts.
Sloffen of slippers.
Buikband voor na de operatie.
Outfit om ziekenhuis te verlaten. Beautycase en handdoeken.
Fotocamera (heb een instax).
Oplader telefoon.
Iets te lezen.

Zoiets denk ik :hyper: .

Vorige keer heb ook ook onwijze obstipatie gehad, mijn vriend heeft me toen 2 keer een klysma gegeven. En hij vindt me gelukkig nog steeds aantrekkelijk :facepalm:. Was toen echt een opluchting.
De eerste oktoberbaby is er stiekem al! o_o :heart: Onze dochter is in augustus onverwachts te vroeg geboren. Het gaat gelukkig heel goed met haar nu! Voor ons is het wel pittig.
Oooh
Ollie, gefeliciteerd! :heart:
Dat is onverwachts zeg. Hoe gaat het nu met je? En met je dochter ligt ze nog in het ziekenhuis?
Gefeliciteerd!
En echt behoorlijk te vroeg zeg!! Was er een reden voor of kwam de bevalling gewoon op gang?

Heel fijn dat het nu goed gaat met haar iig!
Ohh Ollie wat heftig zeg, zo vroeg! Maar van harte gefeliciteerd en wat fijn dat het nu goed met haar gaat :heart:

Met hoeveel weken ben je precies bevallen?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ollie gefeliciteerd met jullie dochter! Wat heftig, zo vroeg. Gelukkig gaat alles nu goed. :heart:
Och Ollie! Van harte gefeliciteerd!
Wat een shock zal het zijn (geweest), gelukkig gaat het goed met haar!
En zelfde vragen als andere dames hier.

Principessa duidelijk te lezen dat je ervaring hebt met de vluchttas. Zoals handdoeken en zoogcompressen hebben ze ook in ziekenhuis? Of is in Italië anders geregeld?
Klysma door vriend :HA: ik vertelde dit aan m’n man, “och ja hoor, wat moet dat moet”. Hoop dat bespaard blijft :rofl:
Gelukkig dat nu goed eruit zag op echo!
okkiepetite wijzigde dit bericht op 14-09-2020 08:11
4.33% gewijzigd
Hier gaat het redelijk. Nog veel misselijk en dagelijks spugen. Donderdag heb ik weer een groeiecho, kijk er een beetje tegenop. Erg bang dat de baby op p10 of lager zit. Vorige keer was dat p14.
Ik heb nu wel een slaappil gekregen die ik woensdagavond ga gebruiken. Dan is mijn man weer thuis en kan ik hopelijk eventjes bijslapen. Want het slapen is hier echt een drama.
Als klap op de vuurpijl heb ik ook nog mijn kleine teen gebroken. Dus het gaat hier fantastisch. :rofl:
Maar mag verder niet klagen hoor. Bij zoon was ik in en na de zwangerschap vreselijk depressief. Ik was heel erg bang voor herhaling, maar mentaal voel ik me echt heel goed.

Alles staat hier klaar en we zijn er ook écht klaar voor. Zoon heeft er ontzettend zin in, die kan eigenlijk niet meer wachten. Hij kijkt elke ochtend op de babykamer of de baby al in het bedje ligt. :heart:

Principessa fijn dat alles goed is met de baby. Wat een gedoe met de voetjes zeg.

Las Vegas balen dat zoon in stuit ligt. Fijn dat je suikers zo goed zijn! Dan heb je vast geen zwangerschapsdiabetes deze keer. Hier gelukkig ook, op een paar hypo's na dan.

Vluchtkoffer die staat ook klaar! Deze keer heb ik er ook neusspray in gestopt. Ik ben nu ook verkouden en zie mezelf al snotterend bevallen.
Verder ook gewoon shampoo, douchegel etc. Kleding voor, kleding voor man, kleding voor de baby... Oh en een fles appelsap van de Albert Heijn. Dat is de enige die ik lust. :bonk:
Buongiorno!

Oh Ollie van harte gefeliciteerd! Dat is natuurlijk super wennen zo vroeg al. Fijn dat het goed gaat met haar nu :heart: :redrose: :hug: .

Haha Okkie ja die ervaring was alleen omdat mijn vriend vorige keer een heleboel moest meenemen van huis :rofl: . Maar het ziekenhuis is hier erg Spartaans. Je moet veel zelf meenemen. De bedden zijn ook al 40 jaar oud denk ik. In Zuid-Italië is het wat minder goed gesteld dan in Noord-Italië.
In elk geval fijn dat je man je wil helpen als het nodig is. Ik wil niet verder in details treden, maar ik dacht achteraf echt; wauw dat was meer nodig dan verwacht. O_O

Oh Leolux goed dat je je iets beter voelt. Nog even doorzetten, gelukkig duurt het niet meer lang. Ik hoop dat je groeiecho meevalt :heart:. Als je je mentaal goed voelt kan je het zeker aan :yes:

Ik ben ook heel blij dat het nu goed lijkt met de voetjes. We weten het natuurlijk echt zeker als hij er is. De dokter gisteren zei dat het ook goed mogelijk is dat ik al de keizersnede krijg met 39 weken. Zou ik helemaal niet erg vinden :)
Ja, dat was wel even schakelen! Ze is nu een maand oud en inmiddels zijn we aan het idee gewend, haha. Ze ligt voorlopig nog wel even in het ziekenhuis. Wij slapen thuis, haar achter moeten laten vind ik erg moeilijk. (Nog) geen oorzaak gevonden, de bevalling is gewoon spontaan op gang gekomen.

Gelukkig zitten die van jullie nog even warm in de buik 😊 Ik vond het echt wonderbaarlijk om van dichtbij te zien hoe compleet ze nu al zijn! Vreemd om te bedenken dat zo’n humpie eigenlijk nog maanden in de buik had moeten zitten.

Leo, succes woensdag! Hopelijk valt het mee.

Principessa, fijn dat de voetjes ok lijken!

Veel sterkte met de laatste loodjes allemaal! Hopelijk vallen ze mee en kunnen jullie ook nog een beeeetje relaxen in je verlof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven